Gerbing verwarmde handschoenen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Gerbing verwarmde handschoenen

Bericht door Joske »

Sinds kort in het bezit van een setje (2e hands) Gerbing verwarmde handschoenen. Betreft de versie die bekabeld is aangesloten op de accu.
Mijn eerste indruk (met 0 graden a -1) na een uurtje rijden: totaal geen koude vingers meer, veel relaxter dan de handvatverwarming.
Stiekem ook even beide aangezet en dat is helemaal heerlijk :lol: (Wel vraag ik me af of de Strom dat vermogen wel een beetje kan (blijven) leveren. Heb wel de voltagemeter tijdens het rijden bekeken en die bleef rond de 13.9 a 14 volt).

Maar even een andere vraag mbt andere ervaringsdeskundigen....

Lees regelmatig dat de middelste stand warm zat zou moeten zijn, dus de oranje stand. Moet eerlijk zeggen dat ik die mening niet deel. Ik krijg ze niet zo warm dat ze 'te heet' worden zoals ik mensen weleens hoor zeggen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Op de hoogste stand gewoon heerlijke temparatuur, alsof ik gewoon thuis op de bank zit zeg maar :-) Maar ik heb niet het idee dat ze echt 'heet' worden. Dat heb ik bij de handvatverwarming dan weer wel, de hoogste stand is gewoon te warm.

Vroeg me af of er Gerbing ervaringen zijn hier.

De set bevalt dus verder prima, duidelijk voelbaar dat met name de bovenzijde verwamt wordt. Heerlijk in deze dagen :duim:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gerbing verwarmde handschoenen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Heb lang met Gerbing gereder en ook uitgetest. Had ook die met accu en die vond ik de beste van de 4. Middelste stand was voldoende. Hoogste stang te warm. De TR-12 vond ik de best :duim:
DSC_0197.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Gerbing verwarmde handschoenen

Bericht door Calimero »

Ik gebruik de T-12 van Gerbing. Een hele fijne handschoen met een lange schacht.
Ze worden ook bij mij ook niet echt heet, maar dat moet volgens mij ook niet. Daar krijg je alleen maar zweethanden van. Ze zorgen ervoor dat je handen niet koud worden en dus comfortabel op temperatuur blijven. Ook na een rit van een paar honderd kilometer in de vrieskou!

In combinatie met een Gerbing verwarmde binnenjas, waarbij ik dan de wintervoering uit mijn jas haal, ben ik helemaal verzekerd van een comfortabele rit in de kou :duim:
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Gerbing verwarmde handschoenen

Bericht door Joske »

:duim: Thanks!
Klinkt goed.
Oke, omdat men het in fora soms heeft over bloedhete handen dacht ik dat ze wellicht te weinig warmte afgaven.
Maar ik herken dat ze gewoon zorgen voor een goede temperatuur en er ook geen enkel vingertopje ook maar koud aanvoelt. Hele gerusstelling :-)
Zal de combi met handvatverwarming (= 35 watt / 3 amp) (+handschoenen max 5amp, omgerekend dus 60 watt bij deze hoogste stand) teveel zijn? Dan op lichtste stand als het weer eens -6 is.
Plaats reactie