Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Ik ben vast niet de eerste, maar na een jaar probleemloos rijden stond ik gisteren ineens stil met een koppeling die geen druk meer gaf. Oliereservoir leeg.... Suzuki Assistance gebeld en binnen een kwartier stond de ANWB bij de motor en zag dat de cylinder al wat had gezweet en nu uiteindelijk leeg was. Voor mijn gevoel was er niks aan de hand en ineens had ik geen koppeling meer. Maar bijgevulkd met remvloeistof en de motor heeft het weer de hele dag volgehouden. Morgenvroeg maar direct naar de dealer. Is dit een bekend euvel?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Ja ..... een niet onbekend euvel.
Ook al eens meegemaakt met een vorige DL 1000 van Stroompje (oud model) ... lekke koppelingscilinder.
Deze cilinder 'drukt' middels remvloeistof een asje naar binnen zodat er een 'vrij loop' is van de koppeling.
(bij 650 geen hinder van omdat hier de koppeling middels een kabel wordt bediend
).
Oplossing: Nieuwe koppelingscilinder. Zit links net bij het kapje van het voorste ketting tandwiel (dat zwarte ding waar de aansluiting van de leiding zit met ontluchtings nippel). Zal daar aan onderzijde mogelijk 'zweten' lekken..... elke keer als je de koppeling gebruikt zweet/lekt er een beetje vloeistof weg net zo lang dat er alleen maar lucht overblijft en dan doet de cilinder zijn werk niet meer. Gezien het jaartal zal het garantie zijn...... anders is het iets van 150 euro voor zover ik mij herinner.
Ook al eens meegemaakt met een vorige DL 1000 van Stroompje (oud model) ... lekke koppelingscilinder.
Deze cilinder 'drukt' middels remvloeistof een asje naar binnen zodat er een 'vrij loop' is van de koppeling.
(bij 650 geen hinder van omdat hier de koppeling middels een kabel wordt bediend

Oplossing: Nieuwe koppelingscilinder. Zit links net bij het kapje van het voorste ketting tandwiel (dat zwarte ding waar de aansluiting van de leiding zit met ontluchtings nippel). Zal daar aan onderzijde mogelijk 'zweten' lekken..... elke keer als je de koppeling gebruikt zweet/lekt er een beetje vloeistof weg net zo lang dat er alleen maar lucht overblijft en dan doet de cilinder zijn werk niet meer. Gezien het jaartal zal het garantie zijn...... anders is het iets van 150 euro voor zover ik mij herinner.
Groeten Barry/Stroom2.
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 4876
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Ik heb het met mijn 1000 L4 en L5 nog niet meegemaakt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Stroom2 schreef:... Stroompje (oud model) ...

Aie ...
Stroompje een "oud model" noemen

Dat loopt hier niet goed af
On topic: ik met mijn ouwe dl1000 K8 ook nog nooit meegemaakt, zelfs geen "zweet"potje.,
Spooky Action At A Distance !
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Oei ..... 'scherp'
........ dat kost me een bos bloemen,
maar bedenk me net dat ik ook al heb gescoord door de motor weer netjes in de stalling te hebben staan na de 'mini' vakantie van afgelopen week in de Harz
.....

maar bedenk me net dat ik ook al heb gescoord door de motor weer netjes in de stalling te hebben staan na de 'mini' vakantie van afgelopen week in de Harz

Groeten Barry/Stroom2.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
En jij denkt dat je met een bosje bloemen overal vanaf bent? Dat wordt minstens drie dagen ongelimiteerd shoppen op de Albert Cuyp, Batavia Stad, Rosada en Roermond Fashion Outlet 
Regel maar alvast een flinke aanhanger

Regel maar alvast een flinke aanhanger

You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Alles weer klaar onder garantie. Goed geregeld bij Motorhuis Bakker, kreeg een splinternieuwe Honda Crossrunner mee als leenmotor. Maar de DL1000 rijdt toch echt beter... 

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 27-11-2022, 20:35
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Oud topic maar als ik het goed heb is het concept nog steeds hetzelfde op de nieuwe 1050??
Is een probleem dat al 20 jaar oud is, jammer dat ze er bij Suzuki niks aan doen, is nu ook niet zo moeilijk om dat op te lossen...
Is een probleem dat al 20 jaar oud is, jammer dat ze er bij Suzuki niks aan doen, is nu ook niet zo moeilijk om dat op te lossen...

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: ma 09-11-2020, 21:27
- Mijn motor is een: Suzuki Sv650 en gsxr 750
Re: Dl1000 2014 koppelingsprobleem
Ja hetzelfde probleem ook meegemaakt met mijn betrok 2014. Na zelf vervangen koppelings cilinder het euvel verholpen. Maar wat is dat kut als je onderweg bent en dit dan hebt.
Ik voelde het op mijn werk en had nog maar net huis gehaald met de terugweg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik voelde het op mijn werk en had nog maar net huis gehaald met de terugweg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk