Gewoon zadelpijn na een paar uur rijden, maar dat scheelt per persoon/motor denk ik.
Vroeger veel op mijn TDM's 850 gereden zonder zadelpijn op het standaard zadel tot afstanden van 1400km op een dag.
Maar op mijn DL650 van 2017 kreeg ik na een uur of 3 tot 4 wel zadelpijn en dan kun je gewoon niet lekker meer zitten, en ben je geneigd op je steps te gaan staan, maar da's niet zo lekker op de autoweg, ook niet achter een Givi AirFlow
Maar zal per persoon afhangen van lengte, gewicht, binnenbeenlengte, afstand tussen zitbotjes, vorm/lengte van het zadel en de hardheid/vulling ervan.
De TDM's hadden altijd al een wat rechter zadel, en de Suzuki meer een kuilvorm, tenminste het zadel met de standaard hoogte, wat voor mijn 1,80 hoog genoeg is. De hoogte was dus prima, maar ik gleed eigenlijk steeds naar voren richting tank, daarom wilde ik een ietwat vlakker en langer zitplekkie.
Hiervoor had ik het zadel bij Tijger Leather's in Den Haag al wat verder uit laten snijden aan de achterkant en een iets steviger schuim er tussen laten zetten, dan houd je wel het standaard Suzuki dekje op je zadel.
Dat ging al stuk beter bij mij, maar ik was nog niet helemaal blij. Ik had ook weer terug kunnen gaan naar Tijger Leathers, maar dacht probeer gewoon eens een TopSellerie zadel. Zag goede recensies van ze en de prijs vond ik acceptabel. de mijne koste €363,30 met een kortingsactie die ze destijds hadden van €38,10 Dat is dus zonder inleveren van je oude zadel, je krijgt dan gewoon een compleet zadel met nieuwe bodemplaat van TopSellerie.
Trouwens als je eerst materiaal samples vooraf op laat sturen, krijg je de kosten van de samples vergoed bij uiteindelijke aanschaf.
Voor mij is de long versie met ietwat langer en rechter zitdeel blijkbaar gewoon beter gezien mijn zit op de motor en de mogelijkheid om wat makkelijker te gaan verzitten. En de gelvulling voorin geeft nog wat extra comfort op de erg lange ritten. Daarbij het beetje pimpen van het zadel met de fel gele striping en V-Strom logo borduursel vond ik ook wel grappig bij mijn reflecterende gele velg striping en de champion yellow kleur van mijn 650.
Op
TopSellerie V-Strom 650 zadels ≥ 2017
Heb je ze al vanaf €252,- staan. Maar dan sturen ze een nieuw zadel op en moet je later je oude zadel opsturen, daarvoor moet je wel eerst €116,- statiegeld betalen die je terug krijgt als ze je originele zadel ontvangen hebben. In de tussentijd kun je gewoon rijden op je oude zadel tot het nieuwe binnen is. Bent dan alleen extra verzendkosten kwijt om je oude zadel na omwisselen op te sturen.
Of je stuurt je eigen zadel vooraf op, dan kun je tijd niet rijden en wacht tot het terug komt. Dan hoef je geen statiegeld te betalen. Dan kost een basis zadel €292,-
Of net als ik geen compleet zadel kopen vanaf €329,- dat je kunt pimpen en duurder kunt maken dus. Als ik het een beetje uitreken is een compleet zadel circa €40,- duurder dan dat gedoe met je eigen zadel op en neer naar Frankrijk sturen met de verzendkosten van je oude zadel eraf getrokken.
Dan ben ik dus snel klaar, dat oude zadel kan ik dan altijd nog wel voor meer dan dat verschil hier of op Marktplaats kwijt als ik zou willen, maar ligt nu gewoon braaf in de schuur in de TopSellerie doos als reserve of tot ik het opruim
Groeten,
Peer.