Osco of scottoiler

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Monique
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11-05-2015, 11:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 2016
Woonplaats: Heerenveen

Osco of scottoiler

Bericht door Monique »

Vraagje, ik wil graag af van het regelmatig moeten smeren van de ketting met die spuitbus. Bij de motorreizen werd er gebruik gemaakt van oa osco en vandaag kreeg ik als tip de scottoiler.
Filmpjes op internet blijkt dat de scottoiler storing kan veroorzaken en osco niet, alleen als ik het zo goed zie dan smeert de osco weer anders dan de scottoiler.
Hebben jullie ervaringen met de systemen en eventueel tips & trucs? Ben zelf niet handig, dus moet het laten monteren.
Hoor het graag.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Dyrck »

Ik heb op m'n zijspan een Scottoiler en op de VStrom een Osco,
Ik heb dus ervaring met beide systemen en ik vind de Osco beter.
Ten eerste kun je de Osco doseren zoals je wilt. Bij stoffig weer of veel regen smeer je eenvoudig wat mee, door vaker aan die plunjer te trekken.

De Scottoiler heeft een doseringsprobleem: Bij warm weer smeert ie te veel (dunne olie bij warm weer), in de winter of op een koude dag juist weer te weinig.
Als je t goed goed moet je regelmatig de hoeveelheid olie blijven bijstellen, de Osco heeft daar geen last van.

Ook tijdens stilstand blijft de Scottoiler olie pompen zolang de motor draait.
En de Osco kun je makkelijk vullen met kettingzaagolie (=stuk goedkoper), voor de Scottoiler is dat te dik.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Monique
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11-05-2015, 11:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 2016
Woonplaats: Heerenveen

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Monique »

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt voor je reactie. Dan nog een vraagje, zag ik het goed dat de toevoer van de osco de buitenzijde van de ketting gesmeerd wordt dit in tegenstelling tot die scottoiler (binnenzijde van de ketting)?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

Dat ligt er helemaal aan waar je de toevoer plunje vd OSCO aan bevestigt. Als je de handleiding volgens mij exact volgt komt die plunje aan n armpje net voor t achtertandwiel te hangen en smeert hij de binnenkant vd ketting. Meestal is het handiger om m door de kettingbeschermer te steken en smeert hij dus de buitenkant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Iron Horse »

Ebrostrom schreef:Als je de handleiding volgens mij exact volgt komt die plunje aan n armpje net voor t achtertandwiel te hangen en smeert hij de binnenkant vd ketting.
Dat is niet waar. Het is trouwens een nozzle en geen plunje. De gebruiksaanwijzing van de OSCO schrijft voor dat hij in de kettingbeschermer boven het midden (met een speling van 2 cm naar voren) van het achtertandwiel wordt geplaatst. Dat armpje is ervoor indien de afstand van de nozzle tot de ketting te groot is en je het verlengslangetje moet ondersteunen om recht boven de ketting te blijven.

Het smeren aan de buitenzijde is op zich geen probleem. Je smeert de rollers van de ketting die tijdens het draaien van de ketting overal de olie verdelen. Maar mocht je de ketting liever aan de binnenzijde smeren dan moet je zelf iets inproviseren, dat kan natuurlijk ook nog.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Frank »

Ik zou nu ook voor de Osco gaan. Ik heb op mijn L4 een Scottoiler, maar die is (onder het zadel) te horizontaal gemonteerd. Daardoor maakt ie de olie maar voor de helft op en dan stopt ie ermee.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Dyrck »

Ik heb de uitstroomopening tegen het achtertandwiel aan lopen.
De olie wordt dan vanzelf van binnen naar buiten geslingerd.

Afbeelding

(Op één of andere manier draait de foto bij uploaden, dus sorry voor je stijve nek)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Leon

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Leon »

My vote is Scottoiler....

Unit functioneert al bijna 18 jaar zonder problemen.

1x het tipje aan de uitmionding vervangen (na 90,000km)
en een onoplettende monteur had het aansluitingsrubber of de carburatuer gescheurd.


Oliereservoir hangt vertical dus ook dat is geen probleem.
Het hele systeem is onzichtbaar en het te veel te weinig herken ik niet. Verander de flow snelheid 2x per jaar (winter/zomer)
Gebruik trouwens kettingzaag olie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Aad900 »

Ik heb een Osco en ben daar zeer tevreden over. Hij smeert wel de buitenkant van de ketting maar dat is op zich geen probleem, zoals Iron Horse al schreef. Ik heb met de eerste ketting 45.000km gedaan. Ik zit nu op 78.000km en de 2e ketting is nog steeds in orde. Ik smeer de ketting nooit tijdens het rijden want dan wordt het meeste er weer afgeslingerd. Als ik na een rit thuis ben zet ik de Strom op de middenbok, trek 1 of 2 keer aan de plunjer en draai met mijn voet het achterwiel rond. Prima resultaat.

O ja, ik gebruik gewoon goedkope kettingzaag-olie :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

Dan doe ik iets niet goed. Nu ik hem n tijdje niet gebruik (met OSCO olie) maar gewoon de spuitbus is m'n achterwiel veel minder smerig. Of was t toen de combinatie v spuitbus en olie dat juist de OSCO olie niet bleef plakken aan de ketting?

Heb ook nog geen gaatje voor de nozzle durven maken in de mooie beschermer van Rembrandt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Monique
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11-05-2015, 11:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 2016
Woonplaats: Heerenveen

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Monique »

Zinvolle reacties, echt ideaal dit forum!! :duim: Denk dat het de osco gaat worden. Zal morgen bij de motorshop eens informeren. Dan meteen de volgende vraag, hebben jullie tips/foto's waar jullie het reservoir bevestigd hebben? Liefste van een V 650 (2010).
Daarnaast lees ik het nu goed dat een paar van jullie kettingzaag olie gebruiken?? :shock:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Iron Horse »

Je kunt diverse foto's op het forum vinden van bevestigingen aan de Strom door de forum zoekfunctie en OSCO te gebruiken. Het beste is het de ketting na een rit te smeren. Kun je op de middenbok doen of stapvoets rijdend. De ketting is dan warm en de olie verspreidt zich goed, maar slingert er dan niet af. Als je dan later weer wegrijdt heb je nauwelijks ergens last van, behalve wat spettertjes. Kettingzaagolie gebruik ik (nog) niet, daar zijn de meningen verdeeld over, maar OSCO geeft zelf ook aan dat je alternatieve oliën kunt gebruiken. Staat ook in hun handleiding en op hun website, inclusief specificaties.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

Ik gebruikte zelf de OSCO olie. Volgens rond n tientje per flesje (jaja hobby's kosten geld) maar je doet er best lang mee. Ik heb geloof ik nu m'n 3e flesje in zo'n 3 jr.

De cilinder heb ik aan m'n rechterkant onder de tank bij m'n knie in de driehoek in t frame. De reden daarvoor is dat ik dan iig t gas los moet laten als ik rijdend aan de plunje wil trekken. Ik heb daar n paar foto's v in t OSCO topic v staan volgens mij. Het slangetje gaat onder de tank en zadel naar de ketting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Aad900 »

Zo zit de OSCO op mijn L2
Afbeelding


en zo op mijn K8 (2008)
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

Wel even wassen Aad ;-) bij m'n K9 paste hij daar niet ivm de ABS. Dat lelijke slangetje had ik onderlangs de kettingbeschermer lopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Dyrck »

Als je snel bent heb je m goedkooop:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ichSnippet" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Bruur
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
Mijn motor is een: V-strom 650 2019
Woonplaats: Lelystad

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Bruur »

Service van osco is zeer goed te noemen. Laatst was mijn slang gebroken. 1 Mailtje naar osco en een dag later lag er een nieuwe slang op de deurmat.
Olie is meestal bij motoport voor ongeveer € 5 te koop. Als ik dan in de buurt ben (en noodzakelijk is) haal ik een flesje heb er meestal wel 1 op voorraad.
Voor smeren zet ik de motor op de middenblok en laat het wiel rustig in zijn 1 lopen (ongeveer 10 km/h) dan wordt de ketting goed gesmeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Groeten Ronald.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Aad900 »

Ebrostrom schreef:Wel even wassen Aad ;-) bij m'n K9 paste hij daar niet ivm de ABS. Dat lelijke slangetje had ik onderlangs de kettingbeschermer lopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat wassen is niet mijn sterkste kant Erik :oops: Mijn K8 had ook ABS hoor :wink: maar wat dat slangetje betreft heb je wel gelijk. Misschien moet ik dat nog eens veranderen :roll:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Dyrck »

Aad900 schreef:
Dat wassen is niet mijn sterkste kant Erik :oops: Mijn K8 had ook ABS hoor :wink: maar wat dat slangetje betreft heb je wel gelijk. Misschien moet ik dat nog eens veranderen :roll:
Da's het voordeel van een ratbike, Aad. Je hoeft 'm nooit te wassen, de regen doet het werk.

Slangetje heb ik over de achterbrug laten lopen. Dan loopt ie vanaf het reservoir niet omhoog en valt minder op.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Bibaco650

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Bibaco650 »

Ik had op mijn vorige een osco en nu een scottoiler. Ik vind scottoiler makkelijker. Inderdaad bij warm weer een slagje terugdraaien. Kettingzaagolie werkt ook prima in de scottoiler
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Varatro »

Ik ga op mijn nieuwe 1000 eerst maar weer eens over om Lithium-vet op de ketting te smeren met kwast.
http://www.eurol.com/nl/2-producten/445 ... -ep-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ca. 7.50 voor een pot van 600 gram.

De Scott heeft mij op mijn ex-Honda Varadero (68900 Km) weinig extra kilometers opgeleverd (incl 1 x ketting en tandwielen vervangen bij ca. 35.000)!
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Frank »

35000 is een hele respectabele kmstand voor een ketting..

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Motormuus »

Idd mooie eindstand voor kettingset.
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Varatro »

Moet lukken (met mijn eerste middenbok + vet op de nieuwe)
Rob111
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Rob111 »

Ga misschien heel eigenwijs doen, maar ik heb weer hele goede ervaringen met de Scotoiler en dan wel de elektronische.
Deze is goed in te stellen op een display (de hoeveelheid en nog meer zaken, zie de website van Scotoiler).
Het is wel zo dat als je het olie tankje onder de buddy monteert dat je deze sneller bij moet vullen, anders hapt hij lucht. Ik doe dat om de 2500 km.
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Gert-JanD »

Ik heb zelf een automatisch kettingsmeersysteem gemaakt op mijn vorige motor Suzuki 750 GSX F, heb het vandaag eruit gehaald omdat hij is verkocht. Pompje komt uit modelbouw kost 25 euro, reservoir komt ook uit modelbouw kost 5 euro, dualinjector kost 35 euro dus voor weinig een werkend smeersysteem. Ik had het systeem aangesloten op de pass knop op het stuur, pass knop indrukken en ketting werd gesmeerd.

Het leek mij niet handig om de plunjer van zo een osco iedere keer een paar kilometer voor je eindbestemming te moeten bedienen. Ik houd liever mijn handen aan het stuur en dat kan met mijn systeem.

Wellicht bouw ik het op mijn DL650 ook in, was best wel handig.

Afbeelding
Afbeelding
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Varatro »

Rob111 schreef:Ga misschien heel eigenwijs doen, maar ik heb weer hele goede ervaringen met de Scotoiler en dan wel de elektronische.
Deze is goed in te stellen op een display (de hoeveelheid en nog meer zaken, zie de website van Scotoiler).
Het is wel zo dat als je het olie tankje onder de buddy monteert dat je deze sneller bij moet vullen, anders hapt hij lucht. Ik doe dat om de 2500 km.
Ook maar een E gekocht....
Dual injector van scott komt wel op een hele vreemde plaats te zitten!
(Google heeft nog niets opgeleverd)

Toevallig (iemand anders) een foto van achterbrug op de plek van het bevestigingspunt (voor?) met schroefdraad op de achterbrug?
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door De Graaf van Salland »

Waarom plaatst iedereen toch het smeerpunt in de buurt van het achtertandwiel?

Naar mijn idee zou je de ketting vlak voor het voortandwiel moeten smeren.
De vlaktedruk op de ketting is daar het grootst, dus als er ergens goede smering nodig is, dan is het wel op die plek.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Johnp »

Persoonlijk denk ik dat de olie op het achtertandwiel meer tijd heeft om te ketting te benaderen. Het voortandwiel slingert er denk ik meer olie af als juist erop.
Kijk maar eens als je het kapje van je voorste tandwiel verwijdert en schoonmaakt. Vaak een opeenhoping van smeer en vuiligheid.

Groet, John
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

De middelpuntvliedende kracht bij het voortandwiel is ook aanzienlijk groter waardoor de olie er wss inderdaad eerder en gelijk af zal vliegen dan bij het achterwiel.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Iron Horse »

De olie komt echter op de ketting dus zou het geen verschil moeten maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Eikie »

Snelheid van de ketting is overal gelijk.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Ebrostrom »

Ja maar de afstand die n schakel bij t voortandwiel maakt is korter (in n bocht!) dan bij achtertandwiel en daardoor zal de middelpuntvliedende kracht (naar buiten toe) groter zijn vanwege de korter arm / straal tot t centrale pt vh tandwiel. Met als gevolg dat iets nattigs wat mss nog niet goed plakt er daardoor eerder naar buiten eraf vliegt.
Met de strom moet je met dezelfde snelheid (!) toch ook schuiner door n scherpe bocht rijden dan in n flauwe bocht om niet naar buiten te vliegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Varatro »

Ook maar een E gekocht....
Dual injector van scott komt wel op een hele vreemde plaats te zitten!
(Google heeft nog niets opgeleverd)

Toevallig (iemand anders) een foto van achterbrug op de plek van het bevestigingspunt (voor?) met schroefdraad op de achterbrug?[/quote]


:oops: :oops: :oops: had iets beter moet googlen:

http://www.scottoiler.com/uk/installation-guides.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat alles op! (hoe ze 'm door de achterbrug krijgen is me een raadsel)
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Emile »

Weet iemand van wie deze motor is?

https://www.motoroccasion.nl/motoren/su ... 16027.html
osco1.jpg
Heeft de OSCO netjes geinstalleerd, maar ik vroeg me af waar hij (of zij) precies de Osco aan vast heeft gemaakt?

Lijkt de bout van de vering, maar ik durf die niet zo snel los te draaien...

Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Dascher
Berichten: 48
Lid geworden op: di 09-04-2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Osco of scottoiler

Bericht door Dascher »

Had op mijn vorige motor een Cobra, erg fijn en netjes montage op het stuur.
Plaats reactie