Voor het eerst met de moto naar buitenland

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
The V

Voor het eerst met de moto naar buitenland

Bericht door The V »

Nu mijn vrouw het eindelijk ook heerlijk vind op de motor zijn wij van plan om deze zomer voor het eerst een ritje buitenland te wagen.

Gewoon een paar dagen in een mooie omgeving lekker toeren. Omdat het de eerste keer is was het niet de bedoeling om er een hele rondreis van te maken. Ben een beetje aan het zoeken naar die motorarrangementen zeg maar.

Wie heeft er leuke suggesties/hints. Dacht zelf aan Luxemburg/noorden van Frankrijk oid.

Eigen ervaringen met dit soort trips zijn natuurlijk ook welkom.
Black Rhino

Re: Voor het eerst met de moto naar buitenland

Bericht door Black Rhino »

The V schreef: Wie heeft er leuke suggesties/hints. Dacht zelf aan Luxemburg/noorden van Frankrijk oid.

Eigen ervaringen met dit soort trips zijn natuurlijk ook welkom.
Zelf ben ik heel erg te spreken over Herberg de Paljas te Amel, een paar kilometer van St. Vith af en dat ligt tegen de Luxemburgse grens. Ben daar vorige zomer met mijn vrouw geweest. Mooie omgeving, gezellig en goed eten en drinken. De personen die het runnen komen allemaal uit de omgeving Den Haag en zijn vriendelijk/gezellig. Omgeving is uitermate geschikt om te touren en het is vooral als je vrouw voor het eerst mee gaat niet te ver weg. Kijk eens op hun website: http://www.herbergpaljas.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom er al jaren ook met groepen motorrijders. Een vervolg overnachting zou kunnen bij Hotel Heksenhuis, Bullay aan de Moezel. Vanuit de Paljas een leuke rit er naar toe. http://www.heksenhuis.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dat is echt een motor hotel, heb je direct aanspraak van motorrijders was mijn vrouw ook goed over te spreken.
Kermit

Bericht door Kermit »

afgelegen in het bos, zeer gemoedelijke brabander, prachtige routes in de Vogezen: http://www.lestronces.com/index.php?lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
laatste stuk wel onverhard, lastig bij stortregen. maar je hebt een allroad of niet soms?

voeger kwamen we met de rfclub wel eens bij rob en trudy, hotel huberty in kautenbach, luxemburg. de mooiste bergweggetjes vind je in de aangrenzende eiffel. rijd ook maar eens van kautenbach naar bockholz, je weet niet wat je overkomt.

net over de grens in duitsland, onder bitburg in het dorp daun een motorherberg/camping. aparte sfeer, komen altijd veel belgen:
"zur alten Schmieden" geniet van de eifel!

luxemburg heeft goedkope prijzen, vooral benzine.

vr gr kermit :mrgreen:
The V

Bericht door The V »

Mooi! Heb ik weer iets om me in te verdiepen. Had ook zelf al dit gevonden; http://www.tomboudewijns.nl/vianden1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Kun je ook veel kanten op. Dicht bij de Moesel etc.
akako

Bericht door akako »

Morgen ga ik naar Vianden. Kun je lekker toeren in Luxemburg, Ardennen of de Moezel. Ik ga denk ik voor de Moezel maar dat beslis ik zaterdag wel. Jammer dat het vanaf zateradg weer kouder wordt, lekker buiten in de zon op een terrasje zitten trekt me wel. Gaat ws niet lukken.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

The V schreef:Mooi! Heb ik weer iets om me in te verdiepen. Had ook zelf al dit gevonden; http://www.tomboudewijns.nl/vianden1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Kun je ook veel kanten op. Dicht bij de Moesel etc.
Dat van tomboudewijns ziet er errug goed uit, hou ik in mijn achterhoofd.
The V

Bericht door The V »

Black Rhino schreef:
The V schreef:Mooi! Heb ik weer iets om me in te verdiepen. Had ook zelf al dit gevonden; http://www.tomboudewijns.nl/vianden1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Kun je ook veel kanten op. Dicht bij de Moesel etc.
Dat van tomboudewijns ziet er errug goed uit, hou ik in mijn achterhoofd.
Dat vond ik dus ook! Kom toch telkens weer daar op terug.
The V

Benelux en Duitsland met Tom Boudewijns en TTR

Bericht door The V »

Gisteren teruggekomen van een paar dagen Luxemburg (Vianden) geboekt bij Tom Boudewijns. Goed weer en heerlijk gereden. Topkoffer, SW-Motech zijtassen en vrouwtje achterop en Bram in m'n linker oor. Helemaal goed!

Ik had met de post van Tom Boudewijns een cd-rom toegestuurd gekregen (samen met alle andere info en 2 veiligheidsvestjes!) met de routes in alle formaten erop (zowel GPS als roadbook). Deze netjes van tevoren in de TTR geladen.

De heenweg rechtstreeks naar Diest (Belgie) gereden waar het dan ook gelijk stralend weer werd. Om vanuit daar de eerste touristische route te rijden naar het hotel in Vianden. Dit was een rit van 233 km. en echt de moeite waard. Beetje jammer was alleen dat we achteraf iets later van huis vertrokken waren dan gepland was (vrouwen...?!) waardoor we het laatste stuk (en dan ook gelijk het mooiste stuk van die rit) in het donker reden. Ben niet bang aangelegd maar dit was op sommige stukjes wel even zweten :wink:
Deze rit voer o.a. door Landen, Licent, Huy, Somme-Leuze, La Roche-en-Ardenne, Buret, Clervaux en Stolzembourg.

Moe maar voldaan aangekomen bij het hotel (22:00 uur) zagen wij tot onze grote schrik dat er niemand bij de receptie aanwezig was. het zou toch niet zo zijn dat... :cry:
Gelukkig hadden we een telefoonnummer wat we in geval van calamiteiten konden bellen. Vond dit een "calamiteit" genoeg en na een belletje met Tom Boudewijns stond de eigenaresse van het hotel met 1 minuut voor onze neus. Ze was gelukkig alleen maar even op de achtergelegen bijhorende camping bezig.

De volgende dag een ritje Vianden-Vianden op de planning (230 km.) Een prachtige rit die ons voor geen minuut heeft verveeld. Veel bezienswaardigheden en uiteraard mooie panorama's. O.a. het Mullertal met Klein Zwitserland, het stuwmeer Lac de la Haute Sure, Larochette en Stolzembourg... heerlijk om te rijden! Sommige stukken (18%-20%) waarna de nagels van van mijn vrouwtje achterop weer diep in mijn rug stonden :wink: Dus heb ik haar maar een paar keer af laten stappen met het excuus dat dit dan wel een hele mooie plek was om foto's te maken zodat ik solo weer even een stukkie terug kon rijden om zo hetzelfde gedeelte "even" solo af te leggen :twisted:

Kilometers zonder iemand tegen te komen, geen ander verkeer, goede wegen en mooie bochten... het ideale recept tegen de ergernis genaamd verkeer in de Randstad (lees: Nederland)!

En ook bij deze rit heeft de TTR zich weer prima gedragen. En de meegeleverde route klopte op 2 kleine foutjes na perfect! Twee keer stuurde hij ons ergens links of rechts af om vervolgens na een paar honderd meter (bij het passeren van een daar geplaats waypoint) te roepen; "probeer om te draaien". Na gekeerd te zijn pakte hij de route weer op. Een te scherp geplaatste waypoint. Maar al met al een succes.

De volgende dag lekker ff van alles en nog wat gedaan en daarna de weg terug. Ook voor de terugweg was weer een .ITN-route meegeleverd. Deze zou van Vianden naar 's-Gravenvoeren (Belgie) gaan. Deze hebben wij deels gereden omdat we zelf voor de terugweg nog wat andere dingen in gedachte hadden. 2 haarspelden vanuit Vianden reden we Duitsland al binnen. Daar even nog lekker wat bochten kunnen nemen in het overzichtelijke boerenlandschap wat overigens erg winderig was... vandaar dat er ook volop van die windmolens stonden... :idea:
In Belgie was het één en al mist in natte zooi. Zo'n weer dat de wintervoeringen uit de koffer gehaal moesten worden :cry: Maargoed daar nog even langs Barrage de la Gileppe gereden. Helaas lag dit er door de mist niet zo mooi bij. Door het weer hebben we er maar voor gekozen om een verkorte versie van onze terugreis uit te voeren. Maar waar het mooie weer tevoorschijn kwam (Nederland) waren de bezienswaardigheden en de mooie wegen gelijk weer een stuk minder :wink:

We hebben een paar leuke dagen gehad. Goed hotel en mooi weer (25 graden). Voor ons was dit de eerste keer in het buitenland met de motor. Was dan ook maar even afwachten wat het vrouwtje er van vond. Maar dat zit wel goed! Echt een aanrader. Zeker als je niet echt ver weg wilt. Je bent er zo! ik ga er zeker binnenkort nog een keer terug. En zal zeker nog eens zoiets boeken bij Tom Boudewijns. Tot in de puntjes geregeld!

Het enige waar ik nu nog even mee aan de slag ga is dat ik de gereden TTR routes wel even op een kaart wil zien. Helaas las ik dat dat met MTP nog niet mogelijk is. Heeft iemand inmiddels hier al wat op gevonden :?: :?: :?:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hotel Nagel in Vianden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi V.

Mooi dat jullie eerste motorvakantie geslaagd is!!!
Kijk eens :arrow: hier....dit is een van de truc's om je gereden routes terug te zien.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Stroompje schreef:Hi V.

Mooi dat jullie eerste motorvakantie geslaagd is!!!
Kijk eens :arrow: hier....dit is een van de truc's om je gereden routes terug te zien.
Bedankt! Op dat forum was ik ook terecht gekomen. Ben nu met ITN converter bezig en dan idd naar Google Earth. ff kijken of dat werkt.
The V

Bericht door The V »

Toch nog vakantie dus ben ik nog even gaan klooien met diverse proggies. Uiteindelijk heb ik met MS Autoroute het volgende voor elkaar gekregen;

Route 1: Diest - Vianden:
Afbeelding

Route 2: Vianden - Vianden:
Afbeelding

Route 3: Vianden - 's-Gravenvoeren:
Afbeelding
Plaats reactie