Routes plannen: Switch van TT Rider (itn) naar TT 550 (gpx)

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Routes plannen: Switch van TT Rider (itn) naar TT 550 (gpx)

Bericht door Emile »

Mijn TT Rider is overleden en ik heb nu een TT Rider 550.

Voor mij is dat even omschakelen, aangezien in routepunten gewend ben en nu met gpx moet werken (itn kan ook, maar het is duidelijk dat TT in zet op gpx). Nadeel van zo'n track is dat je geen 'route punten' op de kaart kan zien (tijdens navigeren) waar je wat mee moet (POI, afsnijpunt, extra loop enz). Nu kan je in MRA ook POI's toevoegen, maar ik vind dat nogal omslachtig en erg gebruiks onvriendelijk.

Nu heb ik in het verleden een tooltje geschreven (programmeren is een hobby van me) om de routepunten te verrijken met extra info (gebasseerd op MRA) om een travel plan te kunnen genereren. Deze heb ik nu uitgebreid/aangepast zodat de tool een .ov2 file kan generen op basis van routepunten die ik belangrijk vind (door wat codering toe te voegen). (makkelijkste code is 'POI' aan het begin van de naam van het routepunt)

Lang verhaal kort: Aan de hand van een MRA route kan ik nu dus met mijn tool een Travel Plan en .ov2 file genereren. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en hoe jullie die doen? (en dan voor de mensen die het leuk vinden om routes uit te zetten)

https://www.bumabuma.nl/motor/travelplan.php

(misschien mis ik ook wel wat van de TT, dan hoor ik het ook graag)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Routes plannen: Switch van TT Rider (itn) naar TT 550 (gpx)

Bericht door Stroompje »

Woooow nice :duim: Ik ben toch echt minimaal 20 jaar te vroeg geboren.... (zegt ook mijn lijf helaas :mrgreen: )
Leuk om mee te stoeien en te plannen Emile !!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie