NIet vandaag maar gisteren ochtend ben ik onderweg naar werk geschept door een scooter. Hieronder een foto van het resultaat.
IMG20230605071804.jpg
Gelukkig zijn wij er beiden relatief goed vanaf gekomen. Ik heb wat last van mijn enkel en een paar beurse plekken.
Het vervelendste is dat deze 19 jarige knul reed zonder rijbewijs. De scooter is van zijn vriendin en die had hem gelukkig wel verzekerd.
Zijn er hier wellicht mensen met ervaring in zo'n situatie? Ik zou graag wat advies krijgen over:
1. Wie is hier schuldig? Hij kwam voor mij van rechts van een fietspad. Het patroon van de tegels van dit fietspad doet mij vermoeden dat het om een uitrit gaat. HIeronder een foto waar dit beter te zien is.
IMG20230605071838.jpg
2. Welke schade kan ik verhalen? Zou ik bijvoorbeeld aanspraak kunnen maken op een nieuwe helm? Door mijn blessure kan ik komende zaterdag niet meedoen aan een hardloopwedstrijd waar ik me voor ingeschreven had, kosten €70,-. Kan ik dit bedrag claimen?
3. Waar ik me het meest over verbaasde was dat de politie ter plaatse de knul gewoon lieten gaan nadat ze geconcludeerd hadden dat deze zonder rijbewijs reed én betrokken was bij een ongeluk met letsel. Is dat normaal tegenwoordig?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.