Dunlop banden terugroep actie!
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
Dunlop banden terugroep actie!
Het zal je gebeuren........ !!
Het bericht van Suzuki/Nimag :
https://www.suzuki.nl/browse/veelgeste ... H0FRE4lHg
Het bericht van Suzuki/Nimag :
https://www.suzuki.nl/browse/veelgeste ... H0FRE4lHg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Contacteer:
Re: Dunlop banden terugroep actie!
Dit waren ook de eerste banden van mijn 1050DE...na 5000 km waren ze op...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- 1037cc
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Problemen met banden op de V-Strom 800?
Op een Amerikaanse website zag ik een zeer recent artikel over een terugroepactie van de V-Strom 800 ivm problemen met de banden.
Ik weet niet of de V-Strom 800 in de VS uitgerust wordt met andere banden, maar voor degenen met zo'n motor, hier is de link naar het artikel:
https://www.advrider.com/v-strom-800-re ... -problems/
Het gaat om de modellen DL800DE van 2023 en 2024 met onderstaande framenummers:
VIN Range 1: Begin: JS1EM12B1P7100019 End: JS1EM12B5P7101707
VIN Range 2: Begin: JS1EM12B0R7100001 End: JS1EM12B6R7100724
Volgens Suzuki is dit het potentiële veiligheidsprobleem:
"If the rear tire develops cracking or deformation of the tread area and operation continues under this condition, portions of the tire tread may separate from the tire structure impacting overall vehicle dynamics and increasing the risk of a crash".
(Stukken van de achterband kunnen onder bepaalde omstandigheden loslaten).
Ik hoop dat het voor Nederlandse V-Strom rijders meevalt, maar beter een loze waarschuwing dan een ongeval door een kapotte achterband.
Ik weet niet of de V-Strom 800 in de VS uitgerust wordt met andere banden, maar voor degenen met zo'n motor, hier is de link naar het artikel:
https://www.advrider.com/v-strom-800-re ... -problems/
Het gaat om de modellen DL800DE van 2023 en 2024 met onderstaande framenummers:
VIN Range 1: Begin: JS1EM12B1P7100019 End: JS1EM12B5P7101707
VIN Range 2: Begin: JS1EM12B0R7100001 End: JS1EM12B6R7100724
Volgens Suzuki is dit het potentiële veiligheidsprobleem:
"If the rear tire develops cracking or deformation of the tread area and operation continues under this condition, portions of the tire tread may separate from the tire structure impacting overall vehicle dynamics and increasing the risk of a crash".
(Stukken van de achterband kunnen onder bepaalde omstandigheden loslaten).
Ik hoop dat het voor Nederlandse V-Strom rijders meevalt, maar beter een loze waarschuwing dan een ongeval door een kapotte achterband.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Problemen met banden op de V-Strom 800?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Mijn motor is een: V strom 800DE
Zaterdag naar bij de dealer geweest om een nieuwe achterband te monteren (DL 800DE), is onder de terugroep actie gemonteerd.
Ik was er snel bij, zeker gezien de vele banden die nog gemonteerd moeten worden.
gr. peter
Ik was er snel bij, zeker gezien de vele banden die nog gemonteerd moeten worden.
gr. peter
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Week geleden brief Suzuki.
Hoef niet meer te wachten op vervangende banden advies vanuit Suzuki. Onduidelijk wanneer deze geleverd. Daarom mag ik nu bij mijn dealer zelf kiezen welke band ik wil.
Hoef niet meer te wachten op vervangende banden advies vanuit Suzuki. Onduidelijk wanneer deze geleverd. Daarom mag ik nu bij mijn dealer zelf kiezen welke band ik wil.
Bedankt voor de update. Bij mij hier in België nog geen brief. Ook de dealer wacht nieuws af van suzuki zelf, zeggen ze.. eer ik nieuws zal krijgen zal mijn band waarschijnlijk op zijn, want ik laat mijn motor niet staan ondanks hun advies. Wel check ik zeer zorgvuldig de band vóór, tijdens en na een rit. Ook al besef ik dat dit geen enkele garantie geeft voor plotse verrassingen. We zien wel.
Hier in België is op vandaag de brief in de bus gevallen voor de terugroepactie.
Er wordt kosteloos een nieuwe achterband geplaatst. Dat komt goed uit want hij is bijna versleten
Er wordt kosteloos een nieuwe achterband geplaatst. Dat komt goed uit want hij is bijna versleten
Vorige week de brommert binnengebracht, met versleten achterband (8000km). Deze werd kosteloos vervangen zonder enige discussie, zoals beloofd.
-
Mort,
Als het goed is heb je recent een brief gekregen van suzuki dat zowel de voor als achterband vernieuwd worden door nieuwe
dunlop mixtour b banden.
Ik heb ook een nieuwe (bridgestone a41 ) achterband gekregen toen het bekend werd (dacht juni) dat de banden niet goed waren en het advies was om niet meer mee te rijden.
Dus, ik nu kan ik de voor en achterband laten vernieuwen.
Dit alles gaat onder garantie.
peter
Als het goed is heb je recent een brief gekregen van suzuki dat zowel de voor als achterband vernieuwd worden door nieuwe
dunlop mixtour b banden.
Ik heb ook een nieuwe (bridgestone a41 ) achterband gekregen toen het bekend werd (dacht juni) dat de banden niet goed waren en het advies was om niet meer mee te rijden.
Dus, ik nu kan ik de voor en achterband laten vernieuwen.
Dit alles gaat onder garantie.
peter
Ik zal de brief er eens moeten op na lezen, maar volgens mij ging het enkel over de achterband. Ik houd je op de hoogte.
Bedankt
Bedankt
Ze spreken enkel over de achterband in de brief.
-
Dit is de tweede brief die ik heb gekregen 22 oktober.
Weet niet of dit ook voor België geldig is.
Weet niet of dit ook voor België geldig is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt om dit te delen. Misschien komt deze brief er voor mij ook nog aan. We zullen zien
- Tonkineesje
- Mijn motor is een: 2024 V-Strom 800DE
Ik heb de brief ook. Ik krijg 2 hagelnieuwe banden (trailmax)