Rondje Europa

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Ben Munne
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12-02-2018, 15:15
Mijn motor is een: Ducati Multistrada 950

Rondje Europa

Bericht door Ben Munne »

Na de laatste rit door Canada, samen met mijn neef, in 2019, hadden we plannen gemaakt voor een rit naar Colorado in de VS. Maar zoals bij veel plannen heeft corona hier een streep door gezet. Gaandeweg ontstond het plan om dan maar door Europa te gaan rijden en afgelopen september was het moment om dat te doen, corona was tijdelijk op z'n retour en er waren voldoende versoepelingen om te reizen. Op zaterdag 4 september zijn we vertrokken, mijn neef Dick op zijn V strom 650 XT en ik op mijn Multistrada 950, het eerste weekend vergezeld door mijn zoon en een motormaatje beiden op een Honda. De 1ste bestemming was Echternach in Luxemburg, schitterde rit, en de volgende dag naar Baden Baden, de start van de Schwarzwald Hochstrasse, misschien wel een van de mooiste gebieden voor de motor in Europa. Daarna naar Steinach om langs de Bodensee richting Lindau te rijden. Daar is het begin van de Deutsche Alpenstrasse, een route van ca 600 km die slingert langs de Oostenrijkse grens. Deze rit start onmiddellijk met 12 haarspeldbochten als opwarmer. Gedurende deze rit overnacht in Fussen en Wals. Daarna de oversteek door de bergen naar Lienz. Vandaar door Slovenie, waar onverwacht prachtige motorwegen zijn. Er was dat weekend een Harley Davidson Treffen met 7000 HD's (normaal 20000 in niet corona tijd) en de hele omgeving was bezaaid met HD's, waar je keek, zag(of hoorde) je HD's, mooi. Vervolgens door richting Triest in Italie met een overnachting in Monfalcone, langs de Adriatische kust naar Venetie. Even een biertje op San Marco en dwars door Italie via Ferrara en Modena naar La Spezie aan de kust. Daarna een prachtige route door de bergen naar Genua om vervolgens langs de Riviera naar Ventimiglia te rijden. Daar aangekomen naar Nice om daar (gedeeltelijk) de Route Napolen op te pikken richting Castellane. Daar een extra overnachting, zodat we een hele dag hadden voor de Canyons du Verdon, wat een rit was dat, ongelooflijk. Door de Hautes Alps naar Grenoble en daarna alweer richting Luxemburg, waar in Bascharage (Luxemburg) het welkoms comité ons kwam opvangen.
We waren uiteindelijk terug op 23 september en hebben 4500 km gereden, dwz een gemiddelde van ca 240 km. We hebben geweldig geluk gehad met het weer, alleen de ochtend van ons vertrek uit Genua (op 16 september) heeft het wat gemiezerd en tijdens de rit van Grenoble naar (de buurt van ) Dijon op 20 september, de hele dag stevige regen. Voor de rest ideaal motorrij weer, beetje warm in Italie.
Van corona maatregelen hebben we uiteindelijk niet veel gemerkt, regelmatig de QR code laten zien, maar dat was het.
Voor de navigatie heb ik gebruik gemaakt van de Scenic App op mijn iPhone, absoluut geweldig en een aanrader.
Ben Munne
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12-02-2018, 15:15
Mijn motor is een: Ducati Multistrada 950

Rondje Europa

Bericht door Ben Munne »

Eeveen paar foto's, resp de oorspronkelijke planning, een pauze in Oostenrijk en een foto onderweg. Een menu kaart in Marcon, Italie, bij een restaurant houder ,die notabene uit Canada kwam, evenals mijn neef, was een ware reünie. Een parkeerplaats onderweg langs de Route Napoleon.
IMG_1459.JPG[[attachment=0]IMG_1461.JPG
IMG_1472.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ben Munne
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12-02-2018, 15:15
Mijn motor is een: Ducati Multistrada 950

Rondje Europa

Bericht door Ben Munne »

IMG_1489.JPG
IMG_1432.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Rondje Europa

Bericht door Calimero »

Dat is een mooie vakantie geweest :duim: :-)}

Ik zag heel wat bekende plaatsen en gebieden voorbij komen, maar daar heb ik wel meerdere vakanties voor nodig gehad :worship:
Groeten,
Adri
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 312
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: Rondje Europa

Bericht door Akako »

Dat geld ook voor mij maar deze mannen zijn zo te zien een paar jaartjes ouder dan ik en als dat zo is zijn ze met pensioen.

En hebben dus wat meer tijd dan ik want ik moet af en toe nog een beetje werken.
Jonne
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02-11-2021, 09:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT

Re: Rondje Europa

Bericht door Jonne »

Mooie rit, mooi verhaal!
Genieten!!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Rondje Europa

Bericht door TT-Strom »

Nice!

Staat ook op mijn lijstje :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Ben Munne
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12-02-2018, 15:15
Mijn motor is een: Ducati Multistrada 950

Re: Rondje Europa

Bericht door Ben Munne »

Ja, inderdaad, wij zijn beiden met pensioen en ook allebei 74, dus voor de meesten van jullie zijn er nog jaren genoeg om te genieten op de motor.
Panoramaguy
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
Woonplaats: Bocholt (BE)

Re: Rondje Europa

Bericht door Panoramaguy »

Blijf nog jaren gezond, en maak nog vele, en mooie motorreizen/ritten.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Rondje Europa

Bericht door Dendrummer »

We hopen dat allemaal te kunnen evenaren,in ieder geval nog veeeele km's gewenst en vooral nog een goede gezondheid. :duim:
Bye the way dat was een mooie vakantie. :bye: :-)}

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Rondje Europa

Bericht door HaZee »

Wauw, dank voor het delen! Lekker gereden mannen! :duim:

Ben wel benieuwd naar meer foto's en GPX-tracks bijv. als jullie die hebben :-)}
Ben Munne
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12-02-2018, 15:15
Mijn motor is een: Ducati Multistrada 950

Re: Rondje Europa

Bericht door Ben Munne »

Even een paar foto's extra, eentje van bij het vertrek, onderweg in Duitsland, en pizza eten in Genua.
Mijn routes zijn te vinden in de Routes in Scenic
Ben
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Rondje Europa

Bericht door Dyrck »

Vanwege de lockdown en het permanente thuiswerken heb ik ineens 3 vakantieweken over van 2021.
Dat betekend in 2022 8 (! :D ) weken vakantie.

Ik krijg wel inspiratie, als ik dit zo zie..... :-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie