XCP Rustblocker clear coat

Plaats reactie
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

XCP Rustblocker clear coat

Bericht door Svengineer »

Na een lange zoektocht op internet ben ik een product tegengekomen die beter zou werken dan ACF50. Dit zou ik gekocht hebben als het beter leverbaar was.

Het product wat ik wel kon vinden was de XCP rustblocker clear coat. Deze zou beter moeten zijn en creëert een soort “blanke lak” over je gespoten oppervlak. (Zie een aantal testen op youtube)

Vandaag mijn motor gewassen en morgen van plan om hem met XCP te sprayen doormiddel van een compressor en een goedkope paint gun van de lidl. Hopelijk is het morgen niet te koud om het te doen.

Ik ben het van plan om overal te spuiten behalve op de banden, velgen, remschijven, ketting, zadel en tank.

Hebben andere ervaring met dit middel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: XCP Rustblocker clear coat

Bericht door Emile »

Ja, ik heb het gebruikt voor mijn motor. (de XCP Rustblocker, niet de Clear Coat versie)

Heb het opgebracht met keukenpapier en heb het gevoel dat het een beetje plakt. Mijn engine guard lijkt veel viezer nu ik een tijdje gereden hebt...
Je moet het echt heel dun opbrengen, want zo transparant is het ook niet...

Was wel mijn laatste keer dat ik dit gedaan heb, is mij teveel gedoe...

Niet zo'n goed verkooppraatje, maar ik heb dus 2 flessen in de verkoop staan ;-)
Stuur maar PB
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: XCP Rustblocker clear coat

Bericht door Cplegt »

Geen ervaring met de xcp. Jarenlang blance tecty gebruikt. Beschermt goed maar een kriem om weer te verwijderen.

Vorig jaar door een iemand op een ander goedje geattendeerd wat te verwijderen is met wd40.
20211218_203216.jpg
Werkt helemaal top, en is na de winter relatief makkelijk te verwijderen. Alle boutjes, het blok, achterbrug en de spaakwielen van mn ktm er mee ingespoten.

Tzt rij ik er mee naar een wasplaats, busje wd40 er over, beetje poetsen, afspuiten en thuis nog restjes verwijderen en met een paar uurtjes is het weer klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Chiel
Plaats reactie