Conti Trail Attack 3 (CTA3)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Deze banden ga ik binnenkort op de Strom laten leggen.
Ik hoor goede berichten en lees hier af en toe een berichtje, maar deze topper heeft nog geen eigen topic.
Iemand die al wat ervaringen kan delen over de CTA3?
Ik zal de mijne hier ook laten weten.
Nu eerst even een internetadres vinden waar ze nu weer het goedkoopst zijn
Ik hoor goede berichten en lees hier af en toe een berichtje, maar deze topper heeft nog geen eigen topic.
Iemand die al wat ervaringen kan delen over de CTA3?
Ik zal de mijne hier ook laten weten.
Nu eerst even een internetadres vinden waar ze nu weer het goedkoopst zijn
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Hey Jw,
Heb ze er eind vorig jaar ook omgelegd nav goede reviews.
Helaas minder gereden tot op heden dan normaal (ook vanwege uitval van alle wielerrondes) dus nog minder ervaring dan gewild.
Wat ik gereden heb, top! Nog geen gekke zaken gevoeld, goede grip, prima!
Benieuwd naar jouw ervaringen.
Heb ze er eind vorig jaar ook omgelegd nav goede reviews.
Helaas minder gereden tot op heden dan normaal (ook vanwege uitval van alle wielerrondes) dus nog minder ervaring dan gewild.
Wat ik gereden heb, top! Nog geen gekke zaken gevoeld, goede grip, prima!
Benieuwd naar jouw ervaringen.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Peettomaat
- DL1000 berijder
- Berichten: 302
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
- Woonplaats: Hellevoetsluis
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb ze er nu ook zo'n 10.000 onder en kan me bij TT-Strom aansluiten top band. Hiervoor de A41 , ook goed maar de CTA3 geven toch nog net wat meer vertrouwen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ben nu bezig met een test van deze band, tot op heden niets dan lof voor deze Conti! Een zeer stabiele band, ook op hogere snelheden, is snel op temperatuur en past perfect bij de eigenschappen van de V-Strom. Even afwachten wat de band doet als deze wat meer is versleten.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Wanneer is je verslag te lezen op Nieuwsmotor.nl Marco?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
ik wacht nog even op de eerste vette plensbui..... Heb er alleen nog maar met schitterend weer mee gereden, de rest van de test staat klaar.......
Maar vergeet even de 'Trail' bij de TrailAttack 3..... De offroad eigenschappen zijn gelijk aan die van een Supercorsa voor het circuit...
Maar vergeet even de 'Trail' bij de TrailAttack 3..... De offroad eigenschappen zijn gelijk aan die van een Supercorsa voor het circuit...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 14-04-2020, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Net als alle allroads zoals Pirelli, A41, ...?
Of nog minder?
Of nog minder?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Nee, vergelijkbaar
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 15-04-2020, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Mooi. Goed genoeg dus.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Hebben jullie een adres waar jullie de banden bestellen? Ik ga waarschijnlijk binnenkort een offerte opvragen bij MotoPort of Pajic aangezien ik ook de uitlaat wou vervangen.
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Banden actie bij motoport is verlengd tot 15 juni,montage kost 50 euro voor een set,is mij van de week bij motoport uithoorn vertelt.
https://www.motoport.nl/acties
https://www.motoport.nl/acties
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Goede keus, goede band!
Gewoon bij Motoport laten doen.
Ze staan altijd voor mij klaar en ik gun/geef ze altijd de omzet voor dit soort zaken, ook als betaal ik dan soms iets meer.
Ps: laten we de lokale winkels en ondernemers steunen, door ze in deze tijden de omzet te gunnen, ook al betalen we dan iets meer.
Zodat ze er ook nog voor ons zijn na de Corona crisis.
Gewoon bij Motoport laten doen.
Ze staan altijd voor mij klaar en ik gun/geef ze altijd de omzet voor dit soort zaken, ook als betaal ik dan soms iets meer.
Ps: laten we de lokale winkels en ondernemers steunen, door ze in deze tijden de omzet te gunnen, ook al betalen we dan iets meer.
Zodat ze er ook nog voor ons zijn na de Corona crisis.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik ben vaste klant bij one motoport. Sinds 2016 elk jaar een nieuwe motor gekocht. Maar tegen de prijs die ik op internet betaal kunne ze niet op. Wij hebben 2 motoren en elk jaar komen er nieuwe banden op. Scheelt mij ruim €140 per motor. 2x is 280 euro. Kan ik lekker een dag voor naar de eifel. Mijn deasler geeft dat ook zelf aan. Dat ik dat lekker zelf moet regelen. Ze kunnen niet tegen die prijzen op.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ze zitten er op.
En na 350 km moet ik zeggen: prima bandje.
Geeft vertrouwen.
Op naar de volgende kilometers
En na 350 km moet ik zeggen: prima bandje.
Geeft vertrouwen.
Op naar de volgende kilometers
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Waar heb je ze gehaald? Ik was ervan overtuigd om met een CTA3 of Michroad5 tegaan, nu heeft motoport onwijs dikke kortingen.. ik praat over tot 150-, korting op een set. De A41 (en T31 < die gaat het dan worden) zijn dan stukken goedkoper.
Ik wacht de offerte nog af, voor 50 euro doe ik geen ander keuze en ga ik gewoon voor CTA3, maar voor 150.. dan wordt het wel een bridgestone T31 denk ik.
PS ze hebben ook de ANakee adventure waar slabslide al +-15K KM erop heeft zitten al zie ik daar best gemixt reviews over waardoor ik die van me lijst heb afgehaald "panakee's?" .
Ach alles is beter dan de 8 jaar oude battlewings af fabriek die nu af en toe met warm weer alsnog weg glijd (terwijl ze al op temperatuur zijn, geen regen, lage snelheden) vreselijke banden. Andere vinden ze echt geweldig nou ik echt niet!
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Bandenleader 265,- voor een set CTA3.
Inclusief montage door een mannetje.
Tip van Bridgestone. Koop A41 ipv T31.
Zelfde compound maar zo’n 3 mm extra profiel vanwege zgn allroad.
Gaan langer mee dus.
Inclusief montage door een mannetje.
Tip van Bridgestone. Koop A41 ipv T31.
Zelfde compound maar zo’n 3 mm extra profiel vanwege zgn allroad.
Gaan langer mee dus.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Bob
- Berichten: 281
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
- Woonplaats: Lelystad
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb nu zo'n 15.000 km op mijn eerste set a41's en ik zweer erbij. Heb hiervoor 3 setjes a40's versleten die ook erg goed waren. Ze zijn over het algemeen waar goedkoper dan de conti's en in mijn ogen zeker het overwegen waard.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Meningen verschillen. Ik heb na 4305km de a41 eraf laten halen en terug naar conti gegaan. Had ik 4305km eerder moeten doen. Toen ie nog in de showroom stond.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Rubbersamenstelling is deels vergelijkbaar maar opbouw van de band nog niet misschien. Is echt wel een andere band....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik wou heel graag voor de ct3. Aangezien ik ook een uitlaat wil en shockdempers (kliks) wil laten afstellen heb ik na wat offertes een afspraak gemaakt bij pajic voor Michelin Road 5 trail en de rest, ct3 kost bv bij MotoPort 499!
Offtopic road 5 was toch mijn 2de keus. Ben benieuwd :d
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Offtopic road 5 was toch mijn 2de keus. Ben benieuwd :d
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb net een set ct3 bestelt voor €231,- Incl verzending zelf monteren en een balanceer apparaat is hier ook aanwezig.
Wim.
Wim.
- Drewman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik ga a.s. dinsdag voor de trail road 5 voor 385-, ( heb al een aanbetaling gedaan ) misschien iemand zoeken die aan banden wisselen doet voor motoren voor een schappelijke prijs dan probeer ik de ct3 online bestellen tactiek!
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Wat een verschil in prijzen? ik heb mijn road 5 trail banden voor 315 euries gemonteerd bij mijn monteur.
Greetz
Gerard
Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik wissel geen banden voor een ander alleen die van mij zelf doe ik wel, en heb onder mijn dochter haar ER-5 nieuwe bandjes gemonteerd.
Wim.
Wim.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
De eerste 1000 km zit er op.
Opvallend fijne band. Hij past bj de Strom en hij past bij mij.
Grip, mooi rond, lijkt zelfs zuiniger, geeft veel vertrouwen.
Errug blij mee. Beste band tot nu toe
Opvallend fijne band. Hij past bj de Strom en hij past bij mij.
Grip, mooi rond, lijkt zelfs zuiniger, geeft veel vertrouwen.
Errug blij mee. Beste band tot nu toe
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1546
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Verleden jaar augustus heb ik een setje Trail Attacks 3 laten monteren.
Een fantastische band wanneer je van het betere gooi en smijtwerk houdt. Hij is heel lichtvoetig, stuurt erg precies en ook in de regen en 's winters geeft de band veel vertrouwen.
Is de band voor mij dan alleen maar één grote lofzang? Nee zeker niet.
Ten opzichte van de Metzeler Tourance Next die ik gewend was vind ik de rechtuitstabiliteit op de snelweg met bepakking minder. Zeker wanneer het wat sneller gaat op bijvoorbeeld de Duitse Autobahn.
Aan de andere kant is het wel een erg slijtvaste band. Na 30.000 km is de band nog steeds niet op. Achter is hij ondertussen wel vierkant gereden, maar voor hoeft hij absoluut nog niet vervangen te worden. De voorband presteert dan ook beter dan de Tourance Next.
Achter gaat de band binnenkort echter wel vervangen worden door een Tourance Next, al had hij qua kilometers nog wel even meegekund.
Op het loopvlak en aan de uiteinden van het profiel beginnen namelijk allemaal droogtescheuren te ontstaan (zie foto). Aan de ouderdom van de band kan het niet liggen.
Ben benieuwd hoe de combinatie Trail Attack 3 / Tourance Next mij gaat bevallen.
Een fantastische band wanneer je van het betere gooi en smijtwerk houdt. Hij is heel lichtvoetig, stuurt erg precies en ook in de regen en 's winters geeft de band veel vertrouwen.
Is de band voor mij dan alleen maar één grote lofzang? Nee zeker niet.
Ten opzichte van de Metzeler Tourance Next die ik gewend was vind ik de rechtuitstabiliteit op de snelweg met bepakking minder. Zeker wanneer het wat sneller gaat op bijvoorbeeld de Duitse Autobahn.
Aan de andere kant is het wel een erg slijtvaste band. Na 30.000 km is de band nog steeds niet op. Achter is hij ondertussen wel vierkant gereden, maar voor hoeft hij absoluut nog niet vervangen te worden. De voorband presteert dan ook beter dan de Tourance Next.
Achter gaat de band binnenkort echter wel vervangen worden door een Tourance Next, al had hij qua kilometers nog wel even meegekund.
Op het loopvlak en aan de uiteinden van het profiel beginnen namelijk allemaal droogtescheuren te ontstaan (zie foto). Aan de ouderdom van de band kan het niet liggen.
Ben benieuwd hoe de combinatie Trail Attack 3 / Tourance Next mij gaat bevallen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Adri
Adri
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
30.000 km. Petje af Adri
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Amay ,30000km met een band hoe krijgen jullie dit klaar?
Ik heb na 25jaar motorrijden nog nooit zo lang een band erop gehad ,het langste was een Dunlop met 23000km op een Goldwing 1500.
Andere banden hebben bij mij nog nooit de 20000km gehaald,moet er wel bij zeggen dat ik mijn banden nooit tot het laatste oprij (kwestie van veiligheid)en sportief aan het gas hang.
Maar inderdaad petje af als je dat kunt.
Greetz
Gerard
Ik heb na 25jaar motorrijden nog nooit zo lang een band erop gehad ,het langste was een Dunlop met 23000km op een Goldwing 1500.
Andere banden hebben bij mij nog nooit de 20000km gehaald,moet er wel bij zeggen dat ik mijn banden nooit tot het laatste oprij (kwestie van veiligheid)en sportief aan het gas hang.
Maar inderdaad petje af als je dat kunt.
Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1546
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Om in dit geval met die Conti's de 30.000 km te halen heb ik helaas wel veel saaie snelwegkilometers nodig gehad.
Met 500 woon-werk km per week wat bijna alleen maar uit snelweg bestaat en waar je (ook al voor de snelheidsbeperking overdag) maximaal 100 km/h mag rijden, kom je natuurlijk al een eind. Daarnaast vertrek ik niet bij elk stoplicht met een rokende achterband, alhoewel ik het ook niet schuw om op bochtige wegen de motor eens flink in toeren te jagen.
Uit de test van MotoPlus kwam de Conti Trail Attack 3 ook al als zeer slijtvast naar boven. Dat blijkt bij mij in de praktijk dus ook zo te zijn.
Met 500 woon-werk km per week wat bijna alleen maar uit snelweg bestaat en waar je (ook al voor de snelheidsbeperking overdag) maximaal 100 km/h mag rijden, kom je natuurlijk al een eind. Daarnaast vertrek ik niet bij elk stoplicht met een rokende achterband, alhoewel ik het ook niet schuw om op bochtige wegen de motor eens flink in toeren te jagen.
Uit de test van MotoPlus kwam de Conti Trail Attack 3 ook al als zeer slijtvast naar boven. Dat blijkt bij mij in de praktijk dus ook zo te zijn.
Groeten,
Adri
Adri
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Allemaal zeer afhankelijk van je rechterhand.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Gister mijn nieuwe banden er om gelegd uiteindelijk €221,- voor betaald omdat het eerste bedrijf na 1week nog niet verder was gekomen dan bestelling geplaatst heb ik ze daar geannuleerd en elders besteld, vandaag eerste 100km er mee .
Het waaide nogal vandaag, heb zelfs het idee dat ik minder last van de windt had verder rijdt het prima maar dat is eigenlijk
altijd zo met nieuwe banden.
Ik ga er van uit dat ze bij mij geen 30.000km mee gaan eerlijk gezegd, de A40 heb ik na 14000km er af gehaald en er zat nog 2,5mm op.
Wim.
Het waaide nogal vandaag, heb zelfs het idee dat ik minder last van de windt had verder rijdt het prima maar dat is eigenlijk
altijd zo met nieuwe banden.
Ik ga er van uit dat ze bij mij geen 30.000km mee gaan eerlijk gezegd, de A40 heb ik na 14000km er af gehaald en er zat nog 2,5mm op.
Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Weerman op za 23-05-2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Top!
Ga je veel plezier van hebben, ze bevallen mij erg goed.
Ga je veel plezier van hebben, ze bevallen mij erg goed.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb er ook veel goeds over gelezen, wou eerst nog wachten tot de A40 echt waren versleten maar ben blij dat ik ze er gelijk heb onder gezet.
Wim.
Wim.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Een 650 met 30000km geeft hoop.
Ik vind het een hele fijne band op de 1000. Op elk verhard wegdek meer vertrouwen.
3 dagen in Drenthe geweest en zelfs op die k*t* klinkers daar geen enkel spoortje van twijfel.
In de regen idem.
Kut dorp overigens dat Drenthe met die klote klinkers. Niet in de naam, maar op de weg
Vraag subsidie en ga asfalteren.
De 1-ste offroad ervaring was wat minder. Dwz in vergelijk tot de Pirelli. Een nogal zoekerig voorwiel. Achter geen probleem.
De 2-de was al beter. Waarschijnlijk moet ik even wennen.
Waar het is een opvallend prettig bandje. Geen spijt van.
Ik vind het een hele fijne band op de 1000. Op elk verhard wegdek meer vertrouwen.
3 dagen in Drenthe geweest en zelfs op die k*t* klinkers daar geen enkel spoortje van twijfel.
In de regen idem.
Kut dorp overigens dat Drenthe met die klote klinkers. Niet in de naam, maar op de weg
Vraag subsidie en ga asfalteren.
De 1-ste offroad ervaring was wat minder. Dwz in vergelijk tot de Pirelli. Een nogal zoekerig voorwiel. Achter geen probleem.
De 2-de was al beter. Waarschijnlijk moet ik even wennen.
Waar het is een opvallend prettig bandje. Geen spijt van.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Daarom rij ik al een paar jaar conti. Eerst de ta2 en nu de ta3. Op de ktm was ie bij 8500km toch echt op. Geeft niks grip en vertrouwen is belangrijker.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Jij rijdt toch een AT?
Mods: die ex-en met foute avatars en teksten eronder maken iedereen in de war. Doe er wat aan ajb.
Mods: die ex-en met foute avatars en teksten eronder maken iedereen in de war. Doe er wat aan ajb.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Wat ben je toch een fijne vent af en toe. Staat toch ktm. Ik heb ook nog 2 suzuki's drz 400 in de garage staan...
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Hey vriend, houd je je een beetje in?
Je hoeft hier niet te komen rijden he
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Sorry
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Bob
- Berichten: 281
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
- Woonplaats: Lelystad
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Vorige week toch ook maar een setje CTA3 besteld. Met wat geluk komen ze deze week nog binnen. Zodra de eerste kilometers gereden zijn laat ik dat weten.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik zit er ook over na te denken om de CTA3 te laten monteren. Heb nu de Scorpion Trail 2, bevallen overigens goed maar wil de CT3 wel eens proberen.
Heb bij verscheidende zaken gevraagd wat een set kost, inclusief montage onder de motor. Prijzen lopen tot nu toe uiteen van €359 tot €460....
Heb bij verscheidende zaken gevraagd wat een set kost, inclusief montage onder de motor. Prijzen lopen tot nu toe uiteen van €359 tot €460....
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Over een goede maand ga ik mijn cta3 uit testen op woonwerk verkeer. Mijn leaseauto gaat eruit. Andere werkgever. En ga weer privé rijden. Deze zomer zal ik op de motor naar het werk gaan. Een 100km per dag. Na de zomer weer een auto kopen.. Voor ww verkeer.
- Bob
- Berichten: 281
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
- Woonplaats: Lelystad
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Afgelopen week de banden gemonteerd en vandaag de eerste 200km gemaakt.
Mijn eerste indruk is goed. Op mijn 2004 V-Strom 650 was het weer even wennen dat deze zich zo zich makkelijk en naadloos op der beide oren laat leggen. Ik vind deze banden comfortabeler dan de Bridgestone A41 doordat oneffenheden in het wegdek minder voelbaar zijn. Vanaf de eerste meters gaven deze banden mij vertrouwen en gaande weg maakten ze dit vertrouwen meer dan waar.
De route van vandaag bevatte veel verschillende weg-typen van snelwegen tot slecht onderhoud boeren landwegen en alles er tussenin. Het was koud maar droog en het tempo lag boven gemiddeld. Er was geen moment dat ik het idee had dat de banden hun grip zouden verliezen.
Het enige dat mij opviel was dat bij langzaam / stapvoets rijden de voorband de neiging had om lijnen in het wegdek te volgen. Het stuur ging een heel klein beetje heen en weer in mijn handen.
Tot nu toe geen spijt van het kiezen voor de Continental's na 5 jaar met veel plezier op Bridgestone's A40/A41 gereden te hebben. Hopelijk mag ik met deze banden nog veel plezierige en veilige kilometers maken.
Mijn eerste indruk is goed. Op mijn 2004 V-Strom 650 was het weer even wennen dat deze zich zo zich makkelijk en naadloos op der beide oren laat leggen. Ik vind deze banden comfortabeler dan de Bridgestone A41 doordat oneffenheden in het wegdek minder voelbaar zijn. Vanaf de eerste meters gaven deze banden mij vertrouwen en gaande weg maakten ze dit vertrouwen meer dan waar.
De route van vandaag bevatte veel verschillende weg-typen van snelwegen tot slecht onderhoud boeren landwegen en alles er tussenin. Het was koud maar droog en het tempo lag boven gemiddeld. Er was geen moment dat ik het idee had dat de banden hun grip zouden verliezen.
Het enige dat mij opviel was dat bij langzaam / stapvoets rijden de voorband de neiging had om lijnen in het wegdek te volgen. Het stuur ging een heel klein beetje heen en weer in mijn handen.
Tot nu toe geen spijt van het kiezen voor de Continental's na 5 jaar met veel plezier op Bridgestone's A40/A41 gereden te hebben. Hopelijk mag ik met deze banden nog veel plezierige en veilige kilometers maken.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ben wel benieuwd naar je ervaringenPiet Zahut schreef: ↑di 14-04-2020, 20:14 Ben nu bezig met een test van deze band, tot op heden niets dan lof voor deze Conti! Een zeer stabiele band, ook op hogere snelheden, is snel op temperatuur en past perfect bij de eigenschappen van de V-Strom. Even afwachten wat de band doet als deze wat meer is versleten.....IMG_5915.jpg
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Niks mis mee met deze banden. Behalve, Dat de pivot pegs nu steeds aan de grond liggen van de at.
Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Kan ik niets uit maken. Is Chinees voor mij!
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Zijn voetsteunen raken de grond tijdens het nemen van bochten
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Zal wel een verlaagde AT zijn dan.
Die CTA3's rijden prettig, maar ze rijden vreemd op.
Zeker de achterband. Schuine kanten en een hoop cupping.
Nu T32's. Ook fijn.
Die CTA3's rijden prettig, maar ze rijden vreemd op.
Zeker de achterband. Schuine kanten en een hoop cupping.
Nu T32's. Ook fijn.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)