Onderrugbrace/niergordel

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Camino »

Al langer heb ik last van mijn onderrug door versleten tussenwervelschijven. Op zich gaat het nu wel maar na een paar uur ga ik het toch voelen. Vooral de klinkerwegen en drempels ga ik dan goed voelen. Rest van de dag gewoon een zeurend doorgezakt gevoel in de onderrug.
Vorig jaar tijdens de rit door Zuid-Europa heb ik een fitnessgordel gedragen. Dit ging een stuk beter maar dit is een hele dikke ongemakkelijke gordel.
De niergordels die door de bank heen verkocht worden is allemaal bras. Dun elastiek met slappe balijntjes. Heb je helemaal niets aan en zit bovendien ongemakkelijk. Ik ben nu aan het zoeken naar een rugbrace die echt ondersteund. Ga er ook wel uitkomen denk ik maar mijn vraag is of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met een bepaald type, model of leverancier.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Eikie »

Zoek eens naar podobrace. Mijn broer heeft hier een brace vandaan na zijn herniaoperatie.

En een paar kilos afvallen schijnt ook te helpen O:-)
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Camino »

Hard mee bezig René met dat afvallen.
Slijtage in onderrug is echter met een MRI aangetoond.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Leanne
DL650 berijder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 24-12-2017, 09:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS
Woonplaats: Haarlem

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Leanne »

Oke, tijd voor mij om te reageren aangezien dit mijn vakgebied is, en ik zelf langere stukken ook met een korset rij.

Ikzelf heb een OttoBock Direxa, maar vergelijkend is een Bauerfeind Lordoloc of een Thuasne LombaCross Activity en nog een aantal van andere leveranciers. Dit een elastisch korset met 4 redelijk stevige baleinen (je kan ze licht buigen, maar niet dubbelvouwen), een grote sluiting, en een extra verstelbare sluiting voor betere instelbare steun.

Ik merk er veel profijt van. De houding is beter en je bent minder geneigd om in elkaar te zakken. Je rug wordt niet lui, maar het is een goed steuntje. Ik heb geen slijtage in mijn rug, maar ik ben helaas een beetje krakkemikkig gebouwd.

Mocht je een korset vinden online, en twijfelen of het een goede is (pasvorm, steun, kwaliteit, prijs, enz), wil ik je best verder advies geven ;)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Sparkle Black Peter »

Rene, ik heb er een Match M rugbrace laten aanpassen na mijn Herniaoperaties. Deze heeft een wat dikker gedeelte op de plaats waar de meeste ondersteuning nodig is. Bevalt mij prima.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Camino »

Kijk, hier heb ik wat aan. Ik had zelf de Donjoy Lumboforce 3 (123 €) via onderstaande site op het oog. Heb een mail gestuurd naar dit bedrijf en zij adviseren de Bioskin backskin. (49 €).
Jullie suggesties ga ik ook zeker even bekijken.
Wat ik belangrijk vind is dat de brace niet alleen voldoende steun biedt maar ook hoog genoeg is zodat hij aan de voorkant ook makkelijk zit en niet dubbelklapt.

https://www.braceadvies.nl/contents/nl/d18.html
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mocht je in de buurt komen, kan je 'm even zien en uitproberen als je wilt.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Eikie »

jullie hebben gelukkig beiden confectiemaat 48 :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Camino »

:schater: :schater: :schater:
Goed gezien René

Maar ben er gelukkig met behulp van deskundige hulp van Leanne via PB's uitgekomen. Het wordt de Donjoy Lumboforce 3. Beste steun voor mijn postuur en lengte. Enige opmerking, ook van het bedrijf, was dat deze iets stugger is en je rechtop houdt. Bij een racer wellicht lastig maar op de Strom precies wat ik wil.

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Sparkle Black Peter »

Eikie schreef: di 27-03-2018, 07:46 jullie hebben gelukkig beiden confectiemaat 48 :schater:
Allemaal spieren René :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Camino »

In overleg met de leverancier toch een andere rugbrace gekozen die iets soepeler is nl de Donjoy Immostrap. Deze is meer op motorrijders toegespitst.
Ik rijd er nu een paar weken mee rond en kan deze aanraden voor mensen met onderrug problemen. Deze biedt echt goede steun, zit prettig en is volledig verstelbaar. Ik ben er heel tevreden over.

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Leanne
DL650 berijder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 24-12-2017, 09:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS
Woonplaats: Haarlem

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Leanne »

Ik zat er vanmorgen nog aan te denken hoe het zou gaan. Fijn om te horen dat het helpt!
Tijgertje1959
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 19-01-2011, 05:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Waarland

Re: Onderrugbrace/niergordel

Bericht door Tijgertje1959 »

hallo Camino ik wilde hier ook op in haken ik rij zelf van af het begin dat ik motor rij een jaar of 35 altijd al met een niergordel
ik ben zelf al 2keer geholpen aan hernia maar dat is de eerste keer ongeveer 10 jaar terug maar ik vind het fijn voor al kou tocht langs je rug en wat stevigheid

mijn nier gordel heeft versteviging er in niet te maar genoeg om soepel te bewegen veel baad bij

gr John
Plaats reactie