Knipperlicht M10 of M12

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Patrick
DL1000 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08-06-2015, 11:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Patrick »

Voor mijn DL1000 (2002) heb ik nieuwe knipperlichten besteld bij Louis. Daar heb ik aangegeven wat voor motor ik heb en als suggestie kreeg ik deze universele knipperlichten: https://www.louis.nl/nl/universeel-knip ... t-10033630

Afbeelding

Die heb ik nu besteld, compleet met adapterkabeltjes , maar nou lees ik links en rechts dat de originele lampjes met M12 schroefdraad werken en die van Louis zijn M10.

Gaat me dit nog problemen opleveren?
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 356
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Sufos »

:?: M10 is toch geen M12, dan past het dus niet.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Iron Horse »

Klopt dat origineel M12 is en de meeste alternatieven zijn M10. Het ligt eraan wat voor adapters het zijn. Het mooiste is als er een gat van 10mm inzit en nog mooier indien dit met een borst het originele 12 mm gat opvult. Nadeel van de adapters die ik gezien heb is dat ze geen uitsparing voor de nok hebben die aan sommige alternatieven en ook aan het origineel zitten om draaiing te voorkomen. Maar als je ze goed vastdraait valt dat uiteindelijk wel mee. Als je een 3D printer hebt kun je ze natuurlijk ook zelf tekenen en zo op maat maken en dan printen. Maar met de standaard adapterplaatjes zal het heus ook wel lukken.

Ik heb ze toen gemaakt met zowel een borst als met een nokje dat in de sleuf of gat van de V-Strom past. Dit is voor het K-Model vanaf 2004. Ik weet niet hoe het met de DL1000 van 2002/2003. De foto's zijn helaas niet zo goed, maar ik kan ze niet meer overmaken aangezien de Strom verkocht is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Patrick
DL1000 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08-06-2015, 11:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Patrick »

Dank, ik ga wel even kijken hoe het past als ik eea binnen heb
Patrick
DL1000 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08-06-2015, 11:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Patrick »

Uiteindelijk was het geen probleem; de richtingaanwijzers worden compleet met moer geleverd. De draad is inderdaad M10 maar er zit een kunststof blokje aan dat precies in de bestaande uitsparing valt en dan kun je hem zo vastdraaien.

Enige pijnpuntje was het aansluiten van de verloopkabels naar de originele Suzuki-bajonetstekker. De verloopkabel leek een fractie te klein om goed contact te kunnen maken met de twee pinnetjes van de Suzuki. Met wat gepruts, gewriemel en een klein beetje bijbuigen lukte het uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Knipperlicht M10 of M12

Bericht door Bacchus »

Mijn knipper licht rechts voor is afgebroken. Heeft iemand een link naar een passende versie?
De originele zijn richting de € 100,- vandaar dat ik ook al een aardige zoektocht heb naar een alternatief.

Voorkeur M12 en een passend stekkertje :duim:

Momenteel rij ik met een geplakt knipperlicht. Het houdt goed maar ik heb het liever gewoon netjes :wink:

Oh en ook ik heb een 2003 model
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie