GPS Tracker Ja of Nee Poll
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
GPS Tracker Ja of Nee Poll
Beste V-Strom bondgenoten,
Ben in contact gekomen met een Nederlandse fabrikant van GPS Trackers. Wat zou voor jullie en GO of een NO GO zijn om zo’n GPS tracker wel of niet aan te schaffen. Heb even op ’t WWW gekeken, maar dat is echt ‘door de bomen……je weet wel. Ik denk dat de antwoorden ook richting datzelfde spreekwoord zullen gaan. Dus eerst maar even of je er überhaupt een op of in je motor wilt hebben, ongeacht merk, levensduur batterij of kosten enz. Simpel JA of NEE. Ik weet dat sommige verzekeringsmaatschappijen een GPS Tracker toejuichen en je belonen met een lagere premie, maar dat komt later. Eerst zien of ik aandelen moet kopen
Ben in contact gekomen met een Nederlandse fabrikant van GPS Trackers. Wat zou voor jullie en GO of een NO GO zijn om zo’n GPS tracker wel of niet aan te schaffen. Heb even op ’t WWW gekeken, maar dat is echt ‘door de bomen……je weet wel. Ik denk dat de antwoorden ook richting datzelfde spreekwoord zullen gaan. Dus eerst maar even of je er überhaupt een op of in je motor wilt hebben, ongeacht merk, levensduur batterij of kosten enz. Simpel JA of NEE. Ik weet dat sommige verzekeringsmaatschappijen een GPS Tracker toejuichen en je belonen met een lagere premie, maar dat komt later. Eerst zien of ik aandelen moet kopen
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650XTA 2021
Re: GPS Tracker Ja of Nee Poll
Ik heb een Fresh & Rebel Smart Finder van de Action op mijn motorfiets. Is nadrukkelijk geen GPS tracker. Het systeem heeft dus wel beperkingen.
Werkt via de 'Zoek Mijn' App van Apple.
Nadelen:
- Werkt alleen op Apple telefoons
- Wordt allen 'gezien' door Apple telefoons in de buurt, mits de doorgifte van locatiegegevens van de betreffende telefoon aanstaat.
Voordelen:
- Geen abonnement.
- Lage aanschafkosten.
Nu bij de Action 3st. voor E 19.95. (ook 1st voor E 6.95)
Ik doe het hier voorlopig wel mee.
Ik neem wel aan dat dit door de verzekeringsmaatschappij niet wordt erkend als tracker
Werkt via de 'Zoek Mijn' App van Apple.
Nadelen:
- Werkt alleen op Apple telefoons
- Wordt allen 'gezien' door Apple telefoons in de buurt, mits de doorgifte van locatiegegevens van de betreffende telefoon aanstaat.
Voordelen:
- Geen abonnement.
- Lage aanschafkosten.
Nu bij de Action 3st. voor E 19.95. (ook 1st voor E 6.95)
Ik doe het hier voorlopig wel mee.
Ik neem wel aan dat dit door de verzekeringsmaatschappij niet wordt erkend als tracker
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CB750F, Yamaha XV920, Kawasaki 1000GTR, Kawasaki Zephyr 1100, Triumph Sprint 900
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
Zelf heb ik een SinoTrack GPS tracker ST-901 op mijn V-strom gemonteerd. De aanschaf was €59,95 in juli 2022. Een Lebara sim-kaartje van €6,= p.m. erbij genomen en het geheel is op de computer en mijn smartphone te volgen.
Er is van alles op te vragen en in te stellen. De afgelegde route is terug te kijken op datum. Tijdens lange reizen kan ook de familie mij middels de tracker op de kaart volgen.
Het enige minpunt is: hij vreet stroom. Na een dag of acht is je accu leeg. Dus nu is ook de acculader in de stalling mijn vriend. Zo blijft de tracker actief.
Er is van alles op te vragen en in te stellen. De afgelegde route is terug te kijken op datum. Tijdens lange reizen kan ook de familie mij middels de tracker op de kaart volgen.
Het enige minpunt is: hij vreet stroom. Na een dag of acht is je accu leeg. Dus nu is ook de acculader in de stalling mijn vriend. Zo blijft de tracker actief.
Vaak ben je te bang
-
Die waar ik mee bezig ben is een Tracker die 3 jaar met een batterij doet (wel afhankelijk van hoe vaak je je locatie opvraagt), Deze batterij moet je elke 3 jaar, zelf of door de fabrikant, vervangen en dat is dan gelijk ook je up-date. Dus geen aanslag op je accu. Ook geen abonnement, enige kosten zijn het vervangen van batterij om de 3 jaar. Bewegingssensor en dekking in heel Europa en ver daarbuiten. Waterdicht en klein van formaat. Vraag me wel eens af hoe ze 't er allemaal ingefrut krijgen. Heb de eigenaar nog wat meer vragen toegestuurd. Dus ben benieuwd.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 XTA (2020)
5 ja, 5 nee....
Ik ben zelf voor, met de beperkende factor dat ik er geen abonnementsstructuur aan vast wil hebben.
Ik ben zelf voor, met de beperkende factor dat ik er geen abonnementsstructuur aan vast wil hebben.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Ben benieuwt peter. Zou er willen maar zonder abonnement en een eigen batterij
650 K7 / L13 / L14/ L15 L18 650 xt geel Africa twin 1000 dct
-
@Margon; Volgende week hoop ik alle info te hebben. Ze moesten nog iets nakijken.
-
Er zijn 2 trackers naar twee testpiloten gestuurd. Die gaan ze uitproberen. Ik verwacht daar binnen korte tijd hun bevindingen van.