Maf sensor

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
RonaldR
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Maf sensor

Bericht door RonaldR »

Hallo beste Vstrommers

Ik heb laatst het motorblok onder mijn Vstrom 650 uit 2008 vandaan gehaald en daarbij het dunne slangetje van het kleppenhuis naar de maf sensor los getrokken.
Maar nou weet ik niet waar de maf sensor zit om daar het slangetje weer aan te koppelen.
Zou één van jullie dat kunnen aangeven?
Alvast bedankt!
Stroompje
EX- V-Strom berijder

Re: Maf sensor

Bericht door Stroompje »

RonaldR, je bericht is verplaatst naar het juiste deel van ons forum.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way ... :D
JanF
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017

Bericht door JanF »

Dat moet toch te herleiden zijn aan de lengte van het slangetje ?
RonaldR

Bericht door RonaldR »

Dank voor je reactie!
En inderdaad dat zou je zeggen aan de hand van de lengte, maar alsnog geen idee waar de sensor zit
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Weet je dit zeker? Je schrijft namelijk dat het slangetje van het kleppenhuis komt. Dat lijkt me vreemd want MAF staat voor Mass Air Flow en meet de hoeveelheid lucht bij de luchtinlaat. Die sensor vind ik nergens bij de V-Strom in het WPH of bij onderdelenleveranciers. Nu kan hij bij Suzuki natuurlijk net weer anders heten, maar dan lijkt het me nog steeds stug dat het slangetje van het kleppenhuis komt omdat dat er niks mee te maken heeft.

Bij een MAF sensor zit er over het algemeen ook geen slangetje want die zit meestal in de luchtinlaat en stuurt het signaal elektrisch door naar de ECU. Kan het zijn dat je de intake air pressure sensor (IAP sensor) bedoelt? Deze heeft wel een slangetje en meet de inlaat luchtdruk.
IAP.jpg
Maar die is het waarschijnlijk ook niet omdat die niet naar het kleppenhuis gaat. (Zover ik kan zien) Er staan wel plaatjes met hose routing in het WPH en daar staat een gesplitste slang die naar beide kleppendeksels gaat. Mogelijk dat je daar je antwoord vindt.
hose routing.jpg
Ik heb me zelf nooit hiermee bezig hoeven houden. Dus ik kan er ook naast zitten. En anders weet Chiel het waarschijnlijk wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
RonaldR

Bericht door RonaldR »

Dankjewel Rob
Voor je uitgebreide ,duidelijke uitleg!
Misschien dat ik de benaming niet goed heb van de sensor waar het dunne slangetje naar toe zou gaan en geeft dit wat verwarring, maar naar het luchtfilterhuis loop het slangetje niet want dat luchtfilterhuis had ik verwijderd toen ik het blok liet zakken en het slangetje ergens van los brak.
Ik heb het ook over een slangetje van een paar mm dik. En in de buurt van de accu kan ik ook geen aansluiting vinden.
Voorlopig dus nog een raadsel!
RonaldR

Bericht door RonaldR »

Omdat een beeld meer zegt, het kleppenhuis van onderaf gefotografeerd met het dunne slangetje.
Is het een overloop afvoer slangetje?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Ik zie al wat een beetje verwarring gaf, namelijk kleppenhuis. Ik dacht het kleppendeksel, maar je bedoelt de gasklep. Ik weet het niet zeker aangezien ik me er bij de V-Strom nooit mee heb bezig gehouden, maar het lijkt me de vacuümslang. In het WPH vind ik de tekst Pass through the vacuum hose inside the PAIR hose. Met andere woorden, de vacuümslang loopt kennelijk door/binnenin de PAIR hose. Als dat zo is dan kan ik me voorstellen dat je lang moet zoeken voor een aansluiting, die er niet echt is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie