Zadelpijn

...
Plaats reactie
Fred uit Zwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26-06-2021, 21:49

Zadelpijn

Bericht door Fred uit Zwolle »

ik heb vorig jaar een V-strom 650 gekocht uit 2014. bij mijn vorige motoren had ik niet of nauwelijks last van zadelpijn, maar bij de nieuwe V-strom eigenlijk van af de eerste dag. ik heb de eerste maanden geëxperimenteerd met een airhawk zadelkussen, wat wel wat verlichting gaf, maar voor mij niet de oplossing. Nu zit ik te denken aan een comfort zadel en zoek daarover wat advies. de motor verkoper adviseerde mij om te kijken bij Bagster (best duur), Sellerie en Shad en Viking Seats. wat zijn jullie ervaringen?

groet Fred uit Zwolle
Optiekerke
Berichten: 13
Lid geworden op: za 04-09-2021, 21:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2019)

Re: Zadelpijn

Bericht door Optiekerke »

20211222_202851.jpg
Ik heb een comfortzadel van Topsellerie, super tevreden van.
Ik heb gel in het bestuurdersgedeelte, niet in het passagiersgedeelte.
Standaard hoogte genomen.

Het past perfect, zit beter en ziet er beter uit, kortom de investering meer dan waard👍
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door Peerke »

Hier ook een TopSellerie zadel op mijn DL650 uit 2017:
1156_812.jpg
1156_809.jpg
Vind het een topzadel, ook gel voorin, maar wel een long versie, dus verhoging is 3 cm meer naar achteren geplaatst.
Hierdoor kan ik af en toe wat makkelijker gaan verzitten onderweg.
Verder standaard hoogte gelaten.

Hier vindt je meer voorbeelden:
V-Strom DL650 < 2017 zadels TopSellerie
V-Strom DL650 > 2017 zadels TopSellerie

In deze maand krijg je nog €40,- korting op een maat gemaakt zadel bij TopSellerie:
TopSellerieKorting-2-2022.png
Groeten,
Peer 🍐
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Zadelpijn

Bericht door HaZee »

Ik ben naar Tijger Leathers gegaan en mijn bestaande zadel laten aanpassen met hun 1-uur service. Zadel is daarbij ook maximaal verhoogd. Ziet er niet zo cool uit als die van de Strommers hierboven, maar is vast véél goedkoper (<€100)
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door Peerke »

Dat heb ik eerst ook laten doen in 2019. Zat inderdaad al beter dan het originele zadel nadat Tijger leathers er een ander stuk schuim ingezet had, en het zitdeel wat rechter gemaakt had, en dat voor maar €90,- .
Heb daar bijna 2 jaar mee gereden, maar had toch nog het idee dat het beter kon, na enkele langere ritten.
Had ook weer terug kunnen gaan naar Tijger leathers, doen ze daar ook niet moeilijk over.

Maar uiteindelijk toch besloten de gok te wagen en er een volledig nieuw TopSellerie zadel met gel op te zetten begin vorig jaar. Je bent dan wel een stuk duurder uit inderdaad, het mijne kwam op €364,- voor een volledig nieuw zadel met nieuwe bodemplaat, en duurt een kleine 2 weken voor je het in huis hebt. Maar zelf vind ik het het geld zeker waard, voor mij is het een zeer comfortabel zadel geworden en ben er helemaal happy mee.

Groeten,
Peer🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Zadelpijn

Bericht door Eikie »

Ik heb ook goede ervaringen met Tijgerleathers en heb mijn standaard zadel 2x laten aanpassen. De tweede keer kostte het ook nog eens niets. Service van de zaak. Alles voor een tevreden rijder.

Uiteindelijk kon ik met een mooie (familie)korting een Bagster zadel kopen met Bultex-foam. Na een proefrit zat dat vele malen beter dan het aangepaste standaard zadel.
C1688F0D-AD29-42BB-BE6B-27947892D931.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Zadelpijn

Bericht door HaZee »

Geen TS maar toch wel benieuwd naar wat het zadel dan zoveel beter maakt Eikie & Peerke? Is dat de gel?
Zelf alleen nog maar ervaring met het standaard zadel en de door Tijger Leathers verbeterde variant nl. 8)
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door Peerke »

Tja, wat maakt dat TopSellerie zadel zoveel beter?
Dat is denk ik het geheim van de smid zullen we maar zeggen.
Neem aan dat het deels zit in het gebruikte soort schuim in het zadel, net als dat Bagster zijn zogenaamde Bulltex schuim gebruikt, zal TopSellerie dat ook wel doen neem ik aan. Wie weet is het gewoon ook hetzelfde schuim :)
En de gel vulling zal ook zeker helpen denk ik.
Tijger Leathers gebruikt standaard ander schuim, wat steviger, maar hebben dacht ik ook andere soorten liggen als je wil.

Kan alleen zeggen dat het prima zit, ook op zeer lange ritten en dat ik sindsdien ook geen zadelpijn meer heb gehad. Zit als in een heerlijk fauteuil :lol:

Als je met de seat-configurator bezig bent vragen ze ook om je lengte en gewicht trouwens om te controleren of het zadel wel geschikt voor je is:
TopSellerie-gewicht.png
Wellicht dat ze hiermee ook rekening houden met soort schuim/vulling in het zadel.
Hun configurator is soms wat lastig als je een zadel wil bestellen door de menuutjes en het half Nederlands half Frans omdat de site niet helemaal vertaald is.
Zo zie je dit soort dingen:
TopSellerieConfigA.png
En dan het submenuutje:
TopSellerieConfigB.png
Maar werkt verder prima.
Na bestellen kreeg ik bijna meteen een mailtje of ik een foto van de onderkant van mijn originele zadel, en van de motor zelf zonder zadel, wilde sturen om te controleren of ik wel het juiste besteld had.
Ze zijn bij TopSellerie lijkt me dan ook redelijk servicegericht gezien de mailwisseling (in het Engels) die ik met ze had en de vrij vlotte levering. En stukje goedkoper dan Bagster. Zijn beide Franse bedrijven voor zover ik weet, maar TopSellerie werkt in ieder geval niet met de Franse slag als ik kijk naar mijn zadel. Zit erg netjes in elkaar en past prima op de motor en ik zit er heerlijk op.
Over Bagster kan ik natuurlijk niets zeggen, maar neem aan dat dat daar vergelijkbaar werkt.

Groeten,
Peer 🍐
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door Peerke »

Grappige bij TopSellerie is ook de keuze in borduursels die je in je zadel kunt laten zetten. Ik heb gewoon voor het bij mijn V-Strom passende V-Strom logo gekozen in het opstaande deel, en dan de gesloten i.p.v. open versie.
Maar dat kan ook in het zitvlak voor of achterop gezet worden.
Maar je hebt de keus uit veel V-Strom logo varianten als je even doorklikt in de configuratie tool, of alleen een Suzuki logo of andere logo's zoals de bekende Route 66, Batman of Monster logo's e.d.
TopSellerie-borduurselsA.png
TopSellerie-Borduursels-Suzuki.png

Maar kunt ook een eigen logo opsturen, als je wil, maar meerprijs is dan wel €60,- :oops:

Keus genoeg daar dus om een uniek en fijn zadel te bestellen.

Groeten,
Peer 🍐
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Zadelpijn

Bericht door Eikie »

Ik heb bewust niet voor een gel-zadel gekozen. Het is tè zacht naar mijn ervaring. Liever een stevige zit, zeker voor lange dagritten.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door Peerke »

Tja, dat zal voor iedereen anders zijn.
Vooral op langere ritten prefereer ik net de gel die zich moeiteloos aanpast aan mijn zitvlak, I.p.v. dat mijn zitvlak zich aan moet passen aan mijn zitbank.
Kwestie van wat jezelf fijn vind en gewent bent denk ik.

Maar ik rijd ook al sinds mijn 18de met Franse auto's vooral vanwege de ruimte en comfort, heb ook nooit kunnen wennen aan de stugge Duitse automobielen :lol:

Groeten,
Peer 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
De Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Zadelpijn

Bericht door De Ron »

Heb een 650 cc aangekocht van 2017 (bouwjaar 2016), daar zit een comfortzadel op, bij het nazien zag ik er "Cuir concept" op staan. Ik moet zeggen dat het er kwalitatief zeer goed uit ziet en het zit ook erg goed. Ik kende de firma niet maar het zijn mensen uit Franstalig België (6142 Leernes - België).
Ik weet niet wat het daar kost maar aan de kleinschaligheid te zien van de firma denk ik dat het wel echte vakmensen zijn... Voor verdere info wel een beetje Frans kennen denk ik :D
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Zadelpijn

Bericht door Eikie »

https://www.charleroi-metropole.be/nl/2 ... delmakers/

Leuk artikel en een kijkje in de keuken
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie