Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

...
Gebruikersavatar
M-71
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18-03-2023, 21:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Regio Amsterdam

Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

Bericht door M-71 »

Vandaag erop gezet, ik ben 1.89 en dit zit en rijdt echt een stuk beter dan origineel.
Wel even een klusje om alles erop te zetten maar met wat voorbereiding (youtube filmpjes kijken dus) is het goed te doen.

Stuur is 5cm hoger en voetsetuntjes 2,5 cm lager, dit zijn de setjes die Cosmo verkoopt.
20230526_193157_resized.jpg
20230526_193213_resized.jpg
20230526_193247_resized.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door M-71 op vr 26-05-2023, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
M-71
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18-03-2023, 21:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

Bericht door M-71 »

20230526_193258_resized.jpg
Kreeg deze er niet bij in eerste post :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 15
Lid geworden op: di 03-08-2021, 21:58

Re: Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

Bericht door ErwinM »

Is mooi gelukt zo :duim: .
Zelf ben ik ook al een tijdje met dat idee aan het spelen.

Hadden je kabels / leidingen nog zoveel speling?
Gebruikersavatar
M-71
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18-03-2023, 21:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

Bericht door M-71 »

Ja, moesten 2 tie wraps los maar zat genoeg speling. Kan niet op alle standen, maar de koppeling is het strakste dus daar heb ik hem op afgesteld dat die genoeg speling hield.

Is wel even klooien met die verhogers. als je ze recht zet kan je niet bij de imbusbouten om ze vast te draaien. Stuur naar je toe kantelen zodat je bij de voorste bouten kan, die aandraaien, dan stuur van je af kantelen naar gewenste positie én zodat je er bij kan met de imbus en dan de achterste bouten aandraaien. Of andersom..afhankelijk van in welke positie je het stuur wil, maar principe is duidelijk zo denk ik :)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2835
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Verlaagde voetsteunen en verhoogd stuur.

Bericht door Tulipan »

Ik ben 1.89 mtr. en had hetzelfde probleem.
Zadel omgeruild voor een 1000 en had toen 2.5 cm stuurverhogers nodig.
Door het 2 cm hogere zadel van de 1000 kwamen mijn
knieën in een betere hoek ( zoals bij jouw de 2.5 cm verlagers
voor de voetsteunen.
Bijkomend voordeel; het 1000 zadel is minder diep, je kunt makkelijker
verzitten, je zit minder in een kuil zoals het 650 zadel.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "