Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robrrrt
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09-09-2017, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XA

Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Bericht door Robrrrt »

Hallo allen,

Ik heb een V-Strom DL 650 XT uit 2017. Een aantal jaar terug had ik nieuwe remblokken gekocht, voor zowel voor als achter. Ik weet alleen niet meer of het op advies was van de dealer of dat ik het zelt uitgezocht had, maar ik heb toen Brembo Carbo Ceramic's gekocht.

De voorremmen (orginele blokken) leken toen nog in orde, dus heb toen alleen achter vervangen. Vandaag keek ik naar de achterrem en tot mijn schik zit er denk ik nog 1 mm vlees op de blokken achter. De voorremmen hebben nog steeds iets van 2 mm. (+/- 48.000 km)

Ik gebruik de motor voor woon/werkvekeer en vakantie met koffers, door de heuvels en af en toe een berg.

Als ik de info van Brembo goed begrijp, dan zijn de CC blokken eigenlijk niet de meest ideale blokken (ik hb gekeken naar het stuk "The Road"):
https://www.brembo.com/en/company/news/ ... -right-pad

Of is het eigenlijk wel goed voor mijn rijstijl?

Lang verhaal, mar zoals ik hier eerder heb gelezen... Het zijn wel je remmen...

Bedankt allvast voor het meedenken!

Groeten,
Robert
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Bericht door Banjer »

Wat betreft " Het zijn wel je remmen...", zolang je een enigszins respectabel merk, koopt zit het wel goed wat veiligheid betreft, ongeacht het type. Noname blokken van Aliexpress kan een ander verhaal zijn..

Maar als de blokken achter zo snel slijten, wellicht ook eens naar je "rijstijl" kijken. Gebruik je de achterrem meer dan voor, of hou je ongemerkt je voet op de achterrem?
Gebruikersavatar
Robrrrt
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09-09-2017, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XA

Re: Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Bericht door Robrrrt »

Misschien niet het veiligst, maar mijn voet zit standaard naast de rem. Ik rem daarmee dus ook eerst met de voorrem en sluit dan aan met achter. Soms alleen met voor als ik naar een verkeerslicht rijd en al flink heb afgeremt op de motor of gewoon rustig aan het rijden ben.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Bericht door RedStrom »

48000km met de blokjes voor is best veel.
Als je anticiperend rijdt hoef je weinig te remmen, maar het lijkt alsof je stiekem toch veel met je achterrem doet.
Zit er nog een beetje speling op de achterrem, of is iets aan nadrukken ook meteen remmen?
Dan hoef je je kleine teen maar bij het rempedaal te houden en je blokken zijn al aan het werk.
Is je remschijf schoon en met name de gaatjes leeg?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Robrrrt
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09-09-2017, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XA

Re: Brembo Carbo Ceramic voor een V-Strom 650?

Bericht door Robrrrt »

Ik ben ondertussen met de motor door FR aan het touren, vandaar de wat late reactie.

Ik maak mijn remmen regelmatig schoon, met (Motip) remreiniger. De gaatjes krijgen bij mij niet de kans om dicht te gaan zitten. De achterrem loopt wel altijd een klein beetje aan, voor geloof ik ook. Ik heb begrepen dat dat normaal is. Mocht dat niet normaal zijn, hoe stel ik dit af?

Verder heb ik zowel voor als achter nu vervangen door de rode blokken van Brembo.

Bedankt voor je hulp weer!
Plaats reactie