Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Bericht door HaZee »

De forumbezoeker Stoffels1980 organiseert op het Motor-Forum een treffen voor Allroad rijders. Hierbij integraal de tekst die daar geplaatst is op 10-08-2020 (met toestemming van de organisator):


Hierbij ontvangen jullie de officiële uitnodiging van de eerste Allroads Motor Meeting, editie 2020! Hieronder staat alle informatie over dit initiatief. Mocht je desondanks nog vragen hebben, laat het me dan vooral weten via een PM.

Wat?
Deze eerste editie bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een samenkomst van Allroad motorrijders op een centrale locatie (zie onder) in de buurt van Amersfoort. Het idee is om met een enthousiaste groep mensen bij elkaar op een laagdrempelige manier kennis te maken, verhalen en inspiratie te delen over alles wat te maken heeft met Allroad motoren. Leuk om te horen over de nieuwste motorgadgets, kleding en gemaakte reisverhalen. De gekozen locatie heeft voldoende horeca in de buurt (KFC, McDonalds en Subway) voor een lekkere bak koffie of een glas frisdrank (en veel lekker vlees uiteraard). Waarbij we allemaal rekening houden met de 1,5 meter die nu zo belangrijk is!

Het tweede deel van de meeting is een korte rit van ongeveer 30 kilometer, die begint bij de locatie van het eerste deel en daar ook weer eindigt. Het Gpx-bestand van de route zal ik hier ook posten. Het gaat hierbij om een leuke, korte route die geheel over verharde wegen zal gaan.

Wanneer?
Zaterdag 12 september 2020

Tijd eerste deel (meeting) : 10.00 uur tot 12.00 uur
Tijd tweede deel (rit) : 12.00 uur tot 13.00 uur (ongeveer)

Waar?
Verzamelen op de parkeerplaats van:

Food Court Amersfoort
Wiekenweg te Amersfoort

Wie?
Deze Allroad Meeting is bedoeld voor iedere rijder en rijdster van zware, middelzware en lichte Allroad motoren. Vanwege de specifieke eigenschappen en vaak gedeelde interesses passend bij deze doelgroep, zijn dit dan ook de type motoren die hier welkom zijn. Of het nu een BMW, Honda, KTM, of Benelli is maakt hierbij niet uit. (of Suzuki V-Strom natuurlijk :schater: )

Bijzonderheden!
(!) We leven momenteel in bijzondere tijden, ik benadruk dan ook dat iedere deelnemer zich moet houden aan de op dat moment geldende regels rondom COVID-19. Mochten de omstandigheden er aanleiding toe geven om het initiatief te annuleren, dan laat ik dit via een bericht ook weten.

(!) Deelname aan dit initiatief is geheel voor eigen risico. Gedraag je op een goede en prettige manier zodat het geheel geen overlast veroorzaakt. Het rijden van de rit gebeurt op eigen risico en los van het delen van de route neem ik geen verantwoordelijkheid voor deelname en (rij) gedrag tijdens de rit. We starten wel zoveel mogelijk als geheel naar iedereen zal de rit voor zichzelf en op zijn of haar eigen tempo afronden.

- Ik zal op basis van de reacties op deze uitnodiging dit bericht aanvullen met de waarschijnlijke deelnemers en vermelding van hun stalen ros!

Hopelijk zit het weer mee en kunnen we er een geslaagde meeting van maken!

Groeten,

Johannes


Voor alle actuele informatie zie op het Motor-Forum: klik hier
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Bericht door Motormuus »

Een allroad meeting met een rit die geheel over asfalt gaat.. Ik mis iets geloof ik...
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Bericht door Piet Zahut »

Motormuus schreef: di 11-08-2020, 16:13 Een allroad meeting met een rit die geheel over asfalt gaat.. Ik mis iets geloof ik...
Ik dacht dat het aan mij lag maar jij ziet het gelukkig ook.....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Bericht door Dendrummer »

Leuk initiatief,zou veel meer moeten gebeuren vind ik met b.v ritten met de Forum-leden in noord-zuid-west-oost en midden Nederland.

Maar een rit van 30km ??? lijkt mij toch heel kort.

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Allroad meeting omgeving Amersfoort (12-09-2020)

Bericht door HaZee »

LOL > 95% van alle KM's van allroad motoren gaat toch over de weg !?!
Dus zo vreemd vind ik het niet. Mijn bandjes kunnen in ieder geval ook nauwelijks off-road aan volgens mij (ik heb Pirelli Scorpion Trail II banden)

Zie evt. het topic om te peilen of er belangstelling was voor deze meeting.

BTW de tocht mag van mij ook wel wat langer. Ik moet al 30KM rijden om er te komen :schater:
(als ik uberhaupt kan die dag)
Plaats reactie