Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-71
Berichten: 34
Lid geworden op: za 18-03-2023, 21:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Regio Amsterdam

Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door M-71 »

Beetje gekke vraag misschien, maar hoe vol gooi je je tank?

Er zit onder de dop zo'n constructie met een vulopening waar je je tank in vult zeg maar. Ik vul tot nu toe een beetje tot de rand van die constructie. Maar, ik had ook dat het bovenste lampje van mijn benzinemeter eigenlijk nooit brand, wel bij contact aan zetten dus niet stuk maar ik dacht misschien iets verbogen of vlotte niet goed ofzo. Toevallig vandaag wat scheutiger geweest en toen zag ik dat het bovenste lampje wel even brandde.
Is het dan de bedoeling dat je dat hele constructietje onder de dop ook vult met benzine?
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door Tulipan »

Ik ga altijd tot het randje ( en soms eroverheen :shock: )
Dus dat doe ik ook met tanken-
tot tegen de tankdop als ik hem sluit,
die 15 ml ( eventueel teveel ) rij ik er binnen 5 km toch uit.
En zo doe ik het al 13 jaar :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door Hannes »

Ik zet 'm bij tanken op de jiffy dus haal het randje nooit.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door Bob »

Ik zit op de motor tijdens het tanken en vul deze tot de brandstof de grijs zilveren rand aan de onderkant raakt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door Iron Horse »

Met het 2004 model zul je niet zo snel een probleem hebben wanneer je nog wat door tankt nadat je de ring bereikt hebt. Alhoewel in de handleiding staat, als ik me goed herinner, dat je niet verder dan de ring mag tanken. Bij nieuwere modellen zit er een benzinedampfilter dat vanwege milieueisen is gemonteerd. Die versies kunnen weldegelijk een probleem krijgen wanneer je "door tankt". De benzine kan dan in vloeibare vorm in dat filter komen. Ik ben even de naam kwijt van het systeem, maar het zit in alle moderne motoren en auto's en voort de benzinedamp weer terug naar de motor i.p.v. naar de buitenlucht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
M-71
Berichten: 34
Lid geworden op: za 18-03-2023, 21:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door M-71 »

Ja, dat dacht ik ook, als je hem tot de rand vult en dan op de zijstandaard zet dan loopt er van alles uit toch? Maar zo vreemd dat ik het bovenste blokje van de brandstofmeter alleen krijg als ik boven die ingebouwde ring tank.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hoeveel gooi je er in? (2004 model)

Bericht door Iron Horse »

Ik had het bij de laatste V-Strom (K5) ook. Het bovenste blokje ging sowieso nooit aan. Als ik me goed herinner zit het in de vlotter of in de overbrenging van de vlotter. Kan een verbogen vlotterstang zijn of een verkeerde weerstandswaarde of voltage (weet niet precies wat het was) van de overbrenging. Lang geleden zijn daar weleens berichten over geweest. Ik heb er nooit iets aan gedaan aangezien ik uiteindelijk meestal afging op de kilometers van trip 1 of 2 die ik voor het totaal gereden sinds het tanken gebruikte. Ik had geen zin om heel die vlotter uit te bouwen en het stoorde me niet echt. Hij rijdt er geen kilometer minder mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie