Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
In de afgelopen vakantie heb ik met een vriend nog zo'n 1200 km in de Eifel en het Moezelgebied gereden. "Kurvenfahren" en het ging er soms strak langs. Ik heb de geneugten én de nukken van mijn motor toen redelijk leren kennen. Mijn conclusie was dat het veel beter moet en ook kan. Veel te slappe vering voor en achter. Bij het remmen duikt de motor teveel, snel bochtenwerk geeft onrust in het rijwielgedeelte, ingezette rijlijnen vragen teveel correcties, etc. Kortom de motor geeft mij niet het vertrouwen dat ik wil. Op ons forum lees ik dat progressieve vering vooral wordt toegepast op de V-Strom modellen t/m modeljaar 2011, maar niet op het "nieuwe" model vanaf bouwjaar 2012. Vreemd.
Na een afspraak te hebben gemaakt met Bas van Hyperpro (Alphen a/d/ Rijn) is gisteren mijn DL650 aangepakt. Bij de controle van de vering kon Bas mij al vertellen hoe mijn motor reageert en dat stemt overeen met mijn bevindingen. Belangrijkste conclusies: de voorvering is te slap, waardoor hij o.a. teveel duikt en zelfs bonkt op de veerolie in de vork en de achterveer is ook te slap. Bij elkaar geeft dat instabiliteit, het is er ook niet goed in te krijgen. Er zit geen echte balans in de vering van de fiets. Daarnaast veert de voorvork niet op kleine onregelmatigheden omdat de vork blijft hangen op de oliekeerringen. Hoewel er t.o.v. het vorige model V-Strom in het nieuwe model, volgens Bas, wel enkele kleine wijzigingen in de voorvork zijn doorgevoerd is het principe ongeveer gelijk: basic. Ook het nieuwe model kan dus wel een oppepper gebruiken!
Hierop is de voorvork geopereerd en voorzien van progressieve veren, nieuwe olie en oliekeerringen. De vorkbenen zijn nu 12 mm door de kroonplaten gestoken. Het chromen gedeelte wat in veert in het onderste deel is, ter voorkoming van beschadigingen en daarmee oliekeerring lekkage, ook nog voorzien van neopreensokken. Het is even wennen maar ik vind het wel cool staan. Aangezien de demper achter oké was, is alleen de veer verruilt tegen een progressief exemplaar.
Bas heeft daarna de vering afgesteld en mij uitgelegd wat ik moet aanpassen als ik bagage en/of een passagier meeneem. Nadat ik € 460,- had afgerekend (€ 399 voor de veren en montage + € 60 voor de keerringen) ben ik via allerlei binnendoor wegen naar huis gereden.
Ik ben zelden zo blij geweest zo bedrag uit te kunnen geven. De motor stuurt nu veel rustiger, houdt ingezette rijlijnen vast, remt strakker en korter, veert beter en je voelt dat er nu balans in de motor/vering zit. Ik heb hiermee een compleet andere en vooral een betere V-Strom gekregen. Ik kan het iedereen aanbevelen: wil je je motor upgraden? Pak dan de vering aan en helemaal als je regelmatig "Kurven fahrt".
ps. Geweldige techneut is die Bas. Een man met verstand van zaken die staat voor zijn product en werk incl. after sales. "Niet tevreden dan terug komen. Wij willen tevreden klanten".
Na een afspraak te hebben gemaakt met Bas van Hyperpro (Alphen a/d/ Rijn) is gisteren mijn DL650 aangepakt. Bij de controle van de vering kon Bas mij al vertellen hoe mijn motor reageert en dat stemt overeen met mijn bevindingen. Belangrijkste conclusies: de voorvering is te slap, waardoor hij o.a. teveel duikt en zelfs bonkt op de veerolie in de vork en de achterveer is ook te slap. Bij elkaar geeft dat instabiliteit, het is er ook niet goed in te krijgen. Er zit geen echte balans in de vering van de fiets. Daarnaast veert de voorvork niet op kleine onregelmatigheden omdat de vork blijft hangen op de oliekeerringen. Hoewel er t.o.v. het vorige model V-Strom in het nieuwe model, volgens Bas, wel enkele kleine wijzigingen in de voorvork zijn doorgevoerd is het principe ongeveer gelijk: basic. Ook het nieuwe model kan dus wel een oppepper gebruiken!
Hierop is de voorvork geopereerd en voorzien van progressieve veren, nieuwe olie en oliekeerringen. De vorkbenen zijn nu 12 mm door de kroonplaten gestoken. Het chromen gedeelte wat in veert in het onderste deel is, ter voorkoming van beschadigingen en daarmee oliekeerring lekkage, ook nog voorzien van neopreensokken. Het is even wennen maar ik vind het wel cool staan. Aangezien de demper achter oké was, is alleen de veer verruilt tegen een progressief exemplaar.
Bas heeft daarna de vering afgesteld en mij uitgelegd wat ik moet aanpassen als ik bagage en/of een passagier meeneem. Nadat ik € 460,- had afgerekend (€ 399 voor de veren en montage + € 60 voor de keerringen) ben ik via allerlei binnendoor wegen naar huis gereden.
Ik ben zelden zo blij geweest zo bedrag uit te kunnen geven. De motor stuurt nu veel rustiger, houdt ingezette rijlijnen vast, remt strakker en korter, veert beter en je voelt dat er nu balans in de motor/vering zit. Ik heb hiermee een compleet andere en vooral een betere V-Strom gekregen. Ik kan het iedereen aanbevelen: wil je je motor upgraden? Pak dan de vering aan en helemaal als je regelmatig "Kurven fahrt".
ps. Geweldige techneut is die Bas. Een man met verstand van zaken die staat voor zijn product en werk incl. after sales. "Niet tevreden dan terug komen. Wij willen tevreden klanten".
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Herkenbaar 'probleem' en mooie beschreven hoe dit is opgelost. Wie weet, m'n 2004 DL1000 wil wel naar Aplhen ad Rijn. Nu z'n baasje nog [WINKING FACE]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Aan de hand van dit topic ik heb geen Hyperpro er in maar wel het volgende gedaan,
Voor de veerpoten aan iedere kant 1cm door laten steken en voor de veren 1 ring strakker gezet,
Achter had ik de veer al op 5 tikken van het strakst staan en als ik met duo rij dan zet ik hem achter op het strakst.
Zo rijdt het voor mij in ieder geval een stuk beter dan de standaard afstelling.
Ter info ben zelf net geen 2meter en ruim 100Kg dan komt het pak etc er nog bij dus tel maar op.
Ik heb al wel eens gehad toen stond alles nog standaard alleen de achter veer een paar slagen strakker met passagier dat de voorwiel in de bocht
een aardige stap op zij zette en dat gaf ons twee wel even een schrik moment.
Hoop dat dit nu niet weer gebeurd nu er wat meer druk op het voorwiel staat.
Wim.
Voor de veerpoten aan iedere kant 1cm door laten steken en voor de veren 1 ring strakker gezet,
Achter had ik de veer al op 5 tikken van het strakst staan en als ik met duo rij dan zet ik hem achter op het strakst.
Zo rijdt het voor mij in ieder geval een stuk beter dan de standaard afstelling.
Ter info ben zelf net geen 2meter en ruim 100Kg dan komt het pak etc er nog bij dus tel maar op.
Ik heb al wel eens gehad toen stond alles nog standaard alleen de achter veer een paar slagen strakker met passagier dat de voorwiel in de bocht
een aardige stap op zij zette en dat gaf ons twee wel even een schrik moment.
Hoop dat dit nu niet weer gebeurd nu er wat meer druk op het voorwiel staat.
Wim.
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Wat jij beschrijft heb ik ook gedaan, maar ik was nog niet tevreden. Omdat na een verloop van tijd je achter demper slechter wordt en dan is het zonder geld van je veer die bij je geplaatst is. Ik ben HKsuspension gegaan en achter schokdemper en mijn voor veer van Wilbers vernieuwd. Op aan raderen van een vriend van mijn.
ik gaat niet zeggen dat hyperpro slecht is. Zeker niet ze weten waar ze het over hebben, maar je kan beter door sparen om ook je achter schokdemper te vernieuwen. Je motor rijd nog beter en ze kunnen je demper repareren of aanpassen. Als dat nog is en nu kan dat niet.
ik gaat niet zeggen dat hyperpro slecht is. Zeker niet ze weten waar ze het over hebben, maar je kan beter door sparen om ook je achter schokdemper te vernieuwen. Je motor rijd nog beter en ze kunnen je demper repareren of aanpassen. Als dat nog is en nu kan dat niet.
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Die mannen hebben een zowat nieuwe Suzuki. 2014 en 2015. Die demper kan dus nog wel even mee.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Juist opgemerkt Evberkel. De motor en dus de schokbreker zijn nog z.g.a.n. Dan is alleen een nieuwe progressieve veer voldoende. Zo gauw de schokbreker minder wordt wordt ie vervangen door een complete nieuwe unit. Maar dat duurt nog wel even.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Ik heb het gedaan toen de motorfiets een jaar oud was . Toen de motorfiets 2 1/2 jaar oud was met 16000 km op de teller. Terug gegaan naar hyperpro en daar werd geadviseerd om de demper te vernieuwen. Dat wil niet zeggen dat het bij Stromjager gaat gebeuren.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
De originele schokbreker is een "wegwerpartikel". Als die minder wordt, door leeftijd of kilometers, wordt hij vervangen want reparaties eraan is niet te doen gebruikelijk of niet mogelijk. De shock wordt dan vervangen door een Hyperpro exemplaar die elke 20.000 km gereviseerd moet worden. Op advies van Hyperpro rij ik de komende nog vrolijk door met de originele schokdemper. Nou ja vrolijk........met al die regen.....
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7823
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Eigenlijk te gek voor woorden Ben dat een schokbreker/demper na 20000 km gereviseerd moet worden. Mijn vorige auto heb ik met 320.000 km ingeruild met de originele schokbrekers er nog onder.
Blijft bijzonder dat motorrijden. Buitensporige bandenslijtage, korte intervallen bij servicebeurten, etc. Het blijft een lucratief vervoermiddel voor de dealers. Toch maar eens een geldboompje planten
Blijft bijzonder dat motorrijden. Buitensporige bandenslijtage, korte intervallen bij servicebeurten, etc. Het blijft een lucratief vervoermiddel voor de dealers. Toch maar eens een geldboompje planten
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
320.000 km met een stel schokbrekers, hoe doe je dat ????
Ze waren vast totaal versleten toen je hem inleverde.
Ze waren vast totaal versleten toen je hem inleverde.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Hier ook 345.000 km en geen centje pijn met Toyota avensis (bij 100.000 km lpg G3 laten inbouwen).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Ebrostrom op za 05-09-2015, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7823
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Fiat Croma 1.9 diesel. 5 jaar garantie of 500.000 km. Ja je leest het goed. Niet alleen Lexus doet dat.
In de 5 jaar dat ik de auto gereden heb zijn de schokbrekers iig nooit vervangen. Wel een aantal andere zaken
In de 5 jaar dat ik de auto gereden heb zijn de schokbrekers iig nooit vervangen. Wel een aantal andere zaken
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Na een paar ton zijn autoschokbrekers ook totaal versleten. Zet er maar eens een paar nieuwe onder, dan merk je het verschil. Schokdempers verslijten heel geleidelijk, waardoor je went aan het slechtere weggedrag. Het is idioot dat bij een APK wel de remmen getest worden, maar niet de dempers.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Er worden nu auto- en motorschokbrekers als gelijkwaardig aan elkaar vergeleken. Is n.m.m. niet helemaal juist. Bij beide voertuigen dient het technisch gewoon goed te zijn, voor de verkeersveiligheid van jezelf en anderen. Bij een motor zit er nog een verdieping meer in: je rijdt op 2 ipv 4 wielen en de contactoppervlakte tussen het rubber en de weg is fors minder. Dat bij elkaar maakt dat de vering/demping en rubber van een motorfiets zo ongeveer het belangrijkste is bij motorrijden. Het is alle contact wat je met de aarde hebt. Daarom doe ik hier geen concessies. Ik heb geen ervaring hoe lang een monoshock meegaat maar ik vrees dat het geen tonnen zullen zijn.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Er rijden er hier ook n aantal met 80-100kkm en + met de originele.
HP gaf bij mij aan dat zij de demper niet konden aanpassen/instellen/reviseren maar hij was zeker niet slecht en kon nog tijden (kilometers) mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HP gaf bij mij aan dat zij de demper niet konden aanpassen/instellen/reviseren maar hij was zeker niet slecht en kon nog tijden (kilometers) mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Hyperpro Alphen a/d Rijn (Bas) gaf aan dat het type monoshock, zoals die onder onze Stroms zijn gemonteerd, redelijk goed zijn en zeker zo'n 60.000 km meegaan. Zijn ze defect of is de werking minder dan moeten ze worden vervangen. De Hyperproshock dient elke 20.000 km een servicebeurt te krijgen, ik noemde dat reviseren, omdat een zeker aantal onderdelen vernieuwd wordt. Dat gebeurt ook met de voorvork (nieuwe olie en evt keeringen). Ik persoonlijk acht dat noodzakelijk onderhoud om de veiligheid top te houden.
ter illustratie : tijdens een technische opleiding heb ik o.a. remtesten met auto's met goede en slechte achterschokbrekers en zelfs met gedemonteerde schokbrekers uitgevoerd. In beide laatste gevallen was het resultaat desastreus. De achterwielen verloren zelfs het kontakt met het wegdek. om over het bochtgedrag maar te zwijgen. Dat heeft mijn ogen destijds geopend om altijd voor veiligheid te gaan. Vandaar.
ter illustratie : tijdens een technische opleiding heb ik o.a. remtesten met auto's met goede en slechte achterschokbrekers en zelfs met gedemonteerde schokbrekers uitgevoerd. In beide laatste gevallen was het resultaat desastreus. De achterwielen verloren zelfs het kontakt met het wegdek. om over het bochtgedrag maar te zwijgen. Dat heeft mijn ogen destijds geopend om altijd voor veiligheid te gaan. Vandaar.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- Viberatio
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
- Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
- Woonplaats: Heerlen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Algemene vraag aan de specialisten op dit forum die de standaard veren zelf vervangen hebben door Hyperpro's.
Ik ben vanavond aan de slag gegaan en ik moet zeggen dat het verwijderen van de veerpoten en demontage hiervan een relatief simpel, maar ook leuk karweitje is. Wat mij is opgevallen is dat de nieuwe Hyperpro veren korter zijn dan de standaard veren van de Strom. (L2 eind 2011). Is dit anderen ook opgevallen.
Logische verklaring hiervoor??
Verder is me opgevallen dat de "oude" veren met het progressieve gedeelte aan de onderkant gemonteerd zaten terwijl het montagevoorschrift van Hyperpro toch duidelijk vermeld dat het progressieve gedeelte aan de bovenkant hoort. Lijkt me trouwens ook wel zinvol als je de werking van een progressieve veer bekijkt.
Ook hier. Is dit anderen ook opgevallen of ben ik de gelukkige geweest waar de veren verkeerd gemonteerd zaten af fabriek. Weet niet of ze bij Suzuki ook blauwe maandagen kennen
Morgen verder met de voorkant en dan de achterveer ook vervangen.
Ik ben vanavond aan de slag gegaan en ik moet zeggen dat het verwijderen van de veerpoten en demontage hiervan een relatief simpel, maar ook leuk karweitje is. Wat mij is opgevallen is dat de nieuwe Hyperpro veren korter zijn dan de standaard veren van de Strom. (L2 eind 2011). Is dit anderen ook opgevallen.
Logische verklaring hiervoor??
Verder is me opgevallen dat de "oude" veren met het progressieve gedeelte aan de onderkant gemonteerd zaten terwijl het montagevoorschrift van Hyperpro toch duidelijk vermeld dat het progressieve gedeelte aan de bovenkant hoort. Lijkt me trouwens ook wel zinvol als je de werking van een progressieve veer bekijkt.
Ook hier. Is dit anderen ook opgevallen of ben ik de gelukkige geweest waar de veren verkeerd gemonteerd zaten af fabriek. Weet niet of ze bij Suzuki ook blauwe maandagen kennen
Morgen verder met de voorkant en dan de achterveer ook vervangen.
Others go fast, Strommers go everywhere
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2965
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
En forkbrace......Stromjäger schreef:.
Ik ben zelden zo blij geweest zo bedrag uit te kunnen geven. De motor stuurt nu veel rustiger, houdt ingezette rijlijnen vast, remt strakker en korter, veert beter en je voelt dat er nu balans in de motor/vering zit. Ik heb hiermee een compleet andere en vooral een betere V-Strom gekregen. Ik kan het iedereen aanbevelen: wil je je motor upgraden? Pak dan de vering aan en helemaal als je regelmatig "Kurven fahrt". .
Een groet vanaf Tenerife
Veren zijn stijver ???Viberatio schreef: Wat mij is opgevallen is dat de nieuwe Hyperpro veren korter zijn dan de standaard veren van de Strom. (L2 eind 2011). Is dit anderen ook opgevallen.
Logische verklaring hiervoor?? :
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Sluit ik me dus bij aan: forkbrace met HP veren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
Ik heb ondertussen ook de forkbrace. De voorvork is Idd nog stabieler.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Hyperpro onder mijn nieuwe DL650 (L5)
effect instelling demping en voorspanning
Goed afstellen doet ook veel. Hierbij een handig overzicht van welk effect te veel of te weinig voorspanning of demping heeft.
Ik had een K6 en die had eigenlijk Hyperpro moeten hebben. Ik vond de L-650 juist een hele verbetering. Daar kun je lekker mee boenderen.
Om daar nu meteen Hyperpro en forkbrace aan te hangen leek mij niet nodig. Maar het is al weer een paar maanden geleden dat een L5-650 gereden heb.
En het kan altijd beter. Mooi dat het werkt. Het maakt het rijden een stuk leuker
Goed afstellen doet ook veel. Hierbij een handig overzicht van welk effect te veel of te weinig voorspanning of demping heeft.
Ik had een K6 en die had eigenlijk Hyperpro moeten hebben. Ik vond de L-650 juist een hele verbetering. Daar kun je lekker mee boenderen.
Om daar nu meteen Hyperpro en forkbrace aan te hangen leek mij niet nodig. Maar het is al weer een paar maanden geleden dat een L5-650 gereden heb.
En het kan altijd beter. Mooi dat het werkt. Het maakt het rijden een stuk leuker
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)