Eerste test V-Strom 800DE
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4966
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Eerste test V-Strom 800DE
Vrijdag zijn in Sardinië de eerste V-Stroms 800DE getest. Eindelijk een echte test dus einde aan alle speculaties.
http://testmotor.nl/getest/motortesten- ... rom-800de/
http://testmotor.nl/getest/motortesten- ... rom-800de/
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: zo 03-10-2021, 12:57
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Black Rhino 2007
- Woonplaats: Den Bommel
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Nou nou, dat klinkt veelbelovend!
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: Tenere 700
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Gelezen op Testmotor: "Veel reacties op de nieuwe V-Strom op het V-Strom forum".
Tweede week april bij de dealers. Ik ben wel benieuwd. Goeie pers gekregen in Sardinie dat ding.

Tweede week april bij de dealers. Ik ben wel benieuwd. Goeie pers gekregen in Sardinie dat ding.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: Tenere 700
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Ik dacht er zijn een hoop V-Strom rijders bij de dealer geweest gisteren om een proefrit te maken op de 800.
Maar nog geen bericht hier. Dan doe ik het wel
Bij Motoport in Zelhem, nu met Revit helemaal een fijne zaak, de 800 gereden.
Renzo, de eigenaar, had de eerste 83 km er op gezet op vrijdag en ik de volgende 40. Een grijs-gele, of geel-grijze. De voorkant lijkt wat laag met het kleine ruitje. Die staat in de hoogste stand. Voor mij prima met 1,82m.
Lucht op de borst, niet op de helm. Geen turbulentie. Bij Renzo die een paar centimeter kleiner is wel.
Er is een verhoogde ruit, en er zal wel snel een airflow komen.
De vreemde combinatie 17 achter, 21 voor valt niet eens erg op. In het zwart-blauw, of blauw-zwart vind ik hem persoonlijk niet zo mooi.
Looks is wennen, maar in het echt oogt ie beter dan op de plaatjes.
Remmen, prima doseerbaar, hangt goed aan het gas, ergonomisch prima, fijn zadel, zeer goede spiegels, fraai dashboard, heel makkelijk menu en weinig knoppen, rijdend in te stellen.
Echte paralleltwin, geen V-twin. Wel goed te knijpen laag in de toeren, en goed oppakkend. Natuurlijk minder motorrem, maar dat went snel weet ik van mijn T7.
Zwaar? Ja als je hem rechtop zet om te gaan rijden merk ik duidelijk meer kilo's dan de T7 (30 kg lichter).
Bij het rijden merk, je in combinatie met het 21" voorwiel wel onderstuur, en het gewicht wederom bij snelle richtingswisselingen.
Maar dat is ook weer een kwestie van wennen en iets meer insturen en een beetje meer met de knie tegen de tank drukken.
Renzo herkende dat van zijn AT1100. Die is ook wat zwaarder.
Je gaat het vooral merken bij manouvreren en als je hem weer op moet tillen als je hem hebt neer gelegd.
Het is allemaal plastic en er zitten goede handkappen op, maar ik denk dat een goede set valbeugels wel gewenst is.
Weer wat kilo's erbij, maar die zitten dan relatief laag.
Standaard vering is prima. Zacht afgesteld, en duiken bij het remmen natuurlijk. Maar ik zou niet meteen Hyperpro er op zetten.
Er is van alles in te stellen en persoonlijk te maken. Dat duiken kun ook goed gebruiken als je een bocht inremt
De quickshifter vond ik wat hakerig in 1-3. Van 3-6 prima en terug naar 1 ook prima. Went erg snel.
Het leukste zijn de A-B-C modus. En dan met name de A. Armverlengende power. Dat heb ik op mijn T7 niet.
Heel pittig en echt onderscheidend. Echt meerwaarde tov de B-modus. Menig 1000+ zal daar moeite mee hebben.
Klein stukje offroad gedaan. Op een behoorlijk verharde weg. Dus kan er weinig van zeggen, behalve dat ik ongemerkt best hard ging (A-modus).
Ging vanzelf. Wel wat stuiterend, maar Renzo had de bandenspanning op 2,5/2,8 gezet. Op het stickertje staat 2,2/2,5 bar. Bij T7 ook.
Om goed te staan zou het stuur rechterop moeten en de rubbers van de offroadstepjes.
Ben je in de markt voor een nieuwe Strom, 650 of 1050, dan moet je deze een kans geven.
Kaal is ie misschien wat minder reismotor dan een 650/1050 denk ik, maar dat is met een ander ruitje grotendeels te verhelpen. Is ook kwestie van wennen.
De nieuwe Transalp zal een grote concurrent zijn. Die komt week 23 in Zelhem. Dat wordt de volgende proefrit.
De 800 laat een hele prettige indruk achter, vooral door die A-modus.
Toen ik op de T7 stapte voelde die ''zwaarder''. Vooral door de bandenspanning. Ik heb 1,7/2,2. En ik miste de A-modus.
Een hoop theorie en praktijk. Maar het blijft persoonlijk. Als je de kans hebt, ga een proefrit maken en oordeel zelf.
Maar nog geen bericht hier. Dan doe ik het wel

Bij Motoport in Zelhem, nu met Revit helemaal een fijne zaak, de 800 gereden.
Renzo, de eigenaar, had de eerste 83 km er op gezet op vrijdag en ik de volgende 40. Een grijs-gele, of geel-grijze. De voorkant lijkt wat laag met het kleine ruitje. Die staat in de hoogste stand. Voor mij prima met 1,82m.
Lucht op de borst, niet op de helm. Geen turbulentie. Bij Renzo die een paar centimeter kleiner is wel.
Er is een verhoogde ruit, en er zal wel snel een airflow komen.
De vreemde combinatie 17 achter, 21 voor valt niet eens erg op. In het zwart-blauw, of blauw-zwart vind ik hem persoonlijk niet zo mooi.
Looks is wennen, maar in het echt oogt ie beter dan op de plaatjes.
Remmen, prima doseerbaar, hangt goed aan het gas, ergonomisch prima, fijn zadel, zeer goede spiegels, fraai dashboard, heel makkelijk menu en weinig knoppen, rijdend in te stellen.
Echte paralleltwin, geen V-twin. Wel goed te knijpen laag in de toeren, en goed oppakkend. Natuurlijk minder motorrem, maar dat went snel weet ik van mijn T7.
Zwaar? Ja als je hem rechtop zet om te gaan rijden merk ik duidelijk meer kilo's dan de T7 (30 kg lichter).
Bij het rijden merk, je in combinatie met het 21" voorwiel wel onderstuur, en het gewicht wederom bij snelle richtingswisselingen.
Maar dat is ook weer een kwestie van wennen en iets meer insturen en een beetje meer met de knie tegen de tank drukken.
Renzo herkende dat van zijn AT1100. Die is ook wat zwaarder.
Je gaat het vooral merken bij manouvreren en als je hem weer op moet tillen als je hem hebt neer gelegd.
Het is allemaal plastic en er zitten goede handkappen op, maar ik denk dat een goede set valbeugels wel gewenst is.
Weer wat kilo's erbij, maar die zitten dan relatief laag.
Standaard vering is prima. Zacht afgesteld, en duiken bij het remmen natuurlijk. Maar ik zou niet meteen Hyperpro er op zetten.
Er is van alles in te stellen en persoonlijk te maken. Dat duiken kun ook goed gebruiken als je een bocht inremt

De quickshifter vond ik wat hakerig in 1-3. Van 3-6 prima en terug naar 1 ook prima. Went erg snel.
Het leukste zijn de A-B-C modus. En dan met name de A. Armverlengende power. Dat heb ik op mijn T7 niet.
Heel pittig en echt onderscheidend. Echt meerwaarde tov de B-modus. Menig 1000+ zal daar moeite mee hebben.
Klein stukje offroad gedaan. Op een behoorlijk verharde weg. Dus kan er weinig van zeggen, behalve dat ik ongemerkt best hard ging (A-modus).
Ging vanzelf. Wel wat stuiterend, maar Renzo had de bandenspanning op 2,5/2,8 gezet. Op het stickertje staat 2,2/2,5 bar. Bij T7 ook.
Om goed te staan zou het stuur rechterop moeten en de rubbers van de offroadstepjes.
Ben je in de markt voor een nieuwe Strom, 650 of 1050, dan moet je deze een kans geven.
Kaal is ie misschien wat minder reismotor dan een 650/1050 denk ik, maar dat is met een ander ruitje grotendeels te verhelpen. Is ook kwestie van wennen.
De nieuwe Transalp zal een grote concurrent zijn. Die komt week 23 in Zelhem. Dat wordt de volgende proefrit.
De 800 laat een hele prettige indruk achter, vooral door die A-modus.
Toen ik op de T7 stapte voelde die ''zwaarder''. Vooral door de bandenspanning. Ik heb 1,7/2,2. En ik miste de A-modus.
Een hoop theorie en praktijk. Maar het blijft persoonlijk. Als je de kans hebt, ga een proefrit maken en oordeel zelf.

Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: Tenere 700
Re: Eerste test V-Strom 800DE
0,0 reactie op een nieuwe V-Strom. Het zal.
Krijgt de nieuwe wel een plekke in de banner bovenaan dit forum?

Krijgt de nieuwe wel een plekke in de banner bovenaan dit forum?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4966
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Iedereen is nog onder de indruk van jou ervaring. Zijn nu allemaal hun spaarpotten aan 't opzoeken.
Denk dat Frank 'm wel een plaatsje geeft bovenaan de pagina.

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 496
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Dank voor je review RedStrom!
Heb hem met aandacht gelezen, maar ben alleen vergeten te reageren
Bij deze!
Heb hem met aandacht gelezen, maar ben alleen vergeten te reageren

Bij deze!
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
zeer persoonlijke mening over de nieuwe : ze worden er niet mooier op... 

-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: Tenere 700
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Heb je hem al in het echt gezien?
En naast 650’s en 1050’s.
Het is wennen.
Ik vond de ronde vormen van de oudere modellen vrij ‘lomp’ als je deze, of de 1050, er naast ziet.
Oud en nieuw/modern zeg maar.
Maar ja smaken verschillen. En dat is maar goed ook.
En naast 650’s en 1050’s.
Het is wennen.
Ik vond de ronde vormen van de oudere modellen vrij ‘lomp’ als je deze, of de 1050, er naast ziet.
Oud en nieuw/modern zeg maar.
Maar ja smaken verschillen. En dat is maar goed ook.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 306
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Het lijkt mij best een leuk ding. Net als de nieuwe TransAlp welke ik op het eerste gezicht mooier vind. Maar beiden nog niet in het echt gezien. Jammer dat mijn Suzuki dealer geen Suzuki dealer meer is anders kon ik ff snel gaan kijken.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Bij Motoport in Leek staat ie ook. Tja. Ik vind de oude modellen ook mooier.
Het is voor mij ook een tourmotor, geen offroad motor. Heb die behoefte ook niet.
Het is voor mij ook een tourmotor, geen offroad motor. Heb die behoefte ook niet.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
- Mijn motor is een: DL650 XTA 2019
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Mooi is anders, maar ga toch maar eens bij Hoegee langs om live te proeven.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: Tenere 700
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Ga vooral ook rijden. En vergeet de A-modus niet.
Zal je vast bevallen.
En als je er op zit zie je dat uiterlijk ook niet zo.
Zal je vast bevallen.
En als je er op zit zie je dat uiterlijk ook niet zo.

Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 09-05-2023, 19:52
Re: Eerste test V-Strom 800DE
BMW gebruikt tubeless sinds hoelang? Jaren 80? Niet normaal dat Suzuki nog steeds binnenbanden op een toermotor gebruikt. Dat 21” wiel slaat nergens op. Dit is geen crosser en gaat hem nooit worden met zijn gewicht. 19” voor zou meer dan genoeg zijn. Al met al, poging mislukt. Dit is geen T7 killer, geen Transalp killer en zelfs de ouwe trouwe DL650XT komt er beter uit.
Suzuki moet terug naar de tekentafel.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 309
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Eerste test V-Strom 800DE

-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
- Mijn motor is een: DL650 XTA 2019
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Juist ja 

Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 25-11-2018, 09:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XTA 2018
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Het lijkt mij op het eerste oog een interessante machine, maar waarom is het een V-Strom als het een 2 in lijn is? Moet het dan geen L-Strom zijn? 

Na 5 mooie jaren op mijn 650 zonder ABS, nu een 1000 XTA met ABS (en nog veel meer).
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
- Woonplaats: Sambeek
Re: Eerste test V-Strom 800DE
P-Strom. Parallel twin.
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4966
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Eerste test V-Strom 800DE
@Ovaal, een parallel twin wordt ook wel Verticaal twin genoemd. Dus de V kan nog steeds in de naam gebruikt worden. Maar what's in a name 

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 30-06-2023, 21:39
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE (2023)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Ik heb hem ook gereden. Vond hem licht aanvoelen met wel genoeg pit.
Nadat ik een video had bekeken waar het trillen rondom een bepaald toerental werd aangehaald heb ik er nog een rondje op gereden en voelde ik al snel wat ze bedoelde.
Bij terug komst de dl1050 DE meegenomen en bij die kreeg ik het volledige dl gevoel weer! Die dus maar in laten pakken en meegenomen
Nadat ik een video had bekeken waar het trillen rondom een bepaald toerental werd aangehaald heb ik er nog een rondje op gereden en voelde ik al snel wat ze bedoelde.
Bij terug komst de dl1050 DE meegenomen en bij die kreeg ik het volledige dl gevoel weer! Die dus maar in laten pakken en meegenomen
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4966
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Gaaf, dus je had wat uit te pakken
De eerste kinderziektes komen tevoorschijn denk bij de 800DE. Vriend zit in Frankrijk voor een trip van 30 dagen door diverse landen. Zijn gloednieuwe 800DE met 5000km op de teller komt niet meer boven de 3000 toeren. Pechhulp erbij maar die wisten het ook niet, dachten iets met de clutch. Zal nu naar een Suzukidealer in Frankrijk worden vervoerd en daar verder kijken en hopen dat ie verder kan en onderdelen op voorraad zijn. Anders einde vakantie denk. Je krijgt wel vervangend vervoer maar denk niet dat je daarmee nog 22 dagen rond mag gaan toeren en zo'n dikke 6000km op de teller erbij zet.
Vind het wel sneu voor 'm. Had er zo naar uitgekeken.
Hij hoopt morgen meer te horen.

Vind het wel sneu voor 'm. Had er zo naar uitgekeken.

Vond jij dat hinderlijk/vervelend/meevallen?? Had ook al een aantal mensen gesproken die die trilling bij bepaald toerental waarnemende. Ook buiten Nederland komt het ter sprake, dus is het toch een aandachtspunt, ook daar en geen cruise controle is een veel genoemd minpunt.trillen rondom een bepaald toerental
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Kinderziektes? Als je de speling van de kabel afhaalt, heb je al spanning op de koppeling staan, daar moet je zeker opletten bij dit type van koppelingen en kabels, als je veel de koppeling laat slippen al dan niet in zwaardere omstandigheden verbrand je de koppeling heel snel.
Ik zeg niet dat dit hier gebeurd is, maar het kan heel snel gaan.
De toekomst zal het uitwijzen.
Ik zeg niet dat dit hier gebeurd is, maar het kan heel snel gaan.
De toekomst zal het uitwijzen.
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zo niet bijna onmogelijk bij een natte koppeling. Wel bij een droge koppeling maar niet eentje die in de olie zit.als je veel de koppeling laat slippen al dan niet in zwaardere omstandigheden verbrand je de koppeling heel snel.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Eerste test V-Strom 800DE
@iron horse. Dan wordt het eens tijd dat je wat over koppelingen leert; ga eens de motorcross in, 4 takten, ook hetzelfde systeem, wordt op het hoogste niveau bijna elke nieuwe manche een nieuwe koppeling vervangen. lopen ook in een oliebad he. Dit om de grip te kunnen houden.
een koppeling die krijgt enorme krachten op zich, geen speling aan de kabel geven, tenzij je een hydraulische bediening hebt, als je deze dan ook nog eens gaat laten slippen, lopen ze te warm, ze gaan veel te veelwrijving krijgen, en binnen korte tijd, gaan ze slippen, ga je dan ook nog doorrijden, brandt je ze eruit, dus niet meer aangrijpen. soms kom je ervan af met een paar platen te vervangen. Ook loopt na verloop van tijd het koppelingshuis in. Kan je dat ook nog vervangen. Dan heb je hem met een gewone straatmotor erg bond gemaakt.
een koppeling die krijgt enorme krachten op zich, geen speling aan de kabel geven, tenzij je een hydraulische bediening hebt, als je deze dan ook nog eens gaat laten slippen, lopen ze te warm, ze gaan veel te veelwrijving krijgen, en binnen korte tijd, gaan ze slippen, ga je dan ook nog doorrijden, brandt je ze eruit, dus niet meer aangrijpen. soms kom je ervan af met een paar platen te vervangen. Ook loopt na verloop van tijd het koppelingshuis in. Kan je dat ook nog vervangen. Dan heb je hem met een gewone straatmotor erg bond gemaakt.
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
We hebben het hier niet over modderhappers en extremen.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Eerste test V-Strom 800DE
@iron horse Koppelingskabel speling eraf draaien, is al niet goed voor koppelingen. veel korte steile stukjes bergop, hetzelfde.
En jou antwoord was; je kan een natte koppeling bijna onmogelijk verbranden. Zelfs 2 takten hebben versnellingsbakolie, en die kan je ook verbranden, zelfs met verkeerde olie types, en die slijten ook snel, dus afkomen met modderhappers end..... neen
Behoudens rare dingen, krijg je ze nooit kapot op 5000km; gelukkig heeft deze persoon mits de nodige moeite deze vergoed gekregen. En daar ging het toch om
dus echt geen kinderziekte in mijn ogen, de toekomst zal het uitwijzen
En jou antwoord was; je kan een natte koppeling bijna onmogelijk verbranden. Zelfs 2 takten hebben versnellingsbakolie, en die kan je ook verbranden, zelfs met verkeerde olie types, en die slijten ook snel, dus afkomen met modderhappers end..... neen
Behoudens rare dingen, krijg je ze nooit kapot op 5000km; gelukkig heeft deze persoon mits de nodige moeite deze vergoed gekregen. En daar ging het toch om
dus echt geen kinderziekte in mijn ogen, de toekomst zal het uitwijzen
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Ik zie alleen nergens staan dat de speling van de koppelingskabel wordt gehaald. Maar dan zal ik wel iets gemist hebben. Als dat zo is, is dat natuurlijk nooit goed.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Eerste test V-Strom 800DE
hahaha, zoiets vertellen ze er nooit bij he, zomaar uit het niets heb je niet zo snel een koppeling om zeep geholpen, want dan zou het een structurele fout zijn, en hadden alle Vstrom 800DE modellen dit probleem.
Hij heeft garantie gekregen met de nodige moeite, voor mij is het verhaal hiermee ten einde
Hij heeft garantie gekregen met de nodige moeite, voor mij is het verhaal hiermee ten einde
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Aannames hebben we niet zo veel aan.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Je kan blijven zeuren, heeft ook niemand iets aan, hoe zeggen sommige dat; eigenwijs is ook wijs.
einde verhaal voor mij
einde verhaal voor mij
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Als jij het zeuren noemt omdat je erop gewezen wordt dat je een aanname doet in plaats van met feiten te komen en daar je verhaal op baseert..... Je beschuldigt in feite nu iemand dat hij met de koppeling geknoeid heeft zonder daar bewijs voor te hebben. Alleen maar omdat je "zoveel ervaring" hebt. Niemand kan daar iets mee. Maar als jij vindt dat je gelijk hebt, veel plezier ermee.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7763
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Eerste test V-Strom 800DE
+1
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Eerste test V-Strom 800DE
@iron house : jongens toch, jij vult dingen in die ik niet zeg, die je er zelf van maakt, blijkbaar ben je iemand zonder de nodige kennis, ga dan niet lopen zeuren over dit en dat.
Dus zoals ze zeggen eigenwijs is ook wijs, zeer toepasselijk op jou
Ben klaar met je
Dus zoals ze zeggen eigenwijs is ook wijs, zeer toepasselijk op jou
Ben klaar met je
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Ik verving de eerste koppeling van m'n brommer toen jij nog in de luiers zat. Ik heb zeker niet alle kennis, gelukkig maar dan leer ik steeds weer iets bij, maar ik baseer mijn mening niet op aannames en beschuldig daar ook nog eens mensen mee. Ik kijk liever naar feiten en dat doe jij niet. Maar kennelijk besef je zelf niet dat je geen feiten noemt maar aannames doet. Ik vul ook niks in, ik antwoord op jouw beweringen, lees maar even terug.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Teruglezend in dit topic kom ik tot een idee :Freddy schreef: ↑ma 18-09-2023, 19:28 @iron house : jongens toch, jij vult dingen in die ik niet zeg, die je er zelf van maakt, blijkbaar ben je iemand zonder de nodige kennis, ga dan niet lopen zeuren over dit en dat.
Dus zoals ze zeggen eigenwijs is ook wijs, zeer toepasselijk op jou
Ben klaar met je
Dat ik je een spiegel cadeau zou willen doen

Ik kan, na zoveel jaren, zeggen dat Ironhorse altijd nuttige bijdragen levert.
Dat kan ik voorlopig van jou nog niet zeggen.

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Gelukkig zijn jullie 2 heel slim en vooral eigenwijs
Weet je wat zoek het lekker verder uit, en ga iemand anders zijn tijd verdoen.
En misschien eens terug naar school om begrijpend lezen te leren begrijpen.
Voor mij is nu de onzin klaar, en anders ga naar de beheerders en laat mij van dit forum afgooien.
sommige zijn voor redenen vatbaar andere niet, daarom noemen ze het ook eigenwijs; oeps te veel nuttige info

Weet je wat zoek het lekker verder uit, en ga iemand anders zijn tijd verdoen.
En misschien eens terug naar school om begrijpend lezen te leren begrijpen.

Voor mij is nu de onzin klaar, en anders ga naar de beheerders en laat mij van dit forum afgooien.

sommige zijn voor redenen vatbaar andere niet, daarom noemen ze het ook eigenwijs; oeps te veel nuttige info

-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7763
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Iron Horse is een van de moderators. Je hoeft het hem maar te vragen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- DL650 berijder
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Life can be so simple 

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7480
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Na goed overleg met het team hebben we besloten deze arrogante kwast z'n wens in vervulling te laten gaan. Zijn account is (op zijn uitdrukkelijke verzoek) verwijderd.
Dan kunnen we ons nu weer bezighouden met feiten
en ons buigen over de testresultaten van de DL 800DE. Ik ben trouwens wel benieuwd wat nu de echte oorzaak was van de storing. Misschien heeft Peter daar nog meer info over?
Dan kunnen we ons nu weer bezighouden met feiten



Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Kijk zo hoort het. Top. 

-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7763
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Eerste test V-Strom 800DE

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4966
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Eerste test V-Strom 800DE
Sorry beetje laat, maar stond weer een operatie op 't programma afgelopen week. Strippenkaart is nu vol, dus 1 gratis operatie te pakken
De V-Strom800DE is door een transporteur naar Nederland gebracht. Naar de dealer waar die nieuw gekocht is. Het had nogal wat voeten in de aarde voor nieuwe onderdelen, die waren niet op voorraad en dat zou wel eens 3 ween kunnen duren. Nimag heeft toen uit een eigen demo de koppeling gehaald en naar de dealer toegestuurd, zodat de eigenaar weer z.s.m. kon rijden. De koppeling was helemaal versleten bij deze 800. Het hoe en waarom wordt nu door Nimag en Suzuki onderzocht. Is onder garantie vervangen. De eigenaar is een zeer ervaren rijder die ruim 30.000km per jaar rijdt en vele km maakt. Die weet wel hoe je om moet springen met een koppeling mag ik aannemen. Maar of we ooit te weten komen wat het precies was en wat de oorzaak was, de tijd zal het leren. Heb nog geen problemen van andere 800DE gehoord of gezien. Ook niet internationaal.
Groetjes,
Peter

De V-Strom800DE is door een transporteur naar Nederland gebracht. Naar de dealer waar die nieuw gekocht is. Het had nogal wat voeten in de aarde voor nieuwe onderdelen, die waren niet op voorraad en dat zou wel eens 3 ween kunnen duren. Nimag heeft toen uit een eigen demo de koppeling gehaald en naar de dealer toegestuurd, zodat de eigenaar weer z.s.m. kon rijden. De koppeling was helemaal versleten bij deze 800. Het hoe en waarom wordt nu door Nimag en Suzuki onderzocht. Is onder garantie vervangen. De eigenaar is een zeer ervaren rijder die ruim 30.000km per jaar rijdt en vele km maakt. Die weet wel hoe je om moet springen met een koppeling mag ik aannemen. Maar of we ooit te weten komen wat het precies was en wat de oorzaak was, de tijd zal het leren. Heb nog geen problemen van andere 800DE gehoord of gezien. Ook niet internationaal.
Groetjes,
Peter

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?