opleiding verkeersregelaar

alle non-motor praat...
Lamw
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

opleiding verkeersregelaar

Bericht door Lamw »

Goedendag,

weet er iemand welke opleidingen voor verkeersregelaar er zijn in de omgeving van provincie Zeeland en of je dan nog een aparte opleiding moet volgen om dat op de motor te doen?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure

Re: opleiding verkeersregelaar

Bericht door TT-Strom »

Wat bedoel je precies en wat wil je ermee?

Er zijn 2 typen verkeersregelaars in NL:
1. Evenementenverkeersregelaar: je doet op uitnodiging van de organisatie een online cursus en bij goed gevolg ben je alleen voor dat evenement verkeersregelaar op een vaste post
2. Je haalt een beroepspas als landelijk aangesteld verkeersregelaar: kan alleen via/in opdracht van een werkgever, kan je niet zelf doen. Dan mag je ook zelfstandig op kruispunten etc. het verkeer regelen.

In beide gevallen mag je nooit tekens vanaf de motor geven, dit is voorbehouden aan o.a. politie.

Wil je details, pb gerust. Ben al jarenlang beroeps uit hoofde van motorbegeleidings team Assen, www.mbtassen.nl.

Samen met een ander team zijn wij onderdeel van het landelijk overleg tussen KNWU, overheid en LE voor een aankomend proeftraject.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????

Bericht door Motormuus »

Klopt allemaal wat hierboven staat.

En als je als evenement verkeersregelaar wilt rijden. Word dan lid van mbtz (motor begeleidingsteam Zeeland.).
Lamw
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Bericht door Lamw »

Bedankt voor de reacties. Ik kreeg de voor een evenement om te helpen en dat leek me wel eens leuk om te doen (eenmalig). Komende tijd krijg ik ook wat meer vrije tijd en dacht er aan om een opleiding te doen, dus ben wat aan het rondkijken wat me leuk lijkt en wat ik kan.
F2ride2001
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017

Bericht door F2ride2001 »

Dit heb ik ook een keer willen doen, is toen alleen gestruikeld over de verzekering.

Dus vandaar mijn vraag. Als je een evenement begeleid, hoe zit het dan met de verzekering?
Ik neem aan dat dit dan onder de verzekering valt van het evenement en niet je eigen verzekering......
TL1000 forever
TT-Strom
EX- V-Strom berijder

Bericht door TT-Strom »

Aannames zijn killing...

Verzekering van je motor tijdens een inzet is onderdeel van de afspraken die gemaakt worden met de organisatie.

Als je jezelf laat inhuren door een organisatie, zal je dat dus specifiek moeten vragen en schriftelijk laten bevestigen. Check daarbij goed welke verzekering ze hiervoor afsluiten en wat de voorwaarden zijn.

Als de organisatie een MBT oid inhuurt, zal de verzekering onderdeel zijn van de afspraken tussen die 2.

Denk hier niet te gemakkelijk over, je zal niet de 1e zijn die veel gedoe krijgt na een incident bij een inzet, er iets gebeurt en er geen (goede) verzekering is afgesloten voor burgermotards.
En check vooraf bij je eigen verzekering hoe die omgaat met schade ontstaan tijdens een inzet bij een evenement.
F2ride2001
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017

Bericht door F2ride2001 »

Wat je schrijft klopt en waren voor mij reden om hiervan af te zien.

Om mijn eigen vrije tijd te doneren heb ik geen enkele moeite mee, maar om dan ook nog opgezadelt te worden met schade die niet door mij veroorzaakt is maar wel mag betalen. Dat was een brug te ver.

Denk dat wel een aspect is waar vaak niet aan gedacht wordt!
En is zeker belangrijk om daar goed bij stil te staan.
TL1000 forever
Frank
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)

Bericht door Frank »

Ik zou er niet aan beginnen. Er gebeurt nogal eens wat. Ook in de recente tour de France nog met een motorrijder die niet voor een wielrenner aan de kant ging/kon.

Mijn inziens voegen de motards bij een wielrenwedstrijd niet zo veel toe. Het zijn meestal ego's die die werk met een strakke plasser doen, omdat ze denken dat ze belangrijk zijn en omdat ze denken dat ze bij de politie werken.
Ik vind dat dit werk door professionals gedaan moet worden, zoals de politie. Helaas hebben die er geen tijd meer voor, zodat dit soort amateurs ingezet worden, die meestal amper kunnen rijden en dan zeker op drukke punten. De rijvaardigheid is vaak niet goed genoeg... De kans dat er wat gebeurt is gewoon te groot... O:-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????

Bericht door Motormuus »

Ik ben lid van een mbt. (Mbtz.nl) Wij hebben jaarlijks cursus dagen waar we het nivo van alle mede rijders hoog word houden. En iederjaar naar een hoger nivo word gebracht. zo'n cursusdag meedoen is een verplicht onderdeel bij ons. Anders word je niet ingezet. Ik rij meestal buiten de koers om. Vroeger reed ik nog wel eens tussen de ploegleiders en de renners. Maar dat is geen fijne plek. Daarom heb ik mijn licentie ook niet verlengt bij de uci. En rij voornamelijk nog goede doelen ritten. En afgezette parcoursen. (rondje rond de kerk noemen we dat. Waarbij vaste verkeersregelaars staan.

Onze stichting heeft een eigen verzekering. Mocht er wat gebeuren. Zijn we verzekerd. Tot nu toe. In 20 jaar hebben daar een man of 4 gebruik van moeten maken..

Mocht je zoiets willen doen. Ga dan bij een goede organisatie het mbt is een landelijke. Organisatie. Zo zijn er in het land nog een aantal kleinere. Daar is het vaak wel goed geregeld. Maar ik word ook wel eens gevraagd door een organisatie zelf. En dan weeg ik het af. Zo had ik vorigjaar een lichtjestoer met 50 tractoren versierd door dorpen en verzorgingshuizen. Daar zit geen wedstrijd element in. Dus dat heb ik toen wel gedaan. Puur voor de fun en gezelligheid.

Doe het nu al een jaar of 14. Van kleine wiellerrondes tot aan de Giro Italia, Amstel Gold Race, en de tour de France toen het in Nederland was.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder

Bericht door TT-Strom »

Frank schreef: ma 24-07-2023, 21:29 Ik zou er niet aan beginnen. Er gebeurt nogal eens wat. Ook in de recente tour de France nog met een motorrijder die niet voor een wielrenner aan de kant ging/kon.
Eens met Motormuus, zelfde ervaring bij ons MBT.

Frank,

Jammer dat je elke motard zo over 1 kam scheert en het werk wat ze vaak vrijwillig doen, zo omlaag haalt.

Uiteraard zitten er mensen tussen zoals jij beschrijft, echter binnen ons MBT herken ik dit totaal niet.
Ieder jaar vinden er trainingen plaats en we zijn onderdeel van overleggen met KNWU, LE en overheid.

Zonder goede motards zullen er steeds minder wielerrondes zijn.

Misschien volgende keer eerst je meer verdiepen in het onderwerp voor je je sterke mening zo ventileert en een grote groep professionele vrijwilligers te kort doet.
Laatst gewijzigd door TT-Strom op ma 31-07-2023, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

+1
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
RedStrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km

Bericht door RedStrom »

+2
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024)
, DL650 2011 (2023-...)