Ben in contact gekomen met een Nederlandse fabrikant van GPS Trackers. Wat zou voor jullie en GO of een NO GO zijn om zo’n GPS tracker wel of niet aan te schaffen. Heb even op ’t WWW gekeken, maar dat is echt ‘door de bomen……je weet wel.
GPS Tracker Ja of Nee Poll
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
GPS Tracker Ja of Nee Poll
Beste V-Strom bondgenoten,
Ben in contact gekomen met een Nederlandse fabrikant van GPS Trackers. Wat zou voor jullie en GO of een NO GO zijn om zo’n GPS tracker wel of niet aan te schaffen. Heb even op ’t WWW gekeken, maar dat is echt ‘door de bomen……je weet wel.
Ik denk dat de antwoorden ook richting datzelfde spreekwoord zullen gaan. Dus eerst maar even of je er überhaupt een op of in je motor wilt hebben, ongeacht merk, levensduur batterij of kosten enz. Simpel JA of NEE. Ik weet dat sommige verzekeringsmaatschappijen een GPS Tracker toejuichen en je belonen met een lagere premie, maar dat komt later. Eerst zien of ik aandelen moet kopen![😁](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f601.svg)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Janja
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650XTA 2021
Re: GPS Tracker Ja of Nee Poll
Ik heb een Fresh & Rebel Smart Finder van de Action op mijn motorfiets. Is nadrukkelijk geen GPS tracker. Het systeem heeft dus wel beperkingen.
Werkt via de 'Zoek Mijn' App van Apple.
Nadelen:
- Werkt alleen op Apple telefoons
- Wordt allen 'gezien' door Apple telefoons in de buurt, mits de doorgifte van locatiegegevens van de betreffende telefoon aanstaat.
Voordelen:
- Geen abonnement.
- Lage aanschafkosten.
Nu bij de Action 3st. voor E 19.95. (ook 1st voor E 6.95)
Ik doe het hier voorlopig wel mee.
Ik neem wel aan dat dit door de verzekeringsmaatschappij niet wordt erkend als tracker
Werkt via de 'Zoek Mijn' App van Apple.
Nadelen:
- Werkt alleen op Apple telefoons
- Wordt allen 'gezien' door Apple telefoons in de buurt, mits de doorgifte van locatiegegevens van de betreffende telefoon aanstaat.
Voordelen:
- Geen abonnement.
- Lage aanschafkosten.
Nu bij de Action 3st. voor E 19.95. (ook 1st voor E 6.95)
Ik doe het hier voorlopig wel mee.
Ik neem wel aan dat dit door de verzekeringsmaatschappij niet wordt erkend als tracker
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CB750F, Yamaha XV920, Kawasaki 1000GTR, Kawasaki Zephyr 1100, Triumph Sprint 900
- Motormuis Fryslân
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Contacteer:
Zelf heb ik een SinoTrack GPS tracker ST-901 op mijn V-strom gemonteerd. De aanschaf was €59,95 in juli 2022. Een Lebara sim-kaartje van €6,= p.m. erbij genomen en het geheel is op de computer en mijn smartphone te volgen.
Er is van alles op te vragen en in te stellen. De afgelegde route is terug te kijken op datum. Tijdens lange reizen kan ook de familie mij middels de tracker op de kaart volgen.
Het enige minpunt is: hij vreet stroom. Na een dag of acht is je accu leeg. Dus nu is ook de acculader in de stalling mijn vriend. Zo blijft de tracker actief.
Er is van alles op te vragen en in te stellen. De afgelegde route is terug te kijken op datum. Tijdens lange reizen kan ook de familie mij middels de tracker op de kaart volgen.
Het enige minpunt is: hij vreet stroom. Na een dag of acht is je accu leeg. Dus nu is ook de acculader in de stalling mijn vriend. Zo blijft de tracker actief.
Vaak ben je te bang ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Sparkle Black Peter
Die waar ik mee bezig ben is een Tracker die 3 jaar met een batterij doet (wel afhankelijk van hoe vaak je je locatie opvraagt), Deze batterij moet je elke 3 jaar, zelf of door de fabrikant, vervangen en dat is dan gelijk ook je up-date. Dus geen aanslag op je accu. Ook geen abonnement, enige kosten zijn het vervangen van batterij om de 3 jaar. Bewegingssensor en dekking in heel Europa en ver daarbuiten. Waterdicht en klein van formaat. Vraag me wel eens af hoe ze 't er allemaal ingefrut krijgen. Heb de eigenaar nog wat meer vragen toegestuurd. Dus ben benieuwd. ![Goed! :duim:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
![Goed! :duim:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 XTA (2020)
5 ja, 5 nee....
Ik ben zelf voor, met de beperkende factor dat ik er geen abonnementsstructuur aan vast wil hebben.
Ik ben zelf voor, met de beperkende factor dat ik er geen abonnementsstructuur aan vast wil hebben.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Ben benieuwt peter. Zou er willen maar zonder abonnement en een eigen batterij
![we rijden... :-)}](./images/smilies/icon2_crossy.gif)
- Sparkle Black Peter
@Margon; Volgende week hoop ik alle info te hebben. Ze moesten nog iets nakijken. ![Goed! :duim:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
- Sparkle Black Peter
Er zijn 2 trackers naar twee testpiloten gestuurd. Die gaan ze uitproberen. Ik verwacht daar binnen korte tijd hun bevindingen van. ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
- Sparkle Black Peter
De testrijders hebben hun tracker uitgeprobeerd en hier hun bevindingen.
Jos:
"Met dank aan Peter de Loca GPS tracker mogen testen en inmiddels er ook mee op reis geweest.
Eerste indruk als je hem uitpakt is erg goed, degelijk en simpel.
Het apparaat heeft maar 1 knop en als je de app download fiets je er zo doorheen. Even naar buiten voor het beste GPS signaal en je bent ready to go !
Na het aanmaken van een account plaatste ik het kastje in de motor en kon het testen beginnen.
In eerste instantie deed ikzelf de aanname dat je je 24/7 live kunt zien waar je motor dan is maar dat is niet helemaal hoe dit werkt.
Het kastje gaat 3 jaar mee met zijn ingebouwde accu, om dit te kunnen halen kun je natuurlijk niet elke seconde live een signaal versturen, daarom doet deze kleine vriend dat dan ook slechts 1x per dag.
Deze frequentie is bij te stellen tot elke 10 minuten waarbij de levensverwachting van de accu dan wel drastisch zakt naar 7 dagen.
Toch is dit erg interessant om zo te gebruiken wanneer de motor gestolen zou zijn, dan stel je hem via de app in naar een hogere frequentie en kun je zien waar die is of waar die heen gaat.
Ook een leuke functie is de beweginssdetectie, elke keer dat de motor verplaatst krijg je een melding. Hoe vaker verplaatst hoe sneller de accu leeg is. Deze functie is dan vooral interessant als je hem ergens in stalling zet. Zo hoef je niet zelf te kijken elke dag op het ingestelde tijdstip maar krijg je makkelijk zelf een melding.
Al met al een erg leuk apparaatje die simpelweg doet wat hij zegt en een extra gevoel van veiligheid geeft voor als de motor gestolen word.
Zo is er toch nog een reële kans dat je de motor snel terug vind mocht het mis gaan. Bij veel gevallen van diefstal worden voertuigen ergens gedumpt of gestald voor een aantal dagen om te zien of ze getrackt worden middels GPS en met deze kanjer erin krijg jij je kans je geliefde motor weer terug te halen.
Extra plus punt is dat je met het account ook meerdere mensen toegang kunt geven tot 1 GPS tracker. Zo kan mijn partner ook checken waar de motor is mocht hij nou gestolen worden met mijn telefoon erbij, super handig !
Ik geef hem daarom een dikke 10 !
De eerste ervaring van testrijder Hubert.
"Sinds enkele dagen de tracker in gebruik. En de eerste impressie is boven verwachting goed.
Het pakket word netjes verzorgd bezorgd. En het installeren ging eigenlijk best simpel. Even buiten staan met de tracker ( ca 3 minuten) was genoeg om te connecten met de gps. Hierna koppelen met de app. Even de app sluiten en opnieuw starten en de tracker is te zien.
Hij staat standaard op 1 lokatie per dag. Maar dit kan je handmatig veranderen. Dit gaat wel ten koste van de batterijduur.
1 lokatie per dag dan is de duur 3 jaar, meer lokaties gaat ten koste van deze duur. Bv 2 lokaties per dag is 1,5 jaar etc.
Is de batterij leeg/ heb je je maximale lokaties bereikt, hoef je geen nieuwe tracker aan te schaffen maar kun je een nieuwe bundel bestellen ( als ik met niet vergis 37 of 39 euro)
Mooi is dat als je de lokatie deelt via bv whatsapp, de lokatie tot op ca 5 meter op google maps te zien is.
Ik zal een dezer dag de lokatieregistratie per dag ophogen en kijken wat het dan doet. Ook zal ik dan ipv in de grensstreek rijden, ook het “grijze gebied” inrijden waar mobiele connectie vaak een probleem is. Kijken of hij dan ook de lokatie weet op te pakken.
Wat mij positief opviel is dat de tracker ook gevonden word in een garage bv maar ook in de woonkamer. Het gps signaal is daar nog steeds een ruime 80?%
Mijn eerste indruk is positief
"
Beste leden, mochten jullie na aanleiding van de test overwegen een tracker aan te schaffen, dat kan. Via de website en kortingscode "Locamotor750" krijg je als V-Strommer korting op de aanschaf.![👍](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d.svg)
http://loca.nl
Jos:
"Met dank aan Peter de Loca GPS tracker mogen testen en inmiddels er ook mee op reis geweest.
Eerste indruk als je hem uitpakt is erg goed, degelijk en simpel.
Het apparaat heeft maar 1 knop en als je de app download fiets je er zo doorheen. Even naar buiten voor het beste GPS signaal en je bent ready to go !
Na het aanmaken van een account plaatste ik het kastje in de motor en kon het testen beginnen.
In eerste instantie deed ikzelf de aanname dat je je 24/7 live kunt zien waar je motor dan is maar dat is niet helemaal hoe dit werkt.
Het kastje gaat 3 jaar mee met zijn ingebouwde accu, om dit te kunnen halen kun je natuurlijk niet elke seconde live een signaal versturen, daarom doet deze kleine vriend dat dan ook slechts 1x per dag.
Deze frequentie is bij te stellen tot elke 10 minuten waarbij de levensverwachting van de accu dan wel drastisch zakt naar 7 dagen.
Toch is dit erg interessant om zo te gebruiken wanneer de motor gestolen zou zijn, dan stel je hem via de app in naar een hogere frequentie en kun je zien waar die is of waar die heen gaat.
Ook een leuke functie is de beweginssdetectie, elke keer dat de motor verplaatst krijg je een melding. Hoe vaker verplaatst hoe sneller de accu leeg is. Deze functie is dan vooral interessant als je hem ergens in stalling zet. Zo hoef je niet zelf te kijken elke dag op het ingestelde tijdstip maar krijg je makkelijk zelf een melding.
Al met al een erg leuk apparaatje die simpelweg doet wat hij zegt en een extra gevoel van veiligheid geeft voor als de motor gestolen word.
Zo is er toch nog een reële kans dat je de motor snel terug vind mocht het mis gaan. Bij veel gevallen van diefstal worden voertuigen ergens gedumpt of gestald voor een aantal dagen om te zien of ze getrackt worden middels GPS en met deze kanjer erin krijg jij je kans je geliefde motor weer terug te halen.
Extra plus punt is dat je met het account ook meerdere mensen toegang kunt geven tot 1 GPS tracker. Zo kan mijn partner ook checken waar de motor is mocht hij nou gestolen worden met mijn telefoon erbij, super handig !
Ik geef hem daarom een dikke 10 !
De eerste ervaring van testrijder Hubert.
"Sinds enkele dagen de tracker in gebruik. En de eerste impressie is boven verwachting goed.
Het pakket word netjes verzorgd bezorgd. En het installeren ging eigenlijk best simpel. Even buiten staan met de tracker ( ca 3 minuten) was genoeg om te connecten met de gps. Hierna koppelen met de app. Even de app sluiten en opnieuw starten en de tracker is te zien.
Hij staat standaard op 1 lokatie per dag. Maar dit kan je handmatig veranderen. Dit gaat wel ten koste van de batterijduur.
1 lokatie per dag dan is de duur 3 jaar, meer lokaties gaat ten koste van deze duur. Bv 2 lokaties per dag is 1,5 jaar etc.
Is de batterij leeg/ heb je je maximale lokaties bereikt, hoef je geen nieuwe tracker aan te schaffen maar kun je een nieuwe bundel bestellen ( als ik met niet vergis 37 of 39 euro)
Mooi is dat als je de lokatie deelt via bv whatsapp, de lokatie tot op ca 5 meter op google maps te zien is.
Ik zal een dezer dag de lokatieregistratie per dag ophogen en kijken wat het dan doet. Ook zal ik dan ipv in de grensstreek rijden, ook het “grijze gebied” inrijden waar mobiele connectie vaak een probleem is. Kijken of hij dan ook de lokatie weet op te pakken.
Wat mij positief opviel is dat de tracker ook gevonden word in een garage bv maar ook in de woonkamer. Het gps signaal is daar nog steeds een ruime 80?%
Mijn eerste indruk is positief
Beste leden, mochten jullie na aanleiding van de test overwegen een tracker aan te schaffen, dat kan. Via de website en kortingscode "Locamotor750" krijg je als V-Strommer korting op de aanschaf.
http://loca.nl
- Emile
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Contacteer:
Leuk apparaatje, zeker die bewegingsmodus. Maar 1x per dag vind ik wel erg weinig, juist als je motor gestolen wordt wil je meer info, maar dan zit je zo aan je 'renewal' tijd en er vanuitgaande dat je er na een jaar doorheen bent, kost je dat 37 euro per jaar. (hij is ook door de grootte moeilijk te verstoppen)
Het is niet te vergelijken en voor de 'pro' ook makkelijk te omzeilen, maar ik heb met ducktape een Apple Airtag ergens in de motor geplakt. Gaat ook maar een jaar mee, maar dan wel realtime info over de locatie (als er een iphone in de buurt is)
Oh, de kortingscode is verlopen zegt de website... (was even benieuwd naar de korting
)
Het is niet te vergelijken en voor de 'pro' ook makkelijk te omzeilen, maar ik heb met ducktape een Apple Airtag ergens in de motor geplakt. Gaat ook maar een jaar mee, maar dan wel realtime info over de locatie (als er een iphone in de buurt is)
Oh, de kortingscode is verlopen zegt de website... (was even benieuwd naar de korting
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
-
- Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Hmmmm, wat ik me dan afvraag , is die bewegingsmelding dan niet ook een batterijslurper?
Ben bang dat je het van z'n lang zal je leven nooit drie jaar gaat redden met de accu en dan wordt het toch wel een heel ander kostenplaatje dan dat het in eerste instantie lijkt
Denk dat ik oversla
Ben bang dat je het van z'n lang zal je leven nooit drie jaar gaat redden met de accu en dan wordt het toch wel een heel ander kostenplaatje dan dat het in eerste instantie lijkt
Denk dat ik oversla
Ex vstrom rijder
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Dat wordt toch ook duidelijk vermeld door de review(s). Meer data is kortere levensduur batterij cq snellere "renewal". Tja, of het dan nog interessant is, is aan een ieder zelf ter beoordeling.
![we rijden... :-)}](./images/smilies/icon2_crossy.gif)
![we zwaaien :bye:](./images/smilies/icon2_bye.gif)
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 -2017
Ik kreeg net deze week een mail van waypoint notter over een gps tracker.
misschien hebben jullie hier wat aan.
https://www.gps.nl/gps-trackers/monimoto_9.html
ter info.
Gr Bert
misschien hebben jullie hier wat aan.
https://www.gps.nl/gps-trackers/monimoto_9.html
ter info.
Gr Bert
![Afbeelding](http://www.reemst.com/dImg/license/nl/saratoga.gif)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Jammer dat er een abbonement aan vast zit.
Met 4 motoren maal €39 per jaar vind ik het een duur speeltje worden.
Persoonlijk zou ik het niet kopen.
Met 4 motoren maal €39 per jaar vind ik het een duur speeltje worden.
Persoonlijk zou ik het niet kopen.
- Sparkle Black Peter
Het zal je een worst wezen hoelang de batterij meegaat als ie gestolen is toch. Als je motor gestolen is en wordt teruggevonden d.m.v. deze tracker, denk dat je verzekering dit ook wel vergoed. ook zal je premie wat lager worden met een tracker. tenminste sommige maatschappijen geven er korting op.Emile schreef: vr 20-09-2024, 15:43 Leuk apparaatje, zeker die bewegingsmodus. Maar 1x per dag vind ik wel erg weinig, juist als je motor gestolen wordt wil je meer info, maar dan zit je zo aan je 'renewal' tijd en er vanuitgaande dat je er na een jaar doorheen bent, kost je dat 37 euro per jaar. (hij is ook door de grootte moeilijk te verstoppen)
Oh, de kortingscode is verlopen zegt de website... (was even benieuwd naar de korting)
De kortingscode zijn ze vergeten te activeren, maar komt goed.
- Sparkle Black Peter
Je bedoelt die bij Waypoint van Motormuus. Want Loca heeft geen abonnement. ![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
- Sparkle Black Peter
Die bewegingsmelder geeft alleen en signaal als je motor verplaatst wordt als je dat zelf niet bent, dus alleen bij proberen te stelen zal die een melding geven. Denk niet dat ze elk half uur je motor proberen te jatten, want dan zou ik verhuizenWilco40 schreef: vr 20-09-2024, 18:43 Hmmmm, wat ik me dan afvraag , is die bewegingsmelding dan niet ook een batterijslurper?
Denk dat ik oversla
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
-
- Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Ah, kijk nu wordt het al wat duidelijker voor me
Alleen een melding als iemand anders dan ikzelf hem verplaatst.
Neem aan dat je dat dan in een app aangeeft dat jezelf de motor verplaatst? En niet een vreemde
Dat zal idd mega schelen in de levensduur vd accu
Alleen een melding als iemand anders dan ikzelf hem verplaatst.
Neem aan dat je dat dan in een app aangeeft dat jezelf de motor verplaatst? En niet een vreemde
Dat zal idd mega schelen in de levensduur vd accu
Ex vstrom rijder