onderhoudsmelding

Plaats reactie
Rony Ruts
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 18-07-2022, 18:30

onderhoudsmelding

Bericht door Rony Ruts »

hallo, kan je bij een vstrom 1050 van 2022 zelf het onderhoudsinterval instellen? In de handleiding zou je het wel kunnen doen maar mij lukt het niet, of moet het misschien met draaiende motor zijn. Of kan het enkel bij de dealer gebeuren na het onderhoud. Hij heeft net een onderhoud gehad bij de dealer, en heeft de volgende waardes ingesteld. Als datum staat het op 14/05/25, dat is ok, en heeft 6000 km ingesteld voor de volgend smering. Ik zou dit willen aanpassen daar ik wel 10000 km op een jaar maak. En zou ik dit willen veranderen naar 9500 km.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7620
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: onderhoudsmelding

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de handleiding er eens op nageslagen. Zoals ik het lees is het geen instelling die je zelf kunt aanpassen maar slechts een functie die kunt raadplegen. In mijn auto is dat ook zo, ik kan het wel bekijken maar niet zelf aanpassen. Pas als de tijd (of de kilometerstand) daar is verschijnt er automatisch een mededeling/waarschuwing.

Meestal wordt dit dus in de garage na het onderhoud gereset en begint de teller weer opnieuw. Afhankelijk van hoe het systeem is uitgevoerd is het wel uit te zetten of te resetten als je de beschikking hebt over passende OBD2 apparatuur. Het is misschien mogelijk de intervalperiodes aan te passen, maar dat hangt dus ook af van het systeem. Sommige hebben een vaste interval die alleen te resetten is. Of dit bij de V-Strom het geval is zou ik niet weten. Maar daar moet je garage wel een antwoord op kunnen geven. Veel garages denken ook wel mee met hun klanten en zijn bereid om een kortere, langere of aangepaste interval toe te passen afhankelijk van het gebruik van de motorfiets. Dus ik zou zeggen maak eens een praatje met de dealer/garage.

Zelf heb ik een auto die elke 20K een beurt wordt voorgeschreven. Ik rij momenteel zo'n 40K per jaar en vind 20K niet nodig. Ik negeer die mededeling dan ook gewoon. Het gekke bij mijn auto is wel dat na enige tijd de mededeling verdwijnt en er een nieuwe absurde interval voor in de plaats komt zonder mededeling. Maar ook dat zal wel weer merk- en type afhankelijk zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie