Headset Bluetooth helm AliExpress

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Wouter83 »

Ik was op zoek naar een headset voor m'n helm en vond het echt super duur allemaal.
Zo zoiets wat zijn?

https://nl.aliexpress.com/item/1005004744464508.html

Of heeft iemand ervaring met wat goedkopere versies?

Alvast bedankt.
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door V-roon »

Hoi Wouter.

Na een grote zoektocht naar iets goedkopere Bluetooth headsetjes waar ik behoorlijk wat setjes geprobeerd heb is mijn mening dat de Lexin de beste keus is. ( wat betreft goedkopere alternatieven )
De Lexin werk ik nu ruim 2 jaar mee en overtreft elke keer weer mijn verwachtingen.
Fabriek Lexin heeft het geupgrade en is nu "nog" beter. Langere batterij duur, usb-c aansluiting en is te gebruiken terwijl het word opgeladen.

Is hier te vinden "https://nl.aliexpress.com/item/32853288 ... WAlZ7aYrcF"

Afbeelding

Maar, goedkoop is duurkoop.
Wil je nou echt 100% goed zitten en met het oog op de toekomst dat je ook filmpjes gaat maken met een action cam en je het geluid van je headset en je navigatie wil opnemen zou ik gaan voor de Cardo

Zie hier hoe dit alles te koppelen https://youtu.be/BipRKXRw0C0

En hier van een Nederlandse motorvlogger, kijk de video omschrijving in youtube voor onderdelen lijst. https://youtu.be/-geyEb27uQU
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Emile »

Ik zit eigenlijk te wachten op gooie in-ear doppen met noise canceling, maar lees nog weinig mensen met goede ervaringen.
Las ergens dat windgeruis lastig is vanwege de willekeur, maar zou verwachten dat ze daar toch wel iets op kunnen verzinnen.

Goeie dure doppen (zonder uitsteeksels) zijn altijd nog goedkoper dan de Sena setjes e.d...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Iron Horse »

Ik heb een dubbele set van de Lexin in gebruik (gehad). In het begin werkte het even niet helemaal lekker, maar na het opnieuw instellen van de bluetooth functie werkte het allemaal wel goed. Alleen moet je je van de radiofunctie niet veel voorstellen, dat is knudde. Maar voor het beluisteren van de navi, telefoon opnemen en communiceren met de medepassgier werkt het uiteindelijk goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Frank »

Mijn ervaring is dat de goedkope AliExpress sets het allemaal net niet is.

Kwaliteit kost geld.. dus investeer in marktleiders Sena of Cardo. Tip: Kijk wat je vrienden hebben, want vreemde merken zijn slecht te koppelen! Dus of allemaal Sena of allemaal Cardo. Want universal pairing is niet zo universeel als het lijkt. Drama! ;-)

Ikzelf zweer bij Sena. Gebruik het ook op de rijschool om te communiceren met mijn leerlingen. Ik gebruik al 4 jaar geen portofoons meer. :-)}
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 513
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Piet Zahut »

Het communicatiespul van ome Ali werkt allemaal best wel maar veracht er geen wonderen van. Wil je alleen je navi horen dan gaat het prima. Wil je daarnaast ook je telefoon, communiceren met andere en apps zoals flitsmeister actief hebben is de software wat onderbemeten. Ga je voor goed geluid dan is Sena of Cardo je beste vriend.

Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven en ga voor een Sena of Cardo set. Koop dit bij een goede motorzaak en dan bouwen ze het nog gratis voor je in en koppelen ze alles eraan ook....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door 1037cc »

Het ligt eraan wat je ermee wilt. De instructies van je GPS horen of een smartphone koppelen zal nog wel lukken.

Als je met een andere motorrijder wilt praten onder het rijden dan weet ik niet of dit werkt. Ipv 1.000 of 1.200m die zo vaak wordt beloofd, houdt het soms na 30~50m al op (als je dat al haalt). Of hoort de één alles goed en hoort de ander haast niets.

Verder heb ik gemerkt dat als je merk A koppelt aan merk B, vaak één van de 2 microfoons permanent open blijft staan. Dat is heel irritant. Zoals door anderen al is aangegeven, als je met anderen rijdt, probeer zoveel mogelijk allemaal met hetzelfde merk rond te rijden. Scheelt veel ergernis. Ook koppelen via Bluetooth kan een drama zijn of werkt gewoon niet.

Mijn keuze zou idd. Sena zijn, wel duurder, maar werkt tenminste behoorlijk. Lees ook even wat tests in motorbladen.
Ik heb nu zelf een Interphone.Voor het gesproken woord van mijn TomTom, telefoon, FM radio e.d. uitstekend. Om te praten met een andere motorrijder al stukken minder. Kortom er zit heel veel kwaliteitsverschil tussen merken/typen. Daarom ff een goede onafhankelijke test lezen.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door V-roon »

Het is eigenlijk best simpel allemaal.

Ga met je Samsung naar een iPhone store en vraag wat beste is word je kei hard in je gezicht uitgelachten met je €1000 kostende Samsung.
Terwijl onderhuids alles van beiden uit China komt.
Ga op een motorforum vragen wat beste bluetooth headsetje is waar het overgrote deel aan leden een forse inkomen heb kan je er op wachten dat Ali gebruikers hard worden uitgelachern.

Ga je naar een motorzaak voor zo'n duur setje, tuurlijk ze bouwen hem ook nog voor je in, kleine moeite. ( maar daar is de prijs dan ook naar )|
Chinees spul heb je die service niet, maar komt uit einderlijk van de zelfde fabriek.
Mijn advies, ga op je gezond gevoel af. Lees , kijk reviews, google reviews af en vooral, speur YouTube af voor reviews maar, . . . . . . . .

Waarom zou je het wiel opnieuw willen uitvinden als anderen dat al voor je gedaan hebben ? ?

Over Lexin niks dan goeds, en ik mag mij rekenen tot een ervaring deskundige net zoals IronHorse.

O en ps: ik rijd met oordoppen, en met snelheden van 130 is het geluid van de helm goed en duidelijk. ( ook tijdens telefoneren, intercom met mede passagier )

Wat Emile schreef ben ik het helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: Headset Bluetooth helm AliExpress

Bericht door Wouter83 »

Bedankt voor de reacties.

Ik ga even kijken wat ik doe.
M'n vrienden hebben allemaal wat anders, en wil het eigenlijk gebruiken voor m'n navigatie en eventueel muziek/radio
Plaats reactie