Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

Omgeving utrecht/midsen-nederland eerst maar eens dichtbij zoeken
Zijn er toevallig strommers die interesse hebben in een ritje over de dijk?
Vrije dagen woe, za en zo. 1 jaar A rijbewijs. Ervaring 4.000+ km. Offroad basis. Solo en duo gereden, geen groepservaring. Groep max 6 zou ik zeggen. Beschik over bluetooth systeem(bluetooth ototplastiek) altijd handig en wel zo sociaal.

Caliber motorrijder: rij bochten voor de fun, snelweg vind ik het minst leuk, parkeerplaats oefeningen doe ik geregeld.

Laat maar een berichtje achter!
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door HaZee »

Maybe. Planning altijd erg lastig. Ik reageer dus vooral even om deze thread te volgen :duim:

Ik woon in Almere. Vorig jaar de V-Strom gekocht en bijna 5000KM mee gereden waarvan meer dan de helft met duo.
Geen offroad ervaring (heb Pirelli Scorpion II banden, dus onverhard zal geen probleem zijn, maar zand en blubber trek ik niet)
Geen bluetooth mesh setje o.i.d. (wel zo'n goedkoop AliExpress ding voor navi en muziek, maar daar kom je niet heel ver mee ;-)
DaanStrom
Berichten: 20
Lid geworden op: za 13-03-2021, 23:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000A

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door DaanStrom »

ik zal de thread ook in de gaten houden, woon in Huizen dus niet ver van Almere. Sta ook open voor een ritje als dat qua tijd en planning (en weer :D ) uitkomt. Genoeg ervaring, niet off-road. Is inderdaad moeilijk plannen dit soort dingen vrees ik maar goed initiatief!

Gr Daan
FlorisH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 07-10-2020, 08:14
Mijn motor is een: 2002/3 - Suzuki DL1000

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door FlorisH »

Hier vanuit Hilversum! Ik haak ook even aan :)
Gebruikersavatar
Jappio
Berichten: 33
Lid geworden op: za 21-04-2018, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 [2008]
Woonplaats: Utrecht

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Jappio »

Als het zo uitkomt haak ik ook een keer aan als dat mag ;) Kom vanuit Utrecht dus een beetje uit de richting van Almere voor een kort ommetje misschien

PS kan zijn dat m'n vriendin op de Bandit ook aanhaakt, maar dat is ook een Suzuki dus moet kunnen toch?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Kawa ZR-7 | Suzuki DL 650 (2008) :D
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door V-roon »

Deze Hilversumse Stommer voelt er ook wel voor.
Gaat mijn eerste rit in groepsverband worden en vind daarom de voorgestelde groepsgrote prima (max5 a6)
Wie weet neem ik de GoPro ook wel mee. :bye:

Ik houd dit topic in de gaten en hoor graag wanneer er meer info is.
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

HaZee schreef: ma 29-03-2021, 23:31 Maybe. Planning altijd erg lastig. Ik reageer dus vooral even om deze thread te volgen :duim:

Ik woon in Almere. Vorig jaar de V-Strom gekocht en bijna 5000KM mee gereden waarvan meer dan de helft met duo.
Geen offroad ervaring (heb Pirelli Scorpion II banden, dus onverhard zal geen probleem zijn, maar zand en blubber trek ik niet)
Geen bluetooth mesh setje o.i.d. (wel zo'n goedkoop AliExpress ding voor navi en muziek, maar daar kom je niet heel ver mee ;-)
Almere is te doen. Ik heb nog nooit duo gereden. Ik zal je een berichtje sturen als ik een ritje doe richting almere.
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

DaanStrom schreef: do 15-04-2021, 21:20 ik zal de thread ook in de gaten houden, woon in Huizen dus niet ver van Almere. Sta ook open voor een ritje als dat qua tijd en planning (en weer :D ) uitkomt. Genoeg ervaring, niet off-road. Is inderdaad moeilijk plannen dit soort dingen vrees ik maar goed initiatief!

Gr Daan
Zeker leuk, Ik zoek even een thread op(als die er is) waarin staat hoe we via dit forum ritjes regelen en anders maak ik gewoon een groepsapp aan. als iedereen het daar mee eens is uiteraard.
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

Jappio schreef: zo 18-04-2021, 21:17 Als het zo uitkomt haak ik ook een keer aan als dat mag ;) Kom vanuit Utrecht dus een beetje uit de richting van Almere voor een kort ommetje misschien

PS kan zijn dat m'n vriendin op de Bandit ook aanhaakt, maar dat is ook een Suzuki dus moet kunnen toch?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Ik ben totaal niet kieskeurig wat dat betreft hoor, als het maar leuk blijft dan vind ik het prima. Had niet gedacht dat je zo aardig snel een groepje kan vinden, toch leuk :)
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

V-roon schreef: wo 28-04-2021, 16:26 Deze Hilversumse Stommer voelt er ook wel voor.
Gaat mijn eerste rit in groepsverband worden en vind daarom de voorgestelde groepsgrote prima (max5 a6)
Wie weet neem ik de GoPro ook wel mee. :bye:

Ik houd dit topic in de gaten en hoor graag wanneer er meer info is.
Cool ik heb ook een go pro. altijd leuk om wat beelden te maken. Ja groep van 5 of 6 man is inderdaad groot genoeg voor een eerste groepsrit :)
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

FlorisH schreef: za 17-04-2021, 08:02 Hier vanuit Hilversum! Ik haak ook even aan :)
Tot nu toe twee 650's en drie 1000 tjes. Prima groepje toch en natuurlijk een misschien nog een bandiet erbij. heb het alleen niet zo op boefjes
Gebruikersavatar
Vstrom650_2020
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 05-04-2020, 21:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Vstrom650_2020 »

Wo, Za en Zo zijn mijn vrije dagen. Weten jullie het alvast. Ga zeker binnenkort een ritje regelen. Kunnen jullie alvast nadenken over een leuk rondje.
BaukeJ
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23-12-2020, 22:30
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom 650 DL ABS uit 2016

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door BaukeJ »

Mocht het uitkomen dan lijkt het mij erg leuk om aan te sluiten. Ik woon in Amersfoort. Mijn eerste rit in groepsverband, maar met een bescheiden clubje moet dat goedkomen.
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door V-roon »

Kijk, dit is leuk!
Weer een groepsrijder ontgroening (net als ik) :schater:

Ik wacht met spanning op nieuws omtrent de vorderingen enzo, maar als niemand zich geroepen voelt wil ik wel wat in elkaar zetten.
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door HaZee »

Goed idee :duim:
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door V-roon »

word aan gewerkt. . . . . . :duim:
FlorisH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 07-10-2020, 08:14
Mijn motor is een: 2002/3 - Suzuki DL1000

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door FlorisH »

ik ben beniuewd :mrgreen:
Lionel
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 16-09-2020, 15:08
Mijn motor is een: V-Strom 650 2013
Woonplaats: Utrecht

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Lionel »

Sinds enkele weken ben ik ook Utrechtenaar, uiteraard de Strom meegenomen! Ritje klinkt goed! Wellicht een app groep aanmaken? Kunnen we elkaar op technisch vlak misschien soms even een tip geven ook!
Umop3p1sdn
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10-03-2022, 19:25

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Umop3p1sdn »

Leeft deze groep / app groep?

:)

Ik Tour ook graag.
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door HaZee »

Niet echt helaas, maar als je een tour voorstel hebt, kan hier in dit subforum droppen altijd leuk zijn!
Gebruikersavatar
Pim76
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03-05-2022, 22:50

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Pim76 »

Vstrom650_2020 schreef: ma 29-03-2021, 00:30 Omgeving utrecht/midsen-nederland eerst maar eens dichtbij zoeken
Zijn er toevallig strommers die interesse hebben in een ritje over de dijk?
Vrije dagen woe, za en zo. 1 jaar A rijbewijs. Ervaring 4.000+ km. Offroad basis. Solo en duo gereden, geen groepservaring. Groep max 6 zou ik zeggen. Beschik over bluetooth systeem(bluetooth ototplastiek) altijd handig en wel zo sociaal.

Caliber motorrijder: rij bochten voor de fun, snelweg vind ik het minst leuk, parkeerplaats oefeningen doe ik geregeld.

Laat maar een berichtje achter!
Ben je al lid op Facebook van routes en ritten Nederland? Vstrom pagina van oa mij zelf. Juist bedoeld voor dit soort oproepen en gezamenlijke ritten, routes delen en navigatie zaken . Altijd welkom zijn al 625 leden. Gisteren nog een groepsrit gedaan
Klaas20vt
Berichten: 30
Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
Woonplaats: Bunschoten

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Klaas20vt »

Kom ook uit omgeving Amersfoort en pak m’n vrije dagen vaak aan om lekker even te rijden.

Vanmiddag samen met de vrouw, ook v-strom, ‘even’ een ommetje richting otterlo gedaan…. Totdat we ineens voorbij Emmerich waren!

Lijkt ons leuk een keer een ritje met een paar te doen
Peteras
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 09:59
Mijn motor is een: Suzuki vstrom 800 de
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Peteras »

Tof zo een tocht, ben al even gestopt met werken en kan bijna altijd ik ben er nu even niet tot 4 juni maar hoor het graag. Ben nu 3 jaar in hhet bezit van een Vstrom 650 en mag graag een stukje toeren. Snelweg alleen als het moet.
Dus ik meld me graag aan
Ouweslak
Berichten: 8
Lid geworden op: di 31-05-2022, 19:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Ouweslak »

Lijkt me leuk!
Woon in Soest, dus dat is ook goed in de buurt.
Ben nieuw op het forum (sinds vandaag).
Ik heb het motorrijden recent weer opgepakt en een 650 gekocht.
In het verleden veel motor gereden, maar zoals dat gaat met een gezin en een drukke baan de afgelopen 25 jaar niet meer.
Geen ervaring met rijden in groepen en alle communicatie en navigatiemiddelen op de motor zijn ook even wennen maar ik lees net in de berichten van anderen dat ik gelukkig niet de enige ben voor wie dat nieuw is :)
Ik hou me aanbevolen!
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door HaZee »

LOL, 'Ouweslak' :schater:

Welkom op het forum! Misschien leuk om even een 'Ouweslak' topic aan te maken in "Introductie nieuwe leden"? Niet verplicht hoor, maar wordt altijd wel erg gewaardeerd :duim:
Ouweslak
Berichten: 8
Lid geworden op: di 31-05-2022, 19:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT

Re: Strommers omgeving Utrecht / midden-nederland

Bericht door Ouweslak »

Gedaan Hazee, dank voor de tip! :)
Plaats reactie