Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

huishoudelijke mededelingen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Iron Horse »

Beste forumleden,

Het leesbaar houden van een forum kost het forumteam een hoop tijd omdat niet iedereen even bekwaam is in het hoe, wat en waarom bij het gebruik van het forum. Op zich geeft dat niet want daarvoor is het forumteam er ook om het in rechte banen te leiden. Echter, er wordt uiteindelijk toch wel enige discipline van de gebruikers verwacht. Vandaar nu toch maar even een aanwijzing hoe een reactie correct te plaatsen en het voor iedereen een beetje leesbaar te houden. En natuurlijk geldt deze regel voor al die anderen, want jij doet het natuurlijk altijd al goed :roll: . Maar goed dan toch maar even voor al die "anderen" die het nog niet helemaal begrepen hebben of niet wisten.

1. Reageer je direct op het bericht ervoor dan klik je op de knop "plaats reactie" links onderaan in het onderwerp en onder het desbetreffende bericht. En je schrijft je reactie.
2. Reageer je direct op het bericht ervoor maar wil je een deel uit het voorgaande bericht "high lighten" dan klik je op de knop "citeer" rechts bovenin het desbetreffende voorgaande bericht. Vervolgens wis je alle overbodige tekst en/of eventuele fotolinks in het onderwerp. Dan schrijf je je reactie op het voorgaande bericht. Let er wel op dat je tijdens het wissen de quote tags niet per ongeluk verwijdert of beschadigt.
3. Reageer je op een bericht dat verder terug staat dan kun je om dat duidelijk te maken op de "citeer" knop in dat bericht klikken en dan het hele bericht of een deel ervan gebruiken en vervolgens je reactie schrijven. Dit kun je ook combineren met diverse andere reacties, maar daar is net weer even wat meer handigheid voor nodig die we niet meteen van een ieder (mogen) verwachten. Kun je dat wel, dan is dit bericht vast niet voor jou bedoeld :mrgreen:
4. En dan de al wel bekende tussenoplossing is het "at teken", @ deze dus. Reageer je op een willekeurig eerder bericht dan kun je dat duidelijk aan een forumlid richten door de zin te beginnen met @ Nickname van het forumlid, en dan je reactie te schrijven. Zo kun je ook heel gemakkelijk meerdere reactie aan diverse forumleden direct plaatsen in 1 bericht.

Vergelijk het maar met een gewoon gesprek. Daarin citeer je eigenlijk alleen maar iemand wanneer je op iets terug valt dat iemand anders zei of als het een bepaald deel uit het voorgaande gesprek betreft. Je herhaalt niet iedere uitspraak van degene waarmee je in gesprek bent. Zo is het ook met een forum. :wink: Je citeert dus nooit de gehele tekst uit het bericht ervoor om je reactie te geven. Het is wel duidelijk dat je daarop reageert zonder die quote.

Het is dus allemaal niet zo moeilijk, je moet het alleen maar even weten.

Namens het forumteam hartelijk dank voor je medewerking!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Iron Horse »

Ik zal dit onderwerp maar eens een schopje geven want er blijven een aantal mensen nog steeds hardnekkig onnodig gehele berichten quoten in een directe reactie i.p.v. gewoon een reactie of antwoord te geven. En zo moeilijk is het nu ook weer niet. Het belangrijkste ervan is dat het gewoon prettiger leesbaar blijft en er niet onnodig hele lappen tekst herhaald worden, laat staan als er dan ook nog eens een stuk of wat foto's instaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Frank »

Iron Horse schreef:Ik zal dit onderwerp maar eens een schopje geven want er blijven een aantal mensen nog steeds hardnekkig onnodig gehele berichten quoten in een directe reactie i.p.v. gewoon een reactie of antwoord te geven. En zo moeilijk is het nu ook weer niet. Het belangrijkste ervan is dat het gewoon prettiger leesbaar blijft en er niet onnodig hele lappen tekst herhaald worden, laat staan als er dan ook nog eens een stuk of wat foto's instaan.
Duidelijk toch? :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Ebrostrom »

Kan een mod bovenstaande bijdrage aanpassen. Dat mag helemaal niet ;-) frank, foei jij moet beter weten.....


Tapatalk via mijn  iPhone
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Aad900 »

Frank laat even zien hoe het dus NIET moet ;-)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Iron Horse »

Daring Red Frank schreef:
Iron Horse schreef:Ik zal dit onderwerp maar eens een schopje geven want er blijven een aantal mensen nog steeds hardnekkig onnodig gehele berichten quoten in een directe reactie i.p.v. gewoon een reactie of antwoord te geven. En zo moeilijk is het nu ook weer niet. Het belangrijkste ervan is dat het gewoon prettiger leesbaar blijft en er niet onnodig hele lappen tekst herhaald worden, laat staan als er dan ook nog eens een stuk of wat foto's instaan.
Duidelijk toch? :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
:schater: :schater: :schater: :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Dyrck »

Iron Horse schreef:Beste forumleden, .....medewerking!
En als je dan toch wil reageren op een heel bericht kun je ook delen er tussen uitknippen en vervangen door ......






Alhoewel ik de neiging om juist hele stukken te quoten in dit draadje maar nauwelijks kan onderdrukken. [Grijnzzz]
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Iron Horse »

Ondanks dat dit onderwerp alweer geruime tijd geleden is geplaatst geef ik het toch maar weer een bumpje. Omdat kennelijk niet iedereen weet wat juist antwoorden inhoudt. Quoten doe je namelijk heel selectief en niet op voorhand bij elk antwoord. Je herhaalt ook niet elke uitspraak van je opponent in een gesprek. Dus lees het starttopic-onderwerp nog eens door.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Iron Horse »

Ondanks dat bijna iedereen het wel, niet of juist gedeeltelijk quoten prima doet zijn er altijd mensen die het niet (willen) begrijpen. En voor die paar lieden dan toch maar weer dit onderwerp eens een schopje gegeven om het weer onder de aandacht te brengen. En wie het goed leest ziet dan ook dat het heel gemakkelijk is maar sommigen moeten leren die automatische beweging naar die quote knop om te zetten naar gewoon reageren of antwoorden als het om een reactie op het voorgaande bericht gaat. Lees daarom het startbericht nog eens na voor wie het niet (meer) weet of begrijpt.

Dan kan ik alleen maar zeggen; iedereen bedankt voor zijn/haar medewerking om het forum op deze manier zo lekker leesbaar te houden. :worship: :worship: :worship:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Quoten/citeren of reactie plaatsen, het hoe en waarom.

Bericht door Tulipan »

Je was laat dit jaar, normaal leg je dit ei rond september,
als de nieuwe aanwas binnenstroomt.....
Plaats reactie