Reistips Winterberg

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Aspeve
Berichten: 45
Lid geworden op: za 06-10-2018, 18:46

Reistips Winterberg

Bericht door Aspeve »

Morgen vertrek ik voor vier dagen naar Winterberg, geen verplichtingen echt motorrijden op de bonnefooi. Beetje tot rust komen zeg maar.

Zijn er dingen die ik absoluut niet moet vermijden, mooie uitzichten etc?
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Reistips Winterberg

Bericht door Calimero »

Indien je ook een beetje van cultuursnuiven houdt kan ik je een bezoek aan de oude kolenmijn in Winterberg aanbevelen.

Winterberg is natuurlijk een prachtige omgeving om lekker te rijden. Wanneer je een dagtocht maakt zou ik je de Edersee willen aanbevelen.

Neem vanaf weg 252 de afslag Herzhausen. Je zit dan op de Ederstrasse (L3084). Deze weg is een heerlijk stuurweggetje met ook nog wat haarspeldbochten die je vervolgens over een superbochtige weg :-)} langs de Edersee voert. Je kunt over de stuwdam die de Edersee gevormd heeft wandelen en het is gelijk een leuke stop voor een bak koffie of een goede lunch. Vlakbij is Slot Waldeck waarvanaf je een mooi uitzicht over de omgeving hebt.

Die 3084 is trouwens bij Herzhausen de andere kant op ook leuk om te rijden!

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Calimero op za 12-09-2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Adri
Aspeve
Berichten: 45
Lid geworden op: za 06-10-2018, 18:46

Re: Reistips Winterberg

Bericht door Aspeve »

Dat klinkt goed, ga ik zeker doen!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Reistips Winterberg

Bericht door TT-Strom »

en niet vergeten: in Winterberg zelf heb je best een leuke slucht wandeling: vanaf de parkeerplaats bij de Aldi trap omhoog naar centrum, meteen links en oversteken naar Kurpark, linksaf na oversteken en dan staat ie op een groot bord aangegeven.

Ongeveer 5 km omlaag en omhoog :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie