Open uitlaten of niet?

alles over geluid...

Wel of niet een open uitlaat

Peiling eindigde op za 17-06-2006, 12:54

tegen, het stoort me niet
6
20%
tegen, het stoort me
14
47%
voor, het laat me koud
3
10%
voor, zondermeer
4
13%
geen mening
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Fred

Open uitlaten of niet?

Bericht door Fred »

Ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig welke mening de gemiddelde Belg/Nederlander heeft over open uitlaten?
akako

Bericht door akako »

En waarom ben ik tegen?

Zit je op een mooie zondagmiddag in de tuin, lekker rustig denk je. Ik woon in een recreatiegebied, ook nog langs zo'n ANWB bewijzerde toertocht. Komen er om de haverklap hele groepen (voornamelijk sjopper) rijders voorbij, afgewisseld met groepjes klassieke auto's, de miniclub en allemaal met speciale uitlaten. Zwijg ik nog ff over die debielen met Golfjes, Astra's en Hondaatjes die met een noodgang met veel lawaai (want: speciale uitlaat) voorbij komen scheuren.

Dat ben je aan het eind van de middag aardig zat. Ik geef toe: Het gebeurt niet vaak maar als het voorkomt irriteert het me. Kan me dus ook goed voorstellen dat er mensen over gaan klagen. Klagers leidt weer tot politiecontroles, negatieve publiciteit en wellicht verboden. Dat moeten we met zijn allen (de motorrijders dus) niet willen en het is ook zo gemakkelijk te voorkomen door gewoon met je standaard uitlaat rond te toeren.

En nou niet zeiken dat ik dan ook maar moet gaan rijden of ergens anders moet gaan wonen.
Fred

Bericht door Fred »

Komaan jongens, geef ook eens verklaringen voor je stem.
Remakil

Bericht door Remakil »

Owkee... :)

Heb tegen gestemd, ook al stoort het me niet echt. Waarom dan tegen? Omdat het overlast van geluid zorgt voor klachten en motorrijders worden als aso's bestempeld en dat ben ik niet... :roll:

Heb niets tegen vervanginsuitlaten... wil ik zelf ook... maar dan wel de db-killer er in... dan maakt ie ook al een mooier en voller geluid, zonder dat je aso bezig bent... sportieve db-killer kan ook nog, maar helemaal open vind ik zelf te hard... niet alleen die sjopperts... ook diverse andere motoren hebben dat... en je moet het zo zien... wat zou je zelf prettig vinden als je aan het terras zit... ;)

Bovendien rij ik liever stevig door, zonder direct op te vallen... :wink:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik ben voor want het stoort me niet.

Mijn standpunt is dat motorfietsen niet het geluid van stofzuigers hoeven
voort te brengen maar open pijpen is ook weer overdreven.

dus: vervangingspijpen met DB killers: geen probleem :D

gr.
Richard
Nick

Bericht door Nick »

Ik ben ook tegen. Net wat er al staat geschreven, 'ik wil niet bij de groep aso's horen'.

Mijn huis staat redelijk vrijaf, en het is toch wel storend, als je op zondag ochtend gewekt word, door groepje shoppers, of racers. Bij lekker touren, hoort dat geluid niet, dan gaat het om de rust, de omgeving, en de ontspanning. En geloof me, een bult herrie is niet comfortabel!
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Nick schreef:Ik ben ook tegen. , 'ik wil niet bij de groep aso's horen'.
:evil: :twisted:

mn strommie is geen racer en ook geen shopper maar er komt wel n bloed mooi geluidje uit
Laatst gewijzigd door Crazychris op za 20-05-2006, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nick

Bericht door Nick »

crazychris schreef:
Nick schreef:Ik ben ook tegen. , 'ik wil niet bij de groep aso's horen'.
:evil: :twisted:
Niet mee eens CrazyChris?
Remakil

Bericht door Remakil »

blackstrom schreef:Ik ben voor want het stoort me niet.

dus: vervangingspijpen met DB killers: geen probleem :D
Dus je bent tegen... :twisted:
Poll vraagt: Open uitlaten of niet... en jij bent voor DB-killers en dus niet voor open... :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben tegen echte open uitlaten aangezien die aso zijn. Ik houd wel van een mooi zwaar en heftig geluid dat niet altijd binnen de wettelijke normen ligt. Ik heb daarom ook (nog) niet gestemd. Alles heeeft een voor en een tegen.

Maar ik denk dat open uitlaten voornamelijk iets van een "show-off" hebben en dan heb je dus per definitie al een persoolijkheidsstoornis. Als je het geluid van je motorfiets nodg hebt om je imago hoog te houden dan heb je niet veel ruggegraat en stel je zelf dus toch al geen reet voor!

Sommige motoren of uitlaten hebben "het" gewoon, neem bijvoorbeeld een Ducatie. Maar die blijven ondanks hun mooie geluid toch binnen de acceptabele normen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remakil

Bericht door Remakil »

Iron Horse schreef: Maar ik denk dat open uitlaten voornamelijk iets van een "show-off" hebben en dan heb je dus per definitie al een persoolijkheidsstoornis. Als je het geluid van je motorfiets nodg hebt om je imago hoog te houden dan heb je niet veel ruggegraat en stel je zelf dus toch al geen reet voor!
Ik vraag me nu alleen af wat er mis is in jouw persoonlijkheidsgevoel... :?:
Ofwel... ik vind dat je hier erg sterk overdrijft en een zeer vreemde kijk op de zaken hebt. Heb je jezelf wel eens bedacht dat iemand iets gewoon mooi vindt? Dat iemand die uitlaat er op zet vanwege zijn persoonlijke smaak en niet om wat de rest van de fokking wereld er van vindt? Als je hier dit soort maffe praat doet om indruk te maken, heb je mijns inziens ook een behoorlijke stoornis... en als je het simpelweg meent, dan is er ook iets mis denk ik zo... :roll:

Rare conclusie om iets wat jij schijnbaar niet mooi vindt en anderen wel... :frusty:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Jij trekt nu ook wel snel je conclusie(s).

Ik vind een open uitlaat niet okay maar verder moet ieder dat voor zich weten zolang ze een ander daar niet mee lastigvallen. En dat zullen ze over het algemeen dus WEL doen.

En ja, ik vind wel dat diegene die zonodig met open pijpen wil rijden een persoonlijkheidsstoornis heeft. Als je dat nodig hebt voor je imago, spoor je dus niet helemaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Ik denk dat de toch wel slechte naam die motorrijders over het algemeen hebben, meer veroorzaakt word door die teringherrie-uitlaten dan door het rijgedrag.
Er zijn er zelfs die open uitlaten hebben maar wel gehoorbeschermers dragen, dat vind ik nou echt ongelooflijk asociaal; andere mensen opzadelen met jouw herrie!
Boris

Bericht door Boris »

Ik heb "tegen, het stoort me gestemd". Om hierboven reeds genoemde argumenten (aso imago en vooral in geval van sjoppers, zeer irritant).

Ik heb laatst een paar dagen een Yamaha MT-03 meegekregen, met vervangingsdemper van Akrapovic eronder gemonteerd. Fabrieksmontage, geheel gekeurd en toch nog een waanzinnig mooi geluid, inclusief naverbrandingsklappen en dat alles met db killers, dus wat wil je nog meer.
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik wil even mijn "persoonlijkheids stornis"voorstellen, :lol: . Natuurlijk ben ik voor, ik neem even gemaks halve aan dat er mensen zijn die mijn "liefje" hebben horen grommen, mij dus bij de groep ASO wil indelen. Daar heb ik dus geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb dat er dus mensen zijn die zo kortzichtigzijn dat ze het veiligheidsaspect over het hoofd zien. Het geeft mij in ieder geval een heel veilig gevoel wanneer ik tussen de rijen wachten koekblikken door manoevreer en bij twijfel over de waakzaamheid van de bestuurders van deze, even met in geknepen koppeling "de stem van mijn darling"kan laten horen.
Ik begrijp ook wel dat je niet op zondag tijdens een toerrit door een klein dorpje daar dit fenomeen moet laten spreken (dat vind ik dus ook wel ASO).
Voor de rest gaat mijn veiligheid (en die van andere) voor op het mogelijke overtreden van de wettelijk vastgestelde geluidsnorm :wink:

8)
Boris

Bericht door Boris »

Wat het "veiligheid" argument betreft; en wat te denken van de automobilist die zich kapot schrikt van jouw uitlaten?
Ik snap jouw punt wel, maar ik wil wel een tegenargument daaraan geven. Mijn ervaring is (helaas) dat automobilisten zich netter gedragen in de file dan menig motorrijder. Negen van de tien automobilisten maakt ruimte voor motorrijders tegenwoordig. Deze hoffelijkheid bedanken wij motorrijders (even in het algemeen) door met 80 tussen de files door te racen en door, bij de eerste beste onoplettende automobilist, flink aan het gas te gaan hangen.

Dus ja, ook onder die omstandigheden blijf ik het aso vinden. :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Iron Horse schreef:Jij trekt nu ook wel snel je conclusie(s).
Klopt... maar misschien zie je nu gelijk in dat je een opmerking plaatst die je eigenlijk niet kunt maken... ;)
Ik vind een open uitlaat niet okay maar verder moet ieder dat voor zich weten zolang ze een ander daar niet mee lastigvallen. En dat zullen ze over het algemeen dus WEL doen.
Ben ik 100% met je eens... ik vind ook dat je van je hobby moet genieten, zonder een ander lastig te vallen... dus hou ik rekening met anderen op bijv. een dijk... wil geen aso zijn... niet qua rijstijl en niet qua geluid... :)
En ja, ik vind wel dat diegene die zonodig met open pijpen wil rijden een persoonlijkheidsstoornis heeft. Als je dat nodig hebt voor je imago, spoor je dus niet helemaal.
En ik vind deze opmerking storend... want jij bepaald hier dat iemand een dergelijke uitlaat nodig heeft voor zijn/haar imago en dat is Bullshit... Iemand vindt het gewoon mooi en er er zijn verschillen in smaak en wat men mooi vindt, maar dat duidt niet op een stoornis... maar jij als "psycholoog" meent wel te weten waardoor het komt... en dat vind ik nergens op slaan! :(

Dat een open uitlaat doorgaans storend is ben ik met je eens... jouw opmerkingen over persoonlijkheidsstoornissen vind ik echter ongepast...
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Voor de rest gaat mijn veiligheid (en die van andere) voor op het mogelijke overtreden van de wettelijk vastgestelde geluidsnorm
Door die herrie van de jouwe kunnen ze de anderen slechter horen, dus minder veilig voor die anderen! Zo verplicht je iedereen met zo'n herrieschopper te gaan rijden.
MacB

Bericht door MacB »

Open vind ik gewoon associaal, je zal maar in dat weggetje wonen in onze Ardennen waar elke zondag van maart tot november zo'n bende(s) passeert(en). Elke keer opnieuw uw kasten inladen, uw kat uit de verlichting halen, en elke zondag humeurig omdat je te weinig geslapen hebt :) In België zijn het overwegend Harleyrijders en "af en toe" een supersport die met die open spullen knallen
Met DB killer erin moet kunnen vindt ik.

Wat betreft de stoornistheorie van Iron, daar ben ik het niet mee eens.
Vindt het nogal simpel om mensen met andere voorkeuren zomaar te bestempelen als gestoord = kortzichtig. Je kan dus zoals Remakil al vermelde, iets gewoon mooi vinden en je niets aantrekken van de rest. Misschien wat egoïstisch maar toch niet gestoord. :wink:
Fred

Bericht door Fred »

mijn antwoord dan maar waarom ik tegen ben:
Ik hoop dat het hiet niet zo ver gaat komen als in de Eifel (Stausee)en het Zwarte Woud (omgeving Freiburg, Allerheiligenberg) waar men bepaalde zeer mooie wegen in het weekend en na 22.00 verbiedt voor motoren wegens "Lautschutz". PKW en LKW mogen er dan wel door maar motorfietsen niet, hoe zou dat komen? Omdat alle koekkeblikken met open uitlaten rijden zeker?
Bij het terugkomen van Oostenrijk in Bayern twee jaar geleden was er grote controle op het geluid, ik heb er daar een paar zien staan wenen omdat er een klem op hun motor was gezet op zowat een 700 km van huis. Hun vakantie was naar de klooten.
Het is aan ons om de wetgevers of de klagers geen reden te geven om hetzelfde te doen als in Duitsland.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Remakil schreef:
blackstrom schreef:Ik ben voor want het stoort me niet.

dus: vervangingspijpen met DB killers: geen probleem :D
Dus je bent tegen... :twisted:
Poll vraagt: Open uitlaten of niet... en jij bent voor DB-killers en dus niet voor open... :wink:
Wat je wil :wink:
(waarschijnlijk stond mijn begrijpertje niet aan)

gr.
Richard
Remakil

Bericht door Remakil »

blackstrom schreef:
Wat je wil :wink:
(waarschijnlijk stond mijn begrijpertje niet aan)

gr.
Richard
Heb ik ook wel eens... :roll:

;)
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb op voor "voor, het laat me koud" gekozen. Ik vind het vaak erg mooi klinken (ik zal wel een flinke persoonlijkheidsstoornis hebben. :roll: ) maar ik mis het niet echt op m'n strom. Als je een sportmotor hoort met een standaard uitlaatje dan klinkt dat gewoon voor geen meter. En ik vind het er dan ook een beetje bij horen.
YellowStrom schreef: Er zijn er zelfs die open uitlaten hebben maar wel gehoorbeschermers dragen, dat vind ik nou echt ongelooflijk asociaal; andere mensen opzadelen met jouw herrie!
Dat doen ze dan ook eerder vanwege de herrie van de rijwind dan vanwege het geluid wat uit hun demper komt, denk je ook niet? :wink:


Daarnaast kan ik me best voorstellen dat je het na een tijdje wel beu bent als er komplete hordes met open dempers langs je huis rijden.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Havado63 »

Fred schreef:Ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig welke mening de gemiddelde Belg/Nederlander heeft over open uitlaten?
De nieuwe motoren klinken niet, een scheet in een natte luier. Maar een open pijp is gewoon aso, je hebt van die frusties die met een open pijp latgas over een dijk of bosweg langs huizen, ruiters en fietsende mensen met kinderen knallen. Het grootste probleem is dat het niet mag en toch verkocht wordtAfbeelding.Een veel groter probleem is dat je straks niet meer mag doen wat 90% van de motorrijders het liefst doen, genieten van de vrijheid en de omgeving!!l

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Iron Horse »

Een onderwerp van 13 jaar geleden weer uit de kast halen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Tulipan »

Is een fantasma Rob
Komt ineens binnenwaaien :mrgreen:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Dendrummer »

Een mooie oplossing voor iedereen is zoals een Jekkyl and Hide uitlaat erop die je elec kunt bedienenen voor open of gesloten,bebouwde kom gesloten en in de buiten half of open.Dan heeft ieder wat wils en geen discussie meer. :duim:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Motormuus »

Daarom zit die ook op mijn ktm. Maar goed kost ook. Wel wat natuurlijk. 1900 euro ex montage.

Afbeelding
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Michielo »

€1900 ex montage zou ik een hartaanval van krijgen! Het is toch in principe een vlinderklep in een pijp met een elektrische bediening?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Motormuus »

Ja. Maar dan wel in de demper ingebouwd. En gekoppeld aan de ecu van de motor.
Maar ja geld moet rollen. En 90%van de KTM'S hebben een akra en dat wil ik dus niet.
In 2015 kocht ik een nieuwe strom 1000. En daar heb ik toen ook een bos dessert fox demper op laten monteren. Die waren toen ook net geen 800 euro.
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Rene »

Het wachten is op een Ducati (MT10/ R1 etc) toerental gestuurde geluidssimulator die via bluetooth spectaculaire uitlaatgeluiden in je helm laat horen, terwijl het buiten lekker stil is.
Win-win.
Werkt straks ook voor elektrische motoren.

([psycho-analytische modus] als je dit een rare oplossing vind - vraag je af waarom dat is. Wil je horen of gehoord worden?) :-)

Zelf vind ik een open uitlaat prachtig klinken. Voor pakweg 10 minuten.
Ik heb echter de ongebruikelijke afwijking niet van dingen te kunnen genieten als ik weet dat de medemens er erg hinder van heeft. Dus voor mijn WW verkeer gewoon de std uitlaat.
Als ik een keer herrie wil, laat ik de oordoppen (heel even) uit.
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Banjer »

Rene schreef: di 18-06-2019, 16:08 Het wachten is op een Ducati (MT10/ R1 etc) toerental gestuurde geluidssimulator die via bluetooth spectaculaire uitlaatgeluiden in je helm laat horen, terwijl
Zoiets: https://play.google.com/store/apps/deta ... xlr8&hl=nl
Met de geluiden van deze: http://revheadz.com.au/#apps
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Michielo »

Om hier even op terug te komen: Laatst stond ik naast een andere DL650 en de uitlaat zag er wat anders uit.

Afbeelding


Afbeelding

Zonder te zeggen welke van mij is, zou de een met db-killer zijn en de ander zonder?

Trouwens, wie onthouden heeft welke kleur mijne heeft, zou het al direct zien waarschijnlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Eikie »

Zoek eens op het forum naar ‘peashooter’.

Niks DB killer! Alleen het laatste stukje pijp eraf.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Gerry
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
Mijn motor is een: XT 600 e
Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Gerry »

Ik rij vanaf 1977 motor,, en heb er nog nooit een gehad met een standaard demper ..
helemaal open dan weer net niet ..
Maar altijd Cat verwijderd (nou vanaf dat die er op zitten) en sport demper zonder DB-killer.
Ik vind het gewoon prettig om me motor te horen, ook boven de 120.
En op harleys na, valt de herrie bij alle ander merken best mee vind ik zelf ..
Verbaas me eerlijk gezegd ook dat 47% hier tegen is :shock:
Als ik al een keer ff op een andere motor rij van iemand met standaard demper , dan vind ik er ook geen zak aan..
een beetje geluid is voor mij 50% van de lol..
Beter Laat Dan Niet @ Gerry Afbeelding
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Michielo »

Eikie schreef: wo 26-06-2019, 07:40 Zoek eens op het forum naar ‘peashooter’.

Niks DB killer! Alleen het laatste stukje pijp eraf.
Dat had ik gedaan, maar afbeeldingen staan er niet bij. Een makke waardoor de zoekfunctie soms maar heel weinig toevoegt wanneer er foto's staan hoe iets gemaakt is, maar deze niet meer zichtbaar zijn en je dus nog niets weet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Iron Horse »

Hoe moeilijk kan het zijn? Je pakt een Dremel of vergelijkbaar apparaat (Action heeft ook zoiets), slijpt het pijpje eraf en klaar. Verschil heb je zelf al op de foto gezet. Daar helpen meer helpteksten en foto's echt niks meer aan. En ik heb het zelf ook exact zo gedaan. Nog geen 10 minuten werk. Kan alleen gebeuren dat er een slijpschijfje breekt, dus wel voldoende van in voorraad hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Michielo »

Oh, zo bedoel ik het niet. Maar in het algemeen wordt er nog wel eens verwezen naar de zoekfunctie. Als je dan vervolgens op een wat ouder topic klikt, met of zonder how-to, zijn de plaatjes dikwijls niet meer beschikbaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Iron Horse »

Ja, helaas is dat een feit. Komt o.a. doordat Photobucket ineens niet meer gratis werd, mensen hun foto's verwijderd hebben of abonnementen verlopen zijn enz. en niet te vergeten dat er wel eens iets fout kan gaan met een backup. Bij de meer complexe zaken zou het dan wel handig zijn als die weer up-to-date gebracht zouden kunnen worden. Maar vaak betreft het dan weer oude topics waarvan de posters niet meer actief zijn en dan wordt het moeilijk. Maar met wat hulp van andere leden moet er meestal toch wel weer uit te komen zijn. Laatst heb ik ook nog voor iemand foto's weten te achterhalen die bij een ex-lid op zijn blog staan van 14 jaar geleden. Maar helaas lukt dat niet altijd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
JezusQuistus
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18-05-2017, 11:52
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2002
Woonplaats: Oosterhout

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door JezusQuistus »

Ik ben voor two brothers uitlaten.
Om dit ook langs mijn woon-werkverkeer route geaccepteerd te krijgen heb ik oordopjes gestrooid langs de route en een briefje bij alle huizen in de bus gedaan met m'n reistijd :P
Have a good time all the time
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Eikie »

:schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 312
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Akako »

Ik denk er nog steeds hetzelfde over als in 2006

Zie 2e post

Heb wel een aftermarket uitlaat maar ook met db kiler
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Eikie »

Zo lang het allemaal binnen de toegestane tolerantie blijft vind ik alles mooi klinken. Hoe dieper het geluid, hoe mooier ik het vind.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
John1982
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 05-06-2019, 08:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 bwj 2006
Woonplaats: Olen/ Belgie

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door John1982 »

Natuurlijk kunnen we niet meer stemmen op een poll van 13 jaar geleden..
Maar ik ben totaal tegen open uitlaten..
Het is zelfs zo ik heb op mijn strommeke een leovincie sbk lijn zitten en zelfs met DB-demper maakt hij soms gewoon te veel lawaai.
Als er iemand deze mits een klein beetje opleg wil overnemen tegen een originele direct..
Smorgens vertrek ik rond 5u15 en mijn buren liggen dan nog graag te slapen, net als mijn kinderen en lieftallige vrouw.
Als ik dan een uurtje later op mijn bestemming aankom dan duurt het soms nog een half uur dat ik mijn motor hoor draaien en ronken..
Zelfs met gehoorbescherming.
De uitleg van dan ben ik beter hoorbaar voor het overige verkeer is trouwens een foute gedachte..
Ieder zit smorgens al dan niet met een slaaphoofd achter zijn stuur met een lekker muziekje op en is vooral bezig met hoe kom ik zo snel mogelijk op mijn bestemming.
Op deze moment duurt het tot je naast het voertuig of zelfs er voorbij bent voor deze slapende, appende, smsende, bellende en noem maar op chauffeur je hoort.
Zelfs met open uitlaten.

voor alle duidelijkheid mijn mening en gedachtegang.
Behalve dan dat je beter hoorbaar zou zijn met open uitlaten ja of nee. maar denk dat ieder die er een beetje over nadenkt dit ook wel weet.
Wolfmannpat
Berichten: 1
Lid geworden op: di 14-05-2019, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000
Woonplaats: Geel, België

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Wolfmannpat »

@john1982 ik heb hier wel interesse voor
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Tulipan »

Meteen je eerste bericht op het forum :mrgreen:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
John1982
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 05-06-2019, 08:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 bwj 2006
Woonplaats: Olen/ Belgie

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door John1982 »

Wolfmannpat schreef: di 09-07-2019, 09:33 @john1982 ik heb hier wel interesse voor
heb jij een originele uitlaat te ruil??
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Dendrummer »

Wat voor effect geeft het als je het achterste pijpje eraf slijpt of helemaal eruit haalt bij een 2018 -650 uitlaat. :roll:
Meer knetterend of donkerder geluid? :shock:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Gerry
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
Mijn motor is een: XT 600 e
Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Gerry »

Beter Laat Dan Niet @ Gerry Afbeelding
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Open uitlaten of niet?

Bericht door Dendrummer »

Dat is een ouder type , een 2018 heeft een nieuwere uitlaat.
Maar zo te horen geeft dat een meer knetterend effect en daar ben ik geen liefhebber van. :twisted:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Plaats reactie