Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
MonkeyStrom
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18-07-2020, 14:45
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door MonkeyStrom »

Goedendag allen,

ik heb hier een Dl 650 uit 2004, die na een paar weekjes stilstaan niet meer wil starten. (hij was altijd super betrouwbaar , starten en lopen).

Staat altijd in een droge schuur.

Wat doet hij wel;

Contact gaat aan batterij is vol, genoeg prik dus.
Startmotor werkt prima, alles draait soepel in het rond.
Alle standaard zekeringen gecontroleerd , (waren goed maar heb ze allemaal vervangen).
Gedacht aan de brandstofpomp, (heb ik vervangen maar het probleem is niet verholpen).

Ik heb ook een relais vervangen, ik probeer een foto te posten waar dat relais is omcirkeld met een rode lijn, maar ben niet zo handig denk ik want het lukt me niet :frusty: .

Wat doet hij niet:
AANSLAAN........GRRRR :oops: sorry voor mijn luide stemgebruik.
En ik hoor het welbekende zoemgeluid niet als je het contact inschakelt.

Vstrom zekeringen etc.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ook nieuw aangeschafte onderdelen, functioneren wel eens niet naar behoren :frusty: :frusty: :frusty:
JohanG
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door JohanG »

Je weet vervangt een relais terwijl je niet weet waar die voor is?
Voor zover ik t weet is het zoemen de brandstofpomp dus daar gaat iets mis als die niet draait.








MonkeyStrom
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18-07-2020, 14:45
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door MonkeyStrom »

Ja inderdaad heb ik dat relais vervangen, zonder te weten waar die exact voor was / is.

Maar had nog dat relais liggen voorraadje knutselspullen, in het kader van uitsluiten, ik hoorde dat relais tikken dus heb hem vervangen, er even niet aan gedacht dat dat hoorde.....maar ja als je het hebt liggen dacht ik, baat het niet dan schaadt het niet.

Brandstofpomp is vervangen, zoals ik heb aangegeven, maar wat stuurt de brandstofpomp aan?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 19-07-2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Ook nieuw aangeschafte onderdelen, functioneren wel eens niet naar behoren :frusty: :frusty: :frusty:
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Motormuus »

Te weinig stroom? Slechte massa? Je accupolen zien er ook niet al te fris uit zou die eerst even goed schoonmaken.
Pensionada
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 05-02-2018, 15:58
Mijn motor is een: Vstrom 650
Woonplaats: voorburg

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Pensionada »

Klinkt als te weinig stroom. Probeer te starten via een andere accu. B.v. van de auto , dan wel zonder de motor van de auto te laten draaien. Met een multimeter weet je meer. Meten is weten.
MonkeyStrom
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18-07-2020, 14:45
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door MonkeyStrom »

Motormuus schreef: zo 19-07-2020, 09:43 Te weinig stroom? Slechte massa? Je accupolen zien er ook niet al te fris uit zou die eerst even goed schoonmaken.
Heb de accupolen schoongemaakt, (opgeschuurd) heb een acculader met start mogelijkheid geprobeerd...

Als een accu slecht zou zijn, kan die dan wel de startmotor rond krijgen, maar niet de Brandstofpomp?

Ik dacht dat een startmotor meer stroom vraagt dan een brandstofpomp, of denk ik verkeerd... :oops:

Hoe kan ik eventueel slechte massa oplossen, heb geen multimeter, zou ook niet weten hoe zo'n ding werkt..

Enfin nog niet op gelost.
Ook nieuw aangeschafte onderdelen, functioneren wel eens niet naar behoren :frusty: :frusty: :frusty:
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Banjer »

Krijgt de brandstofpomp spanning als je het contact aan zet? Als je "het welbekende zoemgeluid" niet hoort lijkt dat het punt wat je moet testen.
Daarna zou je eventueel tijdelijk de pomp direct door de accu kunnen voeden om te kijken of hij zo wel start.
Hoe kan ik eventueel slechte massa oplossen, heb geen multimeter, zou ook niet weten hoe zo'n ding werkt..
Koop er een, hoeft niks speciaals te zijn, een goedkope uit de aanbieding bak bij de bouwmarkt is genoeg om spanning te meten.
En anders is een lampje aan een stuk draad al voldoende om te kijken of ergens spanning op staat.
MonkeyStrom
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18-07-2020, 14:45
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door MonkeyStrom »

Hallo Allemaal,

Brandstofpomp 1 is defect,
Brandstofpomp 2 Had ik er gister ingezet, tweedehandsje ,
heb zojuist geconstateerd dat er een breuk (eigenlijk totaal afgescheurd in de hoes) in het zwartwitte kabeltje zit, (aarding volgens mij).
Heb er even een stukje tussen gefriemeld, en Starten en lopen....................

Van de week maar even de tank lichten en de bekabeling weer netjes maken, heb net schone kleertjes aan :oops:

Ik ben blij dat ik het gevonden heb, maar vind het vooral irritant dat ik dus bij de zojuist aangeschafte pomp dat probleem heb ondervonden.
Dat soort dingen zet je aan het twijfelen, je weet echt niet meer waar je moet zoeken, maar is wel het risico als je een tweedehands onderdeel aanschaft, daar ben ik me van bewust.

De suggesties met betrekking tot de aarding hebben mij de goede richting op geduwd, waarvoor dank :worship: :worship:

Dus een goede leer voor de volgende keer, check de zojuist aangeschafte onderdelen , anders wordt je op het verkeerde been gezet.
Ook nieuw aangeschafte onderdelen, functioneren wel eens niet naar behoren :frusty: :frusty: :frusty:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Stroompje »

Hoezeeeeeee.....en nu :-)} !!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Dyrck »

Maar uiteindelijk heb je wel de voldoening dat je het zelf hebt gedaan :worship:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Motormuus »

Hardstikke mooi. Even de aansluiting fatsoeneren en weer gas op die zuigers. Scheelt je weer kopzorgen.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Werkweigering DL650....op staande voet ontslaan??

Bericht door Sparkle Black Peter »

MonkeyStrom schreef: zo 19-07-2020, 13:57 , maar is wel het risico als je een tweedehands onderdeel aanschaft,
Bij diverse 2de hands handelaren (slopers) krijg je 1 maand garantie op het onderdeel, mocht het niet werken. :)
Maar je kan weer rijden :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie