Routes maken voor de TTR met de MTP.

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Routes maken voor de TTR met de MTP.

Bericht door Stroompje »

De Motorrad Tourenplaner te koop bij Lowietje http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10052706
geeft aan dat deze itn routes kan maken voor de TTRider :!: :!:

:arrow: Wie kent het programma en weet of het werkt :?:
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 17-04-2006, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Black Rhino

Re: Routes maken voor de TTR.

Bericht door Black Rhino »

Stroompje schreef:De Motorrad Tourenplaner te koop bij Lowietje http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10052706
geeft aan dat deze itn routes kan maken voor de TTRider :!: :!:

:arrow: Wie kent het programma en weet of het werkt :?:
Ik heb het programma maar NOG geen TTR. Het exporteren van een route naar itn gaat heel eenvoudig. Maar ik kan dus nog niet zeggen of het inderdaad werkt op de TTR. Zal vanmiddag of vanavond zo'n itn bestandje naar je mailen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké, Ruud......thanks ik ben benieuwd!( Graag wel ff een route in Benelux.....de andere buitenlanden zitten er aan te komen maar heb ik nog niet!)
Zijn deze routes zijn dan/dus ook in te lezen in de tourenplanner ....met als resultaat een zichtbareroute op kaart/PC :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yessssss...... het rondje Lunteren van 82,4 km is geladen en ik heb de demo-rit gezien.... :!: :!: ... op 1 plek een klein stukje heen en weer....waarschijnlijk door een iets te vergeplaatst 'vlaggetje' :!: :!:

Super dit is dus een oplossing in het Duits......
Bedankt Ruud :lol: :lol: dat wordt boodschappen doen bij Lowie :!:

P.S. :idea: uiteraard kan je deze rit niet met kaart exporteren....maar wel importeren in de Tourenplaner neem ik aan......
Dus ook alle routes die je van internet download. Zo kan je van te voren een betere keuze maken via de PC!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Graag gedaan, ging heel makkelijk. Je geeft op dat het programma een rondtour met als startplaats een straat in Lunteren maakt van ongeveer 50 of 100 km of wat je maar wilt en dan geeft het programma een paar voorstellen. Staan ook al een heleboel voorbeeldroutes in.

Succes ermee.
Roeleke

Re: Routes maken voor de TTR.

Bericht door Roeleke »

Black Rhino schreef:
Stroompje schreef:De Motorrad Tourenplaner te koop bij Lowietje http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10052706
geeft aan dat deze itn routes kan maken voor de TTRider :!: :!:

:arrow: Wie kent het programma en weet of het werkt :?:
Ik heb het programma maar NOG geen TTR. Het exporteren van een route naar itn gaat heel eenvoudig. Maar ik kan dus nog niet zeggen of het inderdaad werkt op de TTR. Zal vanmiddag of vanavond zo'n itn bestandje naar je mailen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om eens een route te exporteren voor navigon mobilenavigator 5 en mij te bezorgen op roeleke1(at)hotmail.com?

Ben ook aan het denken over aanschaf van dit product maar wil eerst zien hoe dat dit op de gps zelf is. Heb niet veel zien om nog maar eens een routeplanner te kopen die ik toch zo goed als niet gebruik...
MaxZeiler

delen

Bericht door MaxZeiler »

hadie heleen

wat als we samen zo'n tourenplanner kopen?

ik neem met een kopietje genoegen en we delen de kosten?

misschien wil mark -The-V- ook wel meedoen.

groets
joop
Tuke

Re: delen

Bericht door Tuke »

MaxZeiler schreef:hadie heleen

wat als we samen zo'n tourenplanner kopen?

ik neem met een kopietje genoegen en we delen de kosten?

misschien wil mark -The-V- ook wel meedoen.

groets
joop
Voor de goede orde. Het is niet de bedoeling dat op dit forum wordt aangezet tot illegaal kopieren en/of handel in illegale kopietjes!
Remakil

Bericht door Remakil »

Ofwel... doe uw voorstel per mail of pb... maar niet openbaar... :roll:


;)
Tuke

Bericht door Tuke »

Ik kan natuurlijk niet zien wat jullie buiten het forum om doen O:-)
DL650

Tour naar frankrijk

Bericht door DL650 »

Heleen,

Als Europa op de TTR zou zitten dan zou je met dat progama van louis, een rit binnen door naar zuid frankrijk kunnen maken :?:

Of is dat te simpel gedacht van mij.

Peter,
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Peter,
eeeh...dat is denk ik net zo simpel als je denkt dat het is!!!
Maar tot nu toe heb ik alleen ervaring met het laden van een .itn bestand van een rondje Lunteren en ik heb de demo gezien in mijn TTR.
Black Rhino zal je daar meer over kunnen zeggen op dit moment......
zolang ik de Tourenplaner nog niet heb.
Maar....... ik heb goede hoop dat dit wel kan :arrow: het is een route planner, dus waarom zou je dan geen route kunnen plannen met bepaalde voorkeuren :!: :!:

Wordt vervolgd........ volgende week probeer ik ff bij Lowietje te gaan shoppen....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MaxZeiler

tukke

Bericht door MaxZeiler »

hey @tuke moet je niet ff tukke?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Peter......
ik zat al een beetje te slapen gisteravond...... natuurlijk kan je ook je TTR met Eur. map een route binnen door naar Frankrijk laten maken via de kortste route of vermijd snelwegen........daar heb je geen Tourenplaner voor nodig :!: :!:
Herberekenen als het je niet aanstaat kan ook nog en met een 'via' tussenpunt ..................zodat er vanzelf een prima vakantieroute uitkomt.

Tja die TTR kan dat allemaal... :lol: ....ik ontdek iedere dag weer wat nieuws.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Ik heb van http://www.gpstracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een paar routes voor de TT gedownload. Maar in het textbestandje staat beschreven hoe je die .itn bestanden in een reisplan van TT5 zet maar dat is net ff anders dan het menu van de TTR. Ik dacht dat ik het vorige keer voorelkaar had maar dat bleek niet zo te zijn. Wie kan het ff beschrijven?
Lexy

Bericht door Lexy »

De route die ik vandaag heb gereden , kwam ook van die site af.
Geen problemen gehad met omzetten.
Volgens mij zit er geen verschil in de tomtom rider of PDA
Ze draaien alle 2 toch op tomtom 5
The V

Bericht door The V »

lexy schreef:De route die ik vandaag heb gereden , kwam ook van die site af.
Geen problemen gehad met omzetten.
Volgens mij zit er geen verschil in de tomtom rider of PDA
Ze draaien alle 2 toch op tomtom 5
Ik heb vandaag die route bij jou in de buurt gereden. Rondje Brielle. Was goed te doen. Even experimenteren maar als ie eenmaal loopt dan loopt ie. 2 foutjes tegengekomen. Zo moest ik volgens TomTom Rider in Maasluis ergens linksaf waar ik dus door een stuk voetgangersgebied tussen een paar terrasjes door moest. Geen probleem, alleen maar leuk die gezichten :lol: En vlak na het beginpunt moest ik in Den Hoorn een straatje door wat geen straatje meer was maar een speelveldje met daarachter een busbaan... ook dat was wel leuk om te doen.
Lexy

Bericht door Lexy »

ik kwam ook verschillende fouten tegen.
In de route hebben ze verschillende punten opgenomen om het een en ander te bezichtigen.
Je moet dat route punt rijden anders gaat deze niet door.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat je dit ook kunt omzijlen.
gewoon kies alternatief , en hij gaat gewoon weer door.
Wij hebben de route niet uitgereden(de route duurde 6.50 uur,totale lengte was 210 km)

En indedaad ga je soms verboden straatjes door.
Maar voor de rest heel goed te doen.

Hoe was de route rondje Briele?en hoe lang?
The V

Bericht door The V »

Dat rondje was nog geen 100 km. Opzich een leuk rondje als je niet een grote rit wilt rijden maar niet echt bijzonder. Maar dat kwam misschien ook wel omdat ik een stuk had gemist en idd daardoor weer helemaal terug werd gestuurd over een groot stuk snelweg bij Rozenburg. Grappig met het pontje. de terugweg was ook wel apart; vanaf de A13 afslag Berkel, daar langs vliegveld door één of andere wijk gestuurd om vervolgens weer bij het Kleinpolderplein erop te gaan.

Wel een goede tip van je om niet helemaal terug te worden gestuurd :idea:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

The V schreef:Ik heb van http://www.gpstracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een paar routes voor de TT gedownload. Maar in het textbestandje staat beschreven hoe je die .itn bestanden in een reisplan van TT5 zet maar dat is net ff anders dan het menu van de TTR. Ik dacht dat ik het vorige keer voorelkaar had maar dat bleek niet zo te zijn. Wie kan het ff beschrijven?
JeeBee schreef: If you want to plan a beautiful route (to ride with your motorcycle), you have to do the following:

Create enough waypoints in your route to make sure you will not miss any beautiful spots you want to see or any beautiful roads you want to ride.
Save the route on your computer.
Copy the routing file to your TomTom, in a folder called 'ITN'.
Just connect your TomTom with the USB cable to your computer.
Once your TomTom is connected to your computer, you can copy the currently open route file to your TomTom: choose 'Copy to TomTom' from the 'File' menu.
(Of course you can use Windows Explorer to manipulate files as well.)
In your TomTom, change the following option (you have to do this only once):
Change preferences --> Itinerary options --> Ask me every time --> Done --> Done
(I am not sure about the exact words, because I use a Dutch version. In Dutch it goes this way:
Wijzig Voorkeuren --> Planning-voorkeuren --> Vraag het me als ik plan --> OK --> OK)
Open the route in your TomTom:
Itinerary planning --> Options --> Open route
(I am not sure about the exact words, because I use a Dutch version. In Dutch it goes this way:
Reisplanner --> Opties --> Laad Reisplan)

You will be asked if you want to remove the current trip. Choose 'Yes'.

Choose the route you want to ride and confirm with 'Done'.

TomTom will ask you if you want to navigate to the destination of the route. Choose 'Yes'.

At this point it is important to choose the 'SHORTEST ROUTE' (in Dutch: 'KORTSTE ROUTE') and confirm with 'Done'.

(If you cannot choose the 'Shortest route' at this point, you have to change the preferences of your TomTom. Go to step 4 above.) [/quote}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
peter1273

Bericht door peter1273 »

Hoe kun je in Motorrad tourenplaner een itn bestand maken, ik heb versie 2005-2006 maar kan niet ontdekken hoe ik er dat itn bestand er uit krijg
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Peter,
Ik heb uit alle info begrepen dat dit alleen met de nieuwste versie 2006-2007 kan........... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

peter1273 schreef:Hoe kun je in Motorrad tourenplaner een itn bestand maken, ik heb versie 2005-2006 maar kan niet ontdekken hoe ik er dat itn bestand er uit krijg
Zoals Stroompje al schrijft, dat kan niet bij versie 2005-2006, het is nieuw in de versie 2006-2007.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Inmiddels heb ik Motorradtourenplanner 2006-2007 besteld bij Louis en volgens de email bevestiging is deze vandaag verstuurd. Ik werk echter niet met TTR, maar met TT 5.21 PDA.

Nu ben ik met een speciale bevestiging en behuizing bezig om de PDA te beschermen en toe te passen op de motor. Afgelopen zondag de eerste kilometers afgelegd. Functioneert prima, ik had eigenlijk meer trillingen verwacht, maar die bleven gelukkig uit. Om een echte opinie te kunnen geven moet ik toch wat meer ervaring opbouwen met TT PDA op de motor.

't Is eigenlijk vrij eenvoudig om routes van internet te halen of straks dus ook met MRTP2007/2007 om de routes in te laden in TT. En inderdaad overal lees je de aanbeveling om bij de planningsopties te kiezen voor de kortste route. (alleen dus bij motortoerplanning tbv toertochten). De MRTP05/06 heb ik een tijdje in gebruik gehad, maar die werkt prima. Vergelijkbaar met mapsource. En zoals nu al een aantal keren gezegd, de versie 05/06 heeft geen export mogelijkheid naar TT.

Volgens mij is TomTom Rider met MRTP2006/2007 dan ook een echte concurrent voor Garmin 26xx of 27xx met Mapsource !?!? Wat vinden jullie van deze stelling?

TTR ziet er echter veel mooier uit, maar is het ook zo degelijk als Garmin?


Wim
Laatst gewijzigd door DL1K5GT op ma 10-04-2006, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

DL1K5GT schreef:
Volgens mij is TomTom Rider met MRTP2006/2007 dan ook een echte concurrent voor Garmin 26xx of 27xx met Mapsource !?!? Wat vinden jullie van deze stelling?
Lijkt erop van wel ja.....maar de Tourenplaner mist helaas wel Great Brittain..... en dus ook mijn geliefde Schotland... :cry: :cry:
Hoewel daar heb ik eigelijk geen TT meer voor nodig .....de wegen die er zijn zitten in de H.Rider!!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Ik heb vorige week ook de Tourenplanner 2006/2007 besteld en is volgens Louis ook al verzonden. Had 'm eigenlijk vandaag al verwacht... morgen dan maar.

Ik ben zeer benieuwd icm de TTR :!:
The V

Bericht door The V »

ff een vraagje voor iemand anders; als je een pda gebruikt, waar zet je dan de .ITN files neer?
Lexy

Bericht door Lexy »

De bestanden met de extensie *.itn zijn route bestanden voor gebruik in TomTom 5.


[b]Voordat u gebruik kan maken van de routebestanden moet u ze eerst kopieren in de map met de naam ITN OP UW PDA.
Daarna moet u TomTom 5 opstarten, en de volgende handelingen uitvoeren.[/b]


Wijzig in TomTom de volgende instelling.
Kies Wijzig Voorkeuren --> Planning-voorkeuren --> "Vraag het me als ik plan" --> OK --> OK



Als u nu wilt navigeren met het route bestand moet u het volgende doen.
Ga naar het hoofdmenu van TomTom 5 en kies voor Reisplanner --> Opties --> Laad Reisplan.

U krijgt de vraag of het huidige reisplan moet worden gewist. Kies voor Ja.
Kies vervolgens het route bestand dat u wilt volgen en kies voor OK.

TomTom stelt u vervolgens de vraag of u naar de eindbestemming van de route wilt navigeren. Kies Ja.

Vervolgens wordt u gevraagd om een routetype te selecteren.
Het is belangrijk dat u hier kiest voor "KORTSTE ROUTE" en vervolgens bevestigt met OK.
(Alle route bestanden die u download van GPStracks moeten worden berekend met de
instelling "KORTSTE ROUTE" tenzij anders vermeld.
Als u dit niet doet, dan wordt de juiste route niet berekend.)
Vervolgens wordt de route berekend, en wordt u naar het eerste punt in de route gestuurd.


Soms zijn *.itn bestanden opgedeeld in meerdere stukken. in de filenaam staat dan deel 1, deel 2, enz.
wilt u zo'n opgedeelde route volgen kies dan eerst voor deel 1. Als u dan bent aangekomen op de
eindbestemming start u vervolgens het tweede deel van de route op.


ik hoop dat dit duidelijk genoeg is

succes
Tuke

Motorrad touren planner

Bericht door Tuke »

Dit stukje stond op het gps-forum van notter:
Het overzetten van routes vanuit MTP naar de TTR gaat an sich heel goed.

Toch zijn er enkele problemen:
- de route gaat over als louter routepunten: de TTR bepaalt zelf de route van punt naar punt en daarbij zal vaak voorkeur aan een ander wegtype gegeven worden; vergelijkbaar met bijvoorbeeld het rijden van routes uit gpstracks.nl op de TTR
- gelukkig kun je vervolgens handmatig routepunten toevoegen in MTP. Is niet heel handig allemaal maar kan wel, en da's een belangrijk voordeel tov de huidige situatie
- vervolgens kan de TTR echter maar 48 routepunten per route aan, waardoor je een dagtocht toch in 3 a 4 stukken moet opknippen
- daarnaast zijn de algoritmes van MTP vooral voor het nl-wegennet niet optimaal: hij zou de mooiste wegen moeten kiezen, maar slaat die in de praktijk juist net over..

MTP is echter geen duur programma. Heb je al een TTR en zo je naar een manier om op de pc routes te plannen (ook al heeft het dan beperkingen), en geen moeite met de Duitse taal dan raad ik aanschaf beslist aan!
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van onze TTR V-Strommers zijn...
MaxZeiler

TomTom in Polen

Bericht door MaxZeiler »

Wat n waardeloze ervaring, met je TTR in Polen! Alleen de hoofdwegen staan er op. Nou, dan heb je er nix aan. Verder lijkt het wel of dat ding telkens uitvalt omdat je in Polen bent! Hebben ze het satteliet abonnement misschien nog niet voldaan?

Heb snel een hele mooie 1:250.000 kaart aangeschaft en braaf onder mijn tanktas geplakt, zo is er toch nog wat te beleven.

Polen rijdt lekker op een V-Strom, de lange veerwegen zijn echt de moeite waard. Soms weet je niet of je offroad rijdt of toch op n verharde weg... Toch valt het aantal echt super-super slechte wegen nog best mee.

Veel gelijke kruisingen. Verkeer van rechts blijft dan weer eens stil staan, dan schieten ze weer volgas voor je de weg op. En je hebt heel wat bekijks, al verschillende keren is aan me gevraagd of ik de Dakar rally meedoe?? (Ja de fiets wordt wel smerig)

Dat was even een tussenbericht vanuit Glogov, Polen. (Moest ff internetchecken of de Volvo Oceanrace al was geeindigd...)

Mzzl!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

De MotorradTourenPlaner is binnen en ik heb het nu aardig verkend.......het is vrij eenvoudig om routes te maken maar MTP is af en toe behoorlijk eigenwijs :roll:
Het plaatsen van Zwischenstationen geeft, als ze te dicht bij elkaar staan nog wel eens verrassingen in de vorm van heen en weertjes....maar je kan aardig schuiven met die dingen en dan na herberekenen komt er inderdaad een leuke route uit.

Ook ergens een middelpunt of begin- en eindpunt aangeven kan en dan maakt MTP de route zelf.....
Het opslaan in een itn bestand gaat via 't programma vanzelf.

Er staan zelfs kant en klare routes op voor de verschillende landen....

Alleen nog eens uitvinden of je in MTP ook routes kan importeren en deze dan omzetten naar een itn bestand.......
[edit] :arrow: als ik in mijn beste schoolduits het goed begrijp .......kost je dit een aanschaf van een extra module à 49,50 €.................dus nog maar ff niet :? [/edit]

Dit is voor mij een leuke, niet dure oplossing en hier kan ik voorlopig mee vooruit!!

Alleen Engeland staat er niet op dat is echt wel een MIN punt...... :wink: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Voor wie up to date wil blijven..... :arrow: Intussen is er een servicepack uitgekomen voor de MTP.... zie hier:
http://www.mapandguide.info/index.asp?l ... icket=1206" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Het zal best wel aan mezelf liggen... :oops:
Ik heb een rout op de MTP gemaakt en op de TOMTOM / Home/ downloads/ itn gezet.
Daarna de TTR op de PC aangesloten en via Reisplanner / voeg toe geprobeerd op te laden.
Maar als antwoord krijg ik dat er niets te vinden is. :?: :?:

Iemand enig :idea: :?: :?:

alvast bedankt
Alex
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Alex,
dus toch ook een TT :!:

Wat betreft je vraag............. ik heb de routes van MTP eigenlijk nog niet overgezet met TTHome .....tot nu toe altijd rechtstreeks van een map op mijn PC naar het kaartje(in de itn map) van de aangesloten TTR(usb).

Via de reisplanner/laad nw reisplan kan je dan de route kiezen die je wil hebben!!
Voeg toe is het startpunt voor het maken van een route op de TTR zelf.

Zou Home de route's boycotten. :wink: :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Ik vind het wel belachelijk van Waypoint Notter en de ANWB, dat ze voor de NL versie van MTP die in september uitkomt onder de ONROUTE, € 135,= willen hebben. Ze hebben dan voor de Benelux betere wegen.

Deze betere wegen zullen echt wel in de volgende versie van MTP worden opgenomen, maar wie zich niet kan beheersen.........

zie http://www.onroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info.

Ton
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ja, we hebben vorige week toch maar voor TTR gekozen. :) Gekocht via Motoport, kreeg je er een carmount en tas (wat je daar mee moet weet ik even niet) bij. En dat prijsverschil hè... :(
De Garmin blijft -vind ik - een stuk mooier en makkelijker om te plannen.
Maar goed even wat crea zijn met MTP en wat hulp van Forum genoten 8) is er ook uit te komen.
Ik heb begrepen wat ik verkeerd deed. Ik zat in een verkeerde directory, je moet ''gewoon'' naar de TOMTOM ( Op dit moment de M drive)zelf en direct op de kaart opslaan. Ik zat op de Home directory. :(

Maar ik had ook nog het volgende. Toen ik af wilde sluiten stopte de TTR bij het scherm met de handjes en deed vervolgens niets meer. :? :evil: :?: Na een telefoontje met Motoport (18:00 uur en ze waren er nog...) vertelden ze me dat er een reset knop op zit. Dat zit onder dat gaatje naast de USB aansluiting. En jawel het geheel werkt weer... :lol:

En nog wat. Het adres in Frankrijk waar we naar toe gaan staat niet in de TTR :roll: :cry: ;maar wel in de MTP :!: :o
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Tuurlijk staat het op de TTR, dat plekje in Frankrijk... :arrow: ....ff creatief doen en de locatie op de kaart aangeven, i.p.v. via het adres :!:

Ikzelf plan eigenlijk heel veel via de locatie op kaart....... weet ik zeker dat Bram me op de juiste plek brengt :!: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Net terug (met de auto) uit een zonnig :) gedeelte van Frankrijk even wat over TT.
Geheel feilloos is tie niet. :cry:
Maar ok, als ze je aangeven dat 99% van de wegen er op staan is dat ook niet te verwachten.
Maar wat ik wel frappant vond is dat we naar wegen geleid werden die nog aangelegd werden... :?: :?:
Klaarblijkelijk staan ie dus al op de kaart, maar zijn nog niet geopend :!:
Verder is het wel leuk, je komt altijd wel waar je wilt zijn. ook al is het soms via heel merkwaardige tussendoor routes.
Maar dat geeft wel weer iets extra's. Straten waar je met de auto zeker niet in zou rijden kom je nu wel 8)

Maar voorlopig een tevreden klant.
Nu alleen nog een mount achermijn motorscherm regelen.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

TTR

Bericht door Jambo »

Hallo leden,

Afgelopen weekend met de KNMV naar Sauerland geweest. Schitterend gebied om te toeren. In Sauerland een route gereden van 200 km. Sundern - Sundern. Met goed weer.

Voor het eerst met de TTR.

Enige ervaringen:

Uitval af en toe. Start zelf weer automatisch op. Je leert wel dat het belangrijk is na een nieuwe aanwijzing deze in je eigen geheugen in te voeren om even blind te kunnen doorrijden. Verder geen probleem hiermee.

Ik had wel een grote fout gemaakt door de routes vanuit bolletje/pijltje in de kaart en vanuit de kaart in de TTR te zetten. Op zich werkt dat goed maar..... ik had aangeven dat hij moest werken met de (kortste route)
dat heb ik geweten. Alle plaatsen ging hij binnedoor via de meest smalle weggetjes. Inj Monschau op de heenweg stuurde hij mij over een berg/heuvelpad zonder harde ondergrond en was het met de motor uit, hartslag 200 glijdend naar beneden.

De instelling (vermijdt snelwegen) is prima en zeer goed vanuit de kaart in te plannen. Waterdicht en ook qua zicht prima. Blue Tooth viel ook af en toe uit maar het is prima navigeren via alleen het beeldscherm.

Resume, een prima hulp en goed alternatief voor een routeroller. Ik heb nog niets gedownload en alleen via de kaart gewerkt en ingevoerd, werkt goed.

Let alleen op de KM stand van jouw route na het invullen van de plaatsnamen. Er zijn veel dubbele namen, in mijn geval een naam in Luxenburg kwam overeen met hetzelfde gehucht op mijn route naar Sauerland. Let op je kompas en op de KM die hij aangeeft bij het berekenen.

Het was mijn eerste keer in het buitenland en de eerste keer in de regen maar de V-strom is geschapen voor heuvels en dalen.


Groet,

Hans
Hakuna Matata
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Hans,
als ik via de reisplanner een rout maak 'loop' ik de route altijd nog even na op de TTR .............dmv. de Demo of gewoon inzoemen op kaart en deze volgen.
Dit om verassingen te voorkomen... :lol: :lol:
Wie fluisterd bij jou de aanwijzingen in je oor..... :?:

Vreem trouwens dat je Blue tooth uit viel en zo ook je TTR.
Bij mij gebeurde dit toen er geen goed contact meer gemaakt werd door de slijtage na zo'n 4000km.
Laad je TTR wel goed op in de houder?
Zo te lezen is jouw TTR nog vrijwel nieuw...... dit zou ik toch even opnemen met de dealer/verkoper van je TT :arrow: Mag toch niet gebeuren :evil:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Heleen,

De route naspelen heb ik een stukje gedaan op 260%, maar begon al snel te vervelen. De Blue tooth heb ik aangezet (7 sec.) gewacht op het blauwe lampje en daarna de TTR in de houder gedaan.

Bij het wegrijden tot drie keer geen geluid, en bleek de Blue tooth uit te staan??

Ik ga uit van eigen verkeerde handelingen. Mijn TTR staat op (de kleinste) ram-mount. En ik denk ook dat het kontakt af en toe geen volledig kontakt maakt. Maar ik koop deze kleine ongemakken, hij is goed af te lezen, echt... waterdicht en de bijgeleverde kabelaansluiting op de accu is top.

Ik heb de Blue-tooth ervaring ook een keer in de auto gehad. Ik zoek het in een verkeerde volgorde van opstarten c.q. drukken op de Blue tooth.

Bedankt voor je reactie.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Hans,
dat herken ik dat "niet aangaan / uitvallen" van de Bluetooth. :?
Na enig experimenteren 8) =en wat gemopper van mijn vrouw omdat het nogal eens onder het rijden gebeurde :roll: = is volgens mij dit de volgorde:

1) Bluetooth aan. Er flikkert met regelmaat dan een blauw lichtje

2) Dan pas je TTR aan. De Bleutooth wordt dan automatisch opgepakt.

Daarna had ik geen er geen last meer van.

succes,
Alex

ps: mijn vrouw reed wel als ik zal te 'knutselen' :wink:
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Alex,

Ik vermoedde al zo iets. Dat het zou liggen aan de verkeerde volgorde van aanzetten.

Bedankt voor de tip.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Corre

Bericht door Corre »

Weet iemand of de MotorradTourenPlaner werkt met tom tom 6 ik heb namelijk geen ttr
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Yep, TT60 werkt gewoon met hetzelfde systeem van routefiles als TT50. Motorradtourenplanner werkt dus gewoon icm TT6.0
Corre

Bericht door Corre »

bedankt DL1K5GT om de snelle reactie
ik heb wel intresse in de Motorradtourenplanner en het ziet er naar uit dat ik deze zal moeten aanschaffen als ik deze reacties lees
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Het is overigens nog een betere keus om onroute - de nederlandse opvolger van Motorradtourenplanner - aan te schaffen. Drie redenen; a. Het is exact dezelfde software, b. Het programma is voorzien van nieuwkaartmateriaal 2007-2008 en c. Er zijn meer landen opgenomen bij het kaartmateriaal zoals de UK.

Op internet is meer te vinden over deze software. Suc6 Wim
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik heb een trial" versie van OnRoute"geinstalleerd. :wink:
Het is inderdaad bijna als het zelfde als MTR mmar alle landen van Europa staan erop.
Ik weet niet wat MTR gaat doen maar het zal een goede inhaalslag moeten zijn.
Ik denk er serieus over om mijn legale versie van MTR te veravangen door OR :!:
Plaats reactie