Givi outback trekker

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Twannie98
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13-11-2021, 15:58

Givi outback trekker

Bericht door Twannie98 »

Dag allemaal, ik heb sinds kort een Vstrom 650 uit 2010. Wat een heerlijke motor. Alleen de topkoffer die erop zat vond ik niet mooi, die wilde ik vervangen. Ik heb daarom een Givi outback trekker koffer gekocht en apart een Givi monolock bevestigingsplaat die geschikt zou moeten zijn voor een vstrom uit 2010. Maar nu komt het: ik haal de bestaande topkoffer eraf. Haal ook de beugel eraf (want die is niet geschikt voor de givi monolock). Weet iemand welke beugel (topkofferrek) ik nodig heb om de outback trekker te kunnen bevestigen? Heb me ongans lopen zoeken bij verschillende online motorshops maar kom er niet uit. Dank alvast!
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Givi outback trekker

Bericht door Calimero »

Hallo Twan, welkom op het forum.

Volgens Rad.eu heb je de E528 topkofferhouder nodig.
https://www.rad.eu/nl/x6/givi-topkoffer ... 008+200002
Groeten,
Adri
Twannie98
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13-11-2021, 15:58

Re: Givi outback trekker

Bericht door Twannie98 »

Dank voor je reactie Adri. Die heb ik dus ook aangeschaft. Maar waar bevestig ik die dan weer op? Hij past niet op de beugel die er momenteel op zit....
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Givi outback trekker

Bericht door Calimero »

Als het goed is moeten er handgrepen op je motor zitten die naar achteren doorlopen als een bagagedrager. Hierop moet de montageplaat voor de Givi koffer gemonteerd worden.
Afbeelding

Dit is dan wel een foto van de 1000, maar wordt door Rad.eu gebruikt als voorbeeld
Groeten,
Adri
Twannie98
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13-11-2021, 15:58

Re: Givi outback trekker

Bericht door Twannie98 »

Kijk, zo ziet het er bij mij uit. Op deze steun zat de vorige topkoffer. De givi bevestigingsplaat die ik heb ontvangen, is niet hierop te bevestigen. Moet ik een nieuwe beugel/steun aanschaffen?


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Givi outback trekker

Bericht door Calimero »

Kan je de twee uitsteeksels aan de kant van het zadel en de slotborging niet los schroeven, waarna je de nieuwe montageplaat op de oude bevestigt?
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi outback trekker

Bericht door Iron Horse »

Als die geschroefd zijn lijkt me dat te kunnen. En anders misschien een drager van een ouder model bij de sloop halen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Twannie98
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13-11-2021, 15:58

Re: Givi outback trekker

Bericht door Twannie98 »

Yes, die kunnen er inderdaad af! Dank voor het inzicht. Dan moet ik wat extra gaten boren om de grondplaat goed te bevestigen. Als het is gelukt plaats ik wel even een foto.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi outback trekker

Bericht door Iron Horse »

Er zitten vaak klembeugels bij zo'n grondlaat die je met een bout door de gleuven bevestigt aan de de grondplaat met de klembeugel onder de bagagedrager. De vierkantjes zitten dan in de grondplaat. Je hoeft dan niets te boren.
givi_e251_universal_adapter_plate_750x750.jpg
Als er net als bij mijn K5 de bouten van de bagagedrager worden afgedekt door de montage van de grondplaat dan is het handig om op die plek vast wat ruimte te creëren in de grondplaat waardoor je de bagagedrager er af kunt halen zonder het rek te moeten demonteren. En dat moet vaker dan je zo op het eerste gezicht zou denken. Zo heb ik het zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Twannie98
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13-11-2021, 15:58

Re: Givi outback trekker

Bericht door Twannie98 »

Yes, dank Rob! Dat creëren van die ruimte is inderdaad een goed idee want de schroeven voor de grondplaat worden nu idd afgedekt. Heb wat gaatjes bij moeten boren maar hij zit nu als gegoten. Dank voor jullie uitleg!
Afbeelding
Plaats reactie