sponsige voorrem DL650 ABS 2006 geen foutmelding

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Vstrompower
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09-08-2014, 10:02

sponsige voorrem DL650 ABS 2006 geen foutmelding

Bericht door Vstrompower »

Hoi, ik heb zelf al een aantal DL650's gehad met ABS en ik ben bekend met de kapotte stekker van de abs pomp... nu heb ik een DL650 uit 2006 met 85000 km.. , abs achter werkt gewoon, maar de voorrem bouwt niet echt veel druk op waardoor hij slecht remt... rempomp revisiekit gemonteerd, maar nog geen verbetering ... het voelt aan alsof de leidingen de druk niet doorgeven, maar ik ben dit nog niet eerder tegengekomen bij een vergelijkbare km stand...

kan het zijn dat de remolie niet door de abs pomp gedrukt wordt omdat de solenoid niet open staat ? ik zit nu te denken om in ieder geval stalen remleidingen te monteren om te zien of een en ander verbeterd of zijn er andere suggesties..

kees
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: sponsige voorrem DL650 ABS 2006 geen foutmelding

Bericht door Iron Horse »

Ik zou eerst de oorzaak opzoeken. Staalomvlochten remleidingen geven weliswaar iets meer grip en een duidelijker drukpunt, maar de standaard leiding zou het ook goed moeten kunnen doen. Tenzij dat die te flexibel is geworden. Ik heb vorig jaar bij een 2005 model (geen ABS) de leidingen vervangen en die originele remleiding waren ondanks de leeftijd nog eigenlijk best goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: sponsige voorrem DL650 ABS 2006 geen foutmelding

Bericht door John007 »

Wat is de staat van je remklauwen?
Heb je ze al schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers?
En uiteraard goed ontluchten met nieuwe remvloeistof.
Mijn ervaring is dat deze handeling wel wil helpen.
Succes :-)} :-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie