Eerste test V-Strom 800DE

Alles over motoren in het algemeen en V-Strom in het bijzonder
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 4985
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sparkle Black Peter »

Vrijdag zijn in Sardinië de eerste V-Stroms 800DE getest. Eindelijk een echte test dus einde aan alle speculaties.

http://testmotor.nl/getest/motortesten- ... rom-800de/
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Arthur Mol
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03-10-2021, 12:57
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Black Rhino 2007
Woonplaats: Den Bommel

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Arthur Mol »

Nou nou, dat klinkt veelbelovend!
Gebruikersavatar
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 4829
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: Tenere 700 / ???

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door RedStrom »

Gelezen op Testmotor: "Veel reacties op de nieuwe V-Strom op het V-Strom forum". :P

Tweede week april bij de dealers. Ik ben wel benieuwd. Goeie pers gekregen in Sardinie dat ding.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 4829
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: Tenere 700 / ???

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door RedStrom »

Ik dacht er zijn een hoop V-Strom rijders bij de dealer geweest gisteren om een proefrit te maken op de 800.
Maar nog geen bericht hier. Dan doe ik het wel :o)

Bij Motoport in Zelhem, nu met Revit helemaal een fijne zaak, de 800 gereden.
Renzo, de eigenaar, had de eerste 83 km er op gezet op vrijdag en ik de volgende 40. Een grijs-gele, of geel-grijze.
20230415_094515897_iOS.jpg
De voorkant lijkt wat laag met het kleine ruitje. Die staat in de hoogste stand. Voor mij prima met 1,82m.
Lucht op de borst, niet op de helm. Geen turbulentie. Bij Renzo die een paar centimeter kleiner is wel.
Er is een verhoogde ruit, en er zal wel snel een airflow komen.
De vreemde combinatie 17 achter, 21 voor valt niet eens erg op. In het zwart-blauw, of blauw-zwart vind ik hem persoonlijk niet zo mooi.
Looks is wennen, maar in het echt oogt ie beter dan op de plaatjes.
20230415_105906610_iOS.jpg
Remmen, prima doseerbaar, hangt goed aan het gas, ergonomisch prima, fijn zadel, zeer goede spiegels, fraai dashboard, heel makkelijk menu en weinig knoppen, rijdend in te stellen.
Echte paralleltwin, geen V-twin. Wel goed te knijpen laag in de toeren, en goed oppakkend. Natuurlijk minder motorrem, maar dat went snel weet ik van mijn T7.
Zwaar? Ja als je hem rechtop zet om te gaan rijden merk ik duidelijk meer kilo's dan de T7 (30 kg lichter).
Bij het rijden merk, je in combinatie met het 21" voorwiel wel onderstuur, en het gewicht wederom bij snelle richtingswisselingen.
Maar dat is ook weer een kwestie van wennen en iets meer insturen en een beetje meer met de knie tegen de tank drukken.
Renzo herkende dat van zijn AT1100. Die is ook wat zwaarder.
Je gaat het vooral merken bij manouvreren en als je hem weer op moet tillen als je hem hebt neer gelegd.
Het is allemaal plastic en er zitten goede handkappen op, maar ik denk dat een goede set valbeugels wel gewenst is.
Weer wat kilo's erbij, maar die zitten dan relatief laag.

Standaard vering is prima. Zacht afgesteld, en duiken bij het remmen natuurlijk. Maar ik zou niet meteen Hyperpro er op zetten.
Er is van alles in te stellen en persoonlijk te maken. Dat duiken kun ook goed gebruiken als je een bocht inremt :)
De quickshifter vond ik wat hakerig in 1-3. Van 3-6 prima en terug naar 1 ook prima. Went erg snel.

Het leukste zijn de A-B-C modus. En dan met name de A. Armverlengende power. Dat heb ik op mijn T7 niet.
Heel pittig en echt onderscheidend. Echt meerwaarde tov de B-modus. Menig 1000+ zal daar moeite mee hebben.
Klein stukje offroad gedaan. Op een behoorlijk verharde weg. Dus kan er weinig van zeggen, behalve dat ik ongemerkt best hard ging (A-modus).
Ging vanzelf. Wel wat stuiterend, maar Renzo had de bandenspanning op 2,5/2,8 gezet. Op het stickertje staat 2,2/2,5 bar. Bij T7 ook.
Om goed te staan zou het stuur rechterop moeten en de rubbers van de offroadstepjes.

Ben je in de markt voor een nieuwe Strom, 650 of 1050, dan moet je deze een kans geven.
Kaal is ie misschien wat minder reismotor dan een 650/1050 denk ik, maar dat is met een ander ruitje grotendeels te verhelpen. Is ook kwestie van wennen.
De nieuwe Transalp zal een grote concurrent zijn. Die komt week 23 in Zelhem. Dat wordt de volgende proefrit.
De 800 laat een hele prettige indruk achter, vooral door die A-modus.
Toen ik op de T7 stapte voelde die ''zwaarder''. Vooral door de bandenspanning. Ik heb 1,7/2,2. En ik miste de A-modus.
Een hoop theorie en praktijk. Maar het blijft persoonlijk. Als je de kans hebt, ga een proefrit maken en oordeel zelf. :-)}
20230415_094459596_iOS.jpg
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 4829
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: Tenere 700 / ???

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door RedStrom »

0,0 reactie op een nieuwe V-Strom. Het zal. :o)
Krijgt de nieuwe wel een plekke in de banner bovenaan dit forum?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 4985
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sparkle Black Peter »

Iedereen is nog onder de indruk van jou ervaring. Zijn nu allemaal hun spaarpotten aan 't opzoeken. :mrgreen: Denk dat Frank 'm wel een plaatsje geeft bovenaan de pagina.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Emile »

Dank voor je review RedStrom!

Heb hem met aandacht gelezen, maar ben alleen vergeten te reageren ;-)

Bij deze!
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door De Ron »

zeer persoonlijke mening over de nieuwe : ze worden er niet mooier op... :shock:
Gebruikersavatar
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 4829
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: Tenere 700 / ???

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door RedStrom »

Heb je hem al in het echt gezien?
En naast 650’s en 1050’s.
Het is wennen.
Ik vond de ronde vormen van de oudere modellen vrij ‘lomp’ als je deze, of de 1050, er naast ziet.
Oud en nieuw/modern zeg maar.
Maar ja smaken verschillen. En dat is maar goed ook.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 310
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Akako »

Het lijkt mij best een leuk ding. Net als de nieuwe TransAlp welke ik op het eerste gezicht mooier vind. Maar beiden nog niet in het echt gezien. Jammer dat mijn Suzuki dealer geen Suzuki dealer meer is anders kon ik ff snel gaan kijken.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Turbodesk »

Bij Motoport in Leek staat ie ook. Tja. Ik vind de oude modellen ook mooier.
Het is voor mij ook een tourmotor, geen offroad motor. Heb die behoefte ook niet.
Hannes
Berichten: 209
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Hannes »

Mooi is anders, maar ga toch maar eens bij Hoegee langs om live te proeven.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 4829
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: Tenere 700 / ???

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door RedStrom »

Ga vooral ook rijden. En vergeet de A-modus niet.
Zal je vast bevallen.
En als je er op zit zie je dat uiterlijk ook niet zo. :o)
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
Cheetah694
Berichten: 6
Lid geworden op: di 09-05-2023, 19:52

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Cheetah694 »

BMW gebruikt tubeless sinds hoelang? Jaren 80? Niet normaal dat Suzuki nog steeds binnenbanden op een toermotor gebruikt. Dat 21” wiel slaat nergens op. Dit is geen crosser en gaat hem nooit worden met zijn gewicht. 19” voor zou meer dan genoeg zijn. Al met al, poging mislukt. Dit is geen T7 killer, geen Transalp killer en zelfs de ouwe trouwe DL650XT komt er beter uit. 🤷‍♂️ Suzuki moet terug naar de tekentafel.
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sufos »

:roll: Welkom op het forum.
Hannes
Berichten: 209
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Hannes »

Juist ja :!:
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Ovaal
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25-11-2018, 09:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XTA 2018

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Ovaal »

Het lijkt mij op het eerste oog een interessante machine, maar waarom is het een V-Strom als het een 2 in lijn is? Moet het dan geen L-Strom zijn? :wink:
Na 5 mooie jaren op mijn 650 zonder ABS, nu een 1000 XTA met ABS (en nog veel meer).
Gebruikersavatar
Emiel1982
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
Woonplaats: Sambeek

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Emiel1982 »

P-Strom. Parallel twin.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 4985
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sparkle Black Peter »

@Ovaal, een parallel twin wordt ook wel Verticaal twin genoemd. Dus de V kan nog steeds in de naam gebruikt worden. Maar what's in a name :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ernstvdv
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 30-06-2023, 21:39
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE (2023)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Ernstvdv »

Ik heb hem ook gereden. Vond hem licht aanvoelen met wel genoeg pit.

Nadat ik een video had bekeken waar het trillen rondom een bepaald toerental werd aangehaald heb ik er nog een rondje op gereden en voelde ik al snel wat ze bedoelde.

Bij terug komst de dl1050 DE meegenomen en bij die kreeg ik het volledige dl gevoel weer! Die dus maar in laten pakken en meegenomen
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 4985
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sparkle Black Peter »

Gaaf, dus je had wat uit te pakken :o De eerste kinderziektes komen tevoorschijn denk bij de 800DE. Vriend zit in Frankrijk voor een trip van 30 dagen door diverse landen. Zijn gloednieuwe 800DE met 5000km op de teller komt niet meer boven de 3000 toeren. Pechhulp erbij maar die wisten het ook niet, dachten iets met de clutch. Zal nu naar een Suzukidealer in Frankrijk worden vervoerd en daar verder kijken en hopen dat ie verder kan en onderdelen op voorraad zijn. Anders einde vakantie denk. Je krijgt wel vervangend vervoer maar denk niet dat je daarmee nog 22 dagen rond mag gaan toeren en zo'n dikke 6000km op de teller erbij zet.

Vind het wel sneu voor 'm. Had er zo naar uitgekeken. :? Hij hoopt morgen meer te horen.
trillen rondom een bepaald toerental
Vond jij dat hinderlijk/vervelend/meevallen?? Had ook al een aantal mensen gesproken die die trilling bij bepaald toerental waarnemende. Ook buiten Nederland komt het ter sprake, dus is het toch een aandachtspunt, ook daar en geen cruise controle is een veel genoemd minpunt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

Kinderziektes? Als je de speling van de kabel afhaalt, heb je al spanning op de koppeling staan, daar moet je zeker opletten bij dit type van koppelingen en kabels, als je veel de koppeling laat slippen al dan niet in zwaardere omstandigheden verbrand je de koppeling heel snel.
Ik zeg niet dat dit hier gebeurd is, maar het kan heel snel gaan.
De toekomst zal het uitwijzen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

als je veel de koppeling laat slippen al dan niet in zwaardere omstandigheden verbrand je de koppeling heel snel.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zo niet bijna onmogelijk bij een natte koppeling. Wel bij een droge koppeling maar niet eentje die in de olie zit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

@iron horse. Dan wordt het eens tijd dat je wat over koppelingen leert; ga eens de motorcross in, 4 takten, ook hetzelfde systeem, wordt op het hoogste niveau bijna elke nieuwe manche een nieuwe koppeling vervangen. lopen ook in een oliebad he. Dit om de grip te kunnen houden.
een koppeling die krijgt enorme krachten op zich, geen speling aan de kabel geven, tenzij je een hydraulische bediening hebt, als je deze dan ook nog eens gaat laten slippen, lopen ze te warm, ze gaan veel te veelwrijving krijgen, en binnen korte tijd, gaan ze slippen, ga je dan ook nog doorrijden, brandt je ze eruit, dus niet meer aangrijpen. soms kom je ervan af met een paar platen te vervangen. Ook loopt na verloop van tijd het koppelingshuis in. Kan je dat ook nog vervangen. Dan heb je hem met een gewone straatmotor erg bond gemaakt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

We hebben het hier niet over modderhappers en extremen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

@iron horse Koppelingskabel speling eraf draaien, is al niet goed voor koppelingen. veel korte steile stukjes bergop, hetzelfde.
En jou antwoord was; je kan een natte koppeling bijna onmogelijk verbranden. Zelfs 2 takten hebben versnellingsbakolie, en die kan je ook verbranden, zelfs met verkeerde olie types, en die slijten ook snel, dus afkomen met modderhappers end..... neen
Behoudens rare dingen, krijg je ze nooit kapot op 5000km; gelukkig heeft deze persoon mits de nodige moeite deze vergoed gekregen. En daar ging het toch om
dus echt geen kinderziekte in mijn ogen, de toekomst zal het uitwijzen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

Ik zie alleen nergens staan dat de speling van de koppelingskabel wordt gehaald. Maar dan zal ik wel iets gemist hebben. Als dat zo is, is dat natuurlijk nooit goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

hahaha, zoiets vertellen ze er nooit bij he, zomaar uit het niets heb je niet zo snel een koppeling om zeep geholpen, want dan zou het een structurele fout zijn, en hadden alle Vstrom 800DE modellen dit probleem.
Hij heeft garantie gekregen met de nodige moeite, voor mij is het verhaal hiermee ten einde
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

Aannames hebben we niet zo veel aan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

Je kan blijven zeuren, heeft ook niemand iets aan, hoe zeggen sommige dat; eigenwijs is ook wijs.
einde verhaal voor mij
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

Als jij het zeuren noemt omdat je erop gewezen wordt dat je een aanname doet in plaats van met feiten te komen en daar je verhaal op baseert..... Je beschuldigt in feite nu iemand dat hij met de koppeling geknoeid heeft zonder daar bewijs voor te hebben. Alleen maar omdat je "zoveel ervaring" hebt. Niemand kan daar iets mee. Maar als jij vindt dat je gelijk hebt, veel plezier ermee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7785
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Eikie »

+1
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

@iron house : jongens toch, jij vult dingen in die ik niet zeg, die je er zelf van maakt, blijkbaar ben je iemand zonder de nodige kennis, ga dan niet lopen zeuren over dit en dat.
Dus zoals ze zeggen eigenwijs is ook wijs, zeer toepasselijk op jou
Ben klaar met je
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

Ik verving de eerste koppeling van m'n brommer toen jij nog in de luiers zat. Ik heb zeker niet alle kennis, gelukkig maar dan leer ik steeds weer iets bij, maar ik baseer mijn mening niet op aannames en beschuldig daar ook nog eens mensen mee. Ik kijk liever naar feiten en dat doe jij niet. Maar kennelijk besef je zelf niet dat je geen feiten noemt maar aannames doet. Ik vul ook niks in, ik antwoord op jouw beweringen, lees maar even terug.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2908
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Tulipan »

Freddy schreef: ma 18-09-2023, 19:28 @iron house : jongens toch, jij vult dingen in die ik niet zeg, die je er zelf van maakt, blijkbaar ben je iemand zonder de nodige kennis, ga dan niet lopen zeuren over dit en dat.
Dus zoals ze zeggen eigenwijs is ook wijs, zeer toepasselijk op jou
Ben klaar met je
Teruglezend in dit topic kom ik tot een idee :
Dat ik je een spiegel cadeau zou willen doen :mrgreen:
Ik kan, na zoveel jaren, zeggen dat Ironhorse altijd nuttige bijdragen levert.
Dat kan ik voorlopig van jou nog niet zeggen. O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Freddy

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Freddy »

Gelukkig zijn jullie 2 heel slim en vooral eigenwijs :schater:
Weet je wat zoek het lekker verder uit, en ga iemand anders zijn tijd verdoen.
En misschien eens terug naar school om begrijpend lezen te leren begrijpen. :duim:
Voor mij is nu de onzin klaar, en anders ga naar de beheerders en laat mij van dit forum afgooien. :duim:
sommige zijn voor redenen vatbaar andere niet, daarom noemen ze het ook eigenwijs; oeps te veel nuttige info :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7785
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Eikie »

Iron Horse is een van de moderators. Je hoeft het hem maar te vragen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2908
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Tulipan »

Life can be so simple :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7500
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Iron Horse »

Na goed overleg met het team hebben we besloten deze arrogante kwast z'n wens in vervulling te laten gaan. Zijn account is (op zijn uitdrukkelijke verzoek) verwijderd.

Dan kunnen we ons nu weer bezighouden met feiten :schater: en ons buigen over de testresultaten van de DL 800DE. Ik ben trouwens wel benieuwd wat nu de echte oorzaak was van de storing. Misschien heeft Peter daar nog meer info over?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Turbodesk »

Kijk zo hoort het. Top. :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7785
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Eikie »

:worship:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 4985
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Sparkle Black Peter »

Sorry beetje laat, maar stond weer een operatie op 't programma afgelopen week. Strippenkaart is nu vol, dus 1 gratis operatie te pakken :mrgreen:

De V-Strom800DE is door een transporteur naar Nederland gebracht. Naar de dealer waar die nieuw gekocht is. Het had nogal wat voeten in de aarde voor nieuwe onderdelen, die waren niet op voorraad en dat zou wel eens 3 ween kunnen duren. Nimag heeft toen uit een eigen demo de koppeling gehaald en naar de dealer toegestuurd, zodat de eigenaar weer z.s.m. kon rijden. De koppeling was helemaal versleten bij deze 800. Het hoe en waarom wordt nu door Nimag en Suzuki onderzocht. Is onder garantie vervangen. De eigenaar is een zeer ervaren rijder die ruim 30.000km per jaar rijdt en vele km maakt. Die weet wel hoe je om moet springen met een koppeling mag ik aannemen. Maar of we ooit te weten komen wat het precies was en wat de oorzaak was, de tijd zal het leren. Heb nog geen problemen van andere 800DE gehoord of gezien. Ook niet internationaal.

Groetjes,

Peter :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 499
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Piet Zahut »

Niet om wijsneuzerig te doen maar de verwijderde wijsneus had best wel een beetje gelijk. Je kunt een natte koppeling eenvoudig slopen hoor. Wij zien bij ons in de zaak best met enige regelmaat dat mensen de vrije slag van een kabelbediende koppeling terugschroeven en daarmee hun koppeling om zeep helpen. Van rijscholen die met een slepende achterrem een half uur oefeningen zien we ook vaak problemen, ik denk dat we zo'n 15 setjes koppelingsplaten door bovenstaande acties kunnen vervangen per jaar.

Maar wel fijn voor de persoon die de DL800 met het koppelingsprobleem had dat het door Nimag is opgelost, die kan in ieder geval lekker doorrijden! Ik heb (gelukkig)geen enkel probleem met de koppeling van mijn DL800.......
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4192
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Frank »

Wel knap om met een motor met QuickShift de koppeling zo snel naar zijn grootje te helpen..

Maar dat van die speling klopt wel.. de kabel moet ongeveer 5 mm speling hebben. Als de kabel helemaal strak zet, is je koppeling snel weg.



Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 499
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Piet Zahut »

Maar een koppeling sloop je niet met normaal schakelen, die sloop je met burn-outs, als een drol wegrijden en dat soort activiteiten. Dat een DL800 een quick shifter heeft houdt niet in dat je alle versnellingen zonder koppeling doorgaat. Ik denk dat ik maar maximaal 20% de quick shifter gebruik en voor de rest 'conventioneel' schakel.....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4192
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Eerste test V-Strom 800DE

Bericht door Frank »

Ik heb ook een Quickshifter en gebruik de koppeling alleen nog maar om weg te rijden en te stoppen en om stapvoets te rijden... ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |