Motor stuk
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Motor stuk
Ik had nu de tijd om het blok onder de dl650 te halen(2009) deze had ik overgenomen van ron en het blok was stuk,waarschijnlijk een uitgelopen drijfstang lager.
Spul ligt nu open en inderdaad de voorste cilinder daarvan kun je de zuiger op de krukas heen en weer bewegen de big end ligt er dus uit.
Nu Ff kijken hoe verder ook de cilinder en de zuiger zijn beschadigd ( loopsporen) terwijl de achterste cilinder en zuiger er mooi uitzien.
Eerst het blok maar verder uit elkaar halen en dan verder kijken.
De motor is van mijn vrouw, maar eens neuzen op eBay
Spul ligt nu open en inderdaad de voorste cilinder daarvan kun je de zuiger op de krukas heen en weer bewegen de big end ligt er dus uit.
Nu Ff kijken hoe verder ook de cilinder en de zuiger zijn beschadigd ( loopsporen) terwijl de achterste cilinder en zuiger er mooi uitzien.
Eerst het blok maar verder uit elkaar halen en dan verder kijken.
De motor is van mijn vrouw, maar eens neuzen op eBay
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 29-09-2024, 19:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Hoogeveen
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
Klopt daar staat het ook, wellicht zit niet iedereen op verschillende fora
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
Na lang zoeken een mooi ander blokje kunnen kopen, dit is een sv blok, daar zitten toch weer iets verschillen in.
De stekkers zijn iets anders maar wel over te zetten, ik heb aan de kant van de dynamo een platte stekker met 3 aansluitingen die ik bij de dl niet heb dus dat moet ik even uitzoeken.
Startmotor overgezet, vandaag de stekkers even overzetten, en ik moet iets verzinnen voor de olie koeler.
Die heeft deze niet hier zit de oliewisselaar in het oliefilter, dat betekend extra slangen en een t stukje.
Moet nog even op zoek kan het nog niet 1,2,3 vinden.
Klepspeling bekeken, deze is echt volgens het boekje, in 0.16 uit 0.26 dus daar doe ik niks mee.
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... bac794c726
De stekkers zijn iets anders maar wel over te zetten, ik heb aan de kant van de dynamo een platte stekker met 3 aansluitingen die ik bij de dl niet heb dus dat moet ik even uitzoeken.
Startmotor overgezet, vandaag de stekkers even overzetten, en ik moet iets verzinnen voor de olie koeler.
Die heeft deze niet hier zit de oliewisselaar in het oliefilter, dat betekend extra slangen en een t stukje.
Moet nog even op zoek kan het nog niet 1,2,3 vinden.
Klepspeling bekeken, deze is echt volgens het boekje, in 0.16 uit 0.26 dus daar doe ik niks mee.
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... bac794c726
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Motor stuk
Succes met de opbouw van de DSVL
Voor het rijden nog wel even de roest van binnenpoten wegpoetsen/-schuren om lekke voorvorkkeerringen te voorkomen.
Voor het rijden nog wel even de roest van binnenpoten wegpoetsen/-schuren om lekke voorvorkkeerringen te voorkomen.
Groeten,
Adri
Adri
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
Motor zit er inmiddels weer onder, alles stekkers zijn weer aangesloten behalve de tank en de lamda sonde van de uitlaat.
Als ik het contact aanzet dan doet het dashboard normaal, dus draaiende wijzers maar de servo gestuurde kleppen van het gasklephuis draaien niet, de versnellingsindicator geeft ook niks aan en ik krijg de melding CHECK dus toch alle meer weer nalopen, ik zie iets over het hoofd.
Wat nieuwe foto's toegevoegd .
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... 3adaa224c1
Als ik het contact aanzet dan doet het dashboard normaal, dus draaiende wijzers maar de servo gestuurde kleppen van het gasklephuis draaien niet, de versnellingsindicator geeft ook niks aan en ik krijg de melding CHECK dus toch alle meer weer nalopen, ik zie iets over het hoofd.
Wat nieuwe foto's toegevoegd .
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... 3adaa224c1
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7940
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Motor stuk
Herbert, ik vond een ‘draadje’ met wat links op een Canadees forum. Wellicht heb je hier iets aan.
Wordt volgens mij een aardig klusje om het voor elkaar te krijgen. Tis bepaald geen plug and pray project.
https://www.stromtrooper.com/threads/en ... ty.429508/
Wordt volgens mij een aardig klusje om het voor elkaar te krijgen. Tis bepaald geen plug and pray project.
https://www.stromtrooper.com/threads/en ... ty.429508/
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- 1037cc
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Motor stuk
Zou het zin hebben om met een goede OBD2 lezer de foutcodes uit te vogelen?
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
Er is een Suzuki reader onderweg, maar ik zie gewoon iets over het hoofd.
De draden zijn hetzelfde alleen de connectors verschillen iets, er is verder niets veranderd aan het injectiehuis dat zijn allemaal dezelfde stekkers.
