Onder begeleiding sleutelen
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Onder begeleiding sleutelen
Zoals in een ander topic al vermeld werd wil ik mijn werkplaats, gereedschap en kennis ter beschikking stellen om samen met anderen te sleutelen.
De locatie bevindt zich in Enschede.
Voor de standaard dingen, zoals het uitvoeren van een kleine beurt is het misschien handig om dit met een kleine groep te doen van maximaal 2 personen.
De andere zaken voer ik het liefst met 1 persoon uit.
De sleutelplek is in een hal, dus iedereen kan droog staan sleutelen.
De hal wordt gedeeld met meerdere mensen, dus graag de huisregels respecteren.
Graag wil ik nog vermelden dat iedereen te allen tijde de verantwoording draagt voor zijn of haar eigen motor.
Mocht ik iets aan je motor niet vertrouwen, dan wordt er niet aan gesleuteld. Dit om eventuele verdere schade of het kapot maken van bepaalde onderdelen te voorkomen.
Wat kan er tijdens een sleuteldag allemaal gedaan worden?
- Olie verversen
- Bougies vervangen
- Luchtfilter vervangen/reinigen
- Remblokken vervangen voor/achter
- Kettingset vervangen incl. de tandwielen
- Xenon verlichting monteren
- GPS-montage
- Handvatverwarming montage
- Valbeugels monteren
- Extra verlichting monteren/aansluiten
- Voorvork olie vervangen/andere voorveren monteren.
- Voorvork keerringen vervangen
- Dogebones vervangen om de hoogte aan de achterzijde aan te passen.
- Remvloeistof verversen.
- Remschijven vervangen
En ik ben vast nog wel iets vergeten.
Zoals men ziet staat er niets in het lijstje over het vervangen/reviseren van de remmen. Dit omdat het ontluchten van de remmen een lastig karwei kan zijn dat niet altijd even snel lukt en je van te voren slecht kunt inschatten hoeveel keerringen en stofseals of zelfs een paar nieuwe zuigers nodig hebt.
Het doel van de klusdag is dat je zelf het werk uitvoert. Ik ben erbij om uitleg en tips te geven en eventueel te laten zien hoe het moet, zodat je een volgende keer alles zelf thuis kunt doen.
Voordat je komt, dit graag kortsluiten per pb, op deze manier weet ik wat je wilt gaan doen als je langs komt, en welke onderdelen je moet aanschaffen.
Van te voren koop je dus de onderdelen die je verwacht te gebruiken zoals de bougies, remblokken, oliefilter, olie of luchtfilter.
Wanneer je alleen komt, kun je mijn gereedschap gebruiken. Als er meerdere personen komt, graag zelf het basis gereedschap meenemen, een setje schroevendraaiers (kruiskop), kleine dopsleutelset, imbussetje en eventueel wat steeksleutels.
Speciaal gereedschap en aanverwante zaken zoals een pneumatische slagmoersleutel, montagevet, kettingklink tool, remreiniger en oude lappen kun je van mij lenen. Evenals grote doppen, tangen, tyraps en gereedschap om het voorwiel los te halen mocht dit nodig zijn.
Koffie/thee/fris en iets voor bij de koffie is aanwezig. Een kleine lunch kun je zelf mee nemen. Vlak bij zit ook een kleine cafetaria mocht je dit willen.
Voor het geheel vraag ik wel een kleine financiële bijdragen van 10 á 15 euro.
Al met al hoop ik dat het een leuke en leerzame ervaring voor iedereen wordt.
De locatie bevindt zich in Enschede.
Voor de standaard dingen, zoals het uitvoeren van een kleine beurt is het misschien handig om dit met een kleine groep te doen van maximaal 2 personen.
De andere zaken voer ik het liefst met 1 persoon uit.
De sleutelplek is in een hal, dus iedereen kan droog staan sleutelen.
De hal wordt gedeeld met meerdere mensen, dus graag de huisregels respecteren.
Graag wil ik nog vermelden dat iedereen te allen tijde de verantwoording draagt voor zijn of haar eigen motor.
Mocht ik iets aan je motor niet vertrouwen, dan wordt er niet aan gesleuteld. Dit om eventuele verdere schade of het kapot maken van bepaalde onderdelen te voorkomen.
Wat kan er tijdens een sleuteldag allemaal gedaan worden?
- Olie verversen
- Bougies vervangen
- Luchtfilter vervangen/reinigen
- Remblokken vervangen voor/achter
- Kettingset vervangen incl. de tandwielen
- Xenon verlichting monteren
- GPS-montage
- Handvatverwarming montage
- Valbeugels monteren
- Extra verlichting monteren/aansluiten
- Voorvork olie vervangen/andere voorveren monteren.
- Voorvork keerringen vervangen
- Dogebones vervangen om de hoogte aan de achterzijde aan te passen.
- Remvloeistof verversen.
- Remschijven vervangen
En ik ben vast nog wel iets vergeten.
Zoals men ziet staat er niets in het lijstje over het vervangen/reviseren van de remmen. Dit omdat het ontluchten van de remmen een lastig karwei kan zijn dat niet altijd even snel lukt en je van te voren slecht kunt inschatten hoeveel keerringen en stofseals of zelfs een paar nieuwe zuigers nodig hebt.
Het doel van de klusdag is dat je zelf het werk uitvoert. Ik ben erbij om uitleg en tips te geven en eventueel te laten zien hoe het moet, zodat je een volgende keer alles zelf thuis kunt doen.
Voordat je komt, dit graag kortsluiten per pb, op deze manier weet ik wat je wilt gaan doen als je langs komt, en welke onderdelen je moet aanschaffen.
Van te voren koop je dus de onderdelen die je verwacht te gebruiken zoals de bougies, remblokken, oliefilter, olie of luchtfilter.
Wanneer je alleen komt, kun je mijn gereedschap gebruiken. Als er meerdere personen komt, graag zelf het basis gereedschap meenemen, een setje schroevendraaiers (kruiskop), kleine dopsleutelset, imbussetje en eventueel wat steeksleutels.
Speciaal gereedschap en aanverwante zaken zoals een pneumatische slagmoersleutel, montagevet, kettingklink tool, remreiniger en oude lappen kun je van mij lenen. Evenals grote doppen, tangen, tyraps en gereedschap om het voorwiel los te halen mocht dit nodig zijn.
Koffie/thee/fris en iets voor bij de koffie is aanwezig. Een kleine lunch kun je zelf mee nemen. Vlak bij zit ook een kleine cafetaria mocht je dit willen.
Voor het geheel vraag ik wel een kleine financiële bijdragen van 10 á 15 euro.
Al met al hoop ik dat het een leuke en leerzame ervaring voor iedereen wordt.
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Onder begeleiding sleutelen
Schitterend initiatief Chiel
Tis voor mij wel een aardig stukje rijden maar dat gaat zeker een keer gebeuren.
Tis voor mij wel een aardig stukje rijden maar dat gaat zeker een keer gebeuren.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 23-08-2015, 23:09
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
- Woonplaats: Zwolle
Re: Onder begeleiding sleutelen
Super idee Chiel
Kan je ook nog komen aan gps steuntje. ( zie eerder berichtje)
Kan je ook nog komen aan gps steuntje. ( zie eerder berichtje)
Vstrom1000A 2015 Kaki.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Onder begeleiding sleutelen
Mag ik ook langs komen om dat 'iets voor bij de koffie' (appeltaart denk) te komen proeven. Of te ouwehoere
Maar goed initiatief Chiel
Maar goed initiatief Chiel
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Ook voor geouwehoer ben je welkom. Laat t wel ff weten dan kan ik "iets voor bij de koffie" regelen
Gr. Chiel
- Sjakie
- DL650 berijder
- Berichten: 635
- Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
- Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
- Woonplaats: Kamerik (buiten)
Re: Onder begeleiding sleutelen
Wordt een soort van V-StromForum clubhuis dan
Gezellig
Gezellig
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
- Kampendiek
- Berichten: 97
- Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
- Mijn motor is een: V-strom DL 650
- Woonplaats: Almelo
Re: Onder begeleiding sleutelen
Ik houd mij ten zeerste aanbevolen !!
UUT ALMELOOOOO !!!
Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Re: Onder begeleiding sleutelen
Hulp bij het detecteren en demonteren van een spyball alarm, hoort dat ook bij de mogelijkheden? Ik zou niet zo goed weten wat en hoe dit aan te pakken. Sleutelen durf ik zelf wel, maar een pro die meekijkt en adviseert is handig.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Srry, nooit gedaan, en electrische storingen zoeken is niet mijn sterkste punt.
Zou zelf ook niet weten waar ik moet beginnen.
Zou zelf ook niet weten waar ik moet beginnen.
Gr. Chiel
Re: Onder begeleiding sleutelen
Hoi Chiel,
Tof initiatief!
Tof initiatief!
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Onder begeleiding sleutelen
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
- Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
- Woonplaats: Boreft (Bodegraven)
Re: Onder begeleiding sleutelen
Hallo Chiel,
Wat een goed plan jammer dat je niet hier in het westen woont. Ik wil nog wel een paar dingen doen die op jou lijstje staan.
Gert-Jan
Wat een goed plan jammer dat je niet hier in het westen woont. Ik wil nog wel een paar dingen doen die op jou lijstje staan.
Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Onder begeleiding sleutelen
Lang geleden heb je het al eens genoemd, mooi dat het nu van de grond is!
Mooie prijs ook. Hou wel rekening met je gereedschap / slijtage en verbruikskosten enzo, niet dat je er zelf de dupe van word (been there, net "even" een nieuwe slagmoersleutel moeten kopen...)
Wat je in mijn ogen toe zou kunnen voegen is detailleren, roestbehandeling (roestomvormer en lakken) en polijstsessies voor kappen bijv. 1 pot commandant en wat poetsdoeken van de Action kom je een heel eind mee.
Genoeg "wat oudere" motoren in omloop waar de nodige krassen (swirls) op zitten welke je tijdens zo'n dagje er mooi uit krijgt.
Vaak is het een kwestie van even de kappen en tank demonteren en aan de slag, maar vooral bij dat demonteren haken mensen al af.
Lekker met het handje poetsen en ook geen kans op schade (in tegenstelling tot mechanisch polijsten).
Zo kan je ook je tellerset en/of kuipruitje aanpakken met zilverpoets.
Als je dan toch het meeste los hebt kan een invet-actie (contactspray) op alle stekkers ook geen kwaad, al is het maar preventief.
Nog zo'n leuke is het zwart spuiten van verweerde kappen, of als je spuiten niet aandurft voorzichtig met een verfbrander (op gepaste afstand) weer mooi zwart maken (ik zou eerder voor Action verf mat zwart gaan met kappen).
Foolproof verf (ik kan het zelfs) en een mooi resultaat (heb al mijn kappen hoogglans zwart en standaard zwart al mat zwart gespoten).
Verder uhh... tja er is nog zo veel te doen
- Andere knippertjes monteren
- (LED of Smoke) Achterlicht monteren
- "Bijwerken" spatbord achter voor degene die dat wil en durft (afzagen).
- Aluminium schetsplaten, stepjes en achterbrug oppoetsen (ja heb wat met poetsen zo af en toe)
- Koelvloeistof (flushen en) vervangen
- Montage gevlochten koppeling- en remleidingen
- (heb je een pers?) lagers vervangen
- Rem revisie zou je kunnen doen in zijn totaliteit maar dat is een duur geintje, en revisie is meestal pas nodig als het niet meer werkt / vast zit en dan kom je toch niet meer in Enschede )
en zo zijn er geheid nog meer zaken
Mooie prijs ook. Hou wel rekening met je gereedschap / slijtage en verbruikskosten enzo, niet dat je er zelf de dupe van word (been there, net "even" een nieuwe slagmoersleutel moeten kopen...)
Wat je in mijn ogen toe zou kunnen voegen is detailleren, roestbehandeling (roestomvormer en lakken) en polijstsessies voor kappen bijv. 1 pot commandant en wat poetsdoeken van de Action kom je een heel eind mee.
Genoeg "wat oudere" motoren in omloop waar de nodige krassen (swirls) op zitten welke je tijdens zo'n dagje er mooi uit krijgt.
Vaak is het een kwestie van even de kappen en tank demonteren en aan de slag, maar vooral bij dat demonteren haken mensen al af.
Lekker met het handje poetsen en ook geen kans op schade (in tegenstelling tot mechanisch polijsten).
Zo kan je ook je tellerset en/of kuipruitje aanpakken met zilverpoets.
Als je dan toch het meeste los hebt kan een invet-actie (contactspray) op alle stekkers ook geen kwaad, al is het maar preventief.
Nog zo'n leuke is het zwart spuiten van verweerde kappen, of als je spuiten niet aandurft voorzichtig met een verfbrander (op gepaste afstand) weer mooi zwart maken (ik zou eerder voor Action verf mat zwart gaan met kappen).
Foolproof verf (ik kan het zelfs) en een mooi resultaat (heb al mijn kappen hoogglans zwart en standaard zwart al mat zwart gespoten).
Verder uhh... tja er is nog zo veel te doen
- Andere knippertjes monteren
- (LED of Smoke) Achterlicht monteren
- "Bijwerken" spatbord achter voor degene die dat wil en durft (afzagen).
- Aluminium schetsplaten, stepjes en achterbrug oppoetsen (ja heb wat met poetsen zo af en toe)
- Koelvloeistof (flushen en) vervangen
- Montage gevlochten koppeling- en remleidingen
- (heb je een pers?) lagers vervangen
- Rem revisie zou je kunnen doen in zijn totaliteit maar dat is een duur geintje, en revisie is meestal pas nodig als het niet meer werkt / vast zit en dan kom je toch niet meer in Enschede )
en zo zijn er geheid nog meer zaken
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
T meeste is in overleg wel te regelen. Betreft t polijsten en poetsen van kappen, geen probleem. Alleen heb ik een grove hekel aan comandant. Zelf gebruik ik polijstmiddel van 3M en een polijstmachiene.
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Onder begeleiding sleutelen
commandant is goed verkrijgbaar en bij mij heeft het gewerkt, zijn diverse soorten verkrijgbaar.
Maar noemde zo maar wat dingen, zal sowieso in overleg moeten.
Ben benieuwd hoeveel aanloop je krijgt! Zal nu wss wat minder zijn maar voorjaar toch zeker wel.
Maar noemde zo maar wat dingen, zal sowieso in overleg moeten.
Ben benieuwd hoeveel aanloop je krijgt! Zal nu wss wat minder zijn maar voorjaar toch zeker wel.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Heb al wat aanvragen gehad, maar door omstandigheden kwam het er niet van.
Van t weekeind staat er een klein projectje op het program. Zal wel een fototje of wat plaatsen
Van t weekeind staat er een klein projectje op het program. Zal wel een fototje of wat plaatsen
Gr. Chiel
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Onder begeleiding sleutelen
Sanscorp schreef:Wat je in mijn ogen toe zou kunnen voegen is detailleren, roestbehandeling (roestomvormer en lakken) en polijstsessies voor kappen bijv. 1 pot commandant en wat poetsdoeken van de Action kom je een heel eind mee.
Genoeg "wat oudere" motoren in omloop waar de nodige krassen (swirls) op zitten welke je tijdens zo'n dagje er mooi uit krijgt..
daar heb je echt speciaal (professioneel) spul voor dat ervoor is gemaakt om het beste resultaat te bereiken. Ik haal m'n spullen v carclean (geen reclame ). Is idd wel wat prijzig maar je doet er veel langer mee dan alternatieven. Je gebruikt echt maar druppeltjes.
Sanscorp schreef:Lekker met het handje poetsen en ook geen kans op schade (in tegenstelling tot mechanisch polijsten).
tegen het resultaat van een DAP500 of 900 kom je handmatig niet op.
Sanscorp schreef:Nog zo'n leuke is het zwart spuiten van verweerde kappen, of als je spuiten niet aandurft voorzichtig met een verfbrander (op gepaste afstand) weer mooi zwart maken (ik zou eerder voor Action verf mat zwart gaan met kappen).
verfbrander of hele warme föhn doet bij zacht kunststof idd wonderen en anders zijn daar ook speciale vloeistoffen voor te verkrijgen die t weer nieuw leven inblazen.
Ik gebruik t 'speciale' spul voor de auto's en als ik dan zie wat t resultaat is (werkelijk showroom) en met welk gemak hoef ik niet naar v alles en nog wat te zoeken. En ja, t blijft n hobby en die kosten......
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Onder begeleiding sleutelen
Met de hand krijg je een hoop weg, als je echt wil detailleren dan ben jeje zo 400 euro aan pro spullen kwijt, maar dit is te veel voor een gemiddelde rijder.
Even met de hand oppoetsen, de meeste swirls er uit en een mooie glans is al voldoende.
Poorboys en autoglym hoor ik ook een hoop goeds over maar ik was al meer dan tevreden na 2 dagen met het handje poetsen met commandant 3 en 4 geloof ik. Teer of wat er ook op zat is er van af, iets wat met de nagel niet ging. de krassen zijn zo goed als weg en na een goede waxbeurt glom het beestje als nooit tevoren.
Voor de gemiddelde gebruiker helemaal mooi! En niet iedereen heeft een rotary, die kosten ook even 200 euro, los daarvan kan je heel goed door je lak drukken als je niet weet wat je doet. Lijkt mij niet interessant dus voor een diy klusdag,
Je hebt idd spullen als bumperblack, plastishine enzovoort, mijn enige ervaring is dat het na enkele regenbuien en max enkele maanden gewoon weg spoelt. De verf, mits goed ontvet en met een plasticprimer geeft een veel langduriger resultaat en als je na 1,5 jaar denk "kan weer mooier" pak je het er af en spuit je het zo weer diep mat zwart.
Mja misschien heb ik wel de verkeerde spullen, tot nu toe is dat iig mijn ervaring.
Even met de hand oppoetsen, de meeste swirls er uit en een mooie glans is al voldoende.
Poorboys en autoglym hoor ik ook een hoop goeds over maar ik was al meer dan tevreden na 2 dagen met het handje poetsen met commandant 3 en 4 geloof ik. Teer of wat er ook op zat is er van af, iets wat met de nagel niet ging. de krassen zijn zo goed als weg en na een goede waxbeurt glom het beestje als nooit tevoren.
Voor de gemiddelde gebruiker helemaal mooi! En niet iedereen heeft een rotary, die kosten ook even 200 euro, los daarvan kan je heel goed door je lak drukken als je niet weet wat je doet. Lijkt mij niet interessant dus voor een diy klusdag,
Je hebt idd spullen als bumperblack, plastishine enzovoort, mijn enige ervaring is dat het na enkele regenbuien en max enkele maanden gewoon weg spoelt. De verf, mits goed ontvet en met een plasticprimer geeft een veel langduriger resultaat en als je na 1,5 jaar denk "kan weer mooier" pak je het er af en spuit je het zo weer diep mat zwart.
Mja misschien heb ik wel de verkeerde spullen, tot nu toe is dat iig mijn ervaring.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Hier ook een dap hoor. Poets en polijst vaker autos. Voor de strom is het allemaal een beetje te groot of je moet overstappen naar een kleinere poetskop.
De truc met de zwarte lak was al bekend en gebruik em zelf ook al .
De truc met de zwarte lak was al bekend en gebruik em zelf ook al .
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Onder begeleiding sleutelen
Grote spuitbus Pledge voor €4,95 doet ook wonderen in de showroom maar zodra je buiten bent geweest is de glans snel vergeten zoals bij veel goedkope poetsmiddelen het geval is. Die goedkope(re) middelen zijn voor mensen die graag en en regelmatig willen poetsen.
And back on topic
And back on topic
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Vandaag en echt klussen met een kijker, en doener . Fotos volgen zodra ze weer ergens in het westen des lands zijn.
Gr. Chiel
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Onder begeleiding sleutelen
Goed bezig Chiel
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Onder begeleiding sleutelen
En rara, nu is t nog de vraag wie dan die kijker was...hihihi...maar ja, d'r moet toch ook iemand de foto's maken of koffie zetten, zal hij wel zeggen (of niet René ).
hé Chiel, de volgende keer moet je m maar gewoon aan t werk zetten om de loods te vegen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hé Chiel, de volgende keer moet je m maar gewoon aan t werk zetten om de loods te vegen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Onder begeleiding sleutelen
Nou, dan hier een verslagje van de kijker **
Het motorblok van de SV650 van mijn zoon liep niet helemaal lekker meer en moest vervangen worden, we dachten aan een kapotte nokkenas maar na het uitbouwen lijkt het er meer op dat het bigend van de voorste cilinder de oorzaak van de tik is. Via Ebay heeft hij een vervangend blok gevonden in Italië en op laten sturen.
Zaterdag ochtend om 7 uur vertrokken, met de SV op de aanhanger en het nieuwe blok in de kofferbak naar de werkplaats van Chiel in Enschede. Hij heeft het spulletje goed voor elkaar. Heftafel en genoeg gereedschap voor elk project.
Al snel lag het gereedschap klaar en konden Kevin en Chiel aan de operatie beginnen; tank, zadel, zijkappen, uitlaat, injectoren er af en alle stekers en slangetjes loskoppelen. Motorliftje onder het blok plaatsen en de motorsteunbouten lossen met speciaal gereedschap wat Chiel kon lenen van zijn dealer. Flink wat kracht nodig om het blok helemaal los te krijgen want makkelijk wilde het niet uit het frame zakken. Met wat verkrachte eenden lukte het uiteindelijk en stond er alleen nog een frame met twee wielen.
Na de lunch moest het nieuwe blok er in. In de tussentijd ben ik met het oude blok naar de Lutte gereden. Chiel wist te melden dat BOR Motoren wel interesse in het kapotte blok had. Na een kort telefoongesprek met BOR en uitleg van het mankement werd dit bevestigd. Zo gezegd zo gedaan en na ontvangen van €100 het blok daar achtergelaten en weer terug naar Enschede. Bij aankomst hing het nieuwe blok al in het frame en werden de bouten inmiddels nagetrokken met een momentsleutel. Het schoot al lekker op. Injectoren en alle stekers en slangetjes weer op de juiste aansluitingen plaatsten, tank er provisorisch op en kijken of het nieuwe blok aan wilde slaan. Helaas niet in een keer want de accu liet het afweten. Chiel niet voor één gat te vangen en kwam met een starthulpje waarna de motor zonder veel problemen even kort startte.
Hierna nieuwe olie en koelvloeistof er in en het geheel verder opbouwen. Opnieuw starten en proefdraaien met alle vloeistoffen erin en een voorzichtig rondje buiten in de regen. Wist niet dat SV rijders ook een Vstom grijns hadden maar het tegendeel is bewezen. Zal wel door het motorblok komen
Spulleke weer opgeladen op de aanhanger, nog even met Chiel een pizzaatje gegeten in Enschede en daarna in de stromende regen naar huis. 23:59 uur thuis.
Chiel, super bedankt voor je hulp en het lenen van je kennis, tomeloze inzet en de beschikbaarheid van je werkplaats en gereedschap. Echt tof en enorm bedankt namens Kevin en de kijker.
Tijdens het eerste proefritje bleek wel dat er nog wat finetuning gedaan moest worden gezien het ploffen in de uitlaat. Vanmorgen thuis nog even gekeken en bleek dat we een slang naar de airbox over het hoofd hadden gezien. Deze is aangesloten en geen geplof of steekvlammen meer.
1e poging
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gA_35A62 ... e=youtu.be[/youtube]
2e poging
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4BJ8qOPw ... e=youtu.be[/youtube]
proefritje...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u--6yc9_ ... e=youtu.be[/youtube]
en een kleine foto-impressie (want de kijker was natuurlijk niet voor niets meegegaan)
.
.
.
.
.
.
.
Het motorblok van de SV650 van mijn zoon liep niet helemaal lekker meer en moest vervangen worden, we dachten aan een kapotte nokkenas maar na het uitbouwen lijkt het er meer op dat het bigend van de voorste cilinder de oorzaak van de tik is. Via Ebay heeft hij een vervangend blok gevonden in Italië en op laten sturen.
Zaterdag ochtend om 7 uur vertrokken, met de SV op de aanhanger en het nieuwe blok in de kofferbak naar de werkplaats van Chiel in Enschede. Hij heeft het spulletje goed voor elkaar. Heftafel en genoeg gereedschap voor elk project.
Al snel lag het gereedschap klaar en konden Kevin en Chiel aan de operatie beginnen; tank, zadel, zijkappen, uitlaat, injectoren er af en alle stekers en slangetjes loskoppelen. Motorliftje onder het blok plaatsen en de motorsteunbouten lossen met speciaal gereedschap wat Chiel kon lenen van zijn dealer. Flink wat kracht nodig om het blok helemaal los te krijgen want makkelijk wilde het niet uit het frame zakken. Met wat verkrachte eenden lukte het uiteindelijk en stond er alleen nog een frame met twee wielen.
Na de lunch moest het nieuwe blok er in. In de tussentijd ben ik met het oude blok naar de Lutte gereden. Chiel wist te melden dat BOR Motoren wel interesse in het kapotte blok had. Na een kort telefoongesprek met BOR en uitleg van het mankement werd dit bevestigd. Zo gezegd zo gedaan en na ontvangen van €100 het blok daar achtergelaten en weer terug naar Enschede. Bij aankomst hing het nieuwe blok al in het frame en werden de bouten inmiddels nagetrokken met een momentsleutel. Het schoot al lekker op. Injectoren en alle stekers en slangetjes weer op de juiste aansluitingen plaatsten, tank er provisorisch op en kijken of het nieuwe blok aan wilde slaan. Helaas niet in een keer want de accu liet het afweten. Chiel niet voor één gat te vangen en kwam met een starthulpje waarna de motor zonder veel problemen even kort startte.
Hierna nieuwe olie en koelvloeistof er in en het geheel verder opbouwen. Opnieuw starten en proefdraaien met alle vloeistoffen erin en een voorzichtig rondje buiten in de regen. Wist niet dat SV rijders ook een Vstom grijns hadden maar het tegendeel is bewezen. Zal wel door het motorblok komen
Spulleke weer opgeladen op de aanhanger, nog even met Chiel een pizzaatje gegeten in Enschede en daarna in de stromende regen naar huis. 23:59 uur thuis.
Chiel, super bedankt voor je hulp en het lenen van je kennis, tomeloze inzet en de beschikbaarheid van je werkplaats en gereedschap. Echt tof en enorm bedankt namens Kevin en de kijker.
Tijdens het eerste proefritje bleek wel dat er nog wat finetuning gedaan moest worden gezien het ploffen in de uitlaat. Vanmorgen thuis nog even gekeken en bleek dat we een slang naar de airbox over het hoofd hadden gezien. Deze is aangesloten en geen geplof of steekvlammen meer.
1e poging
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gA_35A62 ... e=youtu.be[/youtube]
2e poging
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4BJ8qOPw ... e=youtu.be[/youtube]
proefritje...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u--6yc9_ ... e=youtu.be[/youtube]
en een kleine foto-impressie (want de kijker was natuurlijk niet voor niets meegegaan)
.
.
.
.
.
.
.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Onder begeleiding sleutelen
Mooi verhaal, ook na de foto's van gisteren. En wat een liefhebber en enthousiasme: hij neemt niet eens de tijd om even om te kleden, rechtstreeks vd motor direct aan de slag. Of was t de kou in de hal . Prima actie, Chiel Kevin veel rijplezier weer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Onder begeleiding sleutelen
Een mooie reportage René, en uiteraard hulde aan Chiel
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4878
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Onder begeleiding sleutelen
+1
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Onder begeleiding sleutelen
@ Eikie
Sinds wanneer post jij foto's in miniaturen? Iets groter had wel mooier geweest. Het werk van Chiel verdient meer dan een paar pasfoto's. (Sorry voor de zeikmodus. )
Sinds wanneer post jij foto's in miniaturen? Iets groter had wel mooier geweest. Het werk van Chiel verdient meer dan een paar pasfoto's. (Sorry voor de zeikmodus. )
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Onder begeleiding sleutelen
Normaal gebruik ik Tinypic maar die geeft telkens foutmeldingen dus overstapt naar Postimage. Nog even wennen aan het formaat.
Maar speciaal voor jou Rob, een grote afbeelding van de meester aan het werk
Maar speciaal voor jou Rob, een grote afbeelding van de meester aan het werk
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4220
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Onder begeleiding sleutelen
Sorry hoor, maar wat heeft dit met V-Strom te maken? Het is een V-STROMFORUM...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Onder begeleiding sleutelen
Kijk, zo willen we de reportage graag werkelijk zien.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Onder begeleiding sleutelen
Niet zeuren Frank, het is wel Chiel die hier het vaandel hoog houdtDaring Red Frank schreef:Sorry hoor, maar wat heeft dit met V-Strom te maken? Het is een V-STROMFORUM...
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Onder begeleiding sleutelen
Het is wel familie van de V-Strom
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Het lijkt niet op een strom, maar er zijn veel overeenkomsten.
Was inderdaad een leuk projectje. Maar het is in 1 dag gelukt door Kevin. Die jongen kent zijn motor ook door en door en dat werkt een stuk prettiger.
Nog wat tijd ''verloren'' doordat we nog wat onderdelen moesten overzetten van het oude blok, oa de oliekoeler en een kleppendeksel.
En dan wordt het toch wat laat en dan ga je denken, waar moest dit slangetje ook al weer. Achja, het is gelukt, het blok loopt mooi en daar ben ik bij om.
Hier nog een fototje van het huwelijk tussen het frame en het nieuwe blok
Vandaag alles weer opgeruimd, daar hadden we gisteren geen zin meer in.
Op naar de volgende klus
Was inderdaad een leuk projectje. Maar het is in 1 dag gelukt door Kevin. Die jongen kent zijn motor ook door en door en dat werkt een stuk prettiger.
Nog wat tijd ''verloren'' doordat we nog wat onderdelen moesten overzetten van het oude blok, oa de oliekoeler en een kleppendeksel.
En dan wordt het toch wat laat en dan ga je denken, waar moest dit slangetje ook al weer. Achja, het is gelukt, het blok loopt mooi en daar ben ik bij om.
Hier nog een fototje van het huwelijk tussen het frame en het nieuwe blok
Vandaag alles weer opgeruimd, daar hadden we gisteren geen zin meer in.
Op naar de volgende klus
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Onder begeleiding sleutelen
Voor de volgende klus... Stille hint op de heftafel
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Onder begeleiding sleutelen
Hertog Jan in Grolsland, tsja het kan vreemd lopen. Maar allebei even lekker hoor.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Het was al weer even geleden dat er wat gesleuteld was. Afgelopen week even tijd gehad om een begin te maken aan de demontage van het oude 650 blok.
De cilinderkop met de kleppen
De zuiger aan de voorzijde, alles voelt goed aan.
de clinder. De hoonsporen zijn wel redelijk verdwenen.
En dan hier het nieuwe 2 weken projectje. Stond vrijdag alvast op de brug zodat de voorband vervangen kon worden.
En vandaag het echte werk.
Het achter subframe was wat roestig, dus deze wordt gestript en voorzien van een nieuwe laklaag.
Daarnaast een kleine beurt, met het vervangen van het luchtfilter, wat ook wel nodig was.
We gaan wel even kijken naar de klepspeling, maar ik ga er zelf niets aan veranderen mocht het nodig zijn.
Verder halen we de koppeling even uit elkaar om alles te controleren. De motor heeft 103dkm gelopen, dus het zou versleten kunnen zijn.
En er zijn wat kleine electra probleempjes die de eigenaar zelf gaat aanpakken.
Natuurlijk komen er ook andere spiegels op ..
Wordt vervolgd
De cilinderkop met de kleppen
De zuiger aan de voorzijde, alles voelt goed aan.
de clinder. De hoonsporen zijn wel redelijk verdwenen.
En dan hier het nieuwe 2 weken projectje. Stond vrijdag alvast op de brug zodat de voorband vervangen kon worden.
En vandaag het echte werk.
Het achter subframe was wat roestig, dus deze wordt gestript en voorzien van een nieuwe laklaag.
Daarnaast een kleine beurt, met het vervangen van het luchtfilter, wat ook wel nodig was.
We gaan wel even kijken naar de klepspeling, maar ik ga er zelf niets aan veranderen mocht het nodig zijn.
Verder halen we de koppeling even uit elkaar om alles te controleren. De motor heeft 103dkm gelopen, dus het zou versleten kunnen zijn.
En er zijn wat kleine electra probleempjes die de eigenaar zelf gaat aanpakken.
Natuurlijk komen er ook andere spiegels op ..
Wordt vervolgd
Gr. Chiel
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Er zat nog een vakantie tussendoor maar vandaag weer bij de eigenaar afgeleverd.
Subframe achter opnieuw gepoedercoat in doodmatzwart, nu wil de eigenaar de rest ook doodmatzwart laten coaten.
De hyperpro achterveer en schokbreker zijn gereviseerd, een Relay PCB Board van cosmo-parts geplaatst voor de electra, voetsteunverlagers geplaatst, nieuwe voorband en een grote beurt uitgevoerd.
En natuurlijk de ern 6 spiegels geplaatst.
Klaar voor de volgende 30dkm
Subframe achter opnieuw gepoedercoat in doodmatzwart, nu wil de eigenaar de rest ook doodmatzwart laten coaten.
De hyperpro achterveer en schokbreker zijn gereviseerd, een Relay PCB Board van cosmo-parts geplaatst voor de electra, voetsteunverlagers geplaatst, nieuwe voorband en een grote beurt uitgevoerd.
En natuurlijk de ern 6 spiegels geplaatst.
Klaar voor de volgende 30dkm
Gr. Chiel
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Vandaag een beurt gedaan aan een Pan European.
Nadat deze van de brug was, de kettingset van mijn 650 vervangen.
Het oude tandwiel, en het nieuwe
klaar
Nadat deze van de brug was, de kettingset van mijn 650 vervangen.
Het oude tandwiel, en het nieuwe
klaar
Gr. Chiel
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Zo, dan mag nu de eigen 1000 op de brug.
- Grote beurt, inclussief kleppen checken/stellen
- Xenon projector shroud weer vast zetten
- revisie van de hyperpro achter schokbreker
- montage van een radiale rempomp voor
- Kijken waar de uitlaat lek is, en dit verhelpen.
Afgelopen week al wat dingen gedemonteerd, dus vandaag konden de klepdeksels er af waarna de kleppen gemeten konden worden.
Alle inlaat kleppen stonden goed binnen de tolleranties, maar de uitlaat kleppen stonden redelijk richting de tollerantie en 1 stond er wat te strak. Dus alle uitlaat kleppen stellen.
De nokkenassen goed markeren, 4 boutjes loshalen, en de nokkenas kan er uit. Vervolgens richting een motorzaak gereden, kostenloos de plaatjes omgeruild en weer terug naar de werkplaats. Alles monteren en op naar de volgende cilinder. Viel 100% mee om het uit te voeren. (nu hopen dat alles nog werkt straks.)
nokkenas er uit
Het spul op tafel
komt wel weer goed
- Grote beurt, inclussief kleppen checken/stellen
- Xenon projector shroud weer vast zetten
- revisie van de hyperpro achter schokbreker
- montage van een radiale rempomp voor
- Kijken waar de uitlaat lek is, en dit verhelpen.
Afgelopen week al wat dingen gedemonteerd, dus vandaag konden de klepdeksels er af waarna de kleppen gemeten konden worden.
Alle inlaat kleppen stonden goed binnen de tolleranties, maar de uitlaat kleppen stonden redelijk richting de tollerantie en 1 stond er wat te strak. Dus alle uitlaat kleppen stellen.
De nokkenassen goed markeren, 4 boutjes loshalen, en de nokkenas kan er uit. Vervolgens richting een motorzaak gereden, kostenloos de plaatjes omgeruild en weer terug naar de werkplaats. Alles monteren en op naar de volgende cilinder. Viel 100% mee om het uit te voeren. (nu hopen dat alles nog werkt straks.)
nokkenas er uit
Het spul op tafel
komt wel weer goed
Gr. Chiel
- Consono
- DL1000 berijder
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
- Woonplaats: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Onder begeleiding sleutelen
Fijne operatie!
Wat is de interval voor het kleppen stellen bij de DL1000 (K7)?
Wat is de interval voor het kleppen stellen bij de DL1000 (K7)?
Groet, Arno
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Onder begeleiding sleutelen
Lekker bezig. Is een leuk klusje om te doen.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Iedere 24000km, maar iedere 30.000 controleer ik het.Consono schreef: Wat is de interval voor het kleppen stellen bij de DL1000 (K7)?
Gr. Chiel
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Vorige week zondag een DL1000 op de brug gehad om deze te verlagen dmv het plaatsen van langere dogbones en het doorsteken van de voorvork.
Gisteren een L4 dl1000 op de brug gehad voor het vervangen van een kettingset en het plaatsen van 2 nieuwe banden.
Suzuki vond het kennelijk nodig om een andere achteras met grote bout te gebruiken, dus kan ik weer opzoek naar wat nieuw gereedschap. Een dop 36 voor de achteras en een imbus maatje gigantisch voor de vooras. Achja, zo blijf je bezig
Gisteren een L4 dl1000 op de brug gehad voor het vervangen van een kettingset en het plaatsen van 2 nieuwe banden.
Suzuki vond het kennelijk nodig om een andere achteras met grote bout te gebruiken, dus kan ik weer opzoek naar wat nieuw gereedschap. Een dop 36 voor de achteras en een imbus maatje gigantisch voor de vooras. Achja, zo blijf je bezig
Gr. Chiel
- Jappio
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 21-04-2018, 17:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 [2008]
- Woonplaats: Utrecht
Re: Onder begeleiding sleutelen
Dag heren, nu is dit onderwerp alweer een tijdje stil maar ik ben wel benieuwd of dit initiatief nog loopt, of dat er misschien anderen zijn die sleutelhulp bieden of weten te vinden. Ik ben zelf best handig maar nog een beginner qua sleutelen, heb niet al het nodige gereedschap en geen overdekte plek
Er staat in ieder geval één reparatie op m'n lijst: de pakking van de achterste cylinderkop vervangen (zie ook onder techniek/motor op het forum). En verder wil ik m'n Strom graag beter leren kennen door er divers onderhoud aan te doen.
Jaap
Er staat in ieder geval één reparatie op m'n lijst: de pakking van de achterste cylinderkop vervangen (zie ook onder techniek/motor op het forum). En verder wil ik m'n Strom graag beter leren kennen door er divers onderhoud aan te doen.
Jaap
Kawa ZR-7 | Suzuki DL 650 (2008)
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Onder begeleiding sleutelen
Dit project loopt helaas niet meer. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan, echter heb een nieuwe sleutel locatie die zich minder er minder goed voor leent.
Het vervangen van die pakking is prima zelf te doen, tank er af en je kunt er bij. Let er op dat er geen vuil/zand in het blok komt als je het kleppendeksel er af haalt. Beetje vloeibare pakking op de halve maantjes en alles weer terug bouwen
Het vervangen van die pakking is prima zelf te doen, tank er af en je kunt er bij. Let er op dat er geen vuil/zand in het blok komt als je het kleppendeksel er af haalt. Beetje vloeibare pakking op de halve maantjes en alles weer terug bouwen
Gr. Chiel
- Zwabber
- Berichten: 923
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: Onder begeleiding sleutelen
Jappio, overdekt klussen is vrij snel geregeld hoor. Schaf een goedkope opvouwbare partytent (rond de 79 euro?) aan en je kunt vrij makkelijk overdekt klussen tijdens bijna alle weersomstandigheden (storm uitgesloten)
Na afloop van de klus snel weer op te bergen en niemand die er last van heeft op de door jullie gedeelde binnenplaats.
Na afloop van de klus snel weer op te bergen en niemand die er last van heeft op de door jullie gedeelde binnenplaats.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel