Duurtest Bridgestone Battlax A41
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Is idd heel bijzonder
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Een doorrijder van hier is niet zo blij met de A41. En dan met name in gebieden als het Luxemburgse en de Eifel.
Op FB zijn er ook wat van die geluiden.
Een instructeur in de Eifel reed hem in 3 weken en 4000 kilometer helemaal op. Ik heb de foto's gezien. Op een Africa Twin overigens.
En dan de zijkanten eerder dan het midden. Overigens is met die kale band nog heel goed te rijden. De eigenschappen blijven wel.
Dat dual compound is niet voor iedereen geschikt. Het geeft minder stijfheid aan de band en slijt eerder lijkt het.
Zelf heb ik alleen de A41 achterband (A40 voor) en heb behalve een paar kleine stapjes zijwaarts op slecht of nat wegdek nog niet veel gemerkt.
Maar mijn rijkunsten zijn niet zo als van beide genoemde personen.
Peter, Frank, gaan jullie nog testen daar waar het er toe doet ?
Al was het alleen maar omdat het leuk is om daar te rijden.
Op FB zijn er ook wat van die geluiden.
Een instructeur in de Eifel reed hem in 3 weken en 4000 kilometer helemaal op. Ik heb de foto's gezien. Op een Africa Twin overigens.
En dan de zijkanten eerder dan het midden. Overigens is met die kale band nog heel goed te rijden. De eigenschappen blijven wel.
Dat dual compound is niet voor iedereen geschikt. Het geeft minder stijfheid aan de band en slijt eerder lijkt het.
Zelf heb ik alleen de A41 achterband (A40 voor) en heb behalve een paar kleine stapjes zijwaarts op slecht of nat wegdek nog niet veel gemerkt.
Maar mijn rijkunsten zijn niet zo als van beide genoemde personen.
Peter, Frank, gaan jullie nog testen daar waar het er toe doet ?
Al was het alleen maar omdat het leuk is om daar te rijden.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Hoi Redstrom,
Tja,,ik herken het (nog) niet. Maar we gaan verder met de duurtest en gaan het zien. Ik vind de A41 nog steeds super en ik schrijf binnenkort weer een test update.
Mijn rijstijl is gemiddeld denk ik zo..als ik met een Brabant toertocht mee rij ervaar ik dat tenminste. En idd ik ken ook de verhalen van vstrommers die hun banden onder de 10000km oprijden en kettingsets bij 12000km.
Of het grootspraak is of idd een zeer sportieve rijstijl. Zelf rij ik gemiddeld 15000km met een set banden en de ketting onderhoud ik zeer goed. (Scottoiler en veel schoonmaken) maar gemiddeld is mijn ketting “op” tussen de 30 en 40 duizend km.
Dus tja,, we gaan verder met testen en gaan het zien.
Mvg Frank.
Tja,,ik herken het (nog) niet. Maar we gaan verder met de duurtest en gaan het zien. Ik vind de A41 nog steeds super en ik schrijf binnenkort weer een test update.
Mijn rijstijl is gemiddeld denk ik zo..als ik met een Brabant toertocht mee rij ervaar ik dat tenminste. En idd ik ken ook de verhalen van vstrommers die hun banden onder de 10000km oprijden en kettingsets bij 12000km.
Of het grootspraak is of idd een zeer sportieve rijstijl. Zelf rij ik gemiddeld 15000km met een set banden en de ketting onderhoud ik zeer goed. (Scottoiler en veel schoonmaken) maar gemiddeld is mijn ketting “op” tussen de 30 en 40 duizend km.
Dus tja,, we gaan verder met testen en gaan het zien.
Mvg Frank.
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik ben tevreden als ik bij iedere beurt, dus om de 12.000 km, een nieuwe bandenset mag laten monteren.
Nu kan dat altijd wel, maar ik bedoel natuurlijk dat ze tegen die tijd pas versleten zijn.
Nu kan dat altijd wel, maar ik bedoel natuurlijk dat ze tegen die tijd pas versleten zijn.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ben ook weer terug bij BD, moet zeggen de 1ste meters, bevallen al goed.
Bandje wordt al mooi op Temperatuur !
Weinig last gehad van het glijdende van de nieuwe achterband.
Bandje wordt al mooi op Temperatuur !
Weinig last gehad van het glijdende van de nieuwe achterband.
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Het heeft ook nog niet geregend.
Ben pas echt overtuigd als de wielen niet wegglijden op natte reparatiestukken.
Ben pas echt overtuigd als de wielen niet wegglijden op natte reparatiestukken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Heb Persoonlijk nog nooit mee gemaakt.
Dat een Band nooit ging GLIJDEN op zo'n reparatie stuk.
Is inprecipe gewoon kaal stuk , waar je geen grip op hebt...
Dat een Band nooit ging GLIJDEN op zo'n reparatie stuk.
Is inprecipe gewoon kaal stuk , waar je geen grip op hebt...
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Tuurlijk moet je daar wel grip op hebben.
Op mijn andere motor heb ik de Metzeler Roadtec 01 die wel grip heeft op deze reparatie stukken.
Voorheen had ik ook de Bridgestone's onder maar dat was ook altijd glibberen.
Op mijn andere motor heb ik de Metzeler Roadtec 01 die wel grip heeft op deze reparatie stukken.
Voorheen had ik ook de Bridgestone's onder maar dat was ook altijd glibberen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Als regen in 1 rit valt gelijk aan wat er normaal in een maand valt telt, dan heb ik geen glijpartij meegemaakt op het natte.
En dat ging best snel (training Luxemburg) en richels, teerstrepen en putdeksel (wel die met beton gevuld) gingen prima.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Duzz is de 41 beter dan de 40 op teerstrepen in de regen begrijp ik.
Mooi, hoop dat ik het in de Alpen binnenkort niet hoef uit te testen
Mooi, hoop dat ik het in de Alpen binnenkort niet hoef uit te testen
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik vond de A40 ook niet verkeerd. Maar de A41 heeft merkbaar meer grip.
Je kunt een band pas iets verwijten als je exact hetzelfde moment met andere banden herhaalt en als die het dan wel goed doen.
Niet ieder teerstreepje is hetzelfde.
Je kunt een band pas iets verwijten als je exact hetzelfde moment met andere banden herhaalt en als die het dan wel goed doen.
Niet ieder teerstreepje is hetzelfde.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Precies, moet je gewoon met 5 verschillende banden gaan rijden in de bocht met teer strepen en nat
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik heb 2 rotonde's bij mij in de omgeving die ik gebruik/kan gebruiken als ijkpunt.
Waar de BT ging glijden bij nat wegdek deed de Metzeler dat niet.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek. Ik snap die angst niet van mensen. Volgens mij zijn ze gewoon veel te veel gewend aan het formule 1 wegdek in Nederland.
Tuurlijk, je motor reageert op het verschillende soorten wegdek, maar je hoeft niet direct bang te zijn voor glijpartijen of iets dergelijks.
Hier in Zuid Amerika heb je echt veel verschillende soorten “pavimento”. Ik heb door sporen gereden van meer dan 20cm diep, waarbij mijn reservebanden die aan de valbeugels hangen zelfs af en toe de grond raken, wegdek met meer reparatiestukken dan origineel asfalt e.d. je motor reageert erop, maar je kunt gewoon doorrijden.
Wat ze hier bijvoorbeeld doen is als de sporen in het wegdek te diep zijn, het wegdek recht frezen. Je rijdt dan 100’en over gefreesd wegdek. Ja, je banden zoeken en het is even wennen maar je kunt eenvoudig doorrijden met snelheden boven de 100km/u.
Ik heb eerder al cursussen gevolgd bij de KNMV, maar hier rijden is next level. Als je twijfels hebt bij het motorrijden over de capaciteit van het wegdek, kan ik je alleen maar adviseren om een cursus te volgen. Je leert ontzettend veel en het is ook nog leuk + je krijgt korting bij je verzekering.
Overigens rijd ik met K60 scout hier.
Back on topic.
Tuurlijk, je motor reageert op het verschillende soorten wegdek, maar je hoeft niet direct bang te zijn voor glijpartijen of iets dergelijks.
Hier in Zuid Amerika heb je echt veel verschillende soorten “pavimento”. Ik heb door sporen gereden van meer dan 20cm diep, waarbij mijn reservebanden die aan de valbeugels hangen zelfs af en toe de grond raken, wegdek met meer reparatiestukken dan origineel asfalt e.d. je motor reageert erop, maar je kunt gewoon doorrijden.
Wat ze hier bijvoorbeeld doen is als de sporen in het wegdek te diep zijn, het wegdek recht frezen. Je rijdt dan 100’en over gefreesd wegdek. Ja, je banden zoeken en het is even wennen maar je kunt eenvoudig doorrijden met snelheden boven de 100km/u.
Ik heb eerder al cursussen gevolgd bij de KNMV, maar hier rijden is next level. Als je twijfels hebt bij het motorrijden over de capaciteit van het wegdek, kan ik je alleen maar adviseren om een cursus te volgen. Je leert ontzettend veel en het is ook nog leuk + je krijgt korting bij je verzekering.
Overigens rijd ik met K60 scout hier.
Back on topic.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Je bent lekker bezig. Na deze reis is alles appeltje eitje.
Respect hoor.
Respect hoor.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Gelukkig ben ik niet bang en geef zelf cursussen in Voortgezette Rijopleidingen en Trainingen in Verhoogde rijvaardigheid waarbij o.a. ingegaan wordt op het berijden van verschillende soorten wegen en wegdekken, dus daar zal het niet aan liggen.FidesNL schreef: ↑ma 11-06-2018, 15:58 Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek. Ik snap die angst niet van mensen. Volgens mij zijn ze gewoon veel te veel gewend aan het formule 1 wegdek in Nederland.
Tuurlijk, je motor reageert op het verschillende soorten wegdek, maar je hoeft niet direct bang te zijn voor glijpartijen of iets dergelijks.
Hier in Zuid Amerika heb je echt veel verschillende soorten “pavimento”. Ik heb door sporen gereden van meer dan 20cm diep, waarbij mijn reservebanden die aan de valbeugels hangen zelfs af en toe de grond raken, wegdek met meer reparatiestukken dan origineel asfalt e.d. je motor reageert erop, maar je kunt gewoon doorrijden.
Wat ze hier bijvoorbeeld doen is als de sporen in het wegdek te diep zijn, het wegdek recht frezen. Je rijdt dan 100’en over gefreesd wegdek. Ja, je banden zoeken en het is even wennen maar je kunt eenvoudig doorrijden met snelheden boven de 100km/u.
Ik heb eerder al cursussen gevolgd bij de KNMV, maar hier rijden is next level. Als je twijfels hebt bij het motorrijden over de capaciteit van het wegdek, kan ik je alleen maar adviseren om een cursus te volgen. Je leert ontzettend veel en het is ook nog leuk + je krijgt korting bij je verzekering.
Overigens rijd ik met K60 scout hier.
Back on topic.
Ik heb alleen aangegeven dat bij gelijke omstandigheden de ene band (en voornamelijk alleen op teerstrepen) een stuk gevoeliger is dan de ander gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek......
Afgelopen weekend nog ervaren dat het echt wel zeker te weten zo is. Zowel ik met mijn dl1000 als mijn vrouw met haar dl650 weren in de zelfde bocht verrast en werden even weggezet. En dat was toch echt zo een reparatie streepje in combinatie met warm weer.
Afgelopen weekend nog ervaren dat het echt wel zeker te weten zo is. Zowel ik met mijn dl1000 als mijn vrouw met haar dl650 weren in de zelfde bocht verrast en werden even weggezet. En dat was toch echt zo een reparatie streepje in combinatie met warm weer.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Zojuist voor een A41 laten monteren, de F. De A41 achter heeft inmiddels 4000 km goed gepresteerd met daarin 3x een weekendje Luxemburg/Eifel.
Er zat nog 1,8-2,0 mm op de A40, maar met de Dolomieten volgende week in het vooruitzicht, toch maar vast laten vervangen.
De A40 heeft dan bijna 14000 km zijn best gedaan.
Wat er na deze set op komt zien we volgende jaar wel weer. Ik hoop niet eerder, want dan is er iets mis.
Er zat nog 1,8-2,0 mm op de A40, maar met de Dolomieten volgende week in het vooruitzicht, toch maar vast laten vervangen.
De A40 heeft dan bijna 14000 km zijn best gedaan.
Wat er na deze set op komt zien we volgende jaar wel weer. Ik hoop niet eerder, want dan is er iets mis.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Of je hebt veel gereden..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Inmiddels heb ik met de set A41 banden ongeveer 7500km gereden..en nog steeds tevreden. Komend weekend meet ik weer profiel diepte en post de gegevens.RedStrom schreef: ↑do 14-06-2018, 15:55 Zojuist voor een A41 laten monteren, de F. De A41 achter heeft inmiddels 4000 km goed gepresteerd met daarin 3x een weekendje Luxemburg/Eifel.
Er zat nog 1,8-2,0 mm op de A40, maar met de Dolomieten volgende week in het vooruitzicht, toch maar vast laten vervangen.
De A40 heeft dan bijna 14000 km zijn best gedaan.
Wat er na deze set op komt zien we volgende jaar wel weer. Ik hoop niet eerder, want dan is er iets mis.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De 9000km evaluatie. http://www.dropbox.com/s/pm5p6tm3s6iiqq ... .docx?dl=0
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Peettomaat
- DL1000 berijder
- Berichten: 302
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
- Woonplaats: Hellevoetsluis
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Kijk daar hebben we wat aan.
Top
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Top
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
- Johnp
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
- Woonplaats: Zoetermeer
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Sluit mij helemaal bij aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 13-07-2018, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Gewoon motor rijders voor motorrijders ..leuk om te doen en om mee bezig te zijn.
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
top frank,
Bij mij a40 is het statische streepje een groef geworden ?
Zijn er meer die dit opvallen .
Bij mij a40 is het statische streepje een groef geworden ?
Zijn er meer die dit opvallen .
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Bij mij is het idd goed zichtbaar maar geen groefje. Hoeveel kilometer heb je er inmiddels mee gereden?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 05-08-2018, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Even in de gaten houden..het moet natuurlijk niet te erg worden.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 06-08-2018, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
- Woonplaats: Twenteland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Na 19500 km ook maar een nieuwe A.41 op het achterwiel.
Niet slecht met de eerste achterband!
Montage met los wiel 164.95
profiel nieuw LA 5.12 MM 8.23 RA 5.23
Niet slecht met de eerste achterband!
Montage met los wiel 164.95
profiel nieuw LA 5.12 MM 8.23 RA 5.23
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Heb er bij het laatste onderhoud ook maar gelijk 2 laten steken. Geen idee of het is omdat de oude toch wel echt ver op waren, maar deze rijden alleszins heerlijk!
Vorige band (standaard TW af-fabriek) lag er 26k op.
Vorige band (standaard TW af-fabriek) lag er 26k op.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De update van de 16.000km is in de maak.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Dan heb ik jullie al ingehaald. Conclusie: goede band
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
16.000km en eindconclusie; http://www.dropbox.com/s/9rflhhrffj5jn7 ... t.pdf?dl=0
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Mooi ! Na de A40 ga ik de A41 proberen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De oude Dropbox link werkt niet meer,,deze wel.
https://www.dropbox.com/s/iz0fufuatpaj5 ... .docx?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iz0fufuatpaj5 ... .docx?dl=0
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Inmiddels de A41 onder de Africa Twin liggen. Nu wachter op beter weer.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik vond de A41 een perfecte band....nu de AX41 aan het testen. Weer heel wat anders...vandaag de eerste 50km gereden.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Die zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken maar in de blub is het wel héél erg tof kan ik je zeggen!!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 30-01-2019, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Begin van het jaar , na 2 setjes Pirelli St2, de A41 laten monteren.
Qua grip en stabiliteit zeker vergelijkbaar met de Pirelli's.
Nu 6000 km. ( Vogezen, Pyreneen en Picos) verder en de slijtvastheid valt me niet mee. De profieldiepte achter bedraagt 4/4,5 mm. en voor 2/2,5 mm.
De Pirelli's gingen +/- 14000 km mee, dat gaan deze banden zeker niet halen. Bovendien wat cupping en hoogteverschil in de blokken van de achterband.Ik denk dat het met 10000 echt wel op is Ik ben erg benieuwd naar de all-road bandentest van Motoplus komende weken.
Qua grip en stabiliteit zeker vergelijkbaar met de Pirelli's.
Nu 6000 km. ( Vogezen, Pyreneen en Picos) verder en de slijtvastheid valt me niet mee. De profieldiepte achter bedraagt 4/4,5 mm. en voor 2/2,5 mm.
De Pirelli's gingen +/- 14000 km mee, dat gaan deze banden zeker niet halen. Bovendien wat cupping en hoogteverschil in de blokken van de achterband.Ik denk dat het met 10000 echt wel op is Ik ben erg benieuwd naar de all-road bandentest van Motoplus komende weken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Setje verse Pirelli’s erop Peet. Dan kan je weer genoeten in Dasburg
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Eerst nog naar de Franse Alpen in augustus en dan maar weer Pirelli denk ik, dan heb ik kakelvers rubber in Dasburg
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Zijn we net een week geleden geweest. Op A41’s
Heerlijk kunnen sturen. Band bevalt erg goed.
Heerlijk kunnen sturen. Band bevalt erg goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Davidhund
- DL650 berijder
- Berichten: 86
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
- Woonplaats: Doorwerth
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik ben nog erg tevreden met de (originele) A40 die eronder liggen.
Daar rij ik nu 2 jaar en 22K kilometers mee en er zit nog zo'n 2.5mm op
( Dat is dus 6K meer dan Frank's 'end-of-life' 16K. Soms twijfel ik of ik wel goed meet )
Feit is wel dat ik, op een paar tripjes Eifel na, vrijwel geheel woon-werk rij.
Maar profiel meet ik digitaal op meerdere plekken, op het 'ondiepste' punt.
De achterband wordt een klein beetje 'vierkant', natuurlijk, en voor is iets meer gesleten, maar cupping lijkt me minimaal.
Ik neig er dus erg naar om 'gewoon' op de A41 over te stappen. Als die het net zo goed doen...
Vertrouwen heb ik nog voldoende (ben dan ook geen Rossi) maar wat vinden jullie ervan mensen:
kan ik met deze A40 nog een maandje of wat doorrijden?
PS: bandenwissel zou me bij mijn standaard dealer €375;- gaan kosten dus doe ik het liever niet voordat het nodig is
Daar rij ik nu 2 jaar en 22K kilometers mee en er zit nog zo'n 2.5mm op
( Dat is dus 6K meer dan Frank's 'end-of-life' 16K. Soms twijfel ik of ik wel goed meet )
Feit is wel dat ik, op een paar tripjes Eifel na, vrijwel geheel woon-werk rij.
Maar profiel meet ik digitaal op meerdere plekken, op het 'ondiepste' punt.
De achterband wordt een klein beetje 'vierkant', natuurlijk, en voor is iets meer gesleten, maar cupping lijkt me minimaal.
Ik neig er dus erg naar om 'gewoon' op de A41 over te stappen. Als die het net zo goed doen...
Vertrouwen heb ik nog voldoende (ben dan ook geen Rossi) maar wat vinden jullie ervan mensen:
kan ik met deze A40 nog een maandje of wat doorrijden?
PS: bandenwissel zou me bij mijn standaard dealer €375;- gaan kosten dus doe ik het liever niet voordat het nodig is
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“Progress, not perfection…”
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik zou doorrijden, wettelijk gezien moet de minimale diepte 1 mm zijn.
Een veiligheidsnorm die je het beste aan kunt houden is 2 mm.
Een maandje gaat dus nog wel lukken..
Een veiligheidsnorm die je het beste aan kunt houden is 2 mm.
Een maandje gaat dus nog wel lukken..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
In NL is het 1 mm, mocht je binnenkort naar Duitsland gaan dan is het minimum 2 mm. Regel in NL is dst je tot de slijtnokjes kan blijven rijden. Of dit verstandig is moet je zelf uitmaken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Davidhund
- DL650 berijder
- Berichten: 86
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
- Woonplaats: Doorwerth
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Bedankt. Ik weet dat 1mm in NL de wettelijke minimum is, maar dacht zelf idd voor de 2mm te wisselen.
Dat geeft me nog zeker .5—1mm en dat lijkt me, met mijn gebruik, niet in 1 maandje weggesleten
Hoewel veiligheid (en gemoedsrust) voor mij hierin bovenaan staat is het natuurlijk ook een beetje raar om te wisselen ver voordat het 'nodig' is.
(Hoewel iedereen daarin gewoon hun eigen gevoel moet volgen). Mijn gedachte was ook dat het wellicht financieel scheelde als het samenviel met een beurt, maar dat blijkt niet echt uit te maken.
(Back on-topic: de A41…)
Ik lees hier en daar wel dat de A41 minder slijtvast lijkt dan de A40.
Als de andere eigenschappen echt beter zijn dan maakt mij dat persoonlijk niet zoveel uit.
Is er eigenlijk iets zinnigs te zeggen van een normale gebruiksduur van een Allroad band?
Mijn A40 ~24K lijkt dus aan de hoge kant, maar de 2/3 daarvan (16K) voor de A41 lijkt mij weer vrij weinig.
Is de A41, qua slijtage, echt zoveel minder dan de voorganger of alternatieven als de Michelin Road 5 Trail?
Dat geeft me nog zeker .5—1mm en dat lijkt me, met mijn gebruik, niet in 1 maandje weggesleten
Hoewel veiligheid (en gemoedsrust) voor mij hierin bovenaan staat is het natuurlijk ook een beetje raar om te wisselen ver voordat het 'nodig' is.
(Hoewel iedereen daarin gewoon hun eigen gevoel moet volgen). Mijn gedachte was ook dat het wellicht financieel scheelde als het samenviel met een beurt, maar dat blijkt niet echt uit te maken.
(Back on-topic: de A41…)
Ik lees hier en daar wel dat de A41 minder slijtvast lijkt dan de A40.
Als de andere eigenschappen echt beter zijn dan maakt mij dat persoonlijk niet zoveel uit.
Is er eigenlijk iets zinnigs te zeggen van een normale gebruiksduur van een Allroad band?
Mijn A40 ~24K lijkt dus aan de hoge kant, maar de 2/3 daarvan (16K) voor de A41 lijkt mij weer vrij weinig.
Is de A41, qua slijtage, echt zoveel minder dan de voorganger of alternatieven als de Michelin Road 5 Trail?
“Progress, not perfection…”
- Zwabber
- Berichten: 926
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Voordeel van samen met een beurt laten uitvoeren is dat je de motor slechts 1x hoeft te missen. Scheelt toch weer een dag extra geregel m.b.t. wegbrengen/ophalen/emotioneel afscheid etc.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
David, de A41 is getest op een V-Strom 1000A en niet op een 650. Verwacht dat deze op een 650 nog iets langer meegaan.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?