Maar hij geeft hem niet vrij, hij wil niet eens de startmotor bedienen, dus ik doe iets fout of de killswits doet het niet bv
Ik krijg hem ook niet in de dealer modus, op dezelfde stekker zit ook de gipro, deze geeft ook niks aan.
Nog maar eens flink nadenken.
Dat de motoren verschillen dat klopt iets minde midden gebied misschien iets meer pk maar dat is hier niet de vraag, de vraag is wat ik mis zodat de ecu alles weer ziet.
De draden zijn hetzelfde alleen de connectors verschillen iets, er is verder niets veranderd aan het injectiehuis dat zijn allemaal dezelfde stekkers.
Maar hij geeft hem niet vrij, hij wil niet eens de startmotor bedienen, dus ik doe iets fout of de killswits doet het niet bv
Ik krijg hem ook niet in de dealer modus, op dezelfde stekker zit ook de gipro, deze geeft ook niks aan.
Nog maar eens flink nadenken.
Dat de motoren verschillen dat klopt iets minde midden gebied misschien iets meer pk maar dat is hier niet de vraag, de vraag is wat ik mis zodat de ecu alles weer ziet.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Motor stuk
Foutcode van de motor zelf al uitgelezen via het doorverbinden van de diagnose stekker?
Heb meerdere keren een blok van een sv/strom vervangen. De eerste keer kreeg ik em in een dl ook niet aan de praat. Via de diagnose stekker kwam ik er achter dat het aan de tip over sensor lag. Die hing achter het blok, daar het achtersubframe bij de poedercoater was.
Kleinigheidje hou je altijd ...
Heb meerdere keren een blok van een sv/strom vervangen. De eerste keer kreeg ik em in een dl ook niet aan de praat. Via de diagnose stekker kwam ik er achter dat het aan de tip over sensor lag. Die hing achter het blok, daar het achtersubframe bij de poedercoater was.
Kleinigheidje hou je altijd ...
Gr. Chiel
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
Eindelijk ben ik erachter, ik had steeds al het idee dat de ontsteking geen stroom kreeg.
Ik had alle zekeringen al eens gecontroleerd maar ik heb ook een stekker verkeerd in elkaar gezet, dus nog maar eens, de eerste zekering die van 10 A was klaar(ontsteking)
Vol goede moet weer de sleutel om, en.... Jawel de secundaire kleppen begonnen te draaien, nu wel f1 storing maar boeien hij doet iets.
Nu kon ik hem wel uitlezen, en nu doet de gipro het ook.
C44 dus hij mist de lama sonde dat kan kloppen want die zat er nog niet aan, uitlaat ernaast gezet en alles weg, ook geen storingen, ik ben heel blij.
Accu staat nu aan de lader die was helemaal dood dus de startmotor kon er niet veel mee maar er zit weer geluid en voortgang in.
Olie erin gegooid en op e bay slangen besteld voor een Suus van 2016 , ik heb geen oliekoeler meer dus de slangen van de koeling lopen anders.
Ik had alle zekeringen al eens gecontroleerd maar ik heb ook een stekker verkeerd in elkaar gezet, dus nog maar eens, de eerste zekering die van 10 A was klaar(ontsteking)
Vol goede moet weer de sleutel om, en.... Jawel de secundaire kleppen begonnen te draaien, nu wel f1 storing maar boeien hij doet iets.
Nu kon ik hem wel uitlezen, en nu doet de gipro het ook.
C44 dus hij mist de lama sonde dat kan kloppen want die zat er nog niet aan, uitlaat ernaast gezet en alles weg, ook geen storingen, ik ben heel blij.
Accu staat nu aan de lader die was helemaal dood dus de startmotor kon er niet veel mee maar er zit weer geluid en voortgang in.
Olie erin gegooid en op e bay slangen besteld voor een Suus van 2016 , ik heb geen oliekoeler meer dus de slangen van de koeling lopen anders.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Motor stuk
Dat is weer eens een goed begin van het nieuwe jaar
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
- Woonplaats: Gaanderen
Re: Motor stuk
We zijn al wat verder maar de startmotor krijgt hem nauwelijks rond, nieuwe accu nog niet.
Dan de startmotor maar uit elkaar daar lag heel veel stukjes koolborstel , nieuw setje besteld.
Uitlaat weer gangbaar gemaakt met een nieuw stukje pijp en zit er weer onder .
Foto's en filmpje toegevoegd
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... 2a849b1204
Dan de startmotor maar uit elkaar daar lag heel veel stukjes koolborstel , nieuw setje besteld.
Uitlaat weer gangbaar gemaakt met een nieuw stukje pijp en zit er weer onder .
Foto's en filmpje toegevoegd
https://myalbum.com/album/ZXaWucpamSM6R ... 2a849b1204
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Motor stuk
Met al die losse stukjes koolborstel kan ik mij voorstellen dat de startmotor er weinig zin in had.
Nu maar hopen dat er straks met de nieuwe koolborstels leven in de brouwerij komt
Nu maar hopen dat er straks met de nieuwe koolborstels leven in de brouwerij komt
Groeten,
Adri
Adri