Dirty Roads rijden in de Pyreneeën

Plaats hier uw reisverslagen...
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Re: Dirty Roads rijden in de Pyreneeën

Bericht door Tulipan »

Eikie schreef: di 24-12-2024, 13:53 Nou dat is dan weer jammer Adri. Moet ik binnenkort toch €5 uit gaan geven voor het hele verslag van de test. Alsof de Kerstdagen al niet duur genoeg zijn :schater:
Maar René, laat de gedrukte pers nog even triomferen.
Zoals de kerstkaarten bijna verdwenen zijn. ( en bv Moto73 ).
Nostagie :oops:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
1037cc
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Bericht door 1037cc »

Geluk bij een ongeluk dat je de olielekkage bij de laatste tankstop zag. Als je had doorgereden had het heel anders kunnen aflopen.
Heb je jezelf een doel gesteld met de V-Strom? Ga je voor de 500.000km?
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Ik moet ook wel bekennen dat ik, nadat ik olie had bijgevuld, niet echt ontspannen op de motor zat. Ik reed met alle vingers aan de koppeling om zo snel mogelijk te kunnen reageren als ik het gevoel had dat ik een vastloper zou krijgen. Ik had geen idee hoeveel olie ik ondertussen verloor.
Toen ook na de tweede controlestop het oliepeil redelijk op niveau bleef kon ik wat meer ontspannen de laatste kilometers naar huis afleggen.

Of ik de 500.000 km ga halen weet ik niet. Het is voor mij geen doel op zich al denk ik dat hij dat motorisch makkelijk moet halen. Ik ben al dik over de helft en hoef nog maar 176.000 km te gaan :schater:

Ik blijf lekker doorrijden zolang ik niet al te hoge onderhoudskosten krijg. :-)}
Groeten,
Adri
Calimero
DL650 berijder

Bericht door Calimero »

Het hele demontageverhaal van mijn V-Strom is vanaf vandaag in MotoPlus nr.3 te lezen. Speciaal voor René hierbij nog wel de daadwerkelijke oorzaak van de lekkage. Wat de oorzaak veroorzaakt heeft zal altijd een vraag blijven :roll:
Calimero schreef: za 19-10-2024, 16:15 De volgende ochtend ging ik vroeg op pad naar mijn dealer in Rockanje. Ze hadden al snel door wat de oorzaak van de lekkage was. Een lekke keerring van de uitgaande as van het voortandwiel. Het lager daarvan was ook kapot. Iets wat een lastige reparatie zou zijn.
Terwijl we in de veronderstelling waren dat de olielekkage van mijn motor veroorzaakt was door een kapot lager bleek bij de complete demontage van het blok dat een uitgelubberd lagerhuis in het carter de boosdoener was. Het lager van de uitgaande as waar het voortandwiel op zit kon daardoor een heel klein beetje bewegen wat genoeg was om de keerring lek te maken. Om dit te verhelpen moest het hele carter vervangen worden met alle lagers die daarin vast zitten. Dit omdat de lagers speciaal op de passingmaten uitgezocht moeten worden en daardoor dus niet overgezet kunnen worden.

Achteraf heb ik geluk gehad dat de demontage voor het artikel in MotoPlus reeds gepland was. Wanneer ik alle arbeidsuren had moeten betalen was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden.

Om de woorden van Heleen maar even te gebruiken:
Gelukkig kan ik doorrrrrrrrrrrr.....en blijf ik "Ge"nieten! :-)}
Groeten,
Adri
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Geen idee hoeveel uren er besteed zijn en wat de onderdelen gekost hebben, maar mag ik voorzichtig concluderen dat zonder deze actie van Motoplus en Nimag, de motor eigenlijk economisch total loss geweest zou zijn ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Calimero
DL650 berijder

Bericht door Calimero »

Wanneer de MotoPlus-reportage niet was gepland zou het een gok geweest zijn om de motor door de dealer te laten repareren. Buiten de lekkage wist ik dan ook nog niet hoe het blok er van binnen aan toe was, met dus mogelijk nog meer kosten om de versleten onderdelen te vervangen. Die gok zou ik toen denk ik niet genomen hebben.

Dus ja; de motor zou dan economisch total loss zijn geweest terwijl hij technisch (achteraf gezien) in heel goede staat was. :|

Ik heb dus veel geluk gehad dat de demontage reeds gepland was. Uiteraard heb ik wel voor o.a. de carterhelften een rekening ontvangen omdat die geen deel uitmaakten van wat vooraf afgesproken was wat vergoed zou worden. Wel is Nimag/Suzuki heel schappelijk geweest in de hoogte van die rekening :duim:
Groeten,
Adri
Plaats reactie