en dat er ook schadebakken tussen zitten.
Opgelicht NPO km stand terugdraaien en schadebakken
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Tenere Rally
Opgelicht NPO km stand terugdraaien en schadebakken
Was wel een interessante reportage waar uit blijkt dat meer dan 60 % km tellers van oa import motoren zijn terug gedraaid
-
- V-Strom 1050 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Re: Opgelicht NPO km stand terugdraaien en schadebakken
Als ik een schademotor importeer en draai de km-stand terug, hoe willen ze dat dan controleren?
Heel veel motoren komen voor onderhoud niet eens bij de dealer, dus wordt ook de kmstand niet gecontroleerd..
Volgens mij zet een kilometerregistratie bij motoren niet veel zoden aan de dijk. Of er moet een verplichte APK komen... dan wel natuurlijk!
Heel veel motoren komen voor onderhoud niet eens bij de dealer, dus wordt ook de kmstand niet gecontroleerd..
Volgens mij zet een kilometerregistratie bij motoren niet veel zoden aan de dijk. Of er moet een verplichte APK komen... dan wel natuurlijk!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Tenere Rally
Hallo Frank kijk maar eens naar de aflevering,daar hadden ze de historie van de motors opgespeurd en idd schade of een hogere km stand.
Mvg Frank
Mvg Frank
-
- V-Strom 1050 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Ja, ik heb het gezien... maar denk dat het alleen, voor de toekomst, zoden aan de dijk gaat zetten bij een verplichte apk, maar die zit vooralsnog niet in de planning (in Nederland) 

Groetjes,
Frank
Frank
-
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Ik heb eens een cursus gedaan bij de geïnterviewde "kenner", Erik van Lent. Was een leerzame cursus, veel over motoren geleerd. Maar het was ook leerzaam omdat hij een boekje open deed over diverse motorzaken in het land. Zo noemde hij wat namen waar je met een grote boog omheen moest lopen vanwege de eerder genoemde praktijken. Bij sommige bedrijven is het blijkbaar eerder regel dan uitzondering.
Moraal van het verhaal: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Moraal van het verhaal: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Nou kocht ik vorig jaar mijn allereerste motor een VStrom 1000 uit 2003 met een best wel hoge km stand bij een gerenormeerde zaak in Hilversum. Geen boekjes erbij, was van een oud politieman geweest.
De motorzaak kon zich niet veroorloven rotzooi te verkopen gezien de naam. Goed argument, dacht ik.
Pas geleden een kenteken check gedaan. Blijkt de Strom geïmporteerd uit Duitsland. Weliswaar een paar jaar terug, maar toch.
Heb ik nou een kat in de zak gekocht? Zou er dan toch gerommeld zijn met de km stand?
Ik heb wel machtig veel plezier met deze Strom
De motorzaak kon zich niet veroorloven rotzooi te verkopen gezien de naam. Goed argument, dacht ik.
Pas geleden een kenteken check gedaan. Blijkt de Strom geïmporteerd uit Duitsland. Weliswaar een paar jaar terug, maar toch.
Heb ik nou een kat in de zak gekocht? Zou er dan toch gerommeld zijn met de km stand?
Ik heb wel machtig veel plezier met deze Strom
Hang loose........... and stay loose
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Zal toch wel meevallen. Als je er geen problemen mee hebt en hij rijdt goed en je hebt er plezier mee. Als hij verder goed onderhouden is dan kan een V-Strom wel erg lang meegaan. Het wordt wat anders als je er zelf een slecht gevoel bij hebt. Maar is dat dan omdat je nu weet dat het verhaal niet klopt of dat de motor niet okay zou zijn.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Het gaat mij meer om het feit dat er niet meegedeeld werd dat dit een invoerfiets is. Wist de motorzaak dit niet?
Ik heb (nog) geen spijt van de aankoop. Maar ik, als leek, vraag me de betrouwbaarheid van motorzaken nu wel af. Handel is Handel, lijkt het.
Ik heb (nog) geen spijt van de aankoop. Maar ik, als leek, vraag me de betrouwbaarheid van motorzaken nu wel af. Handel is Handel, lijkt het.
Hang loose........... and stay loose
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Dat gevoel kan ik me wel voorstellen, heb dat ook wel meegemaakt. Het is achteraf praten, maar je had voor aankoop het kenteken even kunnen opvragen bij de RDW website, daar staat het vermeld. Maar de motorzaak had het je wel even uit zichzelf kunnen vertellen. Ik heb de mijne nu een weekje binnen maar daar werd meteen bijverteld dat hij uit Duitsland kwam.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.