Uitstraling V-Strom 800

Alles over motoren in het algemeen en V-Strom in het bijzonder
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 434
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech

Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Dwars »

Vind de gewone 800 maar saai tov de 800DE.
De DE heeft een moderne uitstraling en zie er fris uit in de grijs-gele uitvoering, maar de gewone..
Iemand een idee hoe deze een beetje "opgeleukt' kan worden met een frisser uiterlijk?
Laat jezelf eens los :D :shock:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 3013
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Tulipan »

Zoiets als wat vrouwen doen: Make up O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7883
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Eikie »

Google eens : stickerset Vstrom 800

Er is genoeg te vinden
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Mort »

Bij mij rijst nu vooral de vraag; waarom dan geen DE kopen? De hoogte? De tube type wielen? Dat is makkelijk aan te passen.

Ik zou persoonlijk niet een motor verkiezen die ik moet opleuken om hem mooi te vinden. Hem personaliseren, dat is iets anders. Maar een motor kopen die ik in de showroom al saai vind.. nee . 🙂
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 434
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Dwars »

@Eikie, stickerset valt best tegen, alles is op basis van de 800 DE.
@Mort, dit is wel een interessante invalshoek! De hoogte speelt zeker mee maar ook het 21" tubetype voorwiel aangezien ik de motor niet echt offroad ga gebruiken. Dus voor wat scherper sturen op het verharde liever een 19" voorwiel vandaar mij voorkeur voor de gewone 800.
Maar op welke manier personaliseren?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7883
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Eikie »

… anders een professionele wrapper bezoeken?
… valbeugels
… ander schermpje
… kofferset

Leef je uit. Geef je fantasie de ruimte. Doe eens gek. Stap uit je comfortzone. Je kan er zelfs een Ratbike van maken.
Dyrck, één van onze leden heeft zijn motor gepersonaliseerd
IMG_1395.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Mort »

Dwars schreef: vr 02-08-2024, 06:21 Dus voor wat scherper sturen op het verharde liever een 19" voorwiel vandaar mij voorkeur voor de gewone 800.
Maar op welke manier personaliseren?
Je kan een DE bv voorzien van andere wielen, bv van een andere strom. Of het 21 wiel laten ombouwen tot een 19 bij haan wheels bv. Dan nog een verlaagd zadel, de vork wat doorsteken en hondebeentjes achteraan. Wordt ie vanzelf al een stuk lager. Wat je ook kan doen is een gewone kopen en 'spelen' met de plastic onderdelen qua kleurstelling. Online staan daar al voorbeelden van.
Cheetah694
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09-05-2023, 19:52

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Cheetah694 »

Mort schreef: wo 31-07-2024, 14:14 Bij mij rijst nu vooral de vraag; waarom dan geen DE kopen? De hoogte? De tube type wielen? Dat is makkelijk aan te passen.

Ik zou persoonlijk niet een motor verkiezen die ik moet opleuken om hem mooi te vinden. Hem personaliseren, dat is iets anders. Maar een motor kopen die ik in de showroom al saai vind.. nee . 🙂
Aan de andere kant, een motor kopen die een leuke uitstraling in de showroom heeft, maar waar je weet dat je meteen wielen moet vervangen om gewoon veilig kunnen rijden, is ook best wel raar, vind ik.
Cheetah694
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09-05-2023, 19:52

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Cheetah694 »

Dwars schreef: ma 29-07-2024, 12:37 Vind de gewone 800 maar saai tov de 800DE.
De DE heeft een moderne uitstraling en zie er fris uit in de grijs-gele uitvoering, maar de gewone..
Iemand een idee hoe deze een beetje "opgeleukt' kan worden met een frisser uiterlijk?
Laat jezelf eens los :D :shock:
Twee oplossingen. Een 650XT kopen of een 1050XT. Die ogen best wel oké in sommige kleurstellingen.
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Mort »

Cheetah694 schreef: wo 04-09-2024, 16:58
Mort schreef: wo 31-07-2024, 14:14 Bij mij rijst nu vooral de vraag; waarom dan geen DE kopen? De hoogte? De tube type wielen? Dat is makkelijk aan te passen.

Ik zou persoonlijk niet een motor verkiezen die ik moet opleuken om hem mooi te vinden. Hem personaliseren, dat is iets anders. Maar een motor kopen die ik in de showroom al saai vind.. nee . 🙂
Aan de andere kant, een motor kopen die een leuke uitstraling in de showroom heeft, maar waar je weet dat je meteen wielen moet vervangen om gewoon veilig kunnen rijden, is ook best wel raar, vind ik.
Kan je niet veilig rijden dan met een 21" wiel? Zelf heb ik er in elk geval geen probleem mee. Ik rijd met alle soorten motoren maar vooral ook met een r100gs/PD met intussen meer dan 200.000 op de klok, mét 21" wiel alsook nu mijn 800de. Ik zie geen "veiligheidsprobleem". Wel stuurt een 19 of 18" fiets uiteraard "makkelijker". Maar qua veiligheid nog nooit echt problemen ondervonden hoor.
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 314
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Akako »

Natuurlijk kun je veilig rijden met een 21 wiel

Ik heb heel Europa doorkruist met een KTM 990 adv. Die heeft een 21 wiel en dat was een zeer fijn sturende motor
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Mort »

Dat is ook mijn gedacht. :duim:
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 434
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Dwars »

Akako schreef: do 05-09-2024, 19:54 Natuurlijk kun je veilig rijden met een 21 wiel

Ik heb heel Europa doorkruist met een KTM 990 adv. Die heeft een 21 wiel en dat was een zeer fijn sturende motor
Ik heb het woord veilig/onveilig niet gebruikt!
Het ging mij om het sneller kunnen sturen in korte links/rechts combinaties.
Heb verder ook ervaring met een KTM 790A gehad met een 21"/18" wielenset.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Cheetah694
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09-05-2023, 19:52

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Cheetah694 »

Mort schreef: do 05-09-2024, 19:13 Kan je niet veilig rijden dan met een 21" wiel?
Stel dat je een lekke band krijgt bij 150 km/u op een autobahn. Tubeless vs. binnenband is het verschil tussen een klein ongemakje en een groot ongeluk. Binnenband is prima bij cross/enduro, die ook overigens een bandenklem gebruiken, zodat je helemaal zonder lucht je rondje kon uitrijden. Die motoren rijden ook zelden boven 60 km/u op een afgesloten circuit. Bij moderne straatmotoren met de snelheden en verkeer van tegenwoordig is het gebruik van binnenbanden, sterker nog, zonder bandenklemmen, de meest idiote beslissing van Suzuki die je kunt bedenken. Ze mogen die zelf rijden, mij zien ze er niet op.
Gebruikersavatar
RobE
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16-05-2015, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 800 (2024)(blauw)
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door RobE »

Uitstraling is zeer persoonlijk, Ik zelf vind de uitstraling prima en heb na 10 jaar en 56000km. de V-strom650 ingeruild voor een blauwe strom-800 (ik laat de V maar weg) Na een proefrit was ik verkocht, rijd ontzettend makkelijk en stuurt en remt prima. Nu wachten tot de aflevering en dan weer lekker toeren.
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: Uitstraling V-Strom 800

Bericht door Mort »

Dwars schreef: vr 06-09-2024, 08:34
Akako schreef: do 05-09-2024, 19:54 Natuurlijk kun je veilig rijden met een 21 wiel

Ik heb heel Europa doorkruist met een KTM 990 adv. Die heeft een 21 wiel en dat was een zeer fijn sturende motor
Ik heb het woord veilig/onveilig niet gebruikt!
Het ging mij om het sneller kunnen sturen in korte links/rechts combinaties.
Heb verder ook ervaring met een KTM 790A gehad met een 21"/18" wielenset.
Jij hebt "onveilig" inderdaad niet gebruikt. Dat was vast bedoeld op cheetah zijn reactie.