Na geruime tijd afwezig te zijn geweest op het forum (foei!), kom ik toch weer eens kijken. Heb in 2015 een K9 en L2 de deur uitgedaan (de L2 nog via dit forum verkocht zelfs - helaas niet helemaal proper afgehandeld door de koper, maar goed) en een nieuwe L6 gekocht.
Deze ging vorige week binnen op 21k km. Wat vroeger dan nodig, zeker gezien het eerste onderhoud wat later was gebeurd, maar er moest een nieuwe ketting op
Ik verschoot echter toch wel van de factuur: 656.93 euro. Detail is als volgt:
- Onderdelen
- Bijproducten: 3.99
- Stator Set: 135.75 - onderdeel van terugroepactie
- Olie Biker 4 Stroke 10W40: 22.26 - onder garantie icm stator set
- Filter assy. engine oil: 17.52
- Rondsel koper: 0.64
- Lamp H3: 7.90
- Ketting set K3988: 177,86
- Vervangvoertuig: 16
- TOTAAL (exclusief garantie zaken): 223.91
- Arbeidskosten 433.02
- De ketting te vervangen
- Olie + filter te vervangen
- Mistlamp (H3) te vervangen
- Ketting te vervangen
- GPS houder te monteren (inclusief kabel naar batterij)
- Gebruikelijk nazicht
- Stuurhuisspeling
- Band voor
- Band achter
- Rembeleg voor
- Rembeleg achter
- Remvloeistof
- Koppeling
- Kabels
- Vorkolie
- Smeerpunten
- Elektrische installatie
- Koelvloeistof
- Achter schokdemper
- Proefrit
Lijkt 6 uur dan niet wat veel voor de rest? De dealer zei dat een ketting vervangen wel redelijk wat tijd kan kosten, maar is dit in verhouding? Het valt me nu trouwens op dat ze een volgend nazicht op 24k km vragen, dus vraag ik me af wat ze dan nu niet gedaan hebben dat ze op 24k wel doen?
Thanks voor jullie input!