Koelvloeistof lekkage?
Koelvloeistof lekkage?
Vandaag merkte ik dat er koelvloestof op de grond druppelde, dit nadat de motor ongeveer 15 minuten stationair draaide omdat hij het in eerste instantie maar niet wilde doen. Zit er een overdruk op waarvan dit afkomstig kan zijn of moet ik me zorgen maken. Het tankje zit tot de F gevuld en kan ik me dus voorstellen dat hij het eruit gooit. Het is aan de linkerkant (kant van het koppelingshendel dus) van de radiateur en de vloeistof komt ergens van boven en loopt langs de zijkant weer naar beneden.
Als het niveau niet boven de F van Full komt mag de motor er niets
uitgooien. Die F staat er niets voor niets en het tankje mag afgevuld
worden tot de F.
Een andere mogelijkheid is dat de radiateur een klein lekje heeft en
daar wat vloeistof uitgooit. Helaas zal dat kleine lekje snel groter worden
en zoals we allen weten kan een aluminiun radiateur niet gerepareerd
worden.
Vorig jaar september had ik ook een klein lekje wat een paar dagen later
een groot lek werd waar de koelvloeistof echt uitspoot.
Ik heb toen een nieuwe radiateur (+/- EUR 700,00) besteld en zelf gemonteerd.
ALs ik jou was zou ik eerst alle slangenklemmen contoleren en goed
in de gaten houden of de lekkage blijft.
Je kunt ook naar de dealer rijden en de radiateur onder druk laten zetten.
gr.
Richard
uitgooien. Die F staat er niets voor niets en het tankje mag afgevuld
worden tot de F.
Een andere mogelijkheid is dat de radiateur een klein lekje heeft en
daar wat vloeistof uitgooit. Helaas zal dat kleine lekje snel groter worden
en zoals we allen weten kan een aluminiun radiateur niet gerepareerd
worden.
Vorig jaar september had ik ook een klein lekje wat een paar dagen later
een groot lek werd waar de koelvloeistof echt uitspoot.
Ik heb toen een nieuwe radiateur (+/- EUR 700,00) besteld en zelf gemonteerd.
ALs ik jou was zou ik eerst alle slangenklemmen contoleren en goed
in de gaten houden of de lekkage blijft.
Je kunt ook naar de dealer rijden en de radiateur onder druk laten zetten.
gr.
Richard
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Mijn 'blackstrom' had precies het zelfde zoals bij die van Stroompje... nog voordat de eerst 5000km er op zaten Koelvloeistof lekkage
Toch schrikken als dit op je vakantie in de dolomieten gebeurt.
Probleem was dan ook dat alle slang klemmen aangedraait konden worden. > we hadden dus een soort van shake down gehad, autosport term > na een aantal km moet je alles na lopen op los zittende schroeven e.d.
Groet,
Toch schrikken als dit op je vakantie in de dolomieten gebeurt.
Probleem was dan ook dat alle slang klemmen aangedraait konden worden. > we hadden dus een soort van shake down gehad, autosport term > na een aantal km moet je alles na lopen op los zittende schroeven e.d.
Groet,
Groet, Robert |
Klopt, heb ik ook moeten doen.BlackstromNL schreef:Mijn 'blackstrom' had precies het zelfde zoals bij die van Stroompje... nog voordat de eerst 5000km er op zaten Koelvloeistof lekkage
Toch schrikken als dit op je vakantie in de dolomieten gebeurt.
Probleem was dan ook dat alle slang klemmen aangedraait konden worden. > we hadden dus een soort van shake down gehad, autosport term > na een aantal km moet je alles na lopen op los zittende schroeven e.d.
Groet,
En ieder schroefje kan je bij draaien