Zijkofferrek icm tassen

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Zijkofferrek icm tassen

Bericht door Joske »

Vond dit wel een leuke set voor als ik volgend jaar een weekendje met de kleine een ritje maak.

https://www.motea.com/nl/zadeltassen-vo ... -a103998-0

Wil dan de topkoffer verwijderen en op die plek de tent e.d.

Heeft iemand advies voor een kofferrek dat past op de Dl650 (2018)?

Liefst een wat subtiel ding, of eenvoudig te plaatsen en verwijderen.

Zijn er genoeg van Hepco en Becker en Givi, maar ook onbekende merken.
Van die van De Griek wel subtiel, maar zouden dergelijke tassen passen?

https://www.cosmo-accessories.com/brand ... 427-detail

Thanks
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Zijkofferrek icm tassen

Bericht door 1037cc »

Ik ben toch iets huiverig voor "universele" tassen die met riempjes vastgezet moeten worden. Kans dat dat schuift, of toch niet lekker zit acht ik aanwezig.

Op mijn 1050 heb ik links en rechts een makkelijk verwijderbare kofferhouder (snelsluiting) van SW-Motech. De koffer zet je op twee afgedopte pinnen van de houder. Daarna duw je de koffer naar de sluiting tot deze "klik" zegt. Dan is de koffer vergrendeld en alleen los te maken met een sleutel.

Ik heb uiteraard niet altijd koffers nodig en ga daarom voor de zomer eens zoeken naar tassen die op deze kofferhouders klikken. Weet niet of dat mogelijk is, heb mij er nog niet in verdiept.

Mocht je voor zulke kofferhouders kiezen, dan kun je daar in de toekomst evt. een set koffers voor kopen. De gladde buizen die de Griek levert zijn meer afstandhouders waar je idd tassen aan kunt knopen met riempjes, maar ik vind die oplossing maar zo-zo.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Zijkofferrek icm tassen

Bericht door Joske »

Helder, zit zeker wat in!
Thanks.

Mss tzt eens wat meer in verdiepen.
Als ik drle topkoffer verwijder kan ik mss daar ook mn rolzak wel monteren en daar alles in stoppen, zal maar voor 1 a 2 nachten zijn.

Goed om eea even mee te nemen in de zoektocht :duim:
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Zijkofferrek icm tassen

Bericht door 1037cc »

Topkoffer kan wel handig zijn, maar ik vind het er niet uitzien (persoonlijke mening). Als ik een achterklep wil ga ik wel met de auto.

Ik heb een 100% waterdichte roltas van Enduristan (Tornado 2L). Die zet ik met spanbanden vast op de bagagedrager. Nooit een spin gebruiken. Als dat elastiek breekt heb je een probleem.

Afbeelding
Enige nadeel: helm kan je kwijt in een topkoffer, maar niet in een roltas. Aan de andere kant: de koffers die ik beschreef zijn van Givi.

Afbeelding
Type: TRK35B TREKKER II 35 BLACK LINE (35 liter).

óók te gebruiken als topkoffer als je de juiste koppelplaat op je bagagedrager zet. Maar in de Givi TRK35B past geen helm.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Zijkofferrek icm tassen

Bericht door Joske »

:duim: Thanks vd meedenker. Ga het allemaal in overweging nemen
Plaats reactie