Help me kiezen 🙈
Help me kiezen 🙈
Wie kan mij adviseren of heeft goede tips , ik ben toe aan een nieuw set rubber , nu ben ik aan het twijfelen om de continental trail attack 3 te proberen omdat ik daar hele goede reviews over lees , of dat ik bij Bridgestone moet blijven en dan nieuwe battlax A41 ik heb nu de Bridgestone Battlax Adventure A40 eronder , hoor het graag Groetjes niels
Re: Help me kiezen 🙈
Als je de Continental trail attack 3 hebt gehad, dan hoef je niks anders meer. Sorry, ben een beetje bevooroordeeld.
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 396
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Mijn motor is een: Even geen motor na een zwaar ongeluk, eerst weer herstellen.
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Help me kiezen 🙈
Sluit ik me ook bij aan.
- Frits Bos
- Berichten: 411
- Lid geworden op: wo 20-07-2022, 22:02
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
- Woonplaats: Noorholland
Re: Help me kiezen 🙈
Ach aan mij heb je niet veel de band is zwart en rond ik kijk meer naar de prijs reviews een indicatie en gevoel is persoonlijk die je er zelf bij hebt
Heb er nu net een mezeler tourance onder laten zetten
Heb er nu net een mezeler tourance onder laten zetten
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
Re: Help me kiezen 🙈
Ja voor de prijs hoef ik het niet te doen ze zijn beiden gelijk ongeveer scheelt 2/3 tientjes, en die Bridgestone vind ik prima rijden maar door reviews van mensen die de continentals hebben denk ik van laat ik die is proberen
Re: Help me kiezen 🙈
Het grote voordeel is dat je ze niet hoeft in te rijden. En ze hebben een zeer snelle opwarmtijd. Paar honderd meter.
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Help me kiezen 🙈
En dan zijn er ook altijd weer hele eigenwijze motorrijders zoals ik...
Voor gebruik ik de Trail Attack 3 en achter de A41. Twee verschillende soorten en merken banden op één motor? Jazeker, en het bevalt mij ook nog goed.
De Trail Attack 3 is een band waar ik een haat-liefde verhouding mee heb. Het is een band die heel licht stuurt, snel opwarmt en heel vertrouwd aanvoelt in de regen. Voor iemand die het hele jaar door in weer en wind op de motor zit lijkt het dus een ideale band.
Helemaal probleemloos is mijn ervaring met deze band echter niet. Diverse voorbanden hebben al wat droogtescheuren laten zien terwijl bij mij de banden geen tijd krijgen om oud te worden viewtopic.php?p=238209&hilit=trail+attack#p238209
Die scheuren gaan over de voorband, waarom dan toch die A41 om het achterwiel?
Op de (Duitse) snelweg met bepakking en snelheden van 120+km/h vond ik de Trail Attack 3 minder stabiel en neutraal rijden. Strak rechtdoor gaan was er niet bij. En ja, ik had de vering aangepast aan de belading. De A41 vind ik wat dat betreft stabieler ook al stuurt hij iets zwaarder in.
De combinatie van deze twee type banden past goed bij mijn rijstijl en bevalt mij dus prima.
Voor gebruik ik de Trail Attack 3 en achter de A41. Twee verschillende soorten en merken banden op één motor? Jazeker, en het bevalt mij ook nog goed.
De Trail Attack 3 is een band waar ik een haat-liefde verhouding mee heb. Het is een band die heel licht stuurt, snel opwarmt en heel vertrouwd aanvoelt in de regen. Voor iemand die het hele jaar door in weer en wind op de motor zit lijkt het dus een ideale band.
Helemaal probleemloos is mijn ervaring met deze band echter niet. Diverse voorbanden hebben al wat droogtescheuren laten zien terwijl bij mij de banden geen tijd krijgen om oud te worden viewtopic.php?p=238209&hilit=trail+attack#p238209
Die scheuren gaan over de voorband, waarom dan toch die A41 om het achterwiel?
Op de (Duitse) snelweg met bepakking en snelheden van 120+km/h vond ik de Trail Attack 3 minder stabiel en neutraal rijden. Strak rechtdoor gaan was er niet bij. En ja, ik had de vering aangepast aan de belading. De A41 vind ik wat dat betreft stabieler ook al stuurt hij iets zwaarder in.
De combinatie van deze twee type banden past goed bij mijn rijstijl en bevalt mij dus prima.
Groeten,
Adri
Adri
- Emiel1982
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
- Woonplaats: Sambeek
Re: Help me kiezen 🙈
Inderdaad bijzonder om voor 2 verschillende banden te kiezen, maar heel goed onderbouwd!
Je gebruikt deze banden alleen onroad, of ook offroad?
Je gebruikt deze banden alleen onroad, of ook offroad?
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Help me kiezen 🙈
De banden worden nagenoeg alleen onroad gebruikt. De keren dat ik met deze banden over onverharde wegen rijd mag geen naam hebben.
Wanneer ik weet dat ik tijdens een vakantie meer onverhard ga rijden pas ik daar mijn banden op aan. Eerder heb ik dat bijvoorbeeld voor mijn reis door IJsland gedaan en dit jaar wil ik onverharde routes door de pyreneeën gaan rijden. Ik zal daar dan specifieke 50/50 banden voor aanschaffen.
Wanneer ik weet dat ik tijdens een vakantie meer onverhard ga rijden pas ik daar mijn banden op aan. Eerder heb ik dat bijvoorbeeld voor mijn reis door IJsland gedaan en dit jaar wil ik onverharde routes door de pyreneeën gaan rijden. Ik zal daar dan specifieke 50/50 banden voor aanschaffen.
Groeten,
Adri
Adri
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Help me kiezen 🙈
CTA 3! Top band
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Help me kiezen 🙈
Ik zou de A41 in ieder geval niet doen.
Alles is persoonlijk, maar met de A41 heb wat vreemde 'uitstapjes' gehad en dan ben ik het vertrouwen kwijt in zo'n band. Vond zelfs de Michelin Anakees Adventures beter rijden dan de A41 (die zou ik dan overigens niet aanraden als je alleen onroad blijft)
Alles is persoonlijk, maar met de A41 heb wat vreemde 'uitstapjes' gehad en dan ben ik het vertrouwen kwijt in zo'n band. Vond zelfs de Michelin Anakees Adventures beter rijden dan de A41 (die zou ik dan overigens niet aanraden als je alleen onroad blijft)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
- 1037cc
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Help me kiezen 🙈
Tsja, ieder z'n voorkeur. Ik vind persoonlijk de A41 prettige banden. Motor stuurt heel precies. Niet te lichtvoetig, maar gewoon goed.
Ik heb er al wat buitenlandse trips mee gemaakt ook (Harz, Eifel, Odenwald) en ik zou niet weten op welk vlak Continental banden beter kunnen zijn. In de meeste tests van Motorplus scoren die maar gemiddeld.
Ik heb er al wat buitenlandse trips mee gemaakt ook (Harz, Eifel, Odenwald) en ik zou niet weten op welk vlak Continental banden beter kunnen zijn. In de meeste tests van Motorplus scoren die maar gemiddeld.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
- 1037cc
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Help me kiezen 🙈
Ik moet mijn eerdere reactie toch flink bijstellen.
In een test in 2019 (MP 14) worden de A41 en de Trail Attack 3 rechtstreeks met elkaar vergeleken (met nog 4 andere banden in de test).
Eindresultaat:
1. Trail Attack 3 met 320 punten en een "zeer goed"
5. A41 met 302 punten en een "goed".
In een test in 2019 (MP 14) worden de A41 en de Trail Attack 3 rechtstreeks met elkaar vergeleken (met nog 4 andere banden in de test).
Eindresultaat:
1. Trail Attack 3 met 320 punten en een "zeer goed"
5. A41 met 302 punten en een "goed".
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Help me kiezen 🙈
Onder mijn huidige fiets zitten michelins road 6, maar die kunnen me niet overtuigen.
Vandaag een set CTA3 besteld die er volgende week met de beurt ondergezet worden. Ik zweer erbij
Vandaag een set CTA3 besteld die er volgende week met de beurt ondergezet worden. Ik zweer erbij
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Help me kiezen 🙈
Zo, de TA3 zitten er onder.
Gister meteen rondje gemaakt om alvast het "gladde" laagje er af te slijten.
Over 2 weken weer een, zoals wij dat noemen, opstartdag, waarin we onder leiding van KNMV instructeurs weer leuke dingen gaan doen, zoals remmen en stilstaan op schuine helling, op/af rijden schuine hellingen, wip/wap, over obstakels rijden, remmen in bochten etc.
Wel beter als het gladde laagje er dan al af is .
Gister meteen rondje gemaakt om alvast het "gladde" laagje er af te slijten.
Over 2 weken weer een, zoals wij dat noemen, opstartdag, waarin we onder leiding van KNMV instructeurs weer leuke dingen gaan doen, zoals remmen en stilstaan op schuine helling, op/af rijden schuine hellingen, wip/wap, over obstakels rijden, remmen in bochten etc.
Wel beter als het gladde laagje er dan al af is .
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Help me kiezen 🙈
Door het volgen van deze thread heb ik me ook laten overtuigen om de trail attack 3 uit te proberen, ik schrok wel van de prijs!
530 ( dan kwamen er paar tientjes bij voor nieuwe ventielen), gelijk ook olie laten verversen dat komt er ook bij.
`A41 was 480, T31 450-,. Ik ben bij een bekend monteur gegaan die in de omgeving bekend staat als eerlijk in prijzen enz, denk dat de prijzen hard zijn gestegen? was altijd een duur hobby Motor hebben maar moet wel even op de billen knijpen >.<
Achterband was op, voorband had begin droogte scheurtjes en minimale cupping advies was dat die er ook aan zat te komen dat had me over de streep gehaald om allebei te wisselen. Ik had er road 5 onder van michellin vond ze wel vertrouwd rijden ben benieuwd naar de CTA3 zal mijn eigen update ook toevoegen : ]
edit- road 5 ipv 6
530 ( dan kwamen er paar tientjes bij voor nieuwe ventielen), gelijk ook olie laten verversen dat komt er ook bij.
`A41 was 480, T31 450-,. Ik ben bij een bekend monteur gegaan die in de omgeving bekend staat als eerlijk in prijzen enz, denk dat de prijzen hard zijn gestegen? was altijd een duur hobby Motor hebben maar moet wel even op de billen knijpen >.<
Achterband was op, voorband had begin droogte scheurtjes en minimale cupping advies was dat die er ook aan zat te komen dat had me over de streep gehaald om allebei te wisselen. Ik had er road 5 onder van michellin vond ze wel vertrouwd rijden ben benieuwd naar de CTA3 zal mijn eigen update ook toevoegen : ]
edit- road 5 ipv 6
Laatst gewijzigd door Drewman op do 07-03-2024, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Help me kiezen 🙈
Jij gaat blij zijn!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Help me kiezen 🙈
TA3 heeft geen glad laagje. Dat is nu juist het mooie aan deze band.TT-Strom schreef: zo 03-03-2024, 15:37 Zo, de TA3 zitten er onder.
Gister meteen rondje gemaakt om alvast het "gladde" laagje er af te slijten.
Over 2 weken weer een, zoals wij dat noemen, opstartdag, waarin we onder leiding van KNMV instructeurs weer leuke dingen gaan doen, zoals remmen en stilstaan op schuine helling, op/af rijden schuine hellingen, wip/wap, over obstakels rijden, remmen in bochten etc.
Wel beter als het gladde laagje er dan al af is .
Ander proces om de band uit de mal te krijgen.
Kan je dus direct vol gebruiken.
TractionSkin, een revolutionair bandenoppervlak.
Het ruwe oppervlak zorgt voor een uiterst veilige en korte inrijtijd en dus voor plezier vanaf de eerste meters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het opgeruwde bandenoppervlak en de afwezigheid van losmiddelen dankzij de speciaal gecoate matrijs.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Help me kiezen 🙈
I know, maar toch
Better safe then sorry!
Better safe then sorry!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Help me kiezen 🙈
Nou rit naar huis gereden en beetje omweg om wat gevoel te krijgen, de motor voelt echt anders aan vergeleken road 5.
Ik merk de positieve feedback, oneffenheden merk je niet echt door de band. Waar ik voornamelijk aan moet gaan wennen is hoe snel de motor heen en weer gaat, bizar snel. Weet niet zo zeer of ik dat een pluspunt vind of niet zal na eerste paar duizend weer reageren
Ik merk de positieve feedback, oneffenheden merk je niet echt door de band. Waar ik voornamelijk aan moet gaan wennen is hoe snel de motor heen en weer gaat, bizar snel. Weet niet zo zeer of ik dat een pluspunt vind of niet zal na eerste paar duizend weer reageren
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7926
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Help me kiezen 🙈
Nieuwe banden zijn wat stijver en ‘ronden’ de weg beter af.
Kwestie van wennen.
De oude banden hadden mogelijk een vlak loopvlak en dat stuurt heel anders.
Kwestie van wennen.
De oude banden hadden mogelijk een vlak loopvlak en dat stuurt heel anders.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Help me kiezen 🙈
Ik breek maar even in in dit topic omdat er hier ook gesproken is over 2 verschillende banden op 1 motorfiets. Vandaag was ik bij de dealer om de motor even na te laten lopen (5000km na de laatste beurt in december). De voorband was versleten, maar achter nog niet. Achter was hij wel wat vierkant aan het worden, maar qua profiel kon het nog makkelijk ermee door.
Ik heb nu de standaard banden (ik denk af fabriek) erop zitten en de motorfiets is inmiddels 17500 km verder. Is het aan te raden om de hele set te vervangen, of kan ik ook alleen eerst voor doen? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ik betwijfel ook of ik persoonlijk veel ga voelen van een andere band. Ik ga zeker niet tot het uiterste met de motorfiets, maar rij wel het hele jaar door woon-werk. Dat is zo'n 45km per dag, grotendeels snelweg en een stukje dijk.
Door de vele positieve reviews ga ik denk ik wel voor de Continental Trail Attack 3, maar de vraag is dus of gelijk voor en achter verstandig is, of eerst alleen voor en dan later achter.
Ik heb nu de standaard banden (ik denk af fabriek) erop zitten en de motorfiets is inmiddels 17500 km verder. Is het aan te raden om de hele set te vervangen, of kan ik ook alleen eerst voor doen? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ik betwijfel ook of ik persoonlijk veel ga voelen van een andere band. Ik ga zeker niet tot het uiterste met de motorfiets, maar rij wel het hele jaar door woon-werk. Dat is zo'n 45km per dag, grotendeels snelweg en een stukje dijk.
Door de vele positieve reviews ga ik denk ik wel voor de Continental Trail Attack 3, maar de vraag is dus of gelijk voor en achter verstandig is, of eerst alleen voor en dan later achter.
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Help me kiezen 🙈
Vervang alleen wat versleten is zou ik zeggen als ervaringsdeskundige met verschillende banden onder zijn motor. De banden zijn al duur genoeg en met alleen die nieuwe voorband zal sowieso positief verrast worden over het stuurgedrag van je motor.
Groeten,
Adri
Adri
- 1037cc
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Help me kiezen 🙈
Op mijn 1050 DL heb ik vorige week bij de dealer de af-fabriek gemonteerde A41's laten vervangen door Michelin Road 6. Dit naar aanleiding van een test waar de Road 6 zeer goed presteerde.
Heb gelijk een kleine beurt laten uitvoeren: nieuwe olie & filter en nieuwe remvloeistof.
Alle werkzaamheden samen duurden 5 kwartier. Vervolgens staat er op de rekening arbeidsloon 5 kwartier (dat klopt dus), maar ook nog montagekosten per band €37. Totaal aan arbeid: €92 + €37 + €37 = € 166. Ik heb de dealer hier al op aangesproken en krijg een antwoord waar ik niet veel mee kan. Wat vinden jullie, is dit normaal?
Heb gelijk een kleine beurt laten uitvoeren: nieuwe olie & filter en nieuwe remvloeistof.
Alle werkzaamheden samen duurden 5 kwartier. Vervolgens staat er op de rekening arbeidsloon 5 kwartier (dat klopt dus), maar ook nog montagekosten per band €37. Totaal aan arbeid: €92 + €37 + €37 = € 166. Ik heb de dealer hier al op aangesproken en krijg een antwoord waar ik niet veel mee kan. Wat vinden jullie, is dit normaal?
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Help me kiezen 🙈
Vaag verhaal van die dealer. Hij zal het er wel op gooien dat de montagekosten geen arbeidsloon zijn. Maar dan zou ik toch graag een verklaring zien voor wat het dan wel is. Als die 37 euro wel arbeidsloon is dan is het dubbel berekend en dan is het een afzetter.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- 1037cc
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Help me kiezen 🙈
Ja, het gevoel dat ik ben afgezet bekruipt mij ook steeds meer.
Overigens wel een "prettige" dealer, maar dit is toch een absoluut mindere ervaring.
Conclusie: volgende keer gewoon naar een bandenboer. Dan krijg je uiteraard ook montagekosten (niks mis mee), maar je betaalt de verrichte arbeid niet dubbel.
Overigens wel een "prettige" dealer, maar dit is toch een absoluut mindere ervaring.
Conclusie: volgende keer gewoon naar een bandenboer. Dan krijg je uiteraard ook montagekosten (niks mis mee), maar je betaalt de verrichte arbeid niet dubbel.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Help me kiezen 🙈
Toevallig vandaag een nieuwe achterband laten monteren met dezelfde montagekosten.
Bij eerdere bandenwissels in combinatie met een onderhoudsbeurt heb ik mijzelf al eens dezelfde vraag gesteld of er geen kosten dubbel berekend worden. Over een paar maanden gaan er noppenbanden onder de motor in combinatie met een kleine beurt vanwege een dirty roads-vakantie in de Pyreneeën. Ik zal de rekening dan eens goed in de gaten houden.
Bij eerdere bandenwissels in combinatie met een onderhoudsbeurt heb ik mijzelf al eens dezelfde vraag gesteld of er geen kosten dubbel berekend worden. Over een paar maanden gaan er noppenbanden onder de motor in combinatie met een kleine beurt vanwege een dirty roads-vakantie in de Pyreneeën. Ik zal de rekening dan eens goed in de gaten houden.
Groeten,
Adri
Adri
Re: Help me kiezen 🙈
even terugkomend op mijn vraag van een paar dagen geleden... Bij de bandenzaak geweest en uiteindelijk toch zowel voor als achter besteld. Achter had ik nog wel iets meer profiel, maar ik rij dagelijks woon-werk en ga er het eind van het jaar ook niet mee halen. Dan maar even in 1 keer nieuw rubber. Scheelt ook weer gedoe. Dus deze week ook CTA3 eronder.
- 1037cc
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Help me kiezen 🙈
T.a.v. de banden: maakt de rijervaring t.a.v. een bepaald type band nog uit of je op een 650 of 1050 rijdt?
Ik heb nu ong. 120km gereden op de Michelin Road 6 banden die ik onlangs heb laten monteren. Eerlijk gezegd merk ik tot nu toe weinig/geen verschil in vergelijk met de Bridgestones die af fabriek om de velgen lagen. Het scheelt uiteraard dat ik nog niet de stad uit ben geweest. Echte test komt volgende maand, want dan ga ik naar Oostenrijk. Mocht ik n.a.v. die reis tot een andere conclusie komen, dan meld ik het hier.
N.B. mijn keuze voor de Road 6 werd mede bepaald door een test in Motoplus. In dat blad zijn de GT uitvoeringen van onderstaande banden getest. Ik ga ervan uit dat de "normale" uitvoeringen ongeveer gelijk scoren. GT uitvoeringen zijn dacht ik voor behoorlijk zware (gewicht) motoren ontwikkeld.
Eindscore (waarin score: secundaire wegen, nat wegdek, slijtage):
Michelin Road 6GT 323 punten
Pirelli Angel GTII 320 punten
Dunlop Roadsmart IV GT 315 punten
Metzeler Roadtec 02 304 punten
Continental Road Attack 4GT 298 punten
Bridgestone T32 264 punten
Opmerkingen
1. De Bridgestone scoort met name minder punten door een veel hogere slijtage t.a.v. de winnaar, 64 versus 90 punten.
2. Nummers 1 t/m 5 scoren een "zeer goed". De Bridgestone T32 scoort een "goed".
Ik heb nu ong. 120km gereden op de Michelin Road 6 banden die ik onlangs heb laten monteren. Eerlijk gezegd merk ik tot nu toe weinig/geen verschil in vergelijk met de Bridgestones die af fabriek om de velgen lagen. Het scheelt uiteraard dat ik nog niet de stad uit ben geweest. Echte test komt volgende maand, want dan ga ik naar Oostenrijk. Mocht ik n.a.v. die reis tot een andere conclusie komen, dan meld ik het hier.
N.B. mijn keuze voor de Road 6 werd mede bepaald door een test in Motoplus. In dat blad zijn de GT uitvoeringen van onderstaande banden getest. Ik ga ervan uit dat de "normale" uitvoeringen ongeveer gelijk scoren. GT uitvoeringen zijn dacht ik voor behoorlijk zware (gewicht) motoren ontwikkeld.
Eindscore (waarin score: secundaire wegen, nat wegdek, slijtage):
Michelin Road 6GT 323 punten
Pirelli Angel GTII 320 punten
Dunlop Roadsmart IV GT 315 punten
Metzeler Roadtec 02 304 punten
Continental Road Attack 4GT 298 punten
Bridgestone T32 264 punten
Opmerkingen
1. De Bridgestone scoort met name minder punten door een veel hogere slijtage t.a.v. de winnaar, 64 versus 90 punten.
2. Nummers 1 t/m 5 scoren een "zeer goed". De Bridgestone T32 scoort een "goed".
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++