Topkoffer origineel Suzuki monteren

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Wouter83 »

Ik kon een Orginele Suzuki topkoffer overnemen voor een mooi prijsje en dacht dat het wel zou passen op m'n DL650 van 2009. De koffer komt van een v-strom 250 af, nieuwer type, rond 2015.
Ik dacht dat het wel zou passen en anders wel een adapter plaat kon maken (werk in de metaal en heb een waterjet tot m'n beschikking.
Nu zit er op m'n achter rek beugel een rubberen mat/plaat en rubberen pootjes die in gaten vallen. Ik krijg ze niet los, iemand een idee, ik maak het liever niet stuk. Ze zitten door een gat gedrukt en zijn een soort paddestoel vorm.
Zie foto.

Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Iron Horse »

Je kunt eerst wat vaseline of ander vet onder de paddenstoel doen en dan vanaf de zijde van de paddenstoel die er doorheen drukken. Je moet daar een beetje je creativiteit voor gebruiken. Ik heb er een paar zo afgehaald. Maar ik heb er ook wel eens eentje verpest door aan de matzijde te hard te trekken. Dat moet je dus zeker niet doen. Maar met beleid gaat het lukken. Als je creatief genoeg bent kun je ook een adapter maken waarbij je de mat laat zitten en de gaten in de drager benut. Heb ik ook wel gedaan met bestaande adapterplaten van Givi/Kappa. Als je het makkelijk wilt doen haal je eerst de drager er vanaf, dat zijn maar 4 bouten. En als je de adapter monteert hou er dan rekening mee dat je die 2 bouten eronder nog kunt bereiken zonder dat de adapter er weer af moet. Dus 2 gaten boven die bouten houden of maken. Scheelt je in de toekomst veel tijd als je er achter onder moet zijn.

Voorbeeldje. In dit geval zitten de 2 achterste bouten van de adapter door de rubber mat, maar ik heb het ook gemonteerd zonder de mat te doorboren. Deze mat was al door de voorganger doorboord namelijk. Dus had ik er hier geen probleem mee. Heb hem toevallig net eergisteren gedemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Calimero »

Of probeer het eens met siliconespray op de "paddestoeltjes". Grote kans dat je ze er dan makkelijk uit kunt drukken.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Wouter83 »

Bedankt voor de tips.
Ik heb er een beetje olie op gedaan, het rek eraf gehaald en met een platte schroevendraaier de paddestoeltjes erdoor gedrukt, hoop gedoe, maar ging goed.

Ik ben nu een adapter plaat aan het tekenen met alle gaten op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Wouter83 »

Adapter plaat getekend en met de waterjet gemaakt.
12mm aluminium
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Calimero »

Ziet er goed uit Wouter :duim:
Wat is het toch makkelijk wanneer je professionele apparatuur tot je beschikking hebt!
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: Topkoffer origineel Suzuki monteren

Bericht door Wouter83 »

Ik heb een nieuwe plaat gemaakt, die net wat lekkerder aansluit.
Ook is ie mooi zwart geanodiseerd.

Dus de orginele plaat heb ik nog over, als iemand interesse heeft. Het is voor een DL650 uit 2009.
Nu met 100% korting, alleen verzendkosten zijn voor de koper, of gratis afhalen.

Afbeelding


Gr. Wouter
Plaats reactie