PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Capri

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Capri »

Mijn DL1000 is bij 54.000 Km naar de dokter geweest voor plofjes.
Bleek een inlaatrubber los te zijn geschoten, het bekende probleem dus.
Gelijk de klepspeling laten controleren, dit was namelijk pas 1 keer in z'n leven gedaan :oops:
Er bleek 1 klepje iets te moeten worden versteld, dat viel dus mee.
Gelijk een nieuwe MEIWA oliefilter laten monteren en een bloedtransfusie met Valvoline Durablend.
Bout van de middenbok was een beetje stuk dus ook die is vervangen.
Tevens een nieuwe, door mijzelf aangeleverde ketting laten vervangen ivm roestvorming.
Verder bleek alles in nieuwstaat. :D

Totale schade, inclusief 4,5 uur arbeid, was 331,26 Euro
Bij Road House Motoren te Vlaardingen

EDIT: Vergeet ik nog iets, toen ik 500 meter onderweg was en even aan het testen was of de plofjes nu weg waren...
Stond er ineens een mooi blond meidje op de weg met het verzoek om even te stoppen :bye:
Bleek ik 63 te hebben gereden binnen de bebouwde kom langs een laserstraal :frusty:
Komt er nog 46,- Euro bij :schater: :schater: :schater:
Peter

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Peter »

Heb eind vorige maand 12000 Km beurt laten doen bij Erckens Zonhoven, en ik was aangenaam verrast.
Voor 142.00 euro deed men daar een oliewissel inclusief filter. Ook de bougies en de luchtfilter werden vervangen.
Ik merkte ook op dat alle hendels en weetikveel wat voor scharnierpunten allemaal werden nagezien en gesmeerd.
Wat mij betreft kwam ik er met een redelijke prijs vanaf.
Meesterdesign

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Meesterdesign »

Mijn BR komt net terug van zijn 18000 km beurt
bij NIWA Motorservice in Zwaagdijk (N-H):

12 volt aansluiting € 10,80
Luchtfilter € 24,24
Klein materiaal € 7,00
Motorolie € 26,45
Arbeidsloon 1,5 uur € 75,00
BTW (19%) € 27,27
------------------------------------------------------------
Totaal € 170,79

Mijn meneing: Een goede prijs voor goede service
Stromtrooper

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Stromtrooper »

TooTall schreef:Ik heb een vraag...

Met mijn auto, na wat gesprekken, ben ik van mening dat een dealer niet zijn geld verdient op de verkoop, maar op het onderhoud naderhand.

Nu zijn hier mensen die afkomen met laat de olie af, haal de kappen eraf, enzoverder. Ik ben zelf een voorstander van zoveel mogelijk zelf te doen, maar voor de garantie ga ik tijdens de garantieperiode toch onderhoud laten doen door de dealer.

Ik ga nu misschien even gek klinken maar...

Gaan die dealers die iemand zien afkomen met een kale moto, met een lijst van DIT mag je doen en DIT allemaal niet, niet héél erg pissed zijn? Dat op zich is niet het ergste, maar volgens mij ga je;

1. Je moto terug gaan halen en "oh ja dit en dat was versleten, heel gevaarlijk, heel raar, dus we hebben het vervangen. Tegen deze prijs."
2. Je gaat mogen fluiten naar een mooie overnameprijs later van deze dealer?
3. Als je problemen hebt onder garantie dan zal hij zeker héél hard zijn best doen om iemand die hem heeft zitten koeieneren voor 50€ af te schaven op een onderhoud (waar een dealer zijn brood mee moet verdienen) te helpen bij Suzuki...

Ik maak deze opmerking, omdat ik iemand ken die automechanieker is. Hij heeft gewerkt bij enkele grote merken. Hij vertelde regelmatig verhalen van mensen die zelf hun onderhoud deden en alleen voor sommige speciale zaken hun auto brachten. De garage berekende dan het bedrag wat die mensen hadden uitgespaard, en dan zochten ze een onderdeel dat relatief makkelijk te vervangen is, en dat altijd wel vervangen kan worden (een voorbeeld was nu bvb rollementen) en zo halen ze toch hun geld.

Je kan nu wel zeggen "het is mijn recht als consument, als ik met een lijst van opdrachten afkom mogen ze alleen die doen en niets anders, enzoverder" dan heb je gelijk, die dealer gaat ook zeggen "ja ok geen probleem, je hebt volop gelijk,..." maar daarna neemt hij je wel royaal langs achter om het zo te zeggen...

Of ligt het aan mij? :|

Bij de bakker gaat het niet anders en bij de slager mag het altijd iets meer zijn.... toch?

Glappie :o)
FrenkieNL

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door FrenkieNL »

Gister de 12000 beurt laten doen bij Hoegee. Olie-filter-bougies en alles nagekeken. Remolie was nog goed en koelvloeistof ook en op peil. 1,5 uur werkplaats , totaal net geen 200 euri.
Furiousz

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Furiousz »

FrenkieNL schreef:Gister de 12000 beurt laten doen bij Hoegee. Olie-filter-bougies en alles nagekeken. Remolie was nog goed en koelvloeistof ook en op peil. 1,5 uur werkplaats , totaal net geen 200 euri.
Die van mij is 16 juni ook aan de beurt voor de 12000km beurt. Zo sta ik dit jaar 3x bij de dealer voor een beurt..... 6000km, 12000km, 18000km :shock:.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Kwakkel-BE »

Ik heb gisteren mijn 12000 km onderhoud laten doen.
Verschoot wel van de prijs, maar blijkbaar valt het nog wel mee, al zit het boven het gemiddelde.
Volgens het lijstje voor de K5 hier in dit topic, zijn er bij mijn K9 wel dingen gedaan die niet moesten, maar goed :)

Aantal - Omschrijving - Prijs (exclusief 21% BTW)
2,8 - Motul olie 10W40 syntethisch 7100 - 31,24
1 - Forfait koel- en smeermiddel - 3
1 - Oliefilter - 12,94
4 - Bougie NGK CR8E - 30,41
3,6 - werk - 133,20
Groot onderhoud: olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen, synchronisatie afgeregeld, spelingen gecheckt, ketting gespannen en gesmeerd, check-up, testrit.
(In het werk zit wel het herplaatsen van een GPS-kabeltje.)
TOTAAL: 240,23
TOTAAL inclusief BTW: 290,68

Zal maar al sparen voor dat van 18000 kilometer :P
Remko

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Remko »

Kwakkel-BE schreef:Ik heb gisteren mijn 12000 km onderhoud laten doen.
Verschoot wel van de prijs, maar blijkbaar valt het nog wel mee, al zit het boven het gemiddelde.
Volgens het lijstje voor de K5 hier in dit topic, zijn er bij mijn K9 wel dingen gedaan die niet moesten, maar goed :)

Aantal - Omschrijving - Prijs (exclusief 21% BTW)
2,8 - Motul olie 10W40 syntethisch 7100 - 31,24
1 - Forfait koel- en smeermiddel - 3
1 - Oliefilter - 12,94
4 - Bougie NGK CR8E - 30,41
3,6 - werk - 133,20
Groot onderhoud: olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen, synchronisatie afgeregeld, spelingen gecheckt, ketting gespannen en gesmeerd, check-up, testrit.
(In het werk zit wel het herplaatsen van een GPS-kabeltje.)
TOTAAL: 240,23
TOTAAL inclusief BTW: 290,68

Zal maar al sparen voor dat van 18000 kilometer :P

Heeft een Dl1000 vier vonkenmakers??
Of ben ik nu helemaal abuis en nog niet zo wakker??

8)
Nero

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Nero »

Kwakkel-BE schreef:Volgens het lijstje voor de K5 hier in dit topic, zijn er bij mijn K9 wel dingen gedaan die niet moesten, maar goed :)
Ja, maar wat is "niet moeten"?
Moet iets niet gebeuren omdat het niet in een onderhoudsboekje staat?

Een motor die 1500 km/jaar doet. Ga je dan 6000 km wachten voor een onderhoud?

Als je een band laat veranderen, laat je dan nieuwe lagers steken? Niet bij elke bandwissel? Maar vaak gebeurt het nooit. Dus als de dealer een lager verandert,... heeft die dan "iets anders gedaan"? Moet die je advies vragen voor het vervangen van een lager die je veiligheid garandeert of zou die verplicht de lager moeten vervangen uit veiligheidsoverweging, ook als is de klant niet gelukkig met een extra tientje? (En dan is hij de klant kwijt!!!)

Laat je dan ook een nieuw ventiel steken? "Ho maar, garagist. Ik heb dat niet gevraagd!" Zie je? Niet eenvoudig hé. Vaak laat de garagist de klant gaan met een gevoel dat zijn werk maar voor de helft is gedaan,... gewoon om de klant ter wille te zijn. Want sommige motoren zijn op lange termijn nog pareltjes,... anderen zijn op korte termijn wrakken. En dat heeft niks met km aantal te maken (excl sleet door normaal gebruik).

Wie is juridisch verantwoordelijk als de klant met een ventielbreuk het décor in gaat?

Als de technieker tijd investeert om extra kopervet links en rechts te gebruiken om de rollende delen lekker soepel te houden, heeft die dan "iets anders gedaan"? (Aan détails herken je de grondige garagist, die doet ook wat niet voor de leek zichtbaar is !!!)

Remschijfje veranderen. De ene rijder gaat een dagje op de snelweg circuitgewijs-scheuren zonder de nieuwe remschijven in te rijden en brandt ze op minder dan 1000 km tot op het ijzer. Ga je de remschijven dan vervangen of wacht je tot het boekje het voorschrijft?

De ene rijder gaat alle 400 km zijn ketting effe inspecteren en in het vet zetten,... dan andere denkt alle 6000 km,.. tiens,.. ik heb een motor met een ketting. Leuk. ga je de ketting vervangen als ze na 50% van het potentieel naar de kl.. vaantjes is,.. of wacht je ten pleziere van de klant tot "het boekje" het voorschrijft?

Omgekeerde redenering :

Als de technieker "volgens het boekje" de bougies verandert waar niks mee aan de hand is,... heeft die dan "gedaan wat die moet doen"?

Als een luchtfilter gewoon eens effe moet worden uitgeblazen omdat de gebruiker niet anders doet dan op de snelweg rijden bij mooi weer,... en het boekje zegt: "veranderen". Dus dan maar veranderen want het staat in het boekje? Er zijn techniekers die nog durven zeggen: "Het was niet vandoen!"

Een vieze vuile vettige ketting, als je die grondig proper maakt om de staat te controleren, terug in te vetten en het boeltje wat langer gaaf te houden? Gaat de dealer dan te ver? "Helaba,.. ik heb dat toch niet gevraagd !!! Afzetter !!!"

Ik kom uit een vriendenkring waar iedereen alles absoluut zelf wil doen,... maar in de praktijk beperkt zich dat tot "olie en filters". Sommigen spannen al eens iets aan. Bandendruk,... nou ja, iedereen praat er over,.. dat wèl. Af en toe. En de rest zien ze wel als er iets breekt.

Zo ben ik ooit flink op mijn donder gegaan met een ventielbreuk omdat ik voordien absoluut de beste koop wou doen en geen haar op mijn hoofd er aan dacht om een extra cent uit te geven. Oh wat was ik boos op die dealer,... ben er weg gebleven. Maar nu begin ik die al wat beter te begrijpen. Al blijft het imoreel om snel een bandje te steken zonder ventiel veranderen als je merkt dat het krom en verduurd is. Maar de klant is koning? Of moet de klant soms tegen zichzelf beschermd worden?

Nu kost het me wat meer.
Maar met een gerust gevoel zeg ik : "Onderhoud en kijk 'em maar eens goed na want de winter staat voor de deur."

Zoek je naar die dealer waar je vertrouwen in hebt, en geef die dan tot nader orde je vertrouwen.
Of pluis steeds na waar je een tientje kan winnen en beperk het onderhoud MIDAS-gewijs tot een strikt minimum.

Ieder zijn vrijheid, ieder zijn keuze.

De ietwat verstandige klant is best in staat om uit te maken of een dealer/garagist goed werk levert.
En waar geen goed werk wordt geleverd dalen de werkopdrachten.
Zo eenvoudig is dat.

Moraal : "Goed werk loont. Het is de beste reclame."
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Kwakkel-BE »

Remko schreef:Heeft een Dl1000 vier vonkenmakers??
Of ben ik nu helemaal abuis en nog niet zo wakker??

8)
Ik heb geen idee.
Ik rij trouwens met een 650 ;)
Zal hem er eens achter vragen bij t volgende onderhoud (als ik eraan denk)!


@ Nero: Zag gewoon dat de luchtfilter (of was het nu de oliefilter, ben het al vergeten :P) gewoon nagekeken moest worden, en niet perse vervangen. Ik ga er ook wel van uit dat, vermits hij m heeft vervangen, het om een of andere reden wel nodig zal zijn geweest. Misschien moest hij trouwens bij de K9 wel al vervangen worden, heb het boekje niet bij de hand om na te kijken. Voor mij is uiteindelijk het belangrijkste dat ik zonder problemen de komende 3 maand/6000 km zonder problemen/veilig doorkom :) Aangezien ik mijn motor aftrek van de belastingen, maakt het zelfs nog minder uit :P
Stromtrooper

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Stromtrooper »

Zooo Nero 36 regels om 2 woorden te overtuigen!!!

Als je op regels afrekent, zie je mij niet meer terug :wink:

Kortom,
Als je ergens niet mee eens bent... en dat kan.. laat je uitleggen waarom ze iets gedaan of vervangen hebben.
Laat ze dan bijv. ook de vervangende onderdelen tonen!

En laat bij voorbaat weten dat je geinformeerd wil worden als iets "vreemds" gaan vervangen of een bedrag gaan overschrijden!

Je schrikt wat minder (pijn blijft het zelfde :frusty: )

Grtjes
Nero

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Nero »

Stromtrooper schreef:Zooo Nero 36 regels om 2 woorden te overtuigen!!!
Mja,.. ik praat weer te veel zeker ;-)
Stromtrooper

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Stromtrooper »

Nero schreef:
Stromtrooper schreef:Zooo Nero 36 regels om 2 woorden te overtuigen!!!
Mja,.. ik praat weer te veel zeker ;-)

geef niet hoor... heb het met plezier gelezen!!
Olleke

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Olleke »

Hallo,

Ben hier nieuw op dit forum. Heb vandaag een v-strom gekocht (650-er).

Betreffende het onderhoud.....heb zelf ook een ducati, praat je over duur in het onderhoud. Elke 10.000 een grote beurt a 450 euri's minimaal. Heb ik ook nog het 2 kleps model, het 4 kleps model kost rond de 850 euri's.

De tip die ik daar kreeg om de onderhouds beurten goedkoper te krijgen is:

Breng de motor zo KAAL mogelijk naar de dealer, dus zonder al het plastic werk er op.
1: Het wordt niet beschadigd,
2: Ze raken niets kwijt en
3: Het scheelt de monteur misschien wel een kwartier of meer aan zinloos schroefwerk.

T'is maar een ideetje...........

O ja, de v-strom die ik heb gekocht heeft 21000 gelopen, dus bijna de 24000 beurt.

Groeten,

Olleke
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Olleke,

Welkom op het forum, misschien dat je je nog even voor kunt stellen. Dat kun je hier doen;
http://v-strom.nl/forum/viewforum.php?f=14

Ook de aankomende 24.000 beurt is niet goedkoop. Hebben ze de motor niet met een beurt afgeleverd :?: Bij een DL hoeven ze niet zoveel plastic te verwijderen om een beurt te geven. Dus dat kaal aanleveren heeft niet zoveel zin denk ik.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst en drive safe.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Edc Furth
DL650 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04-06-2009, 23:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Edc Furth »

Beste V-Strommers
Begin februari mijn motor voor een grote beurt en kettingset gebracht naar Van Veen motoern in Wateringen. Ben bij verschillende bedrijven geweest maar zij waren de enigste die de moeite namen even naar buiten te lopen om de motor te bekijken. De prijzen lagen haast overal hetzelfde, rond de 400 euro voor de beurt.

De grote beurt inclusief kleppen stellen / controleren 4,5 uur arbeidsloon remolie filters olie div reinigers etc euro 398,00. Het vervangen van de kettingset incl montage is 280 euro.

Motor rijd weer als een zonnetje

gr Errol
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hallo Errol,

Praat je over de 24.000 beurt gezien het kleppen stellen? Ik kan je zeggen, dat er grote prijsverschillen zitten in diverse onderhoudsbeurten. (dat heb ik onderzocht). Klein voorbeeld; 1000km beurt prijzen van € 45,00 tot € 174,00. Dus even 'shoppen' kan je veel voordeel opleveren.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Edc Furth
DL650 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04-06-2009, 23:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Edc Furth »

Hoi Peter
Het gaat inderdaad om een 24000 beurt. Ik heb de 18000 overgeslagen en nu een beurt laten geven bij 22500. Volgens zeggen hoeven moderne motoren onderhoud om de 10000 km. Onze motor is van 2004 en dit is het eerste grote onderhoud na de aanschaf 2 jaar geleden. Wel bij 17500 nieuwe battle wings laten monteren die goed bevallen. Kosten van de banden waren toen rond de 275 euro incl montage en balanceren. Verder geen kosten gehad aan de motor.

gr Errol
Edc Furth
DL650 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04-06-2009, 23:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Edc Furth »

Goed forum trouwens, ik heb als beginnend rijder veel info van de site afgehaald.

Errol
Richman

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Richman »

Bestaat er inmiddels een totale "prijslijst" ?
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Geronimo »

ik heb een V-Strom gekocht met 23000km op de teller met een groot onderhoud en 1 jaar garantie, maar klepspeling controleren bij aflevering was niet nodig vonden ze hier moest volgens hen nooit veel bijgesteld worden!
nu een jaar later en met 25000km deze klepspeling laten controleren bij een dealer bij mij in de buurt en vandaag telefonisch het te betalen bedrag gekregen 500 Euro was er niet goed van! :evil: :twisted:
ik vermoed dat zelfs de remolie niet vervangen zal zijn, daar heeft hij geen woord over gerept
De balhoofdlagers zouden ook los gestaan hebben en zelfs een bout zou ontbreken ik heb daar nooit iets van gemerkt!
Ik ga nu al het onderhoud zelf doen balhoofdlagers zelf periodiek controleren, de remmen, luchtfilter ketting set deed ik al zelf maar nu heb ik er genoeg van om gepluimd te worden ik ga proberen alles zelf te doen dit met de raad en de hulp van de leden dit forum de manual heb ik al waarvoor dank :worship: !
ik wil gerust geld uitgeven om de motor tip-top te houden, maar dan aan nieuwe onderdelen, olie, en zelfs het benodigde speciaal gereedschap!
dan weet ik zeker dat de bouten er nog allemaal in zitten zoals het hoort.

Groetjes Patrick :-)}
zijn er nog leden die vinden dat ze bedrogen worden bij hun onderhoudsbeurten?
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Dyrck »

Ik heb geïnformeerd naar de 12.000-beurt bij Motoport Almere.
Na wat gesputter kreeg ik het 'aanbod' dat de beurt €250,- moest kosten, mits er geen gekke dingen gevonden werden, blablabla...
Toch maar eens vragen wat die beurt bij NVM, Soesterberg moet gaan kosten.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Motormuus »

Geronimo schreef:ik heb een V-Strom gekocht met 23000km op de teller met een groot onderhoud en 1 jaar garantie, maar klepspeling controleren bij aflevering was niet nodig vonden ze hier moest volgens hen nooit veel bijgesteld worden!
nu een jaar later en met 25000km deze klepspeling laten controleren bij een dealer bij mij in de buurt en vandaag telefonisch het te betalen bedrag gekregen 500 Euro was er niet goed van! :evil: :twisted:
ik vermoed dat zelfs de remolie niet vervangen zal zijn, daar heeft hij geen woord over gerept
De balhoofdlagers zouden ook los gestaan hebben en zelfs een bout zou ontbreken ik heb daar nooit iets van gemerkt!
Ik ga nu al het onderhoud zelf doen balhoofdlagers zelf periodiek controleren, de remmen, luchtfilter ketting set deed ik al zelf maar nu heb ik er genoeg van om gepluimd te worden ik ga proberen alles zelf te doen dit met de raad en de hulp van de leden dit forum de manual heb ik al waarvoor dank :worship: !
ik wil gerust geld uitgeven om de motor tip-top te houden, maar dan aan nieuwe onderdelen, olie, en zelfs het benodigde speciaal gereedschap!
dan weet ik zeker dat de bouten er nog allemaal in zitten zoals het hoort.

Groetjes Patrick :-)}
zijn er nog leden die vinden dat ze bedrogen worden bij hun onderhoudsbeurten?
Is een redelijk normaal bedrag. Enig idee hoeveel arbeid erin zit om je motor uit elkaar te halen en klepspeling te controleren en eventueel de bolle assen eruit te halen om de shims te wisselen? Mochten de kleppendekselpakkingen kapot gaan deze kosten €24 per stuk. Het is minimaal 4 uur werk.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Geronimo »

Ondertussen zag ik in dat de prijzen hier voor een 24000km beurt al van enkele jaren geleden dateren, maar dat gaat dan ook voor de volledige inspectie met nazicht remmen en vernieuwen remolie.
gezien het hier enkel om de kleppen regelen ging vond ik dit bedrag redelijk aan de hoge kant!
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Castlelane
DL1000 berijder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 27-10-2013, 16:19
Mijn motor is een: Versys 1000 2018
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Castlelane »

Voor het stellen van de kleppen moest ik in 2018 250 euro betalen. Er moesten er 3 gedaan worden en het was een 1000 uit 2007.
Dit is gebeurd bij de nabije Motoport in de buurt van Hellevoetsluis.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Dyrck »

Dyrck schreef: wo 05-08-2020, 00:18 ....
Toch maar eens vragen wat die beurt bij MVM, Soesterberg moet gaan kosten.
Prijsopgave Soesterberg: €350,-
Afspraak in Almere gemaakt...
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
KLV1000CC
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16-05-2019, 09:19
Mijn motor is een: KLV1000 (2005)

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door KLV1000CC »

Wie weet een garage in Rotterdam of in de omgeving (heeft goede ervaring mee gehad), voor het laten controleren/stellen van de kleppen (motor DL1000/KLV1000 bj 2005)? En hoeveel zou het ongeveer gaan kosten? Ik heb de motor sinds 2016 met een teller toen van 37000km, inmiddels staat hij nu op 73000km, in deze periode nog geen kleppen controle gehad, ik denk dat het nu wel tijd is om dat te laten nakijken. Ik verneem graag jullie reacties.
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 910
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door Zwabber »

Ik heb je een bericht gestuurd. Betreft een monteur in Gouda welke bezig is zijn eigen zaak op poten te zetten. Toegewijd en zeer vakkundig persoon!
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
KLV1000CC
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16-05-2019, 09:19
Mijn motor is een: KLV1000 (2005)

Re: PRIJSVERSCHILLEN IN DE DIV. ONDERHOUDSBEURTEN

Bericht door KLV1000CC »

:duim:
Plaats reactie