Puig knipperlichten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Ketting
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 15-10-2021, 21:20

Puig knipperlichten

Bericht door Paul Ketting »

Wie heeft ervaring met de knipperlicht units van Puig die "volgens de site" in de originele behuizing van de knippers passen? Passen ze überhaupt, want de vorm lijkt me iets anders namelijk.

https://www.goedhartmotoren.nl/puig-kn ... zuki-4488k

Ik vind de meeste aftermarket knippers een hoog "Ali" gehalte hebben en houd mijn 2016 DL1000 qua looks graag zo standaard mogelijk. Ik wil wel mijn zichtbaarheid vergroten qua verlichting (dus voor de koplamp ben ik ook nog op zoek naar een goede LED versie van de H7 lamp, dus wie daar een tip voor heeft mag ook roepen). Als iemand een goeie tip heeft qua aftermarket die minder " Ali" zijn hoor ik het ook graag.

Ik ben vooral benieuwd of je met LED knippers ook een nieuw relais moet hebben aangezien het standaard relais nu al een modernere versie is dan die van voor 2014

Grt Paul
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Banjer »

Deze passen niet in de orginale behuizing, maar zijn bedoeld om in de kuip zelf gemonteerd te worden, het zijn dus knipperlichten zonder "steeltjes"
Gebruikersavatar
Paul Ketting
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 15-10-2021, 21:20

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Paul Ketting »

Tja, daar was ik dus al bang voor. Bedankt voor je reactie.

Iemand dan toevallig ervaring met het vervangen van de originele bolletjes met een led variant? Ik geloof dat het de bau15s fitting is.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb de bollen vervangen voor LEDs, is gewoon plug en play. (wel knipperrelais aanpassen voor LED)
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Tulipan »

Wel even goed opletten welk soort barjonet sluiting het lampje is.
De pinnetjes moeten overeenkomen of 18.00 uur og 21.00 uur.
Daar ben ik de mist mee ingegaan, het gaat wel passen, gewoon doordrukken :mrgreen:
Maar de correcte pinnetjes plaats was beter geweest.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Eikie »

Evt ook nog wat aluminumfolie achter het lampje plakken tegen de binnenkant van het lamphuis. Geeft het nog meer licht.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Paul Ketting
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 15-10-2021, 21:20

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Paul Ketting »

Ben even aan het zoeken geweest naar de juiste LED-lampjes maar heb ze gevonden. Relais ook vervangen voor een andere type, één die van 01.W tot 150W aankan. Andere relais gaven aan maximaal 3 lampen aan te kunnen dus die durfde ik niet te bestellen.

Parts list:
LED BAU15S

Relais

Resultaat is dik in orde en veel feller/helderder dan de gloeilampjes, heb geprobeerd het op de foto te krijgen maar dat ziet er minder indrukwekkend uit dan in real life. Alles knippert prima, ook als je alarmlichten aan hebt. Enige puntje is nu dat de groene indicatielampjes op het dashboard niet helemaal uitgaan bij het knipperen. Als je het knipperlicht aanzet gaat het wel knipperen maar dan van fel naar heel flauw. Als ze uit zijn is alles wel zwart.
Gebruikersavatar
Freubel
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 11-08-2021, 20:49
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 XTA 2019
Woonplaats: Volendam

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Freubel »

Dat flauwe knipperen van de indicators komt omdat je de verkeerde relais hebt denk ik. Die van suzuki hebben een 3de pin voor de aarde dacht ik ergens gelezen te hebben.
Wie wind zaait zal storm oogsten
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Puig knipperlichten

Bericht door TT-Strom »

Heb exact hetzelfde als Paul, vage branden van de controle lampjes bij het knipperen.

Vind het niet storend en kan geen kwaad.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Puig knipperlichten

Bericht door Joske »

Heb het hier ook, ongeacht het soort relais. Heb er zelf voor gekozen alleen de achterzijde led te doen. Toen wel prima. (Heb ik er 2 reserve :-)), stoort mij namelijk wel enorm :lol:
Plaats reactie