EINDE STOTTEREN… !!!
EINDE STOTTEREN… !!!
Vrijdag 05mei06, heeft een monteur van Motorcentrum Rijen te (Gilze)Rijen in twee minuten tijd mijn brommer (DL1000) van het stotteren afgeholpen.
Het verhaal gaat (ik ben geen monteur, voor details, bel ze) dat er een pinnetje van een stekkertje ontkoppelt dient te worden. Dit contact (pinnetje) zou er voor zorgen dat de motor aan alle milieutechnische voorwaarden blijft voldoen. Hierdoor zou de motor in het gebied rond de 3000 rpm een incorrecte brandstofverhouding toegediend krijgen. Stekkertje “helpen” en de verhouding wordt automatisch wel goed geregeld. Zo gezegd zo gedaan. Dan eerst de monteur testrijden. Daarna ik. Wat denk je wat… helemaal goed.
Da’s effe andere koek dan: “Ga maar 1000 rpm hoger rijden”. Niks meer moeilijk doen onderin het toerengebied. Gewoon functioneren zoals een motor het moet doen. Gas = gaan.
Voor het stotterprobleem was even contact nodig met Vianen. Een derde medewerker dacht nog dat ze wellicht af zouden worden gescheept door Vianen, maar de man aan de telefoon was geenszins voornemens dat te laten gebeuren. Hier en nu, oplossen.
Tijdens het verdere onderhoud (ik kwam voor de 6000-beurt, het stotteren was een bijzaak en eigenlijk ook weer hoofdzaak) mocht ik koffie drinken zoveel ik wilde (“de automaat mag leeg”), mocht ik genieten van een testrit op de Vstrom650 Black Rhino (fuck, mooi ding man) en heb ik de oranje knipperaars laten vervangen door witte. Hadden ze de witte niet op voorraad. Geen probleem, die bestellen we en we halen nu een paar witte af van een motor die in de showroom staat. Dan zetten we die van de week weer terug als we ze binnen krijgen.
Kijk, zo hoort dat dus. Dat is klantenbinding, dat is service. Uitmuntend.
Suzuki Motorcentrum Rijen…, ditmaal 10 punten. Dik verdiend gewonnen.
Het verhaal gaat (ik ben geen monteur, voor details, bel ze) dat er een pinnetje van een stekkertje ontkoppelt dient te worden. Dit contact (pinnetje) zou er voor zorgen dat de motor aan alle milieutechnische voorwaarden blijft voldoen. Hierdoor zou de motor in het gebied rond de 3000 rpm een incorrecte brandstofverhouding toegediend krijgen. Stekkertje “helpen” en de verhouding wordt automatisch wel goed geregeld. Zo gezegd zo gedaan. Dan eerst de monteur testrijden. Daarna ik. Wat denk je wat… helemaal goed.
Da’s effe andere koek dan: “Ga maar 1000 rpm hoger rijden”. Niks meer moeilijk doen onderin het toerengebied. Gewoon functioneren zoals een motor het moet doen. Gas = gaan.
Voor het stotterprobleem was even contact nodig met Vianen. Een derde medewerker dacht nog dat ze wellicht af zouden worden gescheept door Vianen, maar de man aan de telefoon was geenszins voornemens dat te laten gebeuren. Hier en nu, oplossen.
Tijdens het verdere onderhoud (ik kwam voor de 6000-beurt, het stotteren was een bijzaak en eigenlijk ook weer hoofdzaak) mocht ik koffie drinken zoveel ik wilde (“de automaat mag leeg”), mocht ik genieten van een testrit op de Vstrom650 Black Rhino (fuck, mooi ding man) en heb ik de oranje knipperaars laten vervangen door witte. Hadden ze de witte niet op voorraad. Geen probleem, die bestellen we en we halen nu een paar witte af van een motor die in de showroom staat. Dan zetten we die van de week weer terug als we ze binnen krijgen.
Kijk, zo hoort dat dus. Dat is klantenbinding, dat is service. Uitmuntend.
Suzuki Motorcentrum Rijen…, ditmaal 10 punten. Dik verdiend gewonnen.
Ja, maar je kunt niet zomaar het stekkertje eruit jensen, want dan gaan er weer rode lichtjes branden op je tellers.
Bovendien was er toch nog even contact nodig met Nimag.
En trouwens; in Tilburg wonen een paar vrienden van mij, dus dan kan ik daar mooi mee-eten 's avonds. Ja, je moet het wel slim aanpakken..
Bovendien was er toch nog even contact nodig met Nimag.
En trouwens; in Tilburg wonen een paar vrienden van mij, dus dan kan ik daar mooi mee-eten 's avonds. Ja, je moet het wel slim aanpakken..
Hallo,
Ik zie dat het een vrij oude post is. Maar toch.
Ik ben vandaag bij SF racing in borne geweest en heb daar mijn DL1000 uit 2003 laten re-mappen en een K&N lucht filter laten plaatsen.
Ik moet zeggen een zeer goede service en proffesioneel team die je motor onderhanden neemt. De motor is op de testbank gegaan en daarna is de computer geprogrameert op de juiste lucht/brandstof verhouding. Van een arme afstelling naar een rijke. Althans de gulden middenweg zoals ze daar zeggen.
Ik ben daarna gaan rijden en moet eerlijk zeggen.
Geen gebok, rauw klinkend geluid en ploffen meer. Ook het valgedrag wat mij veel opviel voor die tijd ben ik kwijt. valgedrag bedoel ik als je in de 2 bv een rotonde neemt en je iets gas terug neemt dat ie de neiging heeft door de voorvering te drukken.
Na 2 uur met mijn fiets te hebben gereden vind ik hem in alle aspecten beter en minder zenuwachtig rijden. Kortom ben heel erg blij dat ik dit heb gedaan en zal jullie verder op de hoogte houden van de bevindingen en brandstof verbruik.
Groetjes uit twente,
Arjan
Ik zie dat het een vrij oude post is. Maar toch.
Ik ben vandaag bij SF racing in borne geweest en heb daar mijn DL1000 uit 2003 laten re-mappen en een K&N lucht filter laten plaatsen.
Ik moet zeggen een zeer goede service en proffesioneel team die je motor onderhanden neemt. De motor is op de testbank gegaan en daarna is de computer geprogrameert op de juiste lucht/brandstof verhouding. Van een arme afstelling naar een rijke. Althans de gulden middenweg zoals ze daar zeggen.
Ik ben daarna gaan rijden en moet eerlijk zeggen.
Geen gebok, rauw klinkend geluid en ploffen meer. Ook het valgedrag wat mij veel opviel voor die tijd ben ik kwijt. valgedrag bedoel ik als je in de 2 bv een rotonde neemt en je iets gas terug neemt dat ie de neiging heeft door de voorvering te drukken.
Na 2 uur met mijn fiets te hebben gereden vind ik hem in alle aspecten beter en minder zenuwachtig rijden. Kortom ben heel erg blij dat ik dit heb gedaan en zal jullie verder op de hoogte houden van de bevindingen en brandstof verbruik.
Groetjes uit twente,
Arjan
Ook mijn DL 1000 is een jaar geleden door SF racing onder handen genomen, toen ik er 1000 km mee gereden had, en ook hier geen problemen meer.
Nu 24000 km later rijdt hij nog steeds vrij goed, maar dat zal zeker nog weer beter worden zodra hij de 24000 km beurt gehad heeft.
Het verbruik was voor de afstelling tussen de 1:17 á 1:18, en zit nu tussen de 1:16 á 1:17. Rijstijl is 70% normaal 30 % sportief, en geen woon werkverkeer.
Een lichte steiging maar zeker de moeite waard
Nu 24000 km later rijdt hij nog steeds vrij goed, maar dat zal zeker nog weer beter worden zodra hij de 24000 km beurt gehad heeft.
Het verbruik was voor de afstelling tussen de 1:17 á 1:18, en zit nu tussen de 1:16 á 1:17. Rijstijl is 70% normaal 30 % sportief, en geen woon werkverkeer.
Een lichte steiging maar zeker de moeite waard
Kleppen stellen is voor dit probleem niet echt noodzakelijk. Wat veranderd wordt is de lucht/brandstof verhouding.
Bij SF racing in Borne kostte dit mij €60,-. De motor heeft 6 runs gemaakt op de Dynojet vermogensbank en hij is er een uur mee bezig geweest.
Voor dit geld wil ik het ge-ouwehoer niet terug hebben met het stotteren. Een aanrader dus.
Bij SF racing in Borne kostte dit mij €60,-. De motor heeft 6 runs gemaakt op de Dynojet vermogensbank en hij is er een uur mee bezig geweest.
Voor dit geld wil ik het ge-ouwehoer niet terug hebben met het stotteren. Een aanrader dus.
Ja, bij Scho reifen.
Is zo`n haaks ventiel niet nadelig bij het rijden i.v.m middelpunt vliegende kracht? Ik heb altijd zo`n haaks opzetventiel bij me.
Ik zal eens vragen.
Vandaag een discussie gehad over banden in Duitsland. Ze zouden uit Spanje komen. Lijkt me broodje aap verhaal. Zouden al die Duitse motorrijders dan de "foute" banden eronder hebben? Men zou er aan werken om de prijzen gelijk te trekken, in ons nadeel dan. Bull!
En wat zou een verschil moeten zijn dan, de samenstelling? Een b-keus mag de weg niet op lijkt me. Ik denk niet dat welke bandenfabrikant dan ook zit te wachten op schadeclaims vanwege een verkeerd produkt.
Mooi topic, dat wel.
Groetjes.
Is zo`n haaks ventiel niet nadelig bij het rijden i.v.m middelpunt vliegende kracht? Ik heb altijd zo`n haaks opzetventiel bij me.
Ik zal eens vragen.
Vandaag een discussie gehad over banden in Duitsland. Ze zouden uit Spanje komen. Lijkt me broodje aap verhaal. Zouden al die Duitse motorrijders dan de "foute" banden eronder hebben? Men zou er aan werken om de prijzen gelijk te trekken, in ons nadeel dan. Bull!
En wat zou een verschil moeten zijn dan, de samenstelling? Een b-keus mag de weg niet op lijkt me. Ik denk niet dat welke bandenfabrikant dan ook zit te wachten op schadeclaims vanwege een verkeerd produkt.
Mooi topic, dat wel.
Groetjes.
Hey luitjes,
Daar ik ook in tukkerland woon, wat kosten de banden set en wissel in Bentheim? Hebben ze een webadres oid??
Ps, motor loopt nu als het zonnetje ben iets in verbruik omhoog gegaan maar dat was voorspelt. afgelopen zondag toer gedaan naar tecklenburg, erg mooie rit en heerlijk lopen gooien met de strom.
Groetjes
Arjan
Daar ik ook in tukkerland woon, wat kosten de banden set en wissel in Bentheim? Hebben ze een webadres oid??
Ps, motor loopt nu als het zonnetje ben iets in verbruik omhoog gegaan maar dat was voorspelt. afgelopen zondag toer gedaan naar tecklenburg, erg mooie rit en heerlijk lopen gooien met de strom.
Groetjes
Arjan
d'r is niks mis met spaanse import banden, zolang er een E keur in staat,Strompel schreef:Ja, bij Scho reifen.
Is zo`n haaks ventiel niet nadelig bij het rijden i.v.m middelpunt vliegende kracht? Ik heb altijd zo`n haaks opzetventiel bij me.
Ik zal eens vragen.
Vandaag een discussie gehad over banden in Duitsland. Ze zouden uit Spanje komen. Lijkt me broodje aap verhaal. Zouden al die Duitse motorrijders dan de "foute" banden eronder hebben? Men zou er aan werken om de prijzen gelijk te trekken, in ons nadeel dan. Bull!
En wat zou een verschil moeten zijn dan, de samenstelling? Een b-keus mag de weg niet op lijkt me. Ik denk niet dat welke bandenfabrikant dan ook zit te wachten op schadeclaims vanwege een verkeerd produkt.
Mooi topic, dat wel.
Groetjes.
Staat er allemaal op en de kleur klopt ook.
Mooi profiel, grip altijd beter dan voorheen. Wat ik toch jammer vindt, van al die bandenwissels die ik de 17 jaar heb meegemaakt is er geen één geweest waar nadien de velgen onbeschadigt zijn gebleven door de beugel van het demonteer apparaat. Het is niet veel, maar het moet toch niet nodig zijn. Bij de vorige wissel bij Motorport hebben ze mijn goudkleurige velg van de ST 1100 over moeten spuiten, zo erg was het.
Het is beter om, als je velgen nog onbeschadigt zijn, vóór de wissel samen met de monteur de velgen na te gaan op krassen zodat je er nadien geen gezeur over hebt.
Mooi profiel, grip altijd beter dan voorheen. Wat ik toch jammer vindt, van al die bandenwissels die ik de 17 jaar heb meegemaakt is er geen één geweest waar nadien de velgen onbeschadigt zijn gebleven door de beugel van het demonteer apparaat. Het is niet veel, maar het moet toch niet nodig zijn. Bij de vorige wissel bij Motorport hebben ze mijn goudkleurige velg van de ST 1100 over moeten spuiten, zo erg was het.
Het is beter om, als je velgen nog onbeschadigt zijn, vóór de wissel samen met de monteur de velgen na te gaan op krassen zodat je er nadien geen gezeur over hebt.
Allemaal leuk en aardig, maar dit topic ging over het stotteren van je motor
Wie kan mij misschien vertellen wat het kost om je motor af te laten stellen bij Hoegee?
(of zijn er ook andere optie's buiten Hoegee?)
En misschien zijn hier ook wel mensen met een Power Commander op hun 1000, hoe bevalt dit?
Hoeduur is dit inclusief afstellen?
Heb je hierbij ook vermogen/koppel winst?
Wie kan mij misschien vertellen wat het kost om je motor af te laten stellen bij Hoegee?
(of zijn er ook andere optie's buiten Hoegee?)
En misschien zijn hier ook wel mensen met een Power Commander op hun 1000, hoe bevalt dit?
Hoeduur is dit inclusief afstellen?
Heb je hierbij ook vermogen/koppel winst?
Afstellen bij Hoegee kost +/- 100 Euri.
En ik kan je vertellen uit ervaring dat je dan echt van het
stotteren af bent.
Bij koud weer (van 0 tot 5 gr) gebruikt de V-strom iets meer
(1 op 13,5) bij iets warmer weer (zoals nu) gebruikt de Vstrom hetzelfde
als voorheen met stotteren (1 op 15,5 / 16).
Kan het je van harte aanbevelen.
En ik kan je vertellen uit ervaring dat je dan echt van het
stotteren af bent.
Bij koud weer (van 0 tot 5 gr) gebruikt de V-strom iets meer
(1 op 13,5) bij iets warmer weer (zoals nu) gebruikt de Vstrom hetzelfde
als voorheen met stotteren (1 op 15,5 / 16).
Kan het je van harte aanbevelen.
Kijk eens aan, van die 1 op 13 werd ik aardig depressief.blackstrom schreef:Afstellen bij Hoegee kost +/- 100 Euri.
En ik kan je vertellen uit ervaring dat je dan echt van het
stotteren af bent.
Bij koud weer (van 0 tot 5 gr) gebruikt de V-strom iets meer
(1 op 13,5) bij iets warmer weer (zoals nu) gebruikt de Vstrom hetzelfde
als voorheen met stotteren (1 op 15,5 / 16).
Kan het je van harte aanbevelen.
Gelukkig is dat met tempraturen waarbij ik liever de auto pak
Dus 1 op 16 moet wel haalbaar zijn?
Mijn rijstijl is behoorlijk vlot, dat dan weer wel...
Ik geef het topic weer ff een schopje.blackstrom schreef:Afstellen bij Hoegee kost +/- 100 Euri.
En ik kan je vertellen uit ervaring dat je dan echt van het
stotteren af bent.
Bij koud weer (van 0 tot 5 gr) gebruikt de V-strom iets meer
(1 op 13,5) bij iets warmer weer (zoals nu) gebruikt de Vstrom hetzelfde
als voorheen met stotteren (1 op 15,5 / 16).
Kan het je van harte aanbevelen.
Ook ik ergerde me mateloos aan het gestotter. Gisteren bij MC Rijen geweest om hem opnieuw te laten afstellen. Na tien minuten kon ik de motor weer meenemen en hoefde helemaal niets af te rekenen Motor loopt nu heerlijk, geen gestotter meer. Had ik veel eerder moeten doen
Ik had ook last van het stotteren en zelfs 4 keer afslaan op 1 dagje toeren. Heb nu 6000 km op de klok en begon daar aardig van te balen.
Had 300 km geleden een K&N luchtfilter erin gedaan en de motor begon nog rauwer te lopen.
Heb een afspraak gemaakt bij Hoegee Motortechniek.
Ze hadden het met de racerij erg druk en kon eigenlijk pas over een week of 3 a 4. Maar toen ik mijn probleem vertelde hebben ze een gaatje voor me gemaakt en kon al een paar dagen later komen. Ben afgelopen 29-4-2008 geweest en Marc Hoegee heeft zelf mijn motor op de testbank afgesteld. Man wat een verschil. Geen stotteren meer en afslaan ook al niet meer en wat reageert ie lekker op het gas. In zijn zesde versnelling op de snelweg met 100 km/h even aan het gas draaien en hij knalt in 1 keer door naar de 180 km/h, niks inhouden of twijfelen gewoon gaan.
Dit had ik veel eerder moeten doen. En ik kan het iedereen aanraden.
Kosten 135 euro maar zijn geld waard.
Je word er goed ontvangen en het is een mooie schone zaak met een goede sfeer. Je bent er echt klant en geen nummer zoals in veel zaken.
Marc neemt de tijd voor je en je kan er zelfs bij kijken hoe hij het doet.
Ik ben in iedergeval een ervaring rijker en ook een goede fiets rijker geworden. En die jongens weten wat ze doen.
Groeten,
Richard
Had 300 km geleden een K&N luchtfilter erin gedaan en de motor begon nog rauwer te lopen.
Heb een afspraak gemaakt bij Hoegee Motortechniek.
Ze hadden het met de racerij erg druk en kon eigenlijk pas over een week of 3 a 4. Maar toen ik mijn probleem vertelde hebben ze een gaatje voor me gemaakt en kon al een paar dagen later komen. Ben afgelopen 29-4-2008 geweest en Marc Hoegee heeft zelf mijn motor op de testbank afgesteld. Man wat een verschil. Geen stotteren meer en afslaan ook al niet meer en wat reageert ie lekker op het gas. In zijn zesde versnelling op de snelweg met 100 km/h even aan het gas draaien en hij knalt in 1 keer door naar de 180 km/h, niks inhouden of twijfelen gewoon gaan.
Dit had ik veel eerder moeten doen. En ik kan het iedereen aanraden.
Kosten 135 euro maar zijn geld waard.
Je word er goed ontvangen en het is een mooie schone zaak met een goede sfeer. Je bent er echt klant en geen nummer zoals in veel zaken.
Marc neemt de tijd voor je en je kan er zelfs bij kijken hoe hij het doet.
Ik ben in iedergeval een ervaring rijker en ook een goede fiets rijker geworden. En die jongens weten wat ze doen.
Groeten,
Richard
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
helemaal eens Richard: Hoegee weet zeker wat ze doen
mooie uitdraai van de bank gekregen, zijn ook 2 pekaatjes erbij maar het mooiste is die koppelkromme, dan snap je waar je zo lekker de bocht uit kunt knallen
mooie uitdraai van de bank gekregen, zijn ook 2 pekaatjes erbij maar het mooiste is die koppelkromme, dan snap je waar je zo lekker de bocht uit kunt knallen
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Topic terug aanhalen .
Heb nu een 1000 km met de DL1000 K3 en vandaag ook 1 keer gehad dat hij stil viel bij het terug schakelen en 1 keer dat hij doodviel van was van 2 naar 1 en dan optrekken ( zo een off moment)
Na dit allemaal gelezen te hebben ga ik eens horen bij de dealer om hem wat rijker te zetten ( dus aan de kas te hangen zoals ze hier in belgië zeggen )
Heb nu een 1000 km met de DL1000 K3 en vandaag ook 1 keer gehad dat hij stil viel bij het terug schakelen en 1 keer dat hij doodviel van was van 2 naar 1 en dan optrekken ( zo een off moment)
Na dit allemaal gelezen te hebben ga ik eens horen bij de dealer om hem wat rijker te zetten ( dus aan de kas te hangen zoals ze hier in belgië zeggen )
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Re: EINDE STOTTEREN… !!!
"gewoon" wat rijker zetten zou ik niet doen (tenzij je niet zoveel kilometers draait). De mijne was door de dealer rijker gezet. Motor liep fantastisch, maar de afgelopen week gebruikte hij 1 op 14. Met 400 kilometer per week was mij dit te gortig. Scheelt al snel zo'n 50 à 60 kilometer op 1 tank benzine. Heb hem nu weer terug laten zetten. Ik zie van 't voorjaar wel of ik 'm weer rijker laat zetten.
Groets,
Gerrit
Groets,
Gerrit
Re: EINDE STOTTEREN… !!!
I.p.v. met de motor naar een dealer te gaan als hij stottert, ga ermee naar een logopedist , de ziekteverekering komt er voor het grootste deel voor tussen , dus veel goedkoper en de dl praat zelfs beschaafder
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: EINDE STOTTEREN… !!!
Heb ook last gehad van het spontaan afslaan van de motor.
Na het stationaire toerental te hebben opgeschroeft van 900 tmp naar 1200 tpm is het nooit meer voorgekomen en is (bij koude motor) van stotteren geen sprake meer.
Kosten: nul Euro
Na het stationaire toerental te hebben opgeschroeft van 900 tmp naar 1200 tpm is het nooit meer voorgekomen en is (bij koude motor) van stotteren geen sprake meer.
Kosten: nul Euro
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.