Welke Coolingvest anno 2021

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door V-roon »

Geachte lezer,

Met de zomerse warmte voor de deur ben ik opzoek naar info omtrent Coolingvesten.
Uiteraard heb ik eerst nauwkeurig de "zoek" functie gebruikt en daar kom ik uit een artikel van 2017.
Het forum had toen een forum inkoop actie voor de Macnum cooling vest.
Echter, het is nu 2021 en ik ben heel nieuwsgierig naar tips en ervaringen van gebruikers daar ik ook zo'n vest aan wil schaffen.

Na flink googlen kom ik uit op de Macna en Alpinestars.

Wat is uw ervaring en wat is de beste aankoop ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door Frank »

Ik gebruik de Macna... werkt goed voor mij. Flesje water erin en heerlijk cool. ;-) :-)}
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1584
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door Motormuus »

Ikzelf heb macna. Werkt idd perfect. Zou hem niet elmeer willen missen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door V-roon »

Lijkt mij "zooooo'n " genot he, koel en vooral droog je rit doen.

Zouden jullie er iets meer over kunnen vertellen zoals de werkwijze, hoe lang werkt het, word je kleding door het water ook nat, hoe lang rijden jullie er al mee, waar op te letten enz ?
Blijven jullie hier ook droog door ? ( transpiratie enzo? )
En rijden jullie ook met Thermo Underwear?

Dank alvast voor de input :duim:
Hesmink
Berichten: 24
Lid geworden op: di 12-11-2019, 10:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K4

Re: Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door Hesmink »

Ik heb een dompelvest, maar daar ben ik minder blij mee. Ondanks dat het water binnen het vest zou moeten blijven, wordt de overige kleding toch wel nat. Maar misschien doe ik iets verkeerd.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Welke Coolingvest anno 2021

Bericht door Eikie »

Ik draag onder het coolvest een ‘thermohemdje’ en de kleding blijft verder droog. Draag géén katoen onder het coolvest. Transpiratievocht wordt daardoor opgenomen en voelt/ruikt niet prettig.
Koop het coolvest niet tè groot. Het moet zowel op de borst als op de rug aansluiten. Anders voel je de koeling niet.
Onder een doorwaai-jack werkt het coolvest het best. Zelf zet ik alle ventilatiegaten van mijn Goretex jack open en mn windscherm op de laagste stand zodat ik voldoende rijwind vang.
Ik heb het eerste type witte Macna coolvest. Een half litertje water er in gieten en zorgen dat het water goed verdeeld wordt. Oprollen, op z’n kop houden, draaien. Als het water maar overal komt. Bij een warme dag houd ik het een uurtje of 4-6 wel koel. Evt onderweg een beetje water toevoegen maar zorg dat er geen laag water onder in het vest komt te staan. De koeling ontstaat door verdamping van het water wat in de tussenlaag (soort vilt) vastgehouden wordt.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